Znate li tko su čarter gosti, čime se bave, odakle dolaze, kakve su im želje, a što ih odbija? Svaka čarter kompanija koja želi prestići konkurenciju treba znati odgovore na ova pitanja, zato nastavite čitati članak kako biste dobili još jasniju sliku o klijentima kojima se obraćate!
Možete li prodati Eskimu led? Hoće li vegan rado od vas kupiti ribu? Vjerujemo da je sve moguće, pa tako i ovi scenariji, no sigurno je da te prodaje neće ići baš glatko. Kad ponudu svojih proizvoda i usluga predstavljate svima ne razmišljajući o ljudima s druge strane koji na nju trebaju pristati, takvi su vam i rezultati – raspršeni.
Šteta je da zbog toga propadnu sav trud i novac koji ste uložili u svoju čarter kompaniju, pogotovo u marketing, stoga se danas želimo dotaknuti ciljane skupine - iznimno važne teme za svakoga tko se bavi bilo kojim oblikom prodaje.
Najjednostavnije rečeno, ciljana publika označava specifičnu skupinu ljudi koji će najvjerojatnije kupiti određeni proizvod ili uslugu, a međusobno ih povezuju određene zajedničke karakteristike poput životne dob, bračnog statusa, statusa zaposlenosti, razine obrazovanja, materijalnih prilika, lokacije itd. Takve skupine mogu biti vrlo brojne i široko definirane (npr. žene 20–50 godina), ali i predstavljati iznimno usku nišu na tržištu (npr. plus size medicinske sestre).
Zadatak je čarter kompanije prije bilo kakvog oglašavanja i razvijanja marketinške strategije uložiti vrijeme u definiranje ciljane skupine. Tada se cjelokupna komunikacija i pristup prilagođavaju kako bi poruka najlakše doprla do ljudi koji će imati visoku razinu interesa za proizvode ili usluge kompanije čime se štede vrijeme i sredstva u budućnosti.
Kada točno pogodite ton i kontekst poruke koja će zaintrigirati potencijalnog gosta, kada se čini kao da mu čitate misli, tada se uspostavlja njegova osobna povezanost s kompanijom i raste povjerenje u vas. Namjera je iza takvog pristupa „osvojiti“ klijente s kojima želite poslovati te u potpunosti zadovoljiti njihove specifične potrebe što vas izdvaja od konkurencije koja cilja širu skupinu.
Konkretnije, promotrimo to ovako – možete se truditi sve svoje materijale, oglase, web-stranice te svu komunikaciju voditi na svakom mogućem stranom jeziku kako bi vas svi potencijalni gosti mogli razumjeti ili možete komunicirati na 2, 3 službena jezika najčešćih posjetitelja i time ciljati samo one goste koji ih govore. Mislimo da vam je jasno iz navedenog primjera koji pristup oduzima više vremena, energije i novca!
Najbrži način da se definira ciljana skupina jest postavljanje u njihove cipele te razmišljanje iz te perspektive – koju potrebu žele zadovoljiti (želju za opuštanjem, avanturom, istraživanjem, potvrđivanjem statusa itd.) i kako im vaša usluga pri tome može pomoći.
Razmislite i o njihovim karakteristikama:
Za detaljnije upoznavanje gostiju obratite se ljudima koji su u direktnoj komunikaciji s njima i najbolje ih poznaju, poput booking agenata, skipera, hostesa na brodu i slično, a možete im ponuditi i anketu kada posjete vašu web-stranicu u zamjenu za popuste ili dodatne usluge. Što konkretnije definirate svoju ciljanu publiku, efektnija će biti vaša komunikacija s njima i način na koji im se oglašavate.
Tijekom procesa definiranja ciljane publike u nautičkom čarteru, važno je obratiti pozornost na motivaciju koja klijente potiče na iznajmljivanje plovila jer je ona osnovni pokretač njihovog odlučivanja. Mnogo je različitih aktivnosti koje gosti mogu raditi u sklopu nautičkog turizma – od klasičnog sunčanja i kupanja preko dnevnih izleta, ronjenja, jedrenja na dasci, skijanja na vodi, vožnja kajakom, posjeta ribarskim selima i vodenim parkovima sve do utrka i lokalnih krstarenja. Neće svi biti jednako privučeni svakom od ovih aktivnosti i zato pojedina čarter kompanija treba odlučiti kakve goste želi motivirati na kupnju – one kojima je cilj odmor i opuštanje ili one avanturističkog duha koji žele istražiti nešto novo ili pak sportaše koji žele aktivan odmor?
Općenitije govoreći, čarter gosti koji dolaze u Hrvatsku u potrazi su za kulturom, užitkom, opuštanjem i doživljavanjem novih fizičkih iskustava. Uživaju u prirodi i privatnosti, ali su i društveni te vole provoditi slobodno vrijeme s obitelji i prijateljima. Uglavnom traže način da se maknu od svog uobičajenog života, stoga očekuju da se svakodnevne obveze poput prehranjivanja i čišćenja na odmoru riješe za njih ili svedu na najmanju moguću mjeru. Vole mijenjati lokaciju često, čak i na dnevnoj bazi te doživjeti što više tijekom putovanja.
