Marketinške strategije za privlačenje high-end gostiju


Dug je popis stvari koje bi trebali učiniti za privući one vrhunske, "high-end" goste. Želite li promijenili ili pak zadržali svoju ciljnu skupinu, donosimo vam marketinške strategije s kojima ne možete pogriješiti.

 

Mogli bismo reći kako tema što učiniti po pitanju marketinga, ili liste “how-to” stvari, nikad dosta. I to većinom zbog samo jedne pojedinosti.  
 
Zanimljivo je to što mnogi ljudi na vodećim pozicijama u čarteru misle kako je marketing obično oglašavanje; reklame, Google oglasi, oglasi u specijaliziranim časopisima ili na lokalnim news portalima. Ili su usredotočeni isključivo na jednu stvar, kao što su oglasi na društvenim mrežama, i ne puno više. 
 
Ali marketing je mnogo više od toga. To je cjelovita strategija koja može mnogo učiniti za povećanje prodaje i rast poslovanja, i to samo dobrim planom i ulaganjem malo vašeg vremena tijekom dana. 
 
Ono što većina čarter tvrtki želi znati je sve o privlačenju korisnika, uglavnom onih vrhunskih gostiju. A to su oni koji troše puno i žele samo najluksuznije jahte, najbolju hranu i dodatnu uslugu - a spremni su sve dobro i platiti. A kako će oni znati tko ste vi, gdje ste vi i što im nudite? 
  
Prilagodba je ovdje ključna. Kako biste privukli high-end goste, morate im dati ono što žele. Jednostavno, kao u životu - za to morate raditi. 
 
Postoji dugačak popis stvari koje jedna čarter tvrtka, velika ili mala, mora učiniti kako bi imala klijente koje želi ili potpuno promijenila svoju klijentelu, a to su: 

  • Identifikacija i prilagodba 
  • Pozicioniranje i brendiranje 
  • Izgradnja odnosa networkingom 
  • Korištenje digitalnih marketinških platformi 
  • Rad na boljoj vidljivosti 
  • Implementacija tehnologije 
  • Korištenje event marketinga
  • Partnerstvo s brendovima i influencerima 
  • Pružanje iznimne korisničke usluge

Čini se kao puno točaka? To i jest puno posla. Ali nemojte paničariti. "Ne morate” ih proći sve. Međutim, sve ove točke moraju se obavljati strpljivo i metodično. Vaš cilj je već postavljen – privući kupce (i to je "pola" posla). 
  

Identifikacija i prilagodba za privlačenje gosta

Za početak, morate identificirati i ciljati željene korisnike, u ovom slučaju one pojedince visoke platežne moći. Shvatit ćete što vaši odabrani gosti trebaju i preferiraju provođenjem odgovarajućeg istraživanja tržišta. 
 
To se može učiniti izradom popisa gostiju, odnosno njihovih buyer persona, kako bi se razumjela demografija, osobine i ponašanje ciljnog tržišta. 
 
High-end gost "zahtijeva" personalizirane marketinške poruke i ponude koje ga osobno privlače. Kako ih napraviti? Razvijte prilagođene promocije i informacije za određene segmente korisnika. Također, koristite podatke o gostima (one koje imate) i analitiku za stvaranje učinkovitih marketinških kampanja. 
 

Pozicioniranje i brendiranje tvrtke

Neke čarter tvrtke nikad nisu čule za ove pojmove – važnost pozicioniranja tvrtke na tržištu ili stvaranje brenda tvrtke. Što ovi pojmovi podrazumijevaju? 
 
To znači kako biste morali razviti jedinstvenu ponudu vrijednosti (unique value proposition) kako biste svoju čarter tvrtku razlikovali od drugih (nešto što samo vi imate i možete ponuditi i nitko drugi ne može). 
 
To također znači stvaranje dobrog i snažnog brand awarenessa i reputacije, koji će natjerati vrhunske, high-end goste da pohrle k vama; budući kako je vaša čarter tvrtka poznata kao ona koja će ostvariti sve njihove želje. Želje o luksuzu, jedinstvenim lokacijama i privatnosti. 
 
Izgradnja brand awarenessa je ključna; stvarati sebi ime u golemom i prenapučenom svijetu čarter tvrtki – gdje su svi isti, ali različiti.  
Brand awareness možete izgraditi putem marketinških kampanja i promocija. 
  

Izgradnja odnosa putem networkinga

Živite i radite "gledajući svoja posla"? Bolje se počnite mijenjati, barem u poslovnom smislu. Morate izgraditi odnose u industriji. Uglavnom s onima koji donose odluke (decision-makerima). Jeste li pokušali s networkingom?   
 
