Sigurni smo kako stojite iza imena svog čartera i kako se njime ponosite. No, možete li se ponositi i kvalitetom web stranice odnosno slikama kojima predstavljate svoju tvrtku današnjem digitalnom svijetu?
Pretpostavljamo kako stojite iza svog čartera i njegove kvalitete. Uvjereni ste u vlastitu profesionalnost i stručnost vaših zaposlenika. Svjesni ste činjenice kako su vaši gosti generalno zadovoljni s vašim plovilima i uslugom. Generalno vam cvjetaju ruže i na stranu pokoji tehnički problem ili nesuglasica s gostima, vama zapravo, izvrsno ide.
No, znate li kako u to generalno zadovoljstvo trebaju spadati i fotografije kojima predstavljajte svoj čarter krajnjim korisnicima, potencijalnim gostima? Možda vam to zvuči nevjerojatno, ali istina je, fotografije koje postavljate na web stranicu i društvene mreže svog čartera izuzetno su važne.
Zašto je to tako? Nekoliko je razloga, a osim onih tehničkih, važno je biti svjesni činjenice kako vaši budući gosti žele upoznati vašu najbolju verziju. Stoga nekako ispada kako je vaša dužnost i predstaviti im se tako.
Vaši gosti žele znati sve o vama, detalje vašeg čartera, čime se zapravo bavite i koja je vaša priča. Naravno, žele znati i sa čime raspolažete u svojoj floti. Vaši gosti žele vidjeti i tko su ljudi u vašem timu. Zbog svega ovoga bitno je i izbrendirati se u specifičnoj niši i postići vidljivost web stranice. To ćete najbolje učiniti s pomoću visokokvalitetnih fotografija i videa.
Fotografije su važan dio svake web stranice ili profila na društvenim mrežama, jer osim što pomažu prenijeti vašu poruku, stvaraju i vizualni prikaz vašeg brenda. Što je vaša web stranica kvalitetnije napravljena, jednostavnija korisniku za navigaciju te što transparentnije prikazujete svoje poslovanje u čarteru, to ćete se profesionalnije prikazati svojim sadašnjim i budućim gostima. I tu dolazimo do onoga kako to sve zapravo učiniti.
Skoro svatko od nas provodi i po nekoliko sati na društvenim mrežama i pretražujući bespuća interneta u potrazi za informacijama. Danas postoje neka nova pravila koja diktiraju zapravo sami korisnici, u vašem slučaju to su gosti u čarteru.
Postalo je važnije nego ikada imati visokokvalitetne proizvode i usluge, a među njih spadaju i vaša web stranica te na njoj i fotografije. Kako bi ste istakli u moru konkurencije nije dovoljno samo “biti”, odnosno postojati kao čarter tvrtka.
S pravom se smatra kako su fotografije na vašoj web stranici i društvenim mrežama one s kojima prezentirate vaš čarter. A one su te koje će “make it or break it”. Fotografije i njihova kvaliteta, kao i sam njihov stil, mogu poboljšati ili degradirati online prisutnost vašeg brenda. Stoga je prvenstveno važno uložiti u dobrog profesionalnog fotografa.
Kao odgovor na pitanje “a što će to fotograf znati bolje nego moj skiper s mobitelom?” samo ćemo reći kako će profesionalni fotograf znati kako uhvatiti bit vaše tvrtke na fotografijama. Također će moći stvoriti jedinstven stil koji je u skladu s vašim brendom ili koji vi želite. Kvalitetu samih fotografija nećemo ni spominjati. Ponovit ćemo zbog čega je sve ovo važno - fotografije su prva stvar koju će ljudi vidjeti kada dođu na vašu web stranicu ili društvene mreže.
Profesionalne, kvalitetno urađene fotografije, ne one koje ste sami snimili ili netko “vaš”, ono su što zapravo izdvaja vaš čarter. Dobre fotografije mogu vam pomoći istaknuti se u konkurenciji, a pomažu i pokazati potencijalnim gostima kako ste profesionalan čarter koji drži do sebe i svog imena. Amaterski urađene, nekvalitetne fotografije, različitih formata, koje nemaju jednu jedinstvenu priču, prikazuju vas neprofesionalnim.
Svakako uložite u visokokvalitetne fotografije i videa. Profesionalni fotograf može vam pomoći u postizanju ovog cilja, a njegove usluge nikako vam neće škoditi, naprotiv. Podići će čitav vaš čarter na jednu novu razinu.
Prilikom odabira fotografija za svoju web stranicu i/ili društvene mreže uvijek vodite računa o detaljima; dimenzijama i kvaliteti odnosno rezoluciji.
Ako imate fotografije visoke kvalitete, vaša će web stranica izgledati kvalitetnije i profesionalnije vašim korisnicima. Ako su vam fotografije niske kvalitete ili zrnate, osim što vas mogu prikazati kao čarter koji uopće ne brine o sebi, također mogu izazvati sumnju vaših potencijalnih gostiju i u samu kvalitetu vaših plovila i usluge.
