Prije samog ulaska u čarter biznis, naići ćete na mnoge izazove i na mnoštvo pitanja koji zahtijevaju odgovor. Saznajte je li profitabilno ući u poduhvat otvaranja čarter tvrtke i što je sve potrebno učiniti čak i prije prvog koraka.
Sektor turizma je jako širok s mnogo mogućnosti, posebno otkako se Hrvatska razvila kao jedna od omiljenih destinacija za goste svakog cjenovnog ranga. Međutim, nautički čarter je taj koji više privlači od nekih drugih branši. Najviše zbog profila gostiju i onog što oni traže.
Potencijalni gosti u čarteru uglavnom žele “nešto više” od odmora, a spremni su to i platiti. Njima nije važan novac, nego kvaliteta te će za nju izdvojiti taj novac. Stoga, nije teško zaključiti kako u čarter poslovanju nećete trebati misliti o jeftinijim ponudama, kao što biste mislili u nekoj drugoj turističkoj branši za goste manje platežne moći.
Čarter biznis je poslovanje uglavnom s gostima koji ne plaćaju ni jahte ni smještaj ni uslugu, nego mir i relaksaciju. Na prvi pogled to izgleda sjajno, ali ako se okrene druga strana medalje, dosta je poduzetnika propalo ili jedva opstaje baš u ovoj branši.
Čarter biznis, ako se ne isplanira korak po korak, može donijeti probleme vlasniku, a s time i gubitke. Što napraviti?
Kad sve prethodno navedeno uzmete u obzir, sasvim je jasno kako ćete si postavljati pitanja poput: “Je li profitabilno ulaziti u čarter biznis?” ili “Koliko je profitabilno ulaganje u određenim aspektima čartera?”.
U mnogim industrijama na ovakva pitanja je relativno jednostavno odgovoriti, ali kad se radi o čarteru, odgovori ovise o nizu stvari. Zbog toga, ako razmišljate o ulasku u čarter biznis, potrebno je uzeti u obzir cijeli niz detalja, kao i izazove na koje možete naići.
Prvo trebate analizirati vaše ciljno tržište, njegovu geografsku lokaciju te poslovni model koji namjeravate uvesti. Od toga počnite.
Važno pitanje je koliko je opravdana cijena tjednog/mjesečnog najma plovila? Možda će se nekim gostima činiti previsoka bez obzira na njihovu platežnu moć.
Zatim, koliki je trošak održavanja tog plovila? Trošak osoblja? Eventualni tehnički troškovi? Sve to možete usporediti s cijenom i vrlo lako dobiti odgovor na postavljena pitanja.
Trošak održavanja plovila uvelike ovisi o lokaciji, tj. mjestu gdje se plovilo održava. Ne možete očekivati kako ćete imati isti trošak održavanja u Monte Carlu ili Dubaiju. Tako isto vrijedi i za hrvatske marine. Negdje će održavanje biti povoljnije, negdje ne.
Trebate razmisliti s kakvim plovilima ćete poslovati. Imati u floti jedrilice, motorne jahte ili katamarane nije isto. Različite vrste plovila zahtijevaju različito održavanje.
Osim toga, važno je razmisliti i o nabavnoj cijeni plovila. Ona također utječe na profitabilnost vašeg biznisa.
Dakle, kako biste odredili je li vaš biznis profitabilan, trebate sagledati sve fiksne i varijabilne troškove. Ako vam treba pomoć kod sastavljanja poslovnog plana, marketinški savjeti i slično, preporučamo unajmiti profesionalnu agenciju kako biste iz svega izvukli maksimum, tj. očuvali svoj kapital i spasili se nepotrebnih gubitaka.
Ako mislite uspješno poslovati u branši nautičkog turizma, odabir pravog plovila je prva zapovijed ovog biznisa. Ono mora udovoljavati svim zahtjevima, od tehničkih pa sve do želja, potreba i zahtjeva vaših gostiju.
Gotovo svaki čarter profesionalac će vam prije ovog koraka preporučiti napraviti dobru procjenu prije nego što kupite plovilo. Ako niste dovoljno stručni, zauzeti ste, nemate vremena, nesigurni ste - unajmite profesionalca. Novac uložen u pravog stručnjaka će vam se itekako vratiti.
