Imate društvene mreže za svoj čarter, i mislite kako je to dovoljno. No, za to vrijeme vaša konkurencija uspijeva u stvarima u kojima vi ne uspijevate, jer mislite kako vam nisu potrebne ili za njih nemate vremena. Saznajte što točno trebate raditi kako bi osvojili svoje ciljano tržište.
Kad se okrenete malo oko sebe, vidite kako drugi uspijevaju bolje od vas, dok vi još uvijek ne znate koji bi to bili vaši idealni gosti.
Što to vaša konkurencija radi (i uspijeva), a vi ne? Konkurencija je tu za usporedbu, ali nikako za kopiranje.
I nije stvar u tome što rade drugi nego je stvar u tome što vi ne bi nikako smjeli raditi, ako želite uspjeti.
Donosimo vam 7 (i jednu bonus) stvari koje nikako ne bi smjeli raditi u svom čarteru (s objašnjenjem kao postupiti ispravno, naravno):
Znate li uopće tko je idealan unajmljivač vaših plovila? Tko je ta osoba koju bi vi htjeli u svom čarteru, a mislite kako bi vaši brodovi bili odlični za njih?
Je li baš svatko vaša publika? Naravno da ne.
Ali trebate znati jesu li vaša publika, obitelji, ovisnici o adrenalinu, avanturisti ili netko tko traži luksuzni odmor (ali na moru).
Kome od nabrojenog imate nešto ponuditi?
Nemojte ciljati sve. Nisu svi vaša publika.
Ne možete jednako udovoljiti onima koji uživaju u jedrenju i adrenalinu, kao i umirovljenicima s dubljim džepom koji traže mir i dobre restorane. Niti možete udovoljiti obiteljima s djecom koji žele zamijeniti vilu za odmor za njih 10, ako imate plovila s maksimalnim kapacitetom za 6 osoba.
Trebali bi znati tko su vaši idealni gosti, vaša idealna publika kako bi im najbolje prodali ono što nudite.
Kad svoju poruku, svoje oglašavanje i svoj sadržaj prilagodite specifičnoj grupi ljudi, onda možete najbolje ugoditi njihovim željama i zahtjevima.
Najgore što možete napraviti je razbacivati se općenitim (i generičkim) sadržajem i oglašavanjem ciljati svakoga, u nadi kako ćete negdje nekoga uspjeti pogoditi.
Nema toga što ljudi više vole nego dobiti vrijednost za novac.
Ili da dobiju točno ono što su htjeli, ni u kom slučaju manje ili lošije vrijednosti.
A to se posebno tiče plaćanja.
Nikako si nemojte dozvoliti imati neke skrivene troškove koje niste iskomunicirali i s kojima ćete dočekati goste pri check-inu.
Za potpunu transparentnost preporučujemo postupati na sljedeći način:
Ponudite svojoj ciljanoj publici sve informacije koje bi mogli tražiti.
To ćete najlakše napraviti ako se stavite u ulogu (neiskusnih) gostiju.
Znate li što bi oni mogli tražiti od jedne čarter tvrtke, što bi ih moglo zanimati i gdje bi željeli ići?
Bilo bi odlično kada bi ste bili dostupni putem live chata. Ako to nije moguće, onda morate imati obrazac za kontakt gdje će vam ljudi moći poslati poruku (na koju ćete vi čim prije odgovoriti).
Neka vaše kontakt informacije (adresa, telefonski brojevi, email adresa) budu točne i transparentno objavljene na vašoj web stranici.
Dakle, nemojte podrazumijevati, nego imajte jasne informacije, kao što su:
Ono s čime se čarter industrija često suočava su oscilacije u periodu bukinga. A on opet ovisi o nizu faktora kao što su ekonomija, stanje u svijetu pa i elementarne prilike.
Kada je riječ o cijenama, čarter industrija ima dva glavna problema, od kojih je jedan pretjerano snižavanje cijena plovila, a drugi prenapuhane cijene.
Što je problem kod nuđenja pretjerano niskih cijena tj. popusta? Vjerojatno strah od nedostataka rezervacija (pogotovo kada se rade usporedbe s prijašnjih godinama).
Ali ti popusti (pogotovo oni nerealni) mogu štetiti percepciji vrijednosti vaše usluge.
Popusti su kratkoročan fokus na kratkoročno povećanje prihoda. Ako već ne vidite drugog načina, bolja su opcija “early bird” strategije ili posebni paketi za određene periode.
S kvalitetnim oglašavanjem istih, možete privući više gostiju, bez snižavanja cijena do te mjere da se obezvrijedi vaša ponuda, vaša plovila, cijela čarter tvrtka...
Također, segmentacija tržišta vam može pomoći u ciljanju specifične grupe ljudi, a tako možete prilagoditi svoje cijene i ponudu prema njihovim potrebama, ali i financijskim mogućnostima.
Nerealno prenapuhane cijene mogu imati opravdanje i biti isplative samo ako vaša jahta nudi izvanredno luksuzno iskustvo koje opravdava tu višu cijenu.
Npr. ako vaša jahta ima karakteristike koje iste ili slične jahte na tržištu nemaju, poput dizajnerskog interijera, vrhunske tehnologije, ili ekskluzivne usluge poput privatnog chefa.