Iskoristite bilo koji boat show; imate vremena i priliku predstaviti svoju čarter tvrtku drugima. Budite timski igrač i povežite se sa svojim kolegama. Znate kojima – drugim čarter tvrtkama sa visokoluksuznim jahtama koje već imaju klijente za kojima vi žudite. 
 
Putnička događanja, sajmovi nautike i networking eventi izvrsne su prilike za upoznavanje potencijalnih klijenata i promicanje vašeg brenda. Upamtite kako su preporuke i “usmeni” marketing također moćni alati – i treba ih često koristiti. 
  

Korištenje digitalnih marketinških platformi 

Ne možemo dovoljno naglasiti koliko su platforme društvenih mreža važne za vaše čarter poslovanje. Za svačije poslovanje. Dakle, neka izgledaju luksuzno i još više - vizualno privlačno. 
 
Nemojte počinjati objavljivati postove i slike na svoj feed u svibnju, zatim izbaciti nekih 50 fotografija u srpnju, a ostatak godine, samo status “Sretna Nova godina”. Nemojte to raditi. Budite dosljedni i na taj način njegujte svoje pratitelje. 
 
Uvijek je dobro "istražiti" konkurenciju. Neke ideje možete dobiti od drugih, ali nemojte ih kopirati – imajte vlastite ili učinite suprotno.  
 
Možete implementirati sve standardne prakse u svoje objave; o tvrtki i posadi, funkcioniranju jahti, uzbudljivim destinacijama i slično. No, pobrinite se neka slike budu visoke kvalitete i neka svi postovi ili videozapisi odaju jednu poruku vašim potencijalnim gostima: mi smo luksuzni, sofisticirani i vrhunski – baš poput vas
  

Rad na poboljšanju online vidljivosti 

Za korištenje digitalnog marketinga za privlačenje high-end klijenata za iznajmljivanje jahti vrlo je važno imati profesionalnu web stranicu. To znači kako vaša web stranica mora biti ažurna, lako upotrebljiva i brza. Također morate koristiti SEO tehnike za poboljšanje vidljivosti
 
Stvorite i dijelite visokokvalitetan, relevantan sadržaj, blogove, videozapise i objave na društvenim mrežama kako biste privukli (i zadržali) potencijalne klijente. 
 
Osim toga, ne zaboravite koristiti marketinške kampanje putem e-pošte s personaliziranim i zanimljivim sadržajem kako biste ostali u kontaktu s kupcima. Svakako pošaljite dodatni e-mail (ili pismo, zašto ne) gostima kako biste im zahvalili što su odabrali baš vašu čarter tvrtku. 


Implementacija vrhunske tehnologije za privlačenje vrhunskih gostiju 

Nemojte se bojati istaknuti se kroz tehnologiju. Koristite aplikacije za monitoring, virtual reality ture i 360° videa, kako biste svojim klijentima pružili besprijekorno i vrhunsko iskustvo.  
 
Virtualni obilasci i 360° videozapisi vaših jahti omogućuju potencijalnim klijentima istražiti vašu ponudu iz udobnosti svojih domova. 
 
Aplikacije za monitoring omogućuju vam učiniti upravo to – nadzor nad svojim plovilima i čitavom flotom, njihovim položajem, potencijalnim popravcima, problemima s održavanjem i još mnogo toga. 
  

Korištenje event marketinga u svoju najbolju korist 

Jednostavno rečeno - "posjedujte” event marketing ugošćavanjem ekskluzivnih čarter iskustava. 
 
Organizirajte privatne događaje kao što su VIP izleti brodom ili zabave na luksuznim jahtama kako biste privukli željene kupce. 
 
Stvaranje jedinstvenih i nezaboravnih iskustava za korisnike (i kolege), povećava lojalnost brendu. Također može pomoći u izgradnji osjećaja zajedništva i ističe vas iz gomile čarter tvrtki
  

Partnerstvo s brendovima i influencerima

Nemate razloga za paniku; znamo kako sve navedeno izgleda previše, ali ima svoju svrhu i cilj. Suradnja s brandovima u industriji i influencerima pomaže vam dobiti pristup novim potencijalnim tržištima i high-end gostima
 
A s nautičkim čarterom ovo može biti jednostavno – imate uglavnom jedan tip plovila u svojoj floti? Smatrate kako pružaju vrijednost za novac, vaši ih gosti vole i lako ih je održavati? Povežite se izravno sa njihovim dobavljačem ili proizvođačem. Barem za ono što se popularno zove shout-out.  
 