Ako želite privući manje izletničke skupine koje preferiraju tihi odmor, jahta se čini kao razumno rješenje. Ako pak želite privući veće skupine ljudi koji ne znaju sami ploviti, trebali biste razmisliti o kupnji barem jednog manjeg katamarana jer za takve goste jahte neće biti privlačne.
Novi poduzetnici u čarteru vrlo često čine veliku grešku birajući plovila po svom ukusu. To nije pravi pristup! Ukusi vašeg ciljnog tržišta ne moraju biti isti kao vaši. Odabir plovila sličan je odabiru automobila. Prvo što potencijalni kupac vidi je njegov izgled. Je li lijep ili nije? Tek onda gleda sve ostalo. Isto je i s plovilom, ali kako ga ne kupujete u privatne svrhe, trebate razmisliti bi li isti prošao kod vaših klijenata.
Odabirom pravog plovila povećat ćete i konkurentnost vaše čarter tvrtke te smanjiti troškove održavanja.
Odabir pravog plovila je najisplativiji odabir.
Napravili ste sve moguće analize, dobro razmislili, konzultirali stručnjake i sami sebi dali zeleno svjetlo. Odlučili ste – nautika će biti vaša branša i čarter će vam donositi profit. Odlično!
Sljedeći korak jest planiranje. Kod planiranja je najbitnije voditi računa o dobroj organizaciji vašeg poslovanja te se istaknuti u odnosu na konkurenciju. Opet, ako niste sigurni ili dovoljno stručni o nekim stvarima, obratite se jednom od poslovnih savjetnika kako biste rizik smanjili na minimum.
Trebate znati, nije isto biti u čarter biznisu kako biste ostvarili profit ili samo iznajmljivati plovilo kako biste pokrili trošak vlasništva. U prvom slučaju biznis je isplativ, dok poduzetnici-iznajmljivači znaju imati priličnih problema kako bi pokrili troškove vlasništva nad plovilom.
Kada ste jednom ušli u biznis, marketing je ključna stvar. Imate li marketinški plan? Viziju svoje kampanje? Ako ne, profesionalna usluga je pravo rješenje. Dobra marketinška agencija će to besprijekorno odraditi - od istraživanja i planiranja pa sve do provedbe.
Čarter je branša stalno podložna promjenama trendova. Digitalizacija i online prisutnost su upravo jedni od trendova. Kada donosite odluku o marketinškoj agenciji, trebali biste voditi računa da ona u svojoj ponudi ima sve usluge koje su vama potrebne.
Iz svega navedenog, možemo zaključiti kako je u čarter biznis profitabilno ući, ali pod određenim uvjetima. Vaš glavni cilj je ostvarenje profita i stoga vi trebate biti oni koji će preuzeti inicijativu i zavladati svojim tržištem, a ne samo pokrivati troškove kako biste opstali.
Kontaktirajte nas ako ste u potrazi za savjetom za svoje čarter poslovanje ili su vam potrebne marketinške usluge.
Za sve informacije i novitete na čarter tržištu, prijavite se i na naš newsletter!
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Digitalizacija poslovanja, usklađivanje tehnologije, procesa i ljudi, često zvuči poput nečega što se postigne preko noći, ali stvarnost je mnogo složenija. Većina poslovanja treba digitalni razvoj – postupan, fleksibilan i ljudski vođen proces prilagodbe. A sve o digitalnoj transformaciji, donosi nam Andreja Fazlić u svojem novom članku.
Svaka čarter tvrtka mora koordinirati između gostiju, plovila, vlasnika i zaposlenika - i to uspješno, zar ne? U isto vrijeme se sve radne operacije moraju neometano odvijati. I kako onda sebi i svom poslovanju olakšati rad i pojednostaviti dnevne zadatke? Na našem webinaru ćete otkriti sve o tome kako uz pravu sveobuhvatnu aplikaciju za čarter management koja će ne samo unaprijediti, nego i preoblikovati vaše poslovanje. Registrirajte se i saznajte kako transformirati svoje poslovanje!
Društvene mreže se stalno razvijaju, s novim trendovima, taktikama i nadogradnjama platformi koja vas konstanto zasipaju sa svih strana. Uz sve te promjene, lako je podleći dezinformacijama ili zastarjelim savjetima. Međutim, jedna od najvrjednijih vještina za dugoročni uspjeh na društvenim mrežama je naučiti razlikovati činjenice od fikcije.
Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.