Kome je sve namijenjen i tko se sve može prijaviti za prvi program potpore turističkom sektoru? Saznajte koji je cilj ove potpore te ne bi li bespovratne potpore ove vrste trebale biti i “bolje”.
Početak drugog kvartala donio je prvi program potpore turističkom sektoru od strane resornog Ministarstva turizma i sporta, pod nazivom Konkurentnost turističkog gospodarstva i s ciljem poticanja ulaganja u zelenu i digitalnu tranziciju poduzetnika u turizmu.
Ono po čemu ima važnost za branšu nautičkog čartera je to što se jedna od mjera potpora iz EU izvora konkretno i izričito odnosi baš na plovne objekte za krstarenje, a druga na agencije koje su upisane u središnji registar.
Treća mjera se naslanja na ove dvije jer je namijenjena poboljšanju poslovanja restorana.
Program je namijenjen malim gospodarskim subjektima – poduzećima, obrtima i zadrugama - znači onima koji ispunjavaju dva od tri slijedeća kriterija u prethodnoj poslovnoj godini:
Jedan prijavitelj se može prijaviti samo za jednu potporu.
Prijave su otvorene od 05.04. do 05.05.2023 i to online putem usluge TuRiznica na sustavu eGrađani.
Prihvatljivi troškovi su:
Prijavitelji moraju imati registriranu djelatnost po NKDu 50.10 – Pomorski i obalni prijevoz putnika.
Najniži iznos potpore koja se može dodijeliti je 6.000,00 eura, a najviši iznos je 20.000,00 eura.
Ukupan iznos alociranih sredstava je 600.000,00 eura, znači teoretski se može prijaviti 30 različitih prijavitelja za maksimalni iznos potpore.
Kod ove mjere financiraju se dvije grupe aktivnosti.
Ulaganja u zelenu tranziciju pružanja agencijskih usluga imaju za prihvatljive troškove nabavu opreme za realizaciju paket aranžmana, izleta i događanja uključujući i program za osobe s invaliditetom. Primjerice ta oprema može biti vezana za planinske, rekreacijske, lovne i ribolovne aktivnosti, a koja doprinosi sigurnosti turista i sprečavanju onečišćenja te je moguće biorazgradiva.
Ulaganja u digitalizaciju i unapređenje agencijskih usluga uključuju nabavu informatičkog hardvera i softvera koji doprinosi digitalnoj tranziciji i uvodi mogućnosti kao što su beskontaktna naplata, online rezervacije i slična rješenja koja unapređuju poslovanje. Također je moguće financirati nabavu softvera za online prezentacije i aplikacije, virtualnu stvarnost, programe za vođenje i informiranje turista.
Prijavitelji moraju imati registriranu glavnu djelatnost po NKDu 79.1 – Djelatnosti putničkih agencija i organiziranja turoperatora.
Raspon potpora koje se dodjeljuju ide od 4.000,00 eura do 8.000,00 eura.
Ukupan iznos raspoloživih sredstava je 400.000,00 eura odnosno 50 maksimalnih potpora.
Prvi dio poticaja se kod ove mjere odnosi na ulaganje u energetski učinkovitu materijalnu imovinu i zelenu tranziciju ugostiteljskih objekata.
To mogu biti:
Drugi dio se odnosi na ulaganja u digitalizaciju i unapređenje radnih procesa odnosno u hardver i softver koji:
Prihvatljivi su oni prijavitelji koji imaju registriranu glavnu djelatnost po NKDu 56.1 - Djelatnosti restorana i ostalih objekata za pripremu i usluživanje hrane.
Ukupno je za ovaj program alocirano 1.654.455,00 eura, a potpore idu od minimalnih 6.000,00 eura do najviše 25.000,00 eura. Znači, moguće je podijeliti maksimalne potpore za 66 restorana.
Zelena i digitalna tranzicija je strateška odrednica i Europske unije i Republike Hrvatske.
Koliko god svaka bespovratna potpora bila dobrodošla, teško se oteti dojmu da su u interesu tog cilja navedene potpore trebale biti izdašnije i ciljane na određena područja.
Dok se za potpore za plovila mogu odnositi na sektor kojem su potrebne, a koji djeluje na Jadranu, potpore za restorane i agencije su namijenjene praktički svim takvim subjektima diljem Lijepe Naše.
Nacionalni plan oporavka i otpornosti predvidio je bespovratne potpore u iznosu od 1,25 milijardi kuna odnosno 165,9 milijuna eura za jačanje održivosti te poticanje zelene i digitalne tranzicije poduzetnika u sektoru turizma do 2026. Ovaj program će potrošiti 1,57% od predviđenog iznosa i nije poznato hoće li biti u ovoj godini još sličnih poticaja.
U interesu i ekoloških, a i gospodarskih ciljeva, definitivno treba alocirati još više sredstava koji će rezultirati poboljšanom sigurnošću plovila i svih drugih turističkih dionika koji djeluju na Jadranu.
Nautički čarter je grana koja donosi visoke prihode, najbrže se oporavlja od svakih nedaća i privlači klijentelu višeg srednjeg i višeg profila te ostvaruje publicitet kao malo koji drugi vid.
Turistička smo sila, a u nautičkom turizmu svjetska velesila, vrijeme je da se i krenemo ponašati tako kroz opsežnija ulaganja u infrastrukturu u ključnom sektoru.
More je vrijedan resurs i vraća višestruko ako mu se pristupi na pravi način.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Digitalna transformacija danas je više od trenda – ona je bit opstanka i rasta. Ipak, uspjeh nije zajamčen, a mnoge tvrtke nailaze na uvijek iste prepreke. Što smo naučili iz izazova i prilika koje je donijela 2024.? Andreja Fazlić donosi 5 ključnih pouka koje vam mogu pomoći da svoje poslovanje prilagodite novom dobu i iskoristite tehnologiju na pravi način. Spremni za promjenu? Saznajte kako.
Ključni izazovi poput visokih troškova marina, dumping cijena i nelojalne konkurencije, kao i nedovoljne promocije nautičkog turizma od strane županijskih turističkih zajednica realnost su hrvatskog čartera. U nastavku saznajte rezultate anonimnog upitnika kao i konkretne incijative za pravednije i konkurentnije tržište te osigurali kvalitetan razvoj hrvatskog nautičkog turizma.
Čarter industrija se nalazi na prekretnici, suočena s ekonomskom nesigurnošću, promjenjivim zahtjevima kupaca i potrebom za većim povjerenjem i transparentnošću. Dok se regije poput Hrvatske bore, druge se održavaju stabilnima. Usred izazova, inovacije poput napredne zaštite plaćanja i certifikacijskih oznaka čine veliku razliku. Hoće li se industrija prilagoditi i napredovati ili propasti?
Jeste li ikada razmišljali o tome kako vas ljudi pronalaze? Znate li što je to lokalni SEO? Znate li i koliko je važan? Dajemo vam odgovor na to pitanje, kao i smjernice kako da uvijek ostanete relevantni. Barem na lokalnoj razini.