Je li profitabilno ulaziti u čarter biznis?


Prije samog ulaska u čarter biznis, naići ćete na mnoge izazove i na mnoštvo pitanja koji zahtijevaju odgovor. Saznajte je li profitabilno ući u poduhvat otvaranja čarter tvrtke i što je sve potrebno učiniti čak i prije prvog koraka.

Sektor turizma je jako širok s mnogo mogućnosti, posebno otkako se Hrvatska razvila kao jedna od omiljenih destinacija za goste svakog cjenovnog ranga. Međutim, nautički čarter je taj koji više privlači od nekih drugih branši. Najviše zbog profila gostiju i onog što oni traže.  
 
Potencijalni gosti u čarteru uglavnom žele “nešto više” od odmora, a spremni su to i platiti. Njima nije važan novac, nego kvaliteta te će za nju izdvojiti taj novac. Stoga, nije teško zaključiti kako u čarter poslovanju nećete trebati misliti o jeftinijim ponudama, kao što biste mislili u nekoj drugoj turističkoj branši za goste manje platežne moći.  
 
Čarter biznis je poslovanje uglavnom s gostima koji ne plaćaju ni jahte ni smještaj ni uslugu, nego mir i relaksaciju. Na prvi pogled to izgleda sjajno, ali ako se okrene druga strana medalje, dosta je poduzetnika propalo ili jedva opstaje baš u ovoj branši.  
  
Čarter biznis, ako se ne isplanira korak po korak, može donijeti probleme vlasniku, a s time i gubitke. Što napraviti? 

 

Fiksni i varijabilni troškovi čarter poslovanja

Kad sve prethodno navedeno uzmete u obzir, sasvim je jasno kako ćete si postavljati pitanja poput: “Je li profitabilno ulaziti u čarter biznis?” ili “Koliko je profitabilno ulaganje u određenim aspektima čartera?”.  
  
U mnogim industrijama na ovakva pitanja je relativno jednostavno odgovoriti, ali kad se radi o čarteru, odgovori ovise o nizu stvari. Zbog toga, ako razmišljate o ulasku u čarter biznis, potrebno je uzeti u obzir cijeli niz detalja, kao i izazove na koje možete naići.  

Jedrilica privezana na rivi u dalmatinskom gradu

Prvo trebate analizirati vaše ciljno tržište, njegovu geografsku lokaciju te poslovni model koji namjeravate uvesti. Od toga počnite.  
 
Važno pitanje je koliko je opravdana cijena tjednog/mjesečnog najma plovila? Možda će se nekim gostima činiti previsoka bez obzira na njihovu platežnu moć.  
 
Zatim, koliki je trošak održavanja tog plovila? Trošak osoblja? Eventualni tehnički troškovi? Sve to možete usporediti s cijenom i vrlo lako dobiti odgovor na postavljena pitanja.  
  
Trošak održavanja plovila uvelike ovisi o lokaciji, tj. mjestu gdje se plovilo održava. Ne možete očekivati kako ćete imati isti trošak održavanja u Monte Carlu ili Dubaiju. Tako isto vrijedi i za hrvatske marine. Negdje će održavanje biti povoljnije, negdje ne.  
  
Trebate razmisliti s kakvim plovilima ćete poslovati. Imati u floti jedrilice, motorne jahte ili katamarane nije isto. Različite vrste plovila zahtijevaju različito održavanje.  
  
Osim toga, važno je razmisliti i o nabavnoj cijeni plovila. Ona također utječe na profitabilnost vašeg biznisa.  
  
Dakle, kako biste odredili je li vaš biznis profitabilan, trebate sagledati sve fiksne i varijabilne troškove. Ako vam treba pomoć kod sastavljanja poslovnog plana, marketinški savjeti i slično, preporučamo unajmiti profesionalnu agenciju kako biste iz svega izvukli maksimum, tj. očuvali svoj kapital i spasili se nepotrebnih gubitaka. 

 

Odabir pravih plovila za čarter

Ako mislite uspješno poslovati u branši nautičkog turizma, odabir pravog plovila je prva zapovijed ovog biznisa. Ono mora udovoljavati svim zahtjevima, od tehničkih pa sve do želja, potreba i zahtjeva vaših gostiju.  
  
Gotovo svaki čarter profesionalac će vam prije ovog koraka preporučiti napraviti dobru procjenu prije nego što kupite plovilo. Ako niste dovoljno stručni, zauzeti ste, nemate vremena, nesigurni ste - unajmite profesionalca. Novac uložen u pravog stručnjaka će vam se itekako vratiti.   

Čovjek koji potpisuje dokumente.