Čak i spominjanje u njihovom storyju može izazvati veliku buku oko vaše tvrtke, dovodeći vam više followera i, potencijalno, novih gostiju. 
 
To ne mora nužno biti proizvođač jahti; čarter industrija ima sasvim dovoljno luksuznih brendova i dobavljača. To također uključuje lifestyle influencere, kao što su travel blogeri, ljubitelji jahti i fotografi. Udružite se s njima kako biste promovirali svoj brend, čak ih i dovedite na jednu od svojih jahti kako bi iskusili sve što nudite, iz prve ruke. 
  

Pružanje iznimne korisničke usluge 

Morate ponuditi prilagođena, personalizirana čarter iskustva - prilagođena preferencijama high-end gostiju koje želite privući. Usredotočite se na pružanje onog luxury iskustva, pa i čak na nadmašivanje njihovih očekivanja. 
  
To se može dobiti na nekoliko načina, uglavnom povećanjem zadovoljstva gosta, concierge uslugama, posebnim promocijama i popustima ili pak razvojem programa vjernosti za nagrađivanje stalnih gostiju. Također možete istaknuti privatnost i sigurnost svojih plovila kao dodanu vrijednost. 
 
Dodatna usluga uključuje i vrhunske materijale u vašim brand i marketinškim materijalima, od luksuznih dekoracija, ručnika, posteljine i posuđa do hrane i pića. 
 
Osigurajte neka je vaš tim istreniran za pružanje luksuznog personaliziranog iskustva za vaše goste. Potrudite se i otiđite korak dalje, dodajte usluge kao što su privatni kuhar, masaže, joga ili što god vašem gostu može zatrebati. 
 
Na kraju se svodi na ovo - “you must deliver”. Morate pružiti to luksuzno iskustvo koje će zadovoljiti vaše klijente, a zatim ga i nadmašiti. To možete postići kroz personaliziranu uslugu i ako učinite da se vaši gosti osjećaju kao središte pozornosti. 
 
  
    
Sve gore navedene točke predstavljaju vaš marketing, iako se neke ne čine takvima. 
Jeste li spremni primijeniti ove marketinške (i druge) strategije kako biste privukli high-end goste na svoja plovila? Trebate li pomoć u razumijevanju? Ili u provođenju?  

Kontaktirajte nas i zajedno ćemo napraviti najbolju moguću strategiju upravo za vas

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Zašto Hrvatska uporno sabotira vlastiti turizam?
Zašto Hrvatska uporno sabotira vlastiti turizam?

I dok je ovo ljeto donijelo više fiskalnih “iznenađenja” nego ikada, kao i ekonomske izazove, hrvatski mediji su i ove sezone ponovno vodili svoju bitku protiv turizma. Ivica Žuro u svom novom članku piše o tome zašto su gužve, porezi i kratkovidne odluke na udaru kritika te kako globalna kriza i rast troškova prijete opstanku nautičkog čartera - i što nas čeka ako nastavimo istim putem?

Croatia Yacht Show, Zadar – prvi sajam super jahti
Croatia Yacht Show, Zadar – prvi sajam super jahti

Inauguralni Croatia Yacht Show sprema se napraviti velike pomake u nautičkoj industriji. U slikovitoj Zadarskoj međunarodnoj putničkoj luci Gaženica, u organizaciji Yachtmaster Grupe, ovaj događaj, koji se održava 1.-3. listopada, je prvi sajam superjahti u Hrvatskoj, a najavljuje predstaviti preko 50 čarter jahti s posadom, koje plove na Jadranu.

Rebranding vaše čarter tvrtke - kako ga učiniti ispravno
Rebranding vaše čarter tvrtke - kako ga učiniti ispravno

Tržište se neprestano mijenja, pa tako i čarter tržište čarter. Ono evoluira, a očekivanja kupaca se mijenjaju, stoga vi i vaš brand trebaju prepoznati te promjene. A ako ostanete na istom - konkurencija bi vas mogla pregaziti.

Nautički sajmovi u Hrvatskoj i regiji (i šire)
Nautički sajmovi u Hrvatskoj i regiji (i šire)

Nautički sajmovi su uvijek bili i bit će, nezaobilazni događaji u nautici. Zanimljivi i običnim ljudima i profesionalcima u industriji, za glavnu svrhu zapravo imaju udruživanje tvrtki u industriji