Razmišljajte kako postati što dostupniji potencijalnim klijentima, gostima i poslovnim partnerima? Željeli biste ponudili svoje usluge, a pri tome to učiniti uz minimalni trošak? Inbound marketing omogućava privući veću publiku nego što ste to mogli do sada.
Svako poslovanje, pa tako i čarter poslovanje treba dobre temelje za rast i razvoj. Novonastala situacija u kojoj su se sva poslovanja zatekla, pa tako i čarteri, bila je potpuno nepoznata i zahtijevala je proces prilagodbe. Brojne tvrtke su tražile nove strategije i nove načine za održati poslovanje stabilnim, a kao ključne prednosti pokazale su se snažna online prisutnost i korištenje čim više digitalnih kanala.
Digitalni marketing je i prije pandemije bio područje koje se vrlo brzo mijenjalo. Internetski trendovi i terminologija se i danas mijenjaju jednako brzo kao i marketinški, te je teško pratiti svaki novi koncept.
Danas je i svijet sve više digitalan, a poduzetnici se pitaju kako će digitalna tehnologija pomoći rastu njihovog poslovanja? Zanima ih i što moraju učiniti kako bi njihovo poslovanje postalo doista digitalno.
Kako se ekonomija usporava, tvrtke se okreću 'inbound' marketingu (ulaznom marketingu) jer je to učinkovitiji način raspodjele marketinških resursa od onog tradicionalnog, 'outbound' (izlaznog) marketinga.
Inbound marketing je ukratko vrsta marketinga s kojim uz pomoć kvalitetnog sadržaja upoznajete korisnike sa svojim brandom i poslovanjem. Sadržaj ćete stvoriti uz pomoć SEO-a (Search Engine Optimization) te istražiti što korisnici pretražuju, a vama je relevantno.
Sadržaj s kojim ciljate potrebe svojih korisnika može biti:
Inbound marketing možda je i jest sporiji od outbound marketinga, ali je zato učinkovit uz puno manje troška.
Inbound marketing ima više prednosti, a tri osnovne su:
1. Manji trošak - outbound marketing podrazumijeva troškove bilo za plaćanje oglasa u tiskanim izdanjima ili online, kupnjom mailing lista ili iznajmljivanjem štandova na sajmovima te zakupom billboarda.
No, s druge strane inbound marketing vas u većini slučajeva neće koštati ništa. Blog, za početak, nema nikakvog troška. Besplatan je i Facebook ili Instagram račun, kao i otvaranje profila svih ostalih društvenih mreža. Besplatan je i e-mail marketing, a svi oni skupa zahtijevaju samo vaše vrijeme i trud.
Sve to može privući stotine i tisuće kupaca na vašu web stranicu. Marketinški ROI (povrat na uloženo) iz inbound kampanja je veći.
2. Bolje ciljanje kupaca - marketinške strategije poput poziva na hladno, masovne pošte i e-mail kampanje slabo su ciljane. Neke su od njih veći zastarjele metode, a i obraćate se pojedincima zbog jednog ili dva atributa u bazi podataka.
Kada radite inbound marketing, pristupate samo osobama koje su se samokvalificirale. One pokazuju interes za vaš sadržaj, a velika je vjerojatnost kako će biti zainteresirani i za vaš proizvod.
3. Investicija, a ne tekući trošak - kada na Google tražilici kupite oglašavanje s plaćanjem po kliku, vrijednost mu nestaje čim ga platite. Kako biste zadržali poziciju na vrhu Googleovih plaćenih rezultata, morate nastaviti plaćati.
Međutim, ako uložite svoje resurse u stvaranje kvalitetnog sadržaja koji se svrstava u Googleove organske rezultate, bit ćete tu dok vas netko ne prestigne tj. dok netko drugi ne stvori bolji sadržaj od vašeg.
Ne postoji jamstvo kako će vaše poslovanje privući kupce samo svojim postojanjem. Čak i ako to učini, možda nećete privući onoliko kupaca koliko vam je potrebno za ostvarivanje profita. Pomoću digitalnog marketinga možete doseći veću publiku na način koji je ujedno i isplativ i mjerljiv. Uz pomoć inbound marketinga sve to možete učiniti uz malo truda i znanja te minimum ili potpuni izostanak troška.
Ako ste do sada izbjegavali digitalni marketing, je li to zato jer ste mislili kako jednostavno niste spremni? Mislite li kako vam treba još malo vremena? Možda smatrate kako je za digitalni marketing dovoljno imati web stranicu i onda će se prodaja dogoditi sama od sebe?
Problem je što su vaši klijenti, gosti, poslovni partneri - postojeći kao i oni potencijalni, već online. Sada. Danas. Postoji velika šansa kako upravo sada traže čarter usluge, i ako vas ne mogu lako pronaći, vjerojatno će odabrati nekog drugog, a to je vaša konkurencija.
Ljudi danas kupuju, rezerviraju, ali i posluju ovako: kada netko ima interes za određenom uslugom ili samo traži neke informacije, najprije će na internetu istražiti sve što ga zanima.