Ako želite privući manje izletničke skupine koje preferiraju tihi odmor, jahta se čini kao razumno rješenje. Ako pak želite privući veće skupine ljudi koji ne znaju sami ploviti, trebali biste razmisliti o kupnji barem jednog manjeg katamarana jer za takve goste jahte neće biti privlačne.  
  
Novi poduzetnici u čarteru vrlo često čine veliku grešku birajući plovila po svom ukusu. To nije pravi pristup! Ukusi vašeg ciljnog tržišta ne moraju biti isti kao vaši. Odabir plovila sličan je odabiru automobila. Prvo što potencijalni kupac vidi je njegov izgled. Je li lijep ili nije? Tek onda gleda sve ostalo. Isto je i s plovilom, ali kako ga ne kupujete u privatne svrhe, trebate razmisliti bi li isti prošao kod vaših klijenata.  
  
Odabirom pravog plovila povećat ćete i konkurentnost vaše čarter tvrtke te smanjiti troškove održavanja.     

Odabir pravog plovila je najisplativiji odabir.

 

Ulazak u čarter biznis

Napravili ste sve moguće analize, dobro razmislili, konzultirali stručnjake i sami sebi dali zeleno svjetlo. Odlučili ste – nautika će biti vaša branša i čarter će vam donositi profit. Odlično!  
  
Sljedeći korak jest planiranje. Kod planiranja je najbitnije voditi računa o dobroj organizaciji vašeg poslovanja te se istaknuti u odnosu na konkurenciju. Opet, ako niste sigurni ili dovoljno stručni o nekim stvarima, obratite se jednom od poslovnih savjetnika kako biste rizik smanjili na minimum

Žena koja broji da li je profitabilno ući u čarter biznis.

Trebate znati, nije isto biti u čarter biznisu kako biste ostvarili profit ili samo iznajmljivati plovilo kako biste pokrili trošak vlasništva. U prvom slučaju biznis je isplativ, dok poduzetnici-iznajmljivači znaju imati priličnih problema kako bi pokrili troškove vlasništva nad plovilom.  
  
Kada ste jednom ušli u biznis, marketing je ključna stvar. Imate li marketinški plan? Viziju svoje kampanje? Ako ne, profesionalna usluga je pravo rješenje. Dobra marketinška agencija će to besprijekorno odraditi - od istraživanja i planiranja pa sve do provedbe.  
 
Čarter je branša stalno podložna promjenama trendova. Digitalizacija i online prisutnost su upravo jedni od trendova. Kada donosite odluku o marketinškoj agenciji, trebali biste voditi računa da ona u svojoj ponudi ima sve usluge koje su vama potrebne.  
  
Iz svega navedenog, možemo zaključiti kako je u čarter biznis profitabilno ući, ali pod određenim uvjetima. Vaš glavni cilj je ostvarenje profita i stoga vi trebate biti oni koji će preuzeti inicijativu i zavladati svojim tržištem, a ne samo pokrivati troškove kako biste opstali.   

 

Kontaktirajte nas ako ste u potrazi za savjetom za svoje čarter poslovanje ili su vam potrebne marketinške usluge. 
   
Za sve informacije i novitete na čarter tržištu, prijavite se i na naš newsletter

 

 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Tenderi pod povećalom: Nova pravila plovidbe koja čarter tvrtke moraju znati
Tenderi pod povećalom: Nova pravila plovidbe koja čarter tvrtke moraju znati

U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Koje je sigurno područje plovidbe, smije li prevoziti putnike i sl. Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje područja plovidbe tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.

Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge
Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge

Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.

Komunikacija u kriznim situacijama - praktičan vodič za čarter tvrtke
Komunikacija u kriznim situacijama - praktičan vodič za čarter tvrtke

U čarteru, sve počinje i završava na dojmu - u svakoj poruci, tonu i reakciji. Danas gosti ne žele savršenstvo, ali žele znati da netko drži stvari pod kontrolom. Ne žele da ih se ignorira. A kad nastane situacija, žele znati da netko preuzima odgovornost. Ne možete spriječiti sve probleme. Ali možete naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama.

Digitalni marketing u čarter industriji: Vrijeme je za jače odnose s gostima
Digitalni marketing u čarter industriji: Vrijeme je za jače odnose s gostima

Digitalni marketing u yacht čarter industriji nije pitanje trendova nego odgovornog poslovanja. U ovom članku Selma Ćubara razbija ključne zablude – od iluzije o online platformama do pogrešnog razumijevanja brenda i lojalnosti gosta. Jasno, konkretno i poticajno, ovaj tekst otvara prostor za konstruktivan razgovor među agentima, fleet operaterima i svima koji vjeruju da odnos s gostom nije trošak – nego temelj dugoročnog uspjeha.