Newsletter je mrtav. Živio e-mail marketing!


Newsletteri se često pogrešno shvaćaju kao sinonim za e-mail marketing. E-mail marketing nudi mnogo više od slanja običnih obavijesti. Andreja Fazlić nam u svom novom članku objašnjava koje su sve mogućnosti e-mail marketinga i koliko je važan za izgradnju odnosa s kupcima.

Prošli mjesec posvetila sam se temi CRM-a.  
Članak možete pronaći ovdje, a snimku webinara “CRM: Napredna navigacija za rast vašeg poslovanja” na ovom linku.  
Tijekom webinara, newsletter se nametnuo kao lajt motiv za ožujak.  
 

Newsletter nije e-mail marketing  

Poznata je široko rasprostranjena zabluda da je newsletter sinonim za e-mail marketing.  
 
Ta perspektiva ga banalizira na slanje običnih obavijesti bez osobitosti, iako on nudi puno više vrijednih mogućnosti.  
 
Zbog toga je čest slučaj da mnoge tvrtke i brendovi propuštaju izvrsne prilike za izgradnju snažnih i značajnih veza sa svojim kupcima.  
 
E-mail marketing je jedna od taktika digitalnog marketinga koja vam omogućava da se povežete sa svojim kupcima, korisnicima i drugim vrstama kontakata na različite, sofisticirane načine koristeći segmentirane poruke kako bi zadovoljili njihove specifične potrebe i interese, u pravom trenutku. 
 
Omogućuje vam širok spektar aktivnosti i nudi priliku za personalizaciju na razini pojedinca.  
 
Korištenjem naprednih alata za segmentaciju i automatizaciju možete kreirati poruke koje odgovaraju specifičnim situacijama, kupovnom ponašanju i/ili demografskim karakteristikama vaših kupaca.  
 
Sposobnost da se pruži relevantan i vrijedan sadržaj jača odnos između brenda i korisnika, potičući lojalnost i dugoročnu angažiranost.  
 
Za brendove i tvrtke koji žele uspješno doprijeti do ljudi, bitno je koristiti strategije i taktike koje privlače korisnike i izgrađuju trajne veze. 

Što je e-mail marketing? 

E-mail marketing je oblik digitalnog marketinga koji koristi elektroničku poštu za direktan kontakt s odabranom publikom.  
 
Ova taktika obuhvaća različite vrste e-mailova, svaka sa svojom svrhom i ciljem. Evo pregleda: 

  • E-mailovi dobrodošlice šalju se novim pretplatnicima ili kupcima, postavljaju ton buduće komunikacije i često nude popuste kao poticaj za angažman. 
  • Newsletteri su periodične poruke s korisnim informacijama i novostima o proizvodima ili industriji, ključne su za kontinuiranu informiranost i angažman korisnika. 
  • Promotivni e-mailovi su fokusirani na promociju specifičnih proizvoda ili usluga s ciljem poticanja kupnje, registracije ili neke druge akcije, često sadrže atraktivne ponude. 
  • Transakcijski e-mailovi su automatizirane poruke koje se šalju kao odgovor na korisnikove akcije poput kupnje, isporuke ili promjene lozinke; pružaju transparentnost i jačaju povjerenje. 
  • E-mailovi za ponovno angažiranje ciljaju na ponovno aktiviranje pasivnih korisnika kroz posebne ponude, ankete, podsjetnike na prednosti pretplate ili informiranju o prekidu komunikacije. 
  • Personalizirani e-mailovi koriste uvide iz korisničkog ponašanja za stvaranje poruka prilagođenih pojedincu, uključujući preporuke proizvoda i posebne popuste. 
  • Edukativni e-mailovi pružaju informacije o relevantnim temama, pomažući korisnicima bolje iskoristiti proizvode ili razumjeti industriju, jačajući brend autoritet. 
  • Njegujući e-mailovi razvijaju odnos s korisnicima kroz edukativni i informativni sadržaj, vodeći ih od svijesti do odluke o kupovini, potičući kontinuirani dijalog; najčešće uz MOFU sadržaj i kampanje.  

Svaka od navedenih vrsta e-mailova ima jedinstvenu ulogu u komunikacijskoj strategiji, omogućujući tvrtkama da dosegnu svoju publiku pružajući relevantan i vrijedan sadržaj te potičući angažman i lojalnost.  

Pravilnom upotrebom i kombiniranjem različitih vrsta e-mailova možete kreirati dinamičnu i učinkovitu e-mail marketing strategiju koja odjekuje s različitim segmentima vaše publike. 
 