Kako biste stvorili dobar prvi, ali i svaki idući, dojam, dimenzija svake pojedine fotografije je također važna. Ako su vaše fotografije premale, možda neće biti vidljive vašim klijentima. Ako su prevelike, mogu zauzeti previše prostora na web stranici te usporavati stranicu ili biti teško vidljive na društvenim mrežama.
Važno je i optimizirati svoje fotografije i za društvene mreže kako biste bili sigurni da se prikazuju ispravno i izgledaju najbolje. Većina platformi društvenih mreža ima optimalnu veličinu datoteke, a ako je vaša fotografija prevelika, bit će prikazana puno lošije kvalitete jer će automatski biti smanjena.
Jedna od najvažnijih stvari koju treba uzeti u obzir pri optimizaciji fotografija je njihova veličina:
Ako se niste do sada vodili ovim pravilima, trebali biste provjeriti veličinu i format svojih fotografija te ih prilagoditi. Većinom se preporučuje se upotreba JPG formata, koji je idealan zbog manje veličine, a gotovo jednake kvalitete fotografije.
Osigurajte pravilno prikazivanje i ispravne formate fotografija na svojoj web stranici i profilima društvenih mreža, jer je to ono što pridonosi boljem cjelokupnom izgledu vašeg sadržaja.
Imate li problema sa fotografijama koje su prevelike, a željeli biste ih smanjiti njihovu veličinu, možete to učiniti uz pomoć online alata koji vam mogu pomoći pri optimizaciji fotografija, kao što su TinyPNG i JPEGMini.
Video kao promotivni materijal je izvrstan način za baš ono što mu samo ime govori, promociju vašeg čartera. Video kao alat na vašoj web stranici ili društvenim mrežama je odličan način na koje vaši gosti mogu upoznati vaš tim, vaše operativne procese te vašu flotu.
Video je izvrstan način na koji u čarteru možete dati odgovore na najčešća pitanja svojih gostiju. Putem promo videa također možete i iz prve ruke pokazati svojim potencijalnim gostima iskustvo u najmu broda u čarteru i što ono podrazumijeva.
Kao idealan format za videa se preporučuje MP4 jer je njegov format manji, a bez problema se može prikazivati na bilo kojem uređaju. AVI format s druge strane je kvalitetniji, ali zauzima mnogo više prostora na web stranici.
Možemo zaključiti kako su fotografije visoke kvalitete na web stranici, kao i na ostalim marketinškim materijalima zapravo nužne. Jednako je tako i jedinstven stil, odnosno cjelokupni izgled vašeg branda, jedna od stvari kojoj trebate pridavati osobitu pažnju.
Jedan način za postizanje jedinstvenog stila vašeg poslovanja je izbjegavati stock fotografije ili videa koje pronalazite na raznim besplatnim stranicama. Stock fotografije su generičke i ne odražavaju vašu bit niti postižu građenje odnosa sa potencijalnim gostima. Stock fotografije također vam i odmažu, jer čine vaše čarter poslovanje neprofesionalnim, a njihovim neautoriziranim korištenjem možete i prekršiti tuđa autorska prava.
Umjesto toga, upotrijebite fotografije svojih zaposlenika, predstavite ih svijetu te postavite videa njihovog rada kako biste klijentima pokazali kakvo je vaše poslovanje. Ne sumnjamo kako bi vaši gosti željeli upoznati ekipu ljudi koja održava jahte koje će kod vas bukirati ili njihove vlastite jahte koje su u vašem čarteru.
Između ostaloga, slike i videa koji “pričaju priču” pomažu u postizanju autentičnosti vašeg brenda. Na taj način omogućavate svojim korisnicima povezati se s vašom čarter tvrtkom na osobnijoj razini, te im pomaže vidjeti kakvo je vaše poslovanje doista. S druge strane razumijevanje vaše priče dovodi do izgradnje povjerenja i trajnog odnosa s gostima, a vama sigurno ne odmaže u daljnjem napredovanju i pripremi za novu sezonu.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.
Glas, ton i poruke vašeg brenda nisu samo riječi na listu papira, web stranici ili na društvenim mrežama - oni su osobnost vašeg brenda. Duša vašeg brenda, ako hoćete. Svaki posao, uključujući i čarter poslovanja, mora jasno komunicirati svoj specifičan identitet. Identitet koji ide dalje od „imamo prekrasne jahte i prekrasno more”.
Online stranice za putovanja poput Expedie imaju svoja predviđanja temeljena na ponašanju korisnika. Zanimljivo je vidjeti kako ljudi rezerviraju, putuju, što ih zanima i kako se njihove preferencije mijenjaju. Pogledajmo kamo i kako će ljudi putovati sljedeće godine.
Kako izgleda trenutni "nautički pejzaž"? Gdje se točno nalazi čarter industrija u Hrvatskoj? Je li više usmjerena na prihod ili ima na umu kako su gosti u čarteru razlog njenog uspjeha i postojanja? Pogledajmo kako doći do “gost je na prvom mjestu” načina razmišljanja.