Ivica Žuro donosi “frišku” vijest iz Srednje Dalmacije - subvencije kamata na investicijske kredite se vraćaju, potičući poduzetničku inicijativu. Njegov ovomjesečni članak nam donosi savjete za pametno ulaganje, ali uz i savjetu obliku stare narodne poslovice: Nikad sva jaja u istu košaru.
Predsezona ide, tko ne obavlja zadnje pripreme i dok ne krene posao tutta forza ima smisla baciti oko na to što se zbiva na tržištu.
Friška vijest koja se nastavlja na novosti iz HAMAGa je da se u Srednjoj Dalmaciji subvencije kamata na investicijske kredite vraćaju na veliku scenu te bi pored Šibensko-kninske županije i Splitsko-dalmatinska trebala poticati poduzetništvo kroz subvencije kamate.
Time bi ova jedinica lokalne samouprave trebala dati dodatan impuls poticanju poduzetničke inicijative kroz aktivnu potporu.
Već odavno su aktivne subvencije kamatnih stopa na kredite u suradnji poslovnih banaka i HBORa iz sredstava Nacionalnog plana oporavka i otpornosti, a taj teret u dijelu koji se odnosi na zelenu i digitalnu tranziciju može pasti vrlo niske razine pa je vrlo zanimljiv i u nekriznim vremenima.
OK, vrlo često čujemo – a kada to kod nas nije bila kriza?!? - što je legitimna primjedba koja opisuje strukturne probleme domaćeg gospodarstva…
No vratiti ćemo se temi uz napomenu da ih može prevladati samo puštanje poduzetništva na miru – Irska to radi i zato ima dobru situaciju – kao i potpore turizmu sa dodanom vrijednošću kao što je onaj nautički.
Nedostatak procesa kreditiranja putem HBORa je dugotrajnost procesa.
No ne bi partneri čarter.hr bili takvi da nemaju rješenje kako dobiti subvencioniranu kamatu HBORa uz vrlo male troškove financiranja.
Kompleksno je to i rješivo pitanje za kojeg smo naravno na raspolaganju.
Nadamo se da će investicije proizvesti nova zapošljavanja, ali i bolji rezultat koji će donijeti slatke brige u što uložiti novac, a da nije samo jedan vid ulaganja.
Pogađate, u ovomjesečnoj kolumni će biti riječi o savjetima vezanima uz ulaganje koji imaju za cilj duševni mir.
Stara narodna izreka kaže: Malo toga raste u tuđoj ruci.
Financije su tu iznimka od pravila ako znate što radite te ako se ne ustručavate potražiti stručan savjet.
Novac gubi na vrijednosti ako se ne ulaže u nove poslove ili objekte čak i kad nije visoka stopa inflacije.
Kamatne stope na štednju su godinama niske i svakako je pametno razmotriti ili se posavjetovati što učiniti s novcem kako bi donio prinos za kasnije životne situacije.
Narod ima i za to poslovicu, a ona kaže: Nikad sva jaja u istu košaru.
Ulaganje koje nema za cilj proširenje osnovnog poslovanja - već porast vrijednosti imovine - treba uključivati različite vrste imovine ili stupnjeve rizičnosti.
Pored izbjegavanja situacije da se jaja ne razbiju ukoliko nešto udari košaru, još je nekoliko temeljnih pravila koja se odnose na investiranje ako želimo dugo živjeti da nam dobro bude na zemlji.
Prvo i osnovno: ako ne znate sebi objasniti u što ulažete – nemojte to učiniti.
Nadalje, ulaže se samo novac bez kojega apsolutno možete u životu i čiji gubitak možete preživjeti, da se dogodi već sada.
Imajte na pameti da se uvijek može dogoditi propast cijele priče. Većina ulagatelja vidi samo mogućnost visoke zarade i nije svjesna loših scenarija.
Nadalje, vrućim pričama o nekom fondu, dionici ili kriptovaluti treba pristupiti vrlo oprezno.
