Andreja Fazlić nam donosi novu kolumnu o sustavu za generiranje prihoda, odnosno Revenue flywheel-u. Saznajte kako kultura vaše organizacije može utjecati na stvaranje prihoda, ali i opći uspjeh vašeg poslovanja.
Pratite li moju kolumnu redovito znači da ste već upoznati s temom sustava za generiranje prihoda tzv. Revenue flywheel. Ovaj dinamički model poslovanja može biti i vaš alat za transformaciju vlastite organizacije i izgradnju stabilnog sustava za generiranje prihoda.
Ako ste novi ovdje, evo brzog uvoda. Revenue flywheel je ciklički model poslovanja dizajniran da potakne rast prihoda kroz međusobno povezane korake: privlačenje novih kupaca, zadržavanje postojećih kupaca, povećanje prihoda od postojećih kupaca i stvaranje preporuka od strane zadovoljnih klijenata.
Da biste implementirali ovaj model u svoje poslovanje potrebno je provesti RevOps projekt (prihodovne operacije). To je multidisciplinarni pothvat koji objedinjuje različite sektore organizacije – od marketinga i prodaje do korisničke podrške i financija. Cilj je optimizirati i automatizirati procese koji generiraju prihode. Glavne dobrobiti ovakvih projekata su:
U ulozi poslovne konzultantice, u kojoj za svoje klijente kreiram i implementiram RevOps projekte s ciljem uspostavljanja Revenue flywheel modela u njihovo poslovanje, često se susrećem s jednim tajnim saboterom - i to uglavnom tijekom faze implementacije. To je obično faza projekta u kojoj se od svih članova tima očekuje izlazak iz njihove zone komfora, a prešutan je jer, ne biste vjerovali, često ga nisu svjesne ni same tvrtke koje su me angažirale.
Kulturni aspekt organizacije, ili preciznije, njegov izostanak, često se otkriva kao taj skriveni faktor koji može značajno utjecati na uspjeh projekta. Mnogo je načina na koji izostanak kulture organizacije utječe na prihode, a neki od najčešćih primjera su:
Ovi primjeri samo su vrh sante leda kada se radi o posljedicama loše organizacijske kulture. Ako se ne riješe pravovremeno, mogu izazvati ozbiljne probleme poput lošeg morala među zaposlenicima, visoke fluktuacije zaposlenika, smanjene produktivnosti, propusta u obavljanju zadataka i nemogućnosti rasta poslovanja. Ti problemi nisu banalni i štetni su za dugoročnu uspješnost organizacije.
Kultura organizacije je važan čimbenik u uspjehu poslovanja. Organizacije koje imaju pozitivnu i poticajnu kulturu, vjerojatnije će biti uspješne od organizacija koje ni nisu svjesne da ju nemaju.
Kultura organizacije je skup vrijednosti, uvjerenja i ponašanja koja dijele svi zaposlenici. To je moćna sila koja može pozitivno ili negativno utjecati na poslovanje i rast prihoda.
Ona se razvija namjerno ili nenamjerno. Namjerno se razvija kada organizacija definira svoje vrijednosti i promiče ih među zaposlenicima. Nenamjerno se razvija kada su zaposlenici prepušteni sami sebi te o organizaciji uče sami kroz svoje iskustvo.
Stvaranje pozitivne kulture u organizaciji ključno je za uspjeh i može se postići na nekoliko načina. Evo nekoliko korisnih savjeta:
Izmjena kulture unutar organizacije može biti kompleksan zadatak, no itekako je ostvariva. Evo nekoliko preporuka kako to postići:
Dakle, kako bi vaša implementacija Revenue flywheel modela bila uspješna, već opjevanih 6 ključnih elemenata stabilnog sustava za generiranje prihoda, svakako posvetite pažnju i kulturi svoje organizacije. Ona je tiha snaga koja može transformirati vaše poslovanje i potaknuti stabilan rast prihoda.
Bez obzira jeste li mala start-up tvrtka ili već uspostavljena korporacija, zapamtite: vaša kultura često je vaš najjači alat.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Kako izgleda trenutni "nautički pejzaž"? Gdje se točno nalazi čarter industrija u Hrvatskoj? Je li više usmjerena na prihod ili ima na umu kako su gosti u čarteru razlog njenog uspjeha i postojanja? Pogledajmo kako doći do “gost je na prvom mjestu” načina razmišljanja.
Stvarnost onoga što AI response generatori donose je očigledna - preoblikuju način na koji tvrtke komuniciraju s korisnicima. Ali jeste li spremni to prihvatiti? Danas su brzina i personalizacija ključni; generatori odgovora temeljenih na umjetnoj inteligenciji su upravo ono što vaša tvrtka treba. Jeste li spremni istražiti budućnost komunikacije?
Pozitivne recenzije mogu podići vaše poslovanje na neku novu razinu. Ali sve je u tome kako ih "koristite". Vaš odgovor na recenziju je više od pukog zahvaljivanja ili lijepog ponašanja - to je potez koji može utjecati na uspjeh vaše cijele čarter tvrtke.
Najveći nautički događaj u srednjoj Europi, Biograd Boat Show, bukiran je mjesecima unaprijed. Ove godine se sajam proširio te će uključivati Gradsku luku Biograd i ribarsku luku. Ne propustite ovaj nautički događaj, koji se održava od 23. do 27. listopada 2024., i ako ste posjetitelj - osigurajte svoju ulaznicu na vrijeme. Ne zaboravite kako će i čarter.hr biti na Biograd Boat Showu – pridružite nam se i povežite se s nama; nemojte propustiti priliku za optimizaciju svog poslovanja i rast!