Kako gostima u čarteru osigurati doživljaj koji će pamtiti? Ponudite im personalizirana iskustva.


Znate li na koji način možete navesti gosta da odabere baš vaš čarter, za razliku od konkurencije - koja ima ista plovila i cijene? Jeste li spremni ponuditi gostima što doista žele, osim plovila u vašem čarteru? Saznajte kako personalizirati iskustva u vašem čarteru, od samog početka komunikacije s gostom.

Svaka čarter tvrtka bi trebala biti sposobna kreirati svoju vlastitu priču, dati na sve svoj “vlastiti pečat”...  
 
A taj pečat se može postići uz pomoć personalizacije.  
 
Personalizacija je najbolji način za privući goste, jer u čarter industriji trebate biti sposobni prilagoditi se željama i potrebama svakog gosta. Trebate biti sposobni ponuditi i više od svoje osnovne usluge, iznajmljivanja plovila.  
 
Čarter tvrtke bi trebale (i morale) staviti svoj fokus na bolje razumijevanje gosta, ponude dodatnih usluga, na bolji pristup prema gostu... 
 
Bitno je unaprijed znati što točno gosti žele i ponuditi im točno to. A usput postići i da se čitavim putem osjećaju kao da ste im se posvetili u potpunosti.  
 

Stvaranje prilagođenih i personaliziranih iskustava (ali, na moru) 

Kao čarter tvrtka imate jedinstvenu priliku za istaknuti se iznad konkurencije, koja ima slična plovila i iste cijene kao i vi. 
 
Imate priliku svojim gostima ponuditi bogatstvo iskustava koja će njihov odmor učiniti nezaboravnim. Nešto što će biti drugačije od standardne “imamo slobodan ovaj brod, evo vam ovaj brod", procedure. A evo i nekoliko načina na koje to možete ostvariti: 

  • Personalizirane rute velika je vjerojatnost kako su gosti u vašem čarteru već unaprijed odredili rutu kojom žele ploviti. Ali bez obzira na to, preporučite im rutu na kojoj će vidjeti i doživjeti sve ono najbolje što Jadran nudi. Ponudite im neku informaciju koju “samo vi” sa dugogodišnjim iskustvom u čarteru možete znati, neku slabo posjećenu skrivenu uvalu ili plažu poznatu samo lokalnom stanovništvu.  
  • Preporuke za restoranepreporuka dobre rute uvijek mora uključivati i restorane ili konobe koje vaši gosti ne smiju zaobići. Neka vaše preporuke budu objekti koji nude autentična gastronomska iskustva. Uključite preporuke za restorane s tradicionalnim hrvatskim jelima, ali i one skrivene konobe poznate po odličnim “marendama”. 
  • Preporuke za autohtona iskustva - želite li otići korak dalje, uključite se malo više u organizaciju odmora vaših gostiju. Preporučite im ili čak i organizirajte privatne degustacije vina ili maslinovog ulja u lokalnim vinogradima i maslinicima. Kontakata vam neće nedostajati, jer je obala prepuna OPG-ova koji nude autohtono iskustvo. 
  • Suradnja s lokalnim vodičima - preporučite svojim gostima lokalne turističke vodiče ili agencije. Pobrinite se da je vaša ponuda jača od samih “extrasa” koje nudite. Neka ponuda sadržava i popis raznih kontakata i raznoraznih sadržaja poput pješačkih tura, trailova po otocima, ili vođenih tura po starim gradovima i zidinama.    
  • Tematski paketi ako želite otići razinu više, počnite surađivati sa gore navedenim turističkim vodičima ili agencijama. Ponudite svojim gostima personalizirana iskustva i kreirajte npr. tematske pakete koji se fokusiraju na specifične interese vaših gostiju. To može biti kombinacija ponude za ljubitelje prirode, ljubitelje vina i autohtonih delicija, ili povijesti i sl.   

Na kraju, ključ je u tome koliko je vaša čarter tvrtka fleksibilna. Koliko ste se sposobni personalizirati svoju uslugu i prilagoditi se individualnim željama i potrebama gostiju.  
 
A što vaši gosti zapravo žele? To ćete najbolje saznati u samoj komunikaciji s njima. 

 

 

Prvi korak u personalizaciji? Komunikacija. 

Početak komunikacije je trenutak u kojem ćete “uhvatiti” potencijalne goste, i to tako što ćete personalizirati tu svoju komunikaciju. 
 
Uz personaliziranu komunikaciju, odmah u startu ćete postići da se svaki gost osjeća cijenjenim, a njegove želje i potrebe prepoznatima. 
 