Ako Vam netko na domjenku ili na dječjem rođendanu ničim izazvan krene pričati o takvim prilikama – mogućnost zarade je već prošla.
Morate biti sigurni na koji vremenski horizont ulažete. Ako Vam novac može biti potreban kroz vrijeme kraće od 5 godina - ulažite u imovinu s nižom kategorijom rizika.
I ne slušajte samozvane investicijske gurue koji lijepo pišu, ali ne mogu dokazati da imaju neki rezultat u životu u ijednom polju osim izazivanju pažnje.
Informacije o kretanjima vrijednosti na tržištu dolaze od raznih izvora i Vaša je slobodna procjena kome vjerovati.
OK, proradili smo osnove, želimo i dalje uložiti novac u neke mogućnosti na tržištu, i što je slijedeći korak?
Provjera vjerodostojnosti brokera ili platforme preko koje imamo namjeru investirati.
Prije svega treba voditi računa da broker posjeduje sva potrebna ovlaštenja i spreman je dokazati.
Ako se radi o ulaganju u dionice koje kotiraju na domaćim burzama, društvo za koje broker radi treba imati odobrenje za rad kojeg izdaje Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga – poznatija kao HANFA - prema odredbama Zakona o tržištu kapitala usklađenog sa EU i svjetskim regulativama.
Ako idete ulagati van Hrvatske, trebate se dobro raspitati s kim imate posla i tražiti da potvrde usklađenost sa regulativom.
Naime, sva društva koja djeluju na području EU moraju dokazati da imaju implementiranu MIFID II regulativu koja se odnosi na usklađenost za rad na tržištima kapitala.
Ako Vam ne prilože MIFID obrazac pri sklapanju ugovora o suradnji – nemajte posla sa njima.
U Hrvatskoj su za savjetovanje o konkretnim ulaganjima na tržištima kapitala ovlašteni investicijski savjetnici koji za to moraju imati ovlaštenje HANFE odnosno položen ispit u kojem se demonstrira upravljanje investicijskim portfeljem.
Ako osoba s kojom razgovarate ne može dokazati da ima jedan od 7 certifikata ove agencije temeljem kojih smiju davati ovakve informacije – zaobiđite.
Ozbiljne kuće itekako ističu ovakve kvalifikacije svojih zaposlenika.
Na kraju se radi o Vašem novcu.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Strategija nije samo plan – ona je smjer, vizija i dosljednost u provođenju odluka. Ipak, mnoge tvrtke upadaju u zamku kratkoročnih rješenja i improvizacije, što ih dugoročno vodi u kaos i stagnaciju. Saznajte kako je strategija evoluirala od antičke Grčke do suvremenih poslovnih modela - zašto su provjereni modeli strateškog planiranja, poput onih koje naglašava Andreja Fazlić, bitni za održiv rast? I kakvu ulogu u svemu tome igra organizacijska kultura.
Čarter industrija u Hrvatskoj izuzetno je konkurentna. Svaki čarter ili vlasnik flote bore se za pažnju potencijalnih gostiju, a klasični pristupi više nisu dovoljni. Oni koji razumiju što funkcionira u digitalnom marketingu, znaju i kako spojiti strategiju s očekivanjima modernih putnika. Donosimo vam nekoliko marketing trikova - konkretne taktike koje privlače prave goste i pretvaraju ih u zadovoljne klijente.
Većina čarter gostiju zna što može očekivati – preuzimanje broda, standardna oprema, unaprijed definirana ruta. No, upravo tu leži prilika. Prava personalizacija ne znači samo ispunjavanje želja, već otkrivanje potreba koje gosti ni sami nisu prepoznali. Mali, nenametljivi detalji mogu stvoriti osjećaj ekskluzivnosti, čak i kod onih koji su već prošli desetke plovidbi. Kako se istaknuti u industriji u kojoj svi nude sličnu uslugu? Otkrijte kako se istaknuti personalizacijom koja ne djeluje forsirano, već kao prirodan nastavak očekivanja gostiju.
Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.