Većina je čarter gostiju visoko obrazovana i imaju isto tako viši socioekonomski status, najčešće putuju s obitelji i obično su u braku. U nautičkom turizmu uživaju podjednako i žene i muškarci, a najveći dio tržišta trenutno zauzimaju nove digitalne generacije koje imaju posve drugačije navike kupovanja od prethodnih.
Tijekom sezone najbrojniji gosti u segmentu nautičkog čartera su gosti iz Njemačke, Austrije i Velike Britanije, dok je u krugu long haul tržišta najviše turista iz SAD-a i Australije. I domaći posjetitelji vrlo su visoko na ljestvici – prema podacima Ministarstva mora, prometa i infrastrukture o broju čarter gostiju koji su došli u razdoblju od 01.01.2022. do 31.05.2022. - Hrvatska je na trećem mjestu odmah iza Austrije i Njemačke.
Čarter gosti koji vole posjećivati jadransku obalu najčešće iznajmljuju brodove u rasponu 10-12 metara, a odmah iza toga podjednako vole plovila dugačka 8-10 metara i 12-15 metara. Što se tiče jahti, one na jedra popularnije su od motornih, dok obje vrste jahti vrlo rijetko prelaze 20 metara.
Lokacije koje najčešće posjećuju čarter gosti većinom ovise o njihovim željama i motivima. Tako će npr. oni željni avanture ronjenja uživati na Sjevernom Jadranu jer je ondje pliće more i bujnija podmorska vegetacija, pogotovo uz istarsku obalu gdje mogu posjetiti olupine brodova. Srednji i Južni Jadran poznati su po većim dubinama, bistrijem moru, strmim liticama koje se spuštaju u dubinu i općenito predivnim lokacijama poput Kornata, Visa, Hvara itd. koje će privući turiste željne istraživanja prirodnih ljepota, ali uz manju dozu adrenalina. Ovdje nikako ne treba zaboraviti ni hrvatske otoke koji osim prirodnih ljepota i krajolika, čistoće mora te mnoštva atraktivnih uvala, posjeduju iznimnu kulturnu baštinu, a odlikuju se i raznolikošću koju treba posebno vrednovati i ponuditi nautičarima kao prepoznatljivo obilježje destinacije.
Općenito je u turizmu, pa tako i u nautičkom, sve manji interes za turističke lokacije koje pružaju samo sunčanje i kupanje, dok na drugu stranu raste potražnja za kvalitetnijim i sigurnim odmorom, s više zabave, kulture i s naglašenijom potrebom za fizičkim aktivnostima u cilju neutraliziranja stresa nakupljenog životom u užurbanim gradovima. Može se zaključiti kako su trenutno najpoželjnije destinacije ona odredišta koja su sigurna za goste, lako dostupna i s razvijenom infrastrukturom, čistim okolišem te pružaju mogućnost različitih oblika zabave i rekreacije.
***
Da zaključimo, kad dobro upoznate ljude kojima se obraćate i čije izazove pokušavate riješiti svojim uslugama, lakše ćete s njima pronaći zajednički jezik te kreirati individualne ponude koje će ih oduševiti. Prepoznavanje ciljane skupine s kojom želite poslovati dio je moderne marketing strategije gdje se kupac i njegove želje stavljaju u središte komunikacije kako biste došli do rješenja na obostrano zadovoljstvo. Individualiziran pristup i glatkoća suradnje ono su što vas može izdvojiti od konkurencije te garantirati povratak zadovoljnih gostiju iz sezone u sezonu!
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.
Glas, ton i poruke vašeg brenda nisu samo riječi na listu papira, web stranici ili na društvenim mrežama - oni su osobnost vašeg brenda. Duša vašeg brenda, ako hoćete. Svaki posao, uključujući i čarter poslovanja, mora jasno komunicirati svoj specifičan identitet. Identitet koji ide dalje od „imamo prekrasne jahte i prekrasno more”.
Online stranice za putovanja poput Expedie imaju svoja predviđanja temeljena na ponašanju korisnika. Zanimljivo je vidjeti kako ljudi rezerviraju, putuju, što ih zanima i kako se njihove preferencije mijenjaju. Pogledajmo kamo i kako će ljudi putovati sljedeće godine.
Kako izgleda trenutni "nautički pejzaž"? Gdje se točno nalazi čarter industrija u Hrvatskoj? Je li više usmjerena na prihod ili ima na umu kako su gosti u čarteru razlog njenog uspjeha i postojanja? Pogledajmo kako doći do “gost je na prvom mjestu” načina razmišljanja.