Razumijete li koncept kako ljudi zapravo bukiraju jahtu? Znate li da ljudi zapravo bukiraju “emocije”? Znate li koji je najbolji put za postati dio tih emocija? To je dojam koji ostavljate. To je - vaš brend.
Snaga prvog dojma je važna. A tu snagu ne treba olako shvaćati.
Ljudi donesu odluku o vama u djelić sekunde. Točnije, 1/10 sekunde.
Tim istim ljudima također treba 50 milisekundi za prvi dojam o vašoj web stranici.
Dakle, ako bi taj dojam bio vizualno privlačan...
I kao čarter tvrtka - želite li doista ostaviti dojam kako ste isti kao i svi ostali? Ili želite biti drugačiji i istaknuti se?
Na konkurentnom čarter tržištu vaš jedinstveni logotip, boja i font ne bi trebali biti samo nasumično odabrani elementi. Trebali bi signalizirati vaš brand - vaš trud i vrijednosti.
Da, trebali biste raditi na emocionalnoj vezi. Jer da - ljude privlače proizvodi i usluge zbog njihove funkcionalnosti, ali i emocionalnog iskustva kojeg obećavaju.
Koncept je jednostavan, ali dalekosežan - ljudi ne kupuju samo proizvode; kupuju osjećaje povezane s njima. A emocije i povezanost s ljudima treba graditi od samog početka.
Brandbook je tu od vitalne važnosti jer osigurava da je svaki prikaz vaše robne marke, vašeg brenda - koherentan, dosljedan i odražava vaš identitet, bez obzira na okruženje.
Dobro koncipiran brandbook detaljno će prikazati vizualni identitet vaše robne marke, kao što su specifična shema boja, tipovi slova i položaj logotipa, kao i vaš pristup komunikaciji.
Tako će vaši gosti, kretali se vašom web stranicom, pregledavali brošuru ili bili s vama u izravnoj komunikaciji, doživjeti ujednačen i prepoznatljiv identitet.
Za svaku tvrtku pa tako i za čarter tvrtke, bitna je dosljednost. No bitno je i prenijeti svoju poruku na svim dodirnim točkama, kao što su:
Dobro dizajniran logotip (logo) je ono s čime će se vaš brend istaknuti na pretrpanom čarter tržištu.
Međutim, mnogi upadaju u zamku klišeiziranog dizajna poput ikona koje simboliziraju jahte, jedrilice ili jedra, zbog čega se stapaju u more istih.
Uzdignite se iznad toga. Prihvatite unikatan dizajn. Odaberite logo koji priča vašu jedinstvenu priču, gradi prepoznatljivost i potiče nezaboravan brand identitet koji će doći i do srca vaše publike.
Logo vašeg čartera će imati određenu “vašu” boju, ali to ne moraju biti sve nijanse plave. Važna je dosljednost dizajna loga kroz cijeli brandbook,
Odabir "drukčije” palete boja može istaknuti vaš čarter i vaš brend u moru tamnoplave, mornarsko plave, plave, tirkizne, azurne... itd.
Nema ništa loše u ovim bojama, ali... Uvijek postoji nešto što se zove zasićenje tržišta – gotovo svaki čarter ima iste tematske boje.
“Prave boje” su tu kako bi s pomoću njih stvorili i nezaboravan prvi dojam. Isto tako vaše boje moraju biti dosljedne i u digitalnim i tiskanim medijima za usklađen izgled.
Za ravnotežu boja upotrijebite pravilo 60/30/10: 60% dominantne boje, 30% za sekundarnu nijansu i 10% za naglaske.
Ovo osigurava vizualno privlačan identitet, rezonira ekskluzivnost i ravnotežu kroz čitavu vašu čarter tvrtku.
Tipografija, tj. odabrani fontovi, trebaju biti elegantni i vašoj publici lako čitljivi, za besprijekoran doživljaj.
Odaberite fontove koji se mogu koristiti na različitim platformama, od vaše web stranice do pozivnica za događaje, kako bi postigli jedinstvenu i elegantnu estetiku.
Za vaš čarter razmislite o fontovima koji utjelovljuju luksuz, a istovremeno zadržavaju jasnoću, kao što su:
Stil fotografije bitan je za vaš brandbook, jer postavlja vizualni ton koji odražava identitet vašeg čartera.
Slike koje se sustavno koriste u svim marketinškim kanalima, od brošura do društvenih medija, a pomažu stvoriti i vizualni narativ koji je u skladu s vašom ponudom.
Usredotočite se na odabir visokokvalitetnih slika koje će dočarati luksuz i/ili mir, ovisno o vašoj ciljanoj publici, kao što su:
Ovaj dio brandbooka se tiče tona i načina komunikacije vašeg čartera - neka “vaš glas” bude ekskluzivno vaš, ali i jednak na svim kanalima. Na taj način ćete komunicirati visoku kvalitetu vaše usluge te tako jačati i identitet vašeg brenda.
