Uloga pomorskog prava u održivim praksama u čarteru


Znate li kako pravila i zakoni utječu na čarter i pomorsku industriju? Katarina Ćosić nam donosi sve o tome koju ulogu pomorsko pravo ima u oblikovanju održivih praksi. Od međunarodnih sporazuma do ugovora između vlasnika broda i čartera, saznajte kako pravo pomaže u očuvanju morskih ekosustava i promicanju održivosti.

Pomorsko pravo igra ključnu ulogu u globalnoj čarter industriji, koja omogućava zakup brodova i jahte za različite svrhe, uključujući putovanja, ronjenje, ribolov i luksuzna krstarenja. 
 
Osim što regulira međunarodnu trgovinu brodovima, pomorsko pravo također ima duboko ukorijenjen utjecaj na održive prakse u čarteru.  
 
Ovaj članak će istražiti kako pomorsko pravo oblikuje održive prakse u čarter industriji i kako može doprinijeti očuvanju morskih ekosustava. 

Pomorsko pravo i zaštita okoliša 

Međunarodni sporazumi igraju ključnu ulogu u reguliranju pomorskog prometa i utvrđivanju standarda za održivost u čarteru brodova.  
 
Jedan od najpoznatijih takvih sporazuma je Međunarodna konvencija o sprječavanju onečišćenja iz brodova (MARPOL). MARPOL utvrđuje stroge smjernice i standarde za kontrolu ispuštanja onečišćujućih tvari u mora, uključujući ulja, kemikalije i otpadne vode.  
 
Ovaj sporazum promiče održive prakse i odgovornost brodovlasnika i operatera za zaštitu morskog okoliša. 

Prava i obveze ugovornih strana 

Pomorsko pravo također igra ključnu ulogu u definiranju prava i obveza ugovornih strana u čarteru.  
 
Ugovor o čarteru (često poznat kao čarter-party agreement) detaljno regulira odnose između vlasnika broda i čartera.  
 
Ovaj ugovor može uključivati klauzule koje se odnose na održive prakse, kao što su uvjeti vezani uz teret koji se prevozi (npr. teret koji može uzrokovati onečišćenje), uvjeti za obavljanje tehničkog održavanja broda radi smanjenja rizika od nesreća ili onečišćenja, te uvjeti vezani uz praćenje i izvješćivanje o ekološkim incidentima. 
 

Regulacija pomorskog prometa 

Kako bi se osigurala sigurnost plovidbe i zaštita okoliša, pomorsko pravo također regulira pomorski promet
 
Ovo uključuje definiranje sigurnih plovnih pravila, sigurnih luka za isplovljavanje i pristajanje, te mjere zaštite okoliša. Kroz ove regulative, pomorsko pravo igra ključnu ulogu u osiguravanju da brodovi operiraju u skladu s održivim praksama, minimizirajući rizik od nesreća koje mogu dovesti do onečišćenja mora. 
 

Pomorsko pravo i budućnost čartera 

Budućnost čartera ovisi o održivim praksama i poštovanju pomorskog prava.  
 
Ključni koraci u tom smjeru uključuju strože regulacije emisija i odlaganja otpada s brodova, te veću transparentnost u vezi s uvjetima rada pomoraca.  
 
Također je važno da čarter tvrtke aktivno surađuju s vladinim agencijama i organizacijama civilnog društva kako bi promicale održive inicijative. 
 

Zaključak 

Pomorsko pravo igra ključnu ulogu u oblikovanju održivih praksi u čarter industriji
 
Kroz međunarodne sporazume, regulaciju prava i obveza ugovornih strana, regulaciju pomorskog prometa i odgovornost za ekološke štete, ovo pravo postavlja okvir za promicanje sigurnosti, zaštite okoliša i održivosti u pomorskoj industriji.  
 
U budućnosti će se očekivati da će se pomorsko pravo dodatno razvijati kako bi se bolje odgovorilo na izazove održivog čarteriranja brodova i zaštite morskog okoliša. 
 
Kroz suradnju i inovacije, čarter industrija može igrati ključnu ulogu u očuvanju naših mora za buduće generacije. 
 

  • Podijeli:

Katarina Ćosić

Katarina Ćosić

Katarina Ćosić vodi vlastiti odvjetnički ured u Zagrebu. Zastupa domaće i strane klijente u području pomorskog i općeprometnog prava, trgovačkog prava i pravo društava, prava intelektualnog vlasništva, zemljišnoknjižnog prava, prava medija, odštetnog prava, sportskog prava, IT-a.

https://www.linkedin.com/in/katarina-%C4%87osi%C4%87-95731361/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Strategija ili kaos: Što odabirete za svoju tvrtku?
Strategija ili kaos: Što odabirete za svoju tvrtku?

Strategija nije samo plan – ona je smjer, vizija i dosljednost u provođenju odluka. Ipak, mnoge tvrtke upadaju u zamku kratkoročnih rješenja i improvizacije, što ih dugoročno vodi u kaos i stagnaciju. Saznajte kako je strategija evoluirala od antičke Grčke do suvremenih poslovnih modela - zašto su provjereni modeli strateškog planiranja, poput onih koje naglašava Andreja Fazlić, bitni za održiv rast? I kakvu ulogu u svemu tome igra organizacijska kultura.

Koji marketing trikovi najbolje rade u čarter segmentu
Koji marketing trikovi najbolje rade u čarter segmentu

Čarter industrija u Hrvatskoj izuzetno je konkurentna. Svaki čarter ili vlasnik flote bore se za pažnju potencijalnih gostiju, a klasični pristupi više nisu dovoljni. Oni koji razumiju što funkcionira u digitalnom marketingu, znaju i kako spojiti strategiju s očekivanjima modernih putnika. Donosimo vam nekoliko marketing trikova - konkretne taktike koje privlače prave goste i pretvaraju ih u zadovoljne klijente.

Personalizacija u čarteru - što vaši gosti zaista žele?
Personalizacija u čarteru - što vaši gosti zaista žele?

Većina čarter gostiju zna što može očekivati – preuzimanje broda, standardna oprema, unaprijed definirana ruta. No, upravo tu leži prilika. Prava personalizacija ne znači samo ispunjavanje želja, već otkrivanje potreba koje gosti ni sami nisu prepoznali. Mali, nenametljivi detalji mogu stvoriti osjećaj ekskluzivnosti, čak i kod onih koji su već prošli desetke plovidbi. Kako se istaknuti u industriji u kojoj svi nude sličnu uslugu? Otkrijte kako se istaknuti personalizacijom koja ne djeluje forsirano, već kao prirodan nastavak očekivanja gostiju.

Kako male čarter tvrtke mogu konkurirati velikim flotama
Kako male čarter tvrtke mogu konkurirati velikim flotama

Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.