Prije postavljanja cijena, temeljito istražite tržište kako biste bolje razumjeli trendove i postavili konkurentne, ali realne (i opravdane) cijene.
U komunikaciji se često dogodi da se ona završi nakon što potencijalni gosti ne reagiraju na vaš odgovor.
Npr. dobili ste upit, odgovorili na njega, ali povratne informacije niotkuda.
Vi niste napravili follow up i velika je vjerojatnost da ste izgubili te goste.
I izgleda kako vam se te stvari stalno ponavljaju na isti način.
Što je točno follow up? Ukratko, to je proces nastavka komunikacije, a važan je jer potiče daljnju interakciju i onda kada se smatra kako je “nestala”.
Kako i na koji način kvalitetno raditi follow up? Šaljite sljedeće informacije:
Većina čartera svoj digitalni marketing radi paušalno. Prestanu s njim skoro odmah nakon što počnu prve rezervacije.
Ali marketing nije paušalan proces i on daje najbolje rezultate ako se radi kontinuirano,
Digitalni marketing zahtijeva održavanje te rad na njemu i kad završi sezona i kad gosti odu. Jedino tako ćete im ostati u mislima i za dogodine.
Evo kako bi trebali kontinuirano raditi na marketingu kako bi ostali relevantni svojim gostima:
Nemojte dozvoliti da loše fotografije budu prvi dojam koji potencijalni gosti steknu o vama i vašim jahtama.
Fotografije niske rezolucije, mutne i loše uslikane, odaju neprofesionalnost i nebrigu, a mogu naškoditi načinu na kojeg vas vaši potencijalni gosti vide.
Uložite u profesionalnu fotografiju koja će prikazati svaki detalj vaših plovila, na profesionalan i unificiran način.
Pravi fotograf zna kako će uhvatiti bit vaše čarter tvrtke, a koristit će i pravilno osvjetljenje, kompoziciju i tehnike snimanja koje će vašu flotu prikazati u najboljem svjetlu.
Osim fotografija samih plovila, iskoristite priliku za objavu fotografija atraktivnih destinacija jadranske obale.
Kvalitetne fotografije, ali i sva multimedija, ne samo što obogaćuju dojam vaše web stranice ili promo materijala, nego i pomažu vašim gostima vizualizirati svoj odmor iz snova.
Ako ste ikada igdje tražili nešto o blogovima ili sadržaju, naišli ste na izraze “Sadržaj je kralj” i sl.
To je točno.
Zato objavljujte sadržaj, redovito i ustrajno.
Što god radili ne zaboravite - tekst je taj koji će zaokružiti cijelu vašu priču, ma što god objavili.
Gledajte na sadržaj kao nešto što održava vaš web i vaše društvene mreže na životu, tijekom cijele godine.
Web stranica nema svoju funkciju ako je ne prate adekvatni tekstovi bogati ključnim riječima. Nema svoj kontinuitet ako redovito ne objavljujete blogove.
Slike na webu također neće biti potpune bez pratećeg teksta, a objave na društvenim mrežama neće biti dobre bez konteksta.
I što god radili, slali ili oglašavali - potrudite se uvijek to povezati sa vašom web stranicom.
Jeste li spremni izdvojiti svoju flotu iz ostalih i istaknuti se na čarter sceni?
Kontaktirajte nas i razgovarajmo o izradi digitalne marketinške strategije koja će najbolje odgovarati vašim potrebama.
Želite ostati u toku sa svim novitetima iz čarter industrije? Prijavite se na naš redovni newsletter.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Digitalna transformacija danas je više od trenda – ona je bit opstanka i rasta. Ipak, uspjeh nije zajamčen, a mnoge tvrtke nailaze na uvijek iste prepreke. Što smo naučili iz izazova i prilika koje je donijela 2024.? Andreja Fazlić donosi 5 ključnih pouka koje vam mogu pomoći da svoje poslovanje prilagodite novom dobu i iskoristite tehnologiju na pravi način. Spremni za promjenu? Saznajte kako.
Ključni izazovi poput visokih troškova marina, dumping cijena i nelojalne konkurencije, kao i nedovoljne promocije nautičkog turizma od strane županijskih turističkih zajednica realnost su hrvatskog čartera. U nastavku saznajte rezultate anonimnog upitnika kao i konkretne incijative za pravednije i konkurentnije tržište te osigurali kvalitetan razvoj hrvatskog nautičkog turizma.
Čarter industrija se nalazi na prekretnici, suočena s ekonomskom nesigurnošću, promjenjivim zahtjevima kupaca i potrebom za većim povjerenjem i transparentnošću. Dok se regije poput Hrvatske bore, druge se održavaju stabilnima. Usred izazova, inovacije poput napredne zaštite plaćanja i certifikacijskih oznaka čine veliku razliku. Hoće li se industrija prilagoditi i napredovati ili propasti?
Jeste li ikada razmišljali o tome kako vas ljudi pronalaze? Znate li što je to lokalni SEO? Znate li i koliko je važan? Dajemo vam odgovor na to pitanje, kao i smjernice kako da uvijek ostanete relevantni. Barem na lokalnoj razini.