Ključni principi uspješnog e-mail marketinga 

Iako svaka vrsta ima svoju specifičnu ulogu, u kontekst razmišljanja o e-mail marketing strategiji treba uzeti i tržišne izazove, kojih je puno.  
 
Od preplavljenih inboxa korisnika do sve strožih regulativa o privatnosti, e-mail marketing mora biti strateški osmišljen kako bi bio uspješan. 
 
Ako želite uspješno pokrenuti ili unaprijediti svoj e-mail marketing fokusirajte se na sljedeće: 

  • Poštivanje dopuštenja: Temelj uspješne e-mail marketing strategije je izgradnja baze pretplatnika koji su izričito dali dopuštenje za primanje e-mailova, u skladu s aktualnim pravilima o privatnosti. 
  • Kvaliteta nad kvantitetom: Fokusirajte se na kreiranje vrijednog sadržaja koji zadovoljava potrebe i interese vaše publike, umjesto da se oslanjate samo na prodajne poruke. 
  • Personalizacija i segmentacija: Ključ uspjeha leži u razvoju preciznih metoda za dijeljenje vaše publike u segmente i prilagođavanju poruka kako biste maksimizirali angažman i konverzije. 
  • Integracija i automatizacija: Upotrijebite napredne alate za automatizaciju i uskladite svoj email marketing s ostalim digitalnim kanalima za podršku izvanrednom iskustvo tijekom cijelog korisničkog putovanja.  
  • Mjerenje i optimizacija: Redovito pratite uspjeh svojih kampanja i prilagođavajte strategiju i taktike na temelju prikupljenih podataka kako biste osigurali kontinuirano poboljšanje i uspjeh. 

Dakle, unatoč zabludi da je newsletter jedini oblik e-mail marketinga, ova taktika zapravo nudi višestruke mogućnosti za izgradnju dubljih i značajnijih odnosa s korisnicima.  
 
U kontekstu u kojem kupac cijeni transparentnost, poštovanje i personalizaciju, e-mail marketing se ističe kao neizostavna komponenta uspješne marketinške strategije. 
 
"Newsletter je mrtav! Živio e-mail marketing" nije krik za kraj ere, već poziv na evoluciju i prilagodbu u shvaćanju i korištenju ove taktike digitalnog marketinga. 


Preuzmite snimku webinara "Inbox (r)evolucija: Od obavijesti do lojalnosti uz email marketing" i otkrijte kako email marketing može biti ključan igrač u digitalnoj transformaciji vašeg poslovanja.

 

  • Podijeli:

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić osnivačica je konzultantske agencije Astarta: Bit koja djeluje na sjecištu marketinga, prodaje i razvoja poslovanja putem Inbound metodologije. Bez obzira uvodi li poduzetnike početnike u svijet digitalnog poslovanja, marketinga i prodaje, ili surađuje s već razvijenim organizacijama u transformaciji njihovog poslovanja, pomaže svojim klijentima sistematizirati, organizirati i provesti rješenja skrojena po njihovoj mjeri koja im omogućavaju lakšu prilagodbu promjenama tržišta i navikama potrošača, dok pri tome ostvaruju veće prihode i stabilniju poziciju na tržištu.

https://www.linkedin.com/in/andreja-fazlic/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Tenderi pod povećalom: Nova pravila plovidbe koja čarter tvrtke moraju znati
Tenderi pod povećalom: Nova pravila plovidbe koja čarter tvrtke moraju znati

U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Koje je sigurno područje plovidbe, smije li prevoziti putnike i sl. Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje područja plovidbe tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.

Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge
Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge

Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.

Komunikacija u kriznim situacijama - praktičan vodič za čarter tvrtke
Komunikacija u kriznim situacijama - praktičan vodič za čarter tvrtke

U čarteru, sve počinje i završava na dojmu - u svakoj poruci, tonu i reakciji. Danas gosti ne žele savršenstvo, ali žele znati da netko drži stvari pod kontrolom. Ne žele da ih se ignorira. A kad nastane situacija, žele znati da netko preuzima odgovornost. Ne možete spriječiti sve probleme. Ali možete naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama.

Digitalni marketing u čarter industriji: Vrijeme je za jače odnose s gostima
Digitalni marketing u čarter industriji: Vrijeme je za jače odnose s gostima

Digitalni marketing u yacht čarter industriji nije pitanje trendova nego odgovornog poslovanja. U ovom članku Selma Ćubara razbija ključne zablude – od iluzije o online platformama do pogrešnog razumijevanja brenda i lojalnosti gosta. Jasno, konkretno i poticajno, ovaj tekst otvara prostor za konstruktivan razgovor među agentima, fleet operaterima i svima koji vjeruju da odnos s gostom nije trošak – nego temelj dugoročnog uspjeha.