Smjer u kojem će tvrtka, organizacija ili zaposlenici ići, ovisi o tom jednom pojedincu - vođi tima i njegovu umijeću leadershipa. Uspjeh tvrtke uvelike ovisi o kvalitetama i vještinama tog pojedinca te hoće li moći opravdati odgovornost i povjerenje. No, koje vještine trebaju imati oni najbolji?
Sigurno ste primijetili kako se u poslovnom svijetu dosta priča o leadershipu tj. kompetencijama koje trebaju imati najbolji vođe i kako ih uopće postižu.
To nas ne iznenađuje jer su osobe na vodećim mjestima u kompanijama svakodnevno odgovorne za sudbine mnogih zaposlenika. Ujedno, uvijek imaju prostora za napredak kako bi bili još bolji u onome što rade.
Zaista nije lako voditi tim ljudi, učiniti da oni budu uspješni i da sve funkcionira, a pritom još ostati i voljen i poštovan od njegovih članova.
Upravo zato smo se potrudili sažeti top 5 vještina koje stvaraju najbolje vođe.
Lista je temeljena na istraživanjima kompetencija upravitelja, voditelja i ostalih tipova lidera, koji iza sebe imaju desetljeća iskustva te brojna poslovna, ali i privatna postignuća.
Leadership uključuje donošenje odluka, koje moraju biti promišljene, a vrlo često znaju biti i teške. Iza tih odluka moraju i čvrsto stajati te ujedno kreirati i prenositi jasne vizije.
Moraju utvrditi ostvarive ciljeve te dijeliti znanje i alate potrebne za ostvarivanje tih ciljeva sa ostalim članovima tima.
Vođe su potrebni u svim segmentima društva, od poslovnog svijeta i politike do lokalnih organizacija i grupa prijatelja te privatnih kućanstava.
Ponekad ulogu vođe preuzima onaj tko se pokaže kao najbolji izbor u određenom trenutku izazova. Ali tipovi lidera koji nas zanimaju, su unaprijed izabrani te taj posao obavljaju duže vrijeme.
Kako prepoznati dobrog vođu?
Izvrsnost vođe postaje najjasnija kad on ode – ako tim ili organizacija nastave i dalje ostvarivati izvrsna postignuća i bez njega. To znači kako je uistinu uložio u svoje ljude te im dao znanje potrebno za ostvarivanje poslovnih uspjeha.
Moćan vođa sposoban je stvoriti viziju i potaknuti druge da ulože svoje vrijeme i energiju u ostvarivanje te vizije.
Oni najbolji rade to prepoznajući tuđe kvalitete i inspirirajući ih da ih upotrijebe za ostvarenje zajedničkih ciljeva.
Uz dobro vodstvo i kvalitetne liderske vještine, prepreke se lako savladavaju i sve je moguće - upravo je zato leadership važan za uspjeh svih oblika poslovanja.
Vrstan vođa nastaje ispreplitanjem brojnih vještina uz pomoć kojih stvara uvjete za angažman i produktivnost svojih zaposlenika na radnom mjestu. Isto tako, utječe i na njihovo zadovoljstvo i motiviranost.
Svaka je osoba jedinstvena, pa će tako i pojedini voditelji imati svoj jedinstveni stil vodstva koji odgovara njihovoj osobnosti. Ipak, postoje neke generalne vještine koje su se kroz povijest pokazale kao karakteristike dobrih vođa:
Mnogobrojna istraživanja su pokazala kako je na samom vrhu poželjnih osobina ljudi koji nas vode na radnim mjestima – empatija.
Empatija je sposobnost prepoznavanja tuđih emocija i razumijevanja njihove perspektive. Studije su također pokazale i kako empatično vodstvo ima izravan utjecaj na produktivnost, odanost i angažman zaposlenika.
Takvi se zaposlenici osjećaju prihvaćeno i validirano, što gradi povjerenje i dovodi do boljeg radnog učinka.
Vođe mogu prakticirati empatiju prema članovima svog tima na 2 načina:
Bez obzira koji pristup odabrali u osobnom prakticiranju empatije, najbolje rezultate imat će oni vođe koji izražavaju svoju zabrinutost i izravno se raspituju o izazovima koje imaju zaposlenici - a zatim uistinu slušaju njihove odgovore.
Nerijetko su ljudi na vodećim pozicijama uvjereni kako će biti najproduktivnije ako sve sami naprave ili sve razviju točno u detalj. I kako je to najbolje za poslovanje.
A ako članovi tima nešto trebaju obaviti, onda to trebaju zahtijevati od njih.
Takav pristup donosi upravo suprotne rezultate od željenih, a kao posljedicu donosi i burnout osoba na vodećim pozicijama.
Istinski vođe nemaju potrebu za nametanjem svoje volje.
Znaju prepoznati jake strane članova svog tima i na osnovu toga raspodijeliti poslove.
Delegiranjem radnih zadataka osnažuju se svi članovi tima, raste im samopouzdanje i gradi se povjerenje.
Pri tome i sami vođe uče kako prepoznati tko je najbolji izbor za pojedini zadatak.
Delegacija je vještina koja treba biti ugodna svima koji žele izvući maksimum iz sebe i ostalih članova organizacije.