Svi očekuju pronaći vas online s kvalitetnom web stranicom, a također i na društvenim mrežama. Vrlo je vjerojatno kako će pregledati i recenzije kako bi vidjeli što drugi govore o vašoj tvrtki.
Potencijalni gosti će tako ocijeniti je li vaš čarter onaj s kojim žele ploviti u vrijeme godišnjeg odmora. A potencijalni klijent će ocijeniti jeste li dobar partner za poslovanje i vrijedi li se s vama upuštati u poslovni odnos.
Ako vas potencijalni korisnik ili budući partner ne može pronaći online, može zaključiti kako vaša tvrtka nije legitimna. Postoji i velika vjerojatnost kako će vas smatrati neozbiljnim poslovanju i vrlo će brzo krenuti u potragu za nekom drugom tvrtkom. A jednom kada odu, vjerojatno se neće vratiti.
Danas, u digitalnom svijetu prosječni potrošač koji traži proizvod ili uslugu, se najprije dobro unaprijed pripremi. Prije svega dobro će istražiti željeni proizvod ili uslugu te će najvjerojatnije svoju pretragu započeti na Google-u.
Ako ste prisutni na internetu, što podrazumijeva i web stranicu, a vašu je konkurenciju lakše pronaći, tada korisnik neće ni stići do vas. Web stranica treba biti i optimizirana za tražilice, a to podrazumijeva i sadržaj na vašoj web stranici kao baš onaj kojeg ljudi traže.
Stvaranjem prisutnosti na internetu uz pomoć inbound marketinga, vaša je tvrtka otvorena za poslovanje i kada je fizički zatvorena, njeno radno vrijeme je od 0-24h. Potencijalni gosti u čarteru mogu vam slati e-mailove s pitanjima, bukirati i pregledavati vaše brodove u bilo koje doba dana ili noći. Digitalnim putem možete komunicirati s ljudima, na način na koji to do sada niste imali priliku.
Kako ćete znati što vaše potencijalne klijente ili goste, zapravo muči? Koja im rješenja možete ponuditi? Umjesto pogađanja, digitalni marketing vam daje alate i metode za otkrivanje tko su zapravo oni. Tako možete početi bolje razumjeti njihove želje i potrebe.
Jednom kada znate tko su korisnici vaših usluga, lakše ćete im moći i prilagoditi svoju uslugu uz inbound marketing. Kada znate kome se obraćate, možete početi graditi odnos sa baš tim pojedincima. Gradeći odnos pun povjerenja, postajete mnogo više od obične čarter tvrtke. Postajete pouzdan partner.
Mnogi oblici digitalnog marketinga omogućuju vam komuniciranje o vašem brendu i o vašem čarteru, kao i dosezanje široke ciljne publike, čak i kad vam je proračun vrlo mali. U usporedbi s oglašavanjem u medijima, na radiju ili putem izravne pošte, inbound marketing košta znatno manje i istovremeno doseže mnogo širu publiku. Jer - svi su online.
Korištenje digitalnog marketinga za promociju vašeg čarter poslovanja pomoći će vam stvoriti dobre temelje i veće šanse za poslovni uspjeh.
Ukoliko ste u potrazi za poboljšanjem svog čarter poslovanja ili trebate pomoć oko digitalnog marketinga i implementacije u svoje poslovanje, kontaktirajte nas već danas.
Prijavite se i na naš newsletter kako biste na vrijeme dobili sve informacije koje vam trebaju!
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Razmišljate o ulaganju u jedrilicu, ali niste sigurni je li to prava odluka? Hrvatska slovi kao raj za nautičare, s obalom koja privlači svake godine sve veći broj nautičara. A dobar charter management, vaša jedrilica može generirati prihod. Saznajte je li kupnja plovila doista pametna investicija i koji su modeli jedrilica najtraženiji.
Digitalna transformacija danas je više od trenda – ona je bit opstanka i rasta. Ipak, uspjeh nije zajamčen, a mnoge tvrtke nailaze na uvijek iste prepreke. Što smo naučili iz izazova i prilika koje je donijela 2024.? Andreja Fazlić donosi 5 ključnih pouka koje vam mogu pomoći da svoje poslovanje prilagodite novom dobu i iskoristite tehnologiju na pravi način. Spremni za promjenu? Saznajte kako.
Ključni izazovi poput visokih troškova marina, dumping cijena i nelojalne konkurencije, kao i nedovoljne promocije nautičkog turizma od strane županijskih turističkih zajednica realnost su hrvatskog čartera. U nastavku saznajte rezultate anonimnog upitnika kao i konkretne incijative za pravednije i konkurentnije tržište te osigurali kvalitetan razvoj hrvatskog nautičkog turizma.
Čarter industrija se nalazi na prekretnici, suočena s ekonomskom nesigurnošću, promjenjivim zahtjevima kupaca i potrebom za većim povjerenjem i transparentnošću. Dok se regije poput Hrvatske bore, druge se održavaju stabilnima. Usred izazova, inovacije poput napredne zaštite plaćanja i certifikacijskih oznaka čine veliku razliku. Hoće li se industrija prilagoditi i napredovati ili propasti?