Kome je sve namijenjen i tko se sve može prijaviti za prvi program potpore turističkom sektoru? Saznajte koji je cilj ove potpore te ne bi li bespovratne potpore ove vrste trebale biti i “bolje”.
Početak drugog kvartala donio je prvi program potpore turističkom sektoru od strane resornog Ministarstva turizma i sporta, pod nazivom Konkurentnost turističkog gospodarstva i s ciljem poticanja ulaganja u zelenu i digitalnu tranziciju poduzetnika u turizmu.
Ono po čemu ima važnost za branšu nautičkog čartera je to što se jedna od mjera potpora iz EU izvora konkretno i izričito odnosi baš na plovne objekte za krstarenje, a druga na agencije koje su upisane u središnji registar.
Treća mjera se naslanja na ove dvije jer je namijenjena poboljšanju poslovanja restorana.
Program je namijenjen malim gospodarskim subjektima – poduzećima, obrtima i zadrugama - znači onima koji ispunjavaju dva od tri slijedeća kriterija u prethodnoj poslovnoj godini:
Jedan prijavitelj se može prijaviti samo za jednu potporu.
Prijave su otvorene od 05.04. do 05.05.2023 i to online putem usluge TuRiznica na sustavu eGrađani.
Prihvatljivi troškovi su:
Prijavitelji moraju imati registriranu djelatnost po NKDu 50.10 – Pomorski i obalni prijevoz putnika.
Najniži iznos potpore koja se može dodijeliti je 6.000,00 eura, a najviši iznos je 20.000,00 eura.
Ukupan iznos alociranih sredstava je 600.000,00 eura, znači teoretski se može prijaviti 30 različitih prijavitelja za maksimalni iznos potpore.
Kod ove mjere financiraju se dvije grupe aktivnosti.
Ulaganja u zelenu tranziciju pružanja agencijskih usluga imaju za prihvatljive troškove nabavu opreme za realizaciju paket aranžmana, izleta i događanja uključujući i program za osobe s invaliditetom. Primjerice ta oprema može biti vezana za planinske, rekreacijske, lovne i ribolovne aktivnosti, a koja doprinosi sigurnosti turista i sprečavanju onečišćenja te je moguće biorazgradiva.
Ulaganja u digitalizaciju i unapređenje agencijskih usluga uključuju nabavu informatičkog hardvera i softvera koji doprinosi digitalnoj tranziciji i uvodi mogućnosti kao što su beskontaktna naplata, online rezervacije i slična rješenja koja unapređuju poslovanje. Također je moguće financirati nabavu softvera za online prezentacije i aplikacije, virtualnu stvarnost, programe za vođenje i informiranje turista.
Prijavitelji moraju imati registriranu glavnu djelatnost po NKDu 79.1 – Djelatnosti putničkih agencija i organiziranja turoperatora.
Raspon potpora koje se dodjeljuju ide od 4.000,00 eura do 8.000,00 eura.
Ukupan iznos raspoloživih sredstava je 400.000,00 eura odnosno 50 maksimalnih potpora.
Prvi dio poticaja se kod ove mjere odnosi na ulaganje u energetski učinkovitu materijalnu imovinu i zelenu tranziciju ugostiteljskih objekata.
To mogu biti:
Drugi dio se odnosi na ulaganja u digitalizaciju i unapređenje radnih procesa odnosno u hardver i softver koji:
Prihvatljivi su oni prijavitelji koji imaju registriranu glavnu djelatnost po NKDu 56.1 - Djelatnosti restorana i ostalih objekata za pripremu i usluživanje hrane.
Ukupno je za ovaj program alocirano 1.654.455,00 eura, a potpore idu od minimalnih 6.000,00 eura do najviše 25.000,00 eura. Znači, moguće je podijeliti maksimalne potpore za 66 restorana.
Zelena i digitalna tranzicija je strateška odrednica i Europske unije i Republike Hrvatske.
Koliko god svaka bespovratna potpora bila dobrodošla, teško se oteti dojmu da su u interesu tog cilja navedene potpore trebale biti izdašnije i ciljane na određena područja.
Dok se za potpore za plovila mogu odnositi na sektor kojem su potrebne, a koji djeluje na Jadranu, potpore za restorane i agencije su namijenjene praktički svim takvim subjektima diljem Lijepe Naše.
Nacionalni plan oporavka i otpornosti predvidio je bespovratne potpore u iznosu od 1,25 milijardi kuna odnosno 165,9 milijuna eura za jačanje održivosti te poticanje zelene i digitalne tranzicije poduzetnika u sektoru turizma do 2026. Ovaj program će potrošiti 1,57% od predviđenog iznosa i nije poznato hoće li biti u ovoj godini još sličnih poticaja.
U interesu i ekoloških, a i gospodarskih ciljeva, definitivno treba alocirati još više sredstava koji će rezultirati poboljšanom sigurnošću plovila i svih drugih turističkih dionika koji djeluju na Jadranu.
Nautički čarter je grana koja donosi visoke prihode, najbrže se oporavlja od svakih nedaća i privlači klijentelu višeg srednjeg i višeg profila te ostvaruje publicitet kao malo koji drugi vid.
Turistička smo sila, a u nautičkom turizmu svjetska velesila, vrijeme je da se i krenemo ponašati tako kroz opsežnija ulaganja u infrastrukturu u ključnom sektoru.
More je vrijedan resurs i vraća višestruko ako mu se pristupi na pravi način.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Strategija nije samo plan – ona je smjer, vizija i dosljednost u provođenju odluka. Ipak, mnoge tvrtke upadaju u zamku kratkoročnih rješenja i improvizacije, što ih dugoročno vodi u kaos i stagnaciju. Saznajte kako je strategija evoluirala od antičke Grčke do suvremenih poslovnih modela - zašto su provjereni modeli strateškog planiranja, poput onih koje naglašava Andreja Fazlić, bitni za održiv rast? I kakvu ulogu u svemu tome igra organizacijska kultura.
Čarter industrija u Hrvatskoj izuzetno je konkurentna. Svaki čarter ili vlasnik flote bore se za pažnju potencijalnih gostiju, a klasični pristupi više nisu dovoljni. Oni koji razumiju što funkcionira u digitalnom marketingu, znaju i kako spojiti strategiju s očekivanjima modernih putnika. Donosimo vam nekoliko marketing trikova - konkretne taktike koje privlače prave goste i pretvaraju ih u zadovoljne klijente.
Većina čarter gostiju zna što može očekivati – preuzimanje broda, standardna oprema, unaprijed definirana ruta. No, upravo tu leži prilika. Prava personalizacija ne znači samo ispunjavanje želja, već otkrivanje potreba koje gosti ni sami nisu prepoznali. Mali, nenametljivi detalji mogu stvoriti osjećaj ekskluzivnosti, čak i kod onih koji su već prošli desetke plovidbi. Kako se istaknuti u industriji u kojoj svi nude sličnu uslugu? Otkrijte kako se istaknuti personalizacijom koja ne djeluje forsirano, već kao prirodan nastavak očekivanja gostiju.
Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.