Ponovit ćemo - zadatak vođe je stvoriti viziju i onda potaknuti ostale članove tima da zajedničkim radom dođu do ostvarenja te vizije.
Motiviranje i inspiriranje zaposlenika te aktiviranje i zadržavanje njihovog entuzijazma za projekt na kojem rade, neizostavan je čimbenik izvrsnog vodstva.
Takav pristup je presudan za uspjeh specifičnog projekta ili poslovanja općenito, jer ništa ne može nadmašiti motivirane i zainteresirane zaposlenike.
Lideri trebaju posegnuti duboko u same sebe, svoju motivaciju za ostvarenjem projekta i prezentirati svoje zašto kako bi inspirirali ostale za rad na njihovoj viziji.
Snažan osjećaj svrhe i odgovornosti za kreiranje pozitivnih promjena može nadahnuti svakoga da se potpuno posveti određenom projektu. Obveza vođe je probuditi taj osjećaj u drugima.
Pravi lideri su svjesni kako učenje i razvoj ne staju jednom kad dođu na željenu poziciju.
Kako bi nastavili i dalje rasti i postajali sve bolji u svom poslu, kvalitetni vođe znaju kako moraju redovito ulagati u svoj osobni i profesionalni razvoj.
Posebno su inspirativni oni lideri koji su svjesni sebe te shvaćaju kako imaju ograničenja te ih prihvaćaju, znajući kako nisu najpametniji i najsposobniji na svijetu.
Tako pokazuju i sebi i drugima kako uvijek ima prostora za napredak i kako treba tražiti načine za poboljšanje, promatrajući svaku situaciju kao priliku za učenje i rast.
Komunikacija dolazi u različitim oblicima.
Oni koji žele biti uspješni vođe i cijenjeni od strane svoga tima, moraju naučiti kako koristiti sve oblike komunikacije za učinkovito prenošenje poruke.
To znači aktivno slušati, ignorirati distrakcije i držati kontakt očima dok pričaju s drugima, kako bi im pokazali da su važni članovi tima.
Isto tako, kad je vrijeme za teške razgovore i negativne povratne informacije, vješti vođe trebaju znati to komunicirati zaposlenicima. I to sve bez da zaposlenici izgube osjećaj vlastite vrijednosti i motivacije za rad.
Razvijene komunikacijske vještine pomažu liderima otkriti uzroke zašto netko ne ispunjava svoje radne obveze. Također pomažu i u izgradnji povjerenja između vođa i članova tima.
Također, pravilnom komunikacijom brže će shvatiti koji je najbolji način za biti podrška članovima svog tima i koje im alate trebaju dati kako bi oni ostvarili uspjeh.
Sve ove vještine su univerzalne te ih mogu naučiti osobe na odgovornim pozicijama u svakom području, pa tako i u nautičkom čarteru.
Želite se okružiti odanim zaposlenicima i suradnicima s kojima će biti užitak prolaziti put do ostvarenja zajedničke vizije? Onda se potrudite maksimalno primjenjivati vještine koje stvaraju najbolje vođe.
Budite dostupni svojim zaposlenicima, slušajte što vam govore te naučite kvalitetno delegirati i redovito primjenjujte naučeno.
Uz to, nastavite ulagati u svoj razvoj, iskreno prenesite zašto želite ostvariti određene ciljeve i učinkovito koristite sve dostupne oblike komunikacije.
Nitko nije savršen, ali svaki se vođa može potruditi biti najbolji što može u pojedinom trenutku – i za sebe i za ostale članove svog tima.
Mislite li kako su vam potrebne ove, gore navedene vještine ili želite dodatno raditi na njima, slobodno nas kontaktirajte.
Prijavite se i na naš newsletter, kako biste na vrijeme dobili sve informacije koje vam trebaju.
Ne zaboravite nas pratiti i na društvenim mrežama, Facebooku, Instagramu i LinkedInu.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Digitalizacija poslovanja, usklađivanje tehnologije, procesa i ljudi, često zvuči poput nečega što se postigne preko noći, ali stvarnost je mnogo složenija. Većina poslovanja treba digitalni razvoj – postupan, fleksibilan i ljudski vođen proces prilagodbe. A sve o digitalnoj transformaciji, donosi nam Andreja Fazlić u svojem novom članku.
Svaka čarter tvrtka mora koordinirati između gostiju, plovila, vlasnika i zaposlenika - i to uspješno, zar ne? U isto vrijeme se sve radne operacije moraju neometano odvijati. I kako onda sebi i svom poslovanju olakšati rad i pojednostaviti dnevne zadatke? Na našem webinaru ćete otkriti sve o tome kako uz pravu sveobuhvatnu aplikaciju za čarter management koja će ne samo unaprijediti, nego i preoblikovati vaše poslovanje. Registrirajte se i saznajte kako transformirati svoje poslovanje!
Društvene mreže se stalno razvijaju, s novim trendovima, taktikama i nadogradnjama platformi koja vas konstanto zasipaju sa svih strana. Uz sve te promjene, lako je podleći dezinformacijama ili zastarjelim savjetima. Međutim, jedna od najvrjednijih vještina za dugoročni uspjeh na društvenim mrežama je naučiti razlikovati činjenice od fikcije.
Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.