Preporučujemo fokus na ove četiri osnovne točke u komunikaciji s gostima:  

  1. Prva točka komunikacije 
  2. Personalizirani odgovor s prijedlogom plana 
  3. Follow-up komunikacija 
  4. Komunikacija prije dolaska 
     

1. Prva točka komunikacije - upit

Ako ste upit za neko od plovila u vašem čarteru dobili putem web stranice ili društvenih mreža, pobrinite se da imate automatizirane, ali i personalizirane poruke dobrodošlice
Nakon što potencijalni gost ostavi upit, neka ima se odmah uzvrati poruka dobrodošlice, koja izgleda personalizirano.  
Primjer: "Dobar dan, [Ime]! Zahvaljujemo na interesu za naše čarter usluge. Veselimo se što ćemo vam pomoći organizirati nezaboravno putovanje Jadranom. Odgovorit ćemo na Vaš upit u što skorijem roku. Do tada slobodno pregledajte blogove na našoj web stranici [Link na blogove]!" 
 
Nakon što ste dobili upit, potrebno ga je temeljito analizirati, kako bi bili spremni dati personalizirani odgovor s prijedlogom rute i sl.  
Obavezno se pobrinite da u vašoj početnoj komunikaciji ima mjesta za odgovor na pitanja kao što je “Što bi posebno željeli vidjeti/doživjeti/isprobati dok ste na odmoru na Jadranu?” 

2. Personalizirani odgovor s prijedlogom plana 

Kreirajte prilagođenu ponudu za svog gosta, na temelju informacija iz prvog upita. Imajte unaprijed spreman odgovor i ponudu na sve što bi vaše goste moglo zanimati. Kreirajte prilagođeni prijedlog koji uključuje određene “dobre” rute, morske aktivnosti i posebne usluge koje bi mogle zanimati gosta.  
Primjer, ako je gost izrazio želju za isprobavanjem dalmatinskih vina: "Odličan izbor [Ime]! Spremni smo vam pomoći, te smo izabrali popis vinarija na vašoj ruti, koje imaju organizirane degustacije svojih vina." 
 
Uvijek u komunikaciju možete umetnuti i interaktivne elemente; uključite linkove na video sadržaje ili fotografije ruta koje imate na vašem webu ili povežite sa blogom kojeg imate o toj lokaciji. Naravno u dogovoru sa vinarijama ili restoranima uvijek je dobro umetnuti i link na njihove web stranice, kako bi gost odmah mogao stvoriti vlastiti dojam o iskustvu kojeg može očekivati. 

3. Follow-up komunikacija 

Imajte na umu kako vaš čarter sigurno nije jedini čarter s kojim vaš gost komunicira. Ali ono s čime na samom početku možete dobiti svog gosta je, što ćete mu poslati personalizirani follow-up mail ili poruku na društvenim mrežama. Dok gost razmišlja i razmatra hoće li odabrati vaš čarter ili ne, a taman u to doba dobije personaliziranu poruku koja ga pita je li mu sve jasno u ponudi i ima li kakvih dodatnih zahtjeva ili pitanja – to je ono što ga može potaknuti na konačan booking.  
 
Ovo može biti email koji kaže: "Pozdrav [Ime], nadamo se kako Vas ovaj mail/poruka nalazi u dobrom zdravlju i raspoloženju. Samo provjeravamo jeste li primili našu ponudu i imate li kakvih pitanja ili posebnih želja koje bismo trebali uzeti u obzir?" 

4. Komunikacija prije dolaska gosta u marinu

Nakon što su vaši gosti obavili booking i sva potrebna plaćanja, nemojte ugasiti komunikaciju i čekati da vam dođu u ured na dan check-ina. Pobrinite se da dobiju i personalizirane informacije koje bi im bile od pomoći, najbolje nekoliko dana prije dolaska. Pošaljite gostima sve informacije koje bi im mogle biti korisne; kako doći do vaše marine, detalji o check-inu, podsjetnik na uključene usluge i aktivnosti u i oko marine. Na primjer: "Dragi [Ime], veselimo se vašem dolasku! Evo nekoliko korisnih informacija prije nego što se vidimo u našoj bazi..." 
 
U komunikaciju prije dolaska uključite preporuke za restorane ili trgovine u marini ili u blizini. Ako su gosti ranije izrazili neke posebne interese, npr. o vegetarijanskoj ponudi i sl., uključite i te informacije u ovu komunikaciju.    
 

Digitalni marketing za personalizaciju čartera 

Učinkovita personalizirana čarter usluga uključuje i strategije digitalnog marketinga, a ne samo tradicionalnu prodaju kakvu ste inače radili. 
 
Potrebno je uspostaviti vezu s potencijalnim gostima. To ćete učini tako što ćete predstaviti jedinstvena iskustva koja mogu doživjeti. Tako ćete pozicionirati vašu čarter tvrtku kao njihov prvi izbor, iznad svih ostalih. 
  
