Kome je sve namijenjen i tko se sve može prijaviti za prvi program potpore turističkom sektoru? Saznajte koji je cilj ove potpore te ne bi li bespovratne potpore ove vrste trebale biti i “bolje”.
Početak drugog kvartala donio je prvi program potpore turističkom sektoru od strane resornog Ministarstva turizma i sporta, pod nazivom Konkurentnost turističkog gospodarstva i s ciljem poticanja ulaganja u zelenu i digitalnu tranziciju poduzetnika u turizmu.
Ono po čemu ima važnost za branšu nautičkog čartera je to što se jedna od mjera potpora iz EU izvora konkretno i izričito odnosi baš na plovne objekte za krstarenje, a druga na agencije koje su upisane u središnji registar.
Treća mjera se naslanja na ove dvije jer je namijenjena poboljšanju poslovanja restorana.
Program je namijenjen malim gospodarskim subjektima – poduzećima, obrtima i zadrugama - znači onima koji ispunjavaju dva od tri slijedeća kriterija u prethodnoj poslovnoj godini:
Jedan prijavitelj se može prijaviti samo za jednu potporu.
Prijave su otvorene od 05.04. do 05.05.2023 i to online putem usluge TuRiznica na sustavu eGrađani.
Prihvatljivi troškovi su:
Prijavitelji moraju imati registriranu djelatnost po NKDu 50.10 – Pomorski i obalni prijevoz putnika.
Najniži iznos potpore koja se može dodijeliti je 6.000,00 eura, a najviši iznos je 20.000,00 eura.
Ukupan iznos alociranih sredstava je 600.000,00 eura, znači teoretski se može prijaviti 30 različitih prijavitelja za maksimalni iznos potpore.
Kod ove mjere financiraju se dvije grupe aktivnosti.
Ulaganja u zelenu tranziciju pružanja agencijskih usluga imaju za prihvatljive troškove nabavu opreme za realizaciju paket aranžmana, izleta i događanja uključujući i program za osobe s invaliditetom. Primjerice ta oprema može biti vezana za planinske, rekreacijske, lovne i ribolovne aktivnosti, a koja doprinosi sigurnosti turista i sprečavanju onečišćenja te je moguće biorazgradiva.
Ulaganja u digitalizaciju i unapređenje agencijskih usluga uključuju nabavu informatičkog hardvera i softvera koji doprinosi digitalnoj tranziciji i uvodi mogućnosti kao što su beskontaktna naplata, online rezervacije i slična rješenja koja unapređuju poslovanje. Također je moguće financirati nabavu softvera za online prezentacije i aplikacije, virtualnu stvarnost, programe za vođenje i informiranje turista.
Prijavitelji moraju imati registriranu glavnu djelatnost po NKDu 79.1 – Djelatnosti putničkih agencija i organiziranja turoperatora.
Raspon potpora koje se dodjeljuju ide od 4.000,00 eura do 8.000,00 eura.
Ukupan iznos raspoloživih sredstava je 400.000,00 eura odnosno 50 maksimalnih potpora.
Prvi dio poticaja se kod ove mjere odnosi na ulaganje u energetski učinkovitu materijalnu imovinu i zelenu tranziciju ugostiteljskih objekata.
To mogu biti:
Drugi dio se odnosi na ulaganja u digitalizaciju i unapređenje radnih procesa odnosno u hardver i softver koji:
Prihvatljivi su oni prijavitelji koji imaju registriranu glavnu djelatnost po NKDu 56.1 - Djelatnosti restorana i ostalih objekata za pripremu i usluživanje hrane.
Ukupno je za ovaj program alocirano 1.654.455,00 eura, a potpore idu od minimalnih 6.000,00 eura do najviše 25.000,00 eura. Znači, moguće je podijeliti maksimalne potpore za 66 restorana.
Zelena i digitalna tranzicija je strateška odrednica i Europske unije i Republike Hrvatske.
Koliko god svaka bespovratna potpora bila dobrodošla, teško se oteti dojmu da su u interesu tog cilja navedene potpore trebale biti izdašnije i ciljane na određena područja.
Dok se za potpore za plovila mogu odnositi na sektor kojem su potrebne, a koji djeluje na Jadranu, potpore za restorane i agencije su namijenjene praktički svim takvim subjektima diljem Lijepe Naše.
Nacionalni plan oporavka i otpornosti predvidio je bespovratne potpore u iznosu od 1,25 milijardi kuna odnosno 165,9 milijuna eura za jačanje održivosti te poticanje zelene i digitalne tranzicije poduzetnika u sektoru turizma do 2026. Ovaj program će potrošiti 1,57% od predviđenog iznosa i nije poznato hoće li biti u ovoj godini još sličnih poticaja.
U interesu i ekoloških, a i gospodarskih ciljeva, definitivno treba alocirati još više sredstava koji će rezultirati poboljšanom sigurnošću plovila i svih drugih turističkih dionika koji djeluju na Jadranu.
Nautički čarter je grana koja donosi visoke prihode, najbrže se oporavlja od svakih nedaća i privlači klijentelu višeg srednjeg i višeg profila te ostvaruje publicitet kao malo koji drugi vid.
Turistička smo sila, a u nautičkom turizmu svjetska velesila, vrijeme je da se i krenemo ponašati tako kroz opsežnija ulaganja u infrastrukturu u ključnom sektoru.
More je vrijedan resurs i vraća višestruko ako mu se pristupi na pravi način.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Nova sezona, novi izazovi! Ove godine se Andreja Fazlić fokusira na strategiju, digitalnu transformaciju i psihologiju promjena. Tu su i bitne smjernice za lidere koji žele biti ispred konkurencije i osigurati rast svog poslovanja. Strategija, ljudi i HubSpot mogu biti pokretači i vašeg poslovnog rasta. Kako ih primijeniti? Saznajte u nastavku.
Turisti svake sezone uživaju u ljepotama Jadrana na unajmljenim jahtama. Dok oni istražuju kristalno čisto more, vlasnici plovila i čarter kompanije ostvaruju solidne prihode. Može li ovo biti isplativa prilika i za vas?
Sigurnost. Kvaliteta. Vrhunski izgled. To su sigurno riječi s kojima želite asocirati svoja čarter plovila. Znate li kako je sama estetika plovila često baš onaj odlučujući faktor za goste? Često je baš izgled onaj koji prevagne u odluci... I što će najbolje privući goste nego sjajno, čisto i kvalitetno ispolirano plovilo.
Boot Düsseldorf je najveća svjetska izložba jahti i sportova na vodi. Međutim, ovaj događaj je više od tipičnog nautičkog sajma - nudi pogled u budućnost sportova na vodi i održivih morskih inovacija. Ove godine, od 18. do 26. siječnja, posjetitelji će imati priliku doživjeti sve to - od najmodernijih tehnologija na Blue Innovation Docku do luksuznih jahti i praktičnih iskustava s opremom - jer ovaj događaj ima ponešto za svakoga.