Vaš stil treba biti prilagođen vašoj ciljanoj publici, na primjer:
Na web stranici - koristite elokventan i profinjen ton, fokusirajući se na jedinstvena iskustva i vrhunske usluge koje nudi vaš čarter. Dosljedan izgled, dizajn i sadržaj web stranice osigurava posjetiteljima besprijekorno korisničko iskustvo.
U marketinškim materijalima – u brošurama, posjetnicama i digitalnim oglasima koristite ton koji govori o ekskluzivnosti vašeg čartera, ističući luksuz i iskustva na vašim plovilima. To može uključivati i skripte za komunikaciju za vaše djelatnike ili predloške za komunikaciju e-poštom. Svi promotivni materijali, bilo online ili offline, moraju imati dosljedan izgled i biti u skladu s vašim identitetom.
U objavama na društvenim mrežama - čak i na ležernijim platformama, zadržite uglađen ton, prikazujući privlačnost boravka na plovilima u vašem čarteru. Neka sve interakcije, bilo putem e-pošte ili telefona, budu ljubazne i prilagođene gostima, odražavajući personalizirano iskustvo koje mogu očekivati.
Branding događaja - trebali bi imati specifične smjernice o tome kako se vaš čarter predstavlja na raznim događajima, uključujući raspored prostora, uniforme osoblja i promotivne materijale, tako da svaki segment svakog događaja odražava identitet brenda.
Branding ima značajan, ali i dalekosežan utjecaj na percepciju kupaca.
Kada je dobro izvedeno, brendiranje neće samo “upasti u oči”; oblikovati će cjelokupni narativ vaše tvrtke u mislima potencijalnih gostiju.
Dakle, kvalitetan, dosljedan i prepoznatljiv brand će usmjeriti percepciju ljudi i utjecati na njihov izbor, te ih tako i navesti na odabir vašeg čartera.
Primjeri takvog brendiranja koji mogu utjecati na percepciju vaših kupaca su:
Konkurencija na tržištu iznajmljivanja plovila je na našem području ogromna, kao što već znate.
Ako razmotrimo gore navedene točke, jasno je kako brendiranje nije samo dodatak vašem poslovanju; to je temeljni element.
Definira vaš identitet, komunicira s vašom publikom i usmjerava vašu tvrtku.
Koliki utjecaj jedan čartera koji je pažljivo razvio svoj brand i identitet?
Takav brend nije samo “tu” i postoji u moru istih ili sličnih čartera - nego “govori” i povezuje.
Brend koji ustrajno izražava svoju predanost personaliziranim iskustvima, stvara priču kojoj će gosti vjerovati. A oni će zapamtiti vaš čarter, jer se razlikuje od bezbroj konkurenata.
Ako vam je potrebna pomoć s brandbookom koji će biti povezan sa vašim sadržajem, interakcijom s gostima - svakako nas kontaktirajte.
Za redovite vijesti i novitete iz svijeta čartera, prijavite se na naš newsletter.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Digitalna transformacija danas je više od trenda – ona je bit opstanka i rasta. Ipak, uspjeh nije zajamčen, a mnoge tvrtke nailaze na uvijek iste prepreke. Što smo naučili iz izazova i prilika koje je donijela 2024.? Andreja Fazlić donosi 5 ključnih pouka koje vam mogu pomoći da svoje poslovanje prilagodite novom dobu i iskoristite tehnologiju na pravi način. Spremni za promjenu? Saznajte kako.
Ključni izazovi poput visokih troškova marina, dumping cijena i nelojalne konkurencije, kao i nedovoljne promocije nautičkog turizma od strane županijskih turističkih zajednica realnost su hrvatskog čartera. U nastavku saznajte rezultate anonimnog upitnika kao i konkretne incijative za pravednije i konkurentnije tržište te osigurali kvalitetan razvoj hrvatskog nautičkog turizma.
Čarter industrija se nalazi na prekretnici, suočena s ekonomskom nesigurnošću, promjenjivim zahtjevima kupaca i potrebom za većim povjerenjem i transparentnošću. Dok se regije poput Hrvatske bore, druge se održavaju stabilnima. Usred izazova, inovacije poput napredne zaštite plaćanja i certifikacijskih oznaka čine veliku razliku. Hoće li se industrija prilagoditi i napredovati ili propasti?
Jeste li ikada razmišljali o tome kako vas ljudi pronalaze? Znate li što je to lokalni SEO? Znate li i koliko je važan? Dajemo vam odgovor na to pitanje, kao i smjernice kako da uvijek ostanete relevantni. Barem na lokalnoj razini.