Kako biste došli do onih koji traže određena iskustva “krojena po mjeri”, razmotrite sljedeće taktike digitalnog marketinga: 

  • Kampanje na društvenim mrežama - ciljano oglašavajte, npr. s Facebook kampanjom usmjerenom na goste koje privlače unikatna iskustva, wellness, dobra hrana i sl. Upotrijebite kvalitetne (i lijepe) slike i priče prijašnjih gostiju kako biste izravno utjecali na želje i ukuse svoje ciljane publike. 
  • Sadržajni marketing - trebao bi dovesti potencijalne klijente do vaših usluga, stoga postavite blog postove se temama koje će biti zanimljive vašoj publici. Kreirajte i YouTube videa koja prikazuju dalmatinsku gastronomiju ili manje posjećene plaže. 
  • Dokažite primjerom – kreirajte seriju Instagram postova sa videima vaših gostiju dok plove na vašim plovilima i okruženi su predivnom morskim krajolikom. Osim što se na taj način prikazuje ljepota Jadrana i posebnost iskustava u vašem čarteru, razvija se i vjerodostojnost kroz autentične priče.  
  • Upotreba CRM alata - implementirajte CRM (Customer Relationship Management) alate za praćenje komunikacije s gostima. Na taj način možete bilježiti preferencije i interese svakog gosta za buduću komunikaciju. 

 

Izgradite dugoročne odnose kroz personalizaciju 

Personalizacija služi kako bi nadišli očekivanja gostiju i kako bi stvorili doista iznimna iskustva. 
   
Ako vaši gosti smatraju kako su tretirani onako kao zaslužuju, kako ste im se posvetili te uzeli u obzir njihove želje i interese, velika je vjerojatnost da će postati gosti koji će vam se vratiti i dogodine
 
Dajte sve od sebe kako biste personalizirali svoj čarter i prilagodili iskustva pojedinačnim gostima. Oslonite se na pomoć digitalnog marketinga i CRM-a kako bi njegovali snažne, trajne veze s njima. 
   
 
Dakle, možete li se usredotočiti na detalje? Možete li običan booking vašeg plovila pretvoriti u nezaboravno iskustvo za vaše goste? Možete li svoje goste okružiti iskustvima koja će im ostaviti trajan dojam? 
  
Ako je vaš odgovor potvrdan, preporučamo da ostanete u tijeku s novostima iz čarter industrije putem našeg newslettera
  
Ali ako je vaš odgovor “ne” - kontaktirajte nas, a mi ćemo vam dati savjet o najboljem načinu za uvođenje personalizacije u vašu strategiju i komunikaciju
  
 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Godina prolazi, ali želje ostaju – kako ih financirati?
Godina prolazi, ali želje ostaju – kako ih financirati?

Imate ideju, ali nedostaje vam milijun-dva (ili dvadeset)? Očito je vrijeme je za nove investicije. Ivica Žuro nam donosi najbitnije informacije o aktualnim financijskim programima i kreditima za poduzetnike u turizmu i ugostiteljstvu. Od otpisa glavnice do zelenih inicijativa - saznajte kako postaviti temelje za uspjeh u idućoj godini.

IQNautics – transformacija nautičke industrije i poslovanja
IQNautics – transformacija nautičke industrije i poslovanja

Možete li zamisliti svoj život ili posao bez pomoći digitalnih alata? Naravno da ne možete, jer su digitalni alati postali neizostavni, ali i jer poboljšavaju i olakšavaju našu svakodnevicu. Predstavljamo vam IQNautics, digitalni alat koji će promijeniti vaš život i potpuno transformirati poslovanje vaše čarter tvrtke.

Spojite sve zajedno - stvorite kohezivan identitet brenda
Spojite sve zajedno - stvorite kohezivan identitet brenda

Jedna stvar koju vaše brendiranje zahtijeva je da "vaša priča" odiše jedinstvom. To znači kako identitet vašeg brenda mora biti unificiran i kohezivan. To nije teško postići, ako znate koje su prednosti dobrog brendiranja i ako vam je stalo do toga kako vas vaši gosti doživljavaju.

Mapiranje korisničkog putovanja za poboljšanje čarter poslovanja
Mapiranje korisničkog putovanja za poboljšanje čarter poslovanja

Kako učiniti da se svaki gost osjeća kao da je vaš čarter iskustvo života? Mapiranje korisničkog putovanja može vam pomoći da sagledate svaku fazu kroz njihove oči – od prve pretrage na internetu do trenutka kada se vrate na kopno. No, to zahtijeva puno više od dobre organizacije i izvrsnih plovila. Morate stvoriti nezaboravne točke dodira koje će izdvojiti vaš čarter. Svatko može koristiti mapiranje putovanja kako bi unaprijedio usluge, riješio uobičajene frustracije i izgradio lojalnost koja vraća goste.