Znate li kako istaknuti dodanu vrijednost? Jeste li svjesni što znači upravljati kvalitetom usluge svog poslovanja? Certificiranje kvalitete je nužno, no znate li kako to učiniti i što ono donosi?
Kvaliteta usluga je ono što donosi prihod i kako bi ostvarenje novčanih tokova bilo sistematično, treba biti sistematično i upravljanje kvalitetom samih usluga koje se pružaju. Ako je to igdje uočljivo – to je u turizmu.
Loše recenzije će vas koštati ne samo financijskog gubitka već i dodatnih troškova i investicija, one dobre će donositi novac i naravno kako ih želimo imati što više. I što ima prirodnije od sustavnog upravljanja kvalitetom usluge, a kako bi se istaknuli na tržištu i bili prepoznati kao pozitivan standard poslovanja?!?
OK, postojati će razdoblja kada će se svi kapaciteti moći iznajmiti, odnosno plasirati. Ali, riječ je o izvanrednim situacijama koje obično slijede nakon razdoblja pasivnosti, odnosno kolokvijalno rečeno, teške suše.
Lako je prodati tražen proizvod, ali pravo upravljanje poslovanjem je ono koje ne ide na dumping cijene i davanje rabata pošto-poto, već u prvi plan ističe dodanu vrijednost koju klijent dobije za svoj novac.
Logičan put kojim industrija nautičkog turizma, a pogotovo nautičkog čartera može i treba ići, je certificiranje kvalitete usluge.
Posjedovanje kvalitete upravljanja uslugom znači u par riječi ili amblemom, kako pojedina pravna osoba ima kadar koji je sposoban pružiti kvalitetnu uslugu na željenom nivou, pridržava se jasno naznačenih pravila u poslovanju, upravlja rizicima u poslovanju koji se mogu pojaviti, rješava probleme i sve navedeno ima dokumentirano.
Međunarodni certifikati za razne industrije i kapacitete su svjetski standard i priznati su na tržištima razvijenih zemalja iz koje u najvećem dijelu stižu gosti čarter kompanija na Jadranu. Generalno su pojam koji sam za sebe govori kako imate posla s ljudima koji ulažu u svoj posao jer su svjesni kako imaju tržišno zanimljiv proizvod.
Primjerice, do jedan tržišno relevantan proizvođač brodova za čarter posjeduju neki od ISO certifikata upravljanja kvalitetom proizvodnje.
Sam pojam certificiranja i certifikacija podrazumijeva potvrđivanje koje provodi ovlaštena treća strana, a koje se odnosi na proizvode, procese, sustave ili osobe. Drugim riječima, certifikacija je postupak u kojem neovisna organizacija na temelju provedenog ocjenjivanja sukladnosti, utvrđuje zadovoljava li proizvod, proces, sustav upravljanja ili osoba kriterije sadržane u određenom normativnom dokumentu.
Pri tome, normativni dokument može biti međunarodna ili nacionalna norma, specifikacija, zakonski akt ili vlastito razvijena certifikacijska shema nekog certifikacijskog tijela. U slučaju ispunjenja postavljenih kriterija definiranih spomenutim normativnim dokumentom, certifikacijsko tijelo izdaje certifikat.
Obzirom na predmet certifikacije, certifikacijska tijela se mogu podijeliti na certifikacijska tijela za proizvode, osobe i sustave upravljanja.
Ono što im je svima zajedničko je to što se izdana potvrda o certifikaciji odnosno certifikat bazira na uzorkovanju i dokazivoj ponovljivosti predmeta certifikacije. Uzorak može biti veći ili manji ovisno o prirodi predmeta certifikacije.
U ovoj branši govoreći, svaka sedmodnevna runda najma plovila - uključujući sam proces rezervacije i sve njegove komponente te sve aktivnosti do povratka plovila – je dio uzorka. Ujedno svaki poslovni podproces može biti predmet posebnog promatranja unutar procesa certificiranja.
U certificiranju i procesu audita upravljanja kvalitetom usluge koriste se razne metode i načela, a ovdje ćemo spomenuti dva najčešća, a to su izrada matrice vještina kadra i SIC (Short Interval Control).
Izrada matrice vještina kadra osigurava nesmetanu razinu kvalitete kroz zamjenjivost jednog djelatnika drugim i educirano osoblje. Ova aktivnost je namijenjena praćenju kompetencija zaposlenika, prvenstveno operatera nekog sustava.
Pored tehničkih znanja razmatraju se i tzv. soft skills kao što su poznavanje stranih jezika, timski rad, IT pismenost, održavanje čistoće radnog mjesta, poštivanje pravila zaštite na radu, zaštita okoliša i druge specifične kompetencije. Cilj je imati kompetentan i fleksibilan kadar.
Načelo SIC (Short Interval Control) govori kako se procesi drže pod kontrolom samo i jedino kada svaki član organizacije prihvaća odgovornost za identificiranje odstupanja, a zatim poduzima mjere za uklanjanje uzroka problema.
Koristi za mjerenje kratkoročnih promjena u procesu i osigurava poduzimanje korektivnih radnji prije nego izgubimo nadzor nad procesom.
Sama certifikacija sustava upravljanja uključuje različite vrste tih sustava:
Primjećujete kako se navedeni standardi itekako susreću u čarterskom poslovanju.
Sustav upravljanja kvalitetom je u aktualnoj iteraciji poznat kao norma sustava upravljanja kvalitetom ISO 9001:2015.
Ova međunarodna norma određuje zahtjeve za sustav upravljanja kvalitetom u slučajevima kad organizacija:
Svi zahtjevi ove norme su generički i namjena im je biti primjenjivi u bilo kojoj organizaciji bez obzira na njezinu vrstu, veličinu, proizvode i usluge.
U tom kontekstu univerzalne primjene standarda upravljanja kvalitetom jasno je što hrvatski cluster nautičkog čartera treba promisliti, a potom i napraviti.
Kako bi dodatno pored vlastitog poslovanja brandirao Lijepu Našu kao vodeću nautičku destinaciju, brzo i logično rješenje je grupni nastup prema nekoj od agencija za certificiranje kvalitete usluge.
Domaćih društava koja su dokazala certifikacijsku kompetentnost s međunarodnim normama ima solidan broj na našem tržištu, s jasno navedenim referencama. Znači, ako neće brdo Muhamedu…
Dobivanje certifikata jamči kvalitetu usluge i u pravilu znatno veće prihode nego prije, uz dodatni potencijal za uvođenje dodatnih usluga.
Kvaliteta košta, i ako je dokumentirano posjedujete – red je istu i platiti.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Koje je sigurno područje plovidbe, smije li prevoziti putnike i sl. Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje područja plovidbe tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.
Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.
U čarteru, sve počinje i završava na dojmu - u svakoj poruci, tonu i reakciji. Danas gosti ne žele savršenstvo, ali žele znati da netko drži stvari pod kontrolom. Ne žele da ih se ignorira. A kad nastane situacija, žele znati da netko preuzima odgovornost. Ne možete spriječiti sve probleme. Ali možete naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama.
Digitalni marketing u yacht čarter industriji nije pitanje trendova nego odgovornog poslovanja. U ovom članku Selma Ćubara razbija ključne zablude – od iluzije o online platformama do pogrešnog razumijevanja brenda i lojalnosti gosta. Jasno, konkretno i poticajno, ovaj tekst otvara prostor za konstruktivan razgovor među agentima, fleet operaterima i svima koji vjeruju da odnos s gostom nije trošak – nego temelj dugoročnog uspjeha.