Glas, ton i poruke vašeg brenda nisu samo riječi na listu papira, web stranici ili na društvenim mrežama - oni su osobnost vašeg brenda. Duša vašeg brenda, ako hoćete. Svaki posao, uključujući i čarter poslovanja, mora jasno komunicirati svoj specifičan identitet. Identitet koji ide dalje od „imamo prekrasne jahte i prekrasno more”.
Glas i ton vašeg brenda, dvije stvari na koje morate itekako obraćati pažnju.
Vaš glas je vaša suština, izražena u svakoj riječi i rečenici, naglašavajući ono što vas čini posebnima.
Vaš ton je način na koji se taj glas prilagođava i koristi u određenom kontekstu: smiren u email komunikaciji, entuzijastičan u oglasima i umirujući kada se odgovara na upite.
Poruka je sadržaj koji prenosi vaše ideje, osmišljen kako bi informirao i imao odjeka kod potencijalnih gostiju.
Snažan glas brenda povezuje se s ljudima na emocionalnoj razini.
Kako to postići?
Možete koristiti elokventne opise svake jahte kao jedinstvenog plovila, kombinirajući povijesne reference s detaljnim nautičkim opisima.
Vaš cilj je da vaš brend postane više od usluge - trebao bi postati destinacija.
A kako tek to ostvariti?
Što kažete na blog o povijesti jedrenja u Hrvatskoj, newsletter koji dijeli lokalne kulinarske opcije “iz mora na stol” i Instagram objavu koja u samo par riječi savršeno opisuje zalazak sunca.
Mislite na samo jednu riječ: dosljednost.
Dosljednost u tonu i osobnosti može biti upravo ono što će izdvojiti vašu čarter tvrtku, čineći je baš onom koju se neće tako lako zaboraviti i koja je na glasu kao pouzdana.
Znati i razumjeti koji su to interesi vaših gostiju najvažnija je stvar za vas, jer nautički čarter u Hrvatskoj privlači prilično velik broj ljudi koji putuju.
Hrvatska privlači sve - one koji traže avanturu, opuštajući odmor i luksuzna iskustva.
Svaka od različitih grupa vaših potencijalnih gostiju ima različite prioritete, a glas vašeg brenda mora to odražavati, na primjer:
Izrada specifičnog sadržaja koja cilja točno što vaši potencijalni gosti trebaju, može pomoći u stvaranju jačih veza.
Na primjer, kategorija “destinacija” na vašoj web stranici bi mogla istaknuti neobične, izolirane otoke za avanturiste, sigurna sidrišta i plutajuće vodene parkove za obitelji te privatne plaže s ekskluzivnim restoranima za luksuzne goste.
Svaka poruka bi trebala izravno govoriti točno o onome što svaki segment gostiju traži u dok plovi hrvatskom obalom.
Prepoznatljiv glas brenda ne znači korištenje glamuroznih izraza - bitna je autentičnost i pamtljivost.
Kao čarter brend, trebali biste biti pristupačni, a istovremeno profinjeni, balansirajući prijateljski ton sa vašim stručnim znanjem.
Pravi glas stvara prepoznatljivu atmosferu koju gosti odmah osjete pri čitanju teksta ili interakciji s brendom na društvenim mrežama.
Neki primjeri slogana koji postižu prepoznatljivost i pokazuju otvorenost su:
Odlične poruke su one koje poruke pozivaju ljude da zamisle sebe u iskustvu - osjete povjetarac, vide more i čuju valove.
Za vašu čarter tvrtku, to znači korištenje opisa koji oslikavaju Hrvatsku kao raj vrijedan istraživanja. Hrvatska obala je zaista jedinstvena, s kristalno čistim morem, otocima prepunim povijesti i ribarskim selima. Vaše poruke trebaju utjeloviti sve to, uz korištenje jezika koji apelira na osjetila.
Poruke koje privlače mogu uključivati fraze poput:
Objave na društvenim mrežama mogu koristiti bogatu vizualizaciju i sažete opise koji zorno opisuju ono što slika pokazuje, kao što je:
"Osjetite snagu Jadranskog mora dok klizite pokraj netaknutih hrvatskih otoka".
Korištenje riječi koje djeluju na osjetila i opisa s kojima se ljudi mogu poistovjetiti, poziva potencijalne goste da se zamisle na brodu, stvarajući mentalno iskustvo kojemu će teško odoljeti.
Jedna stvar koju biste trebali učiniti je održavati dosljednost na svim svojim kanalima.
Na taj način gradite povjerenje i profesionalnost.
Bilo riječ o web stranici, objavi na Instagramu ili emailu gostu, svaka točka kontakta treba imati isti ton i osobnost.
Uz takvu koheziju će vaš brend djelovati ujedinjeno, pružati savršeno iskustvo bez obzira na to gdje vas potencijalni gosti susreću.
I dok web stranica vašeg čartera ima detaljne opise plovila pisane toplim, pozivajućim tonom, objave na društvenim mrežama trebaju prikazivati recenzije gostiju ili behind the scenes, u malo opuštenijem tonu.
Vaši mailovi trebaju zadržati topao, profinjen ton, odražavajući glas brenda prisutan na web stranici.
Ako vaš Instagram ima zabavne, opuštene objave, a vaš web ili blog su vrlo formalni, to bi moglo zbuniti publiku.
Trebali biste imati vodič za članove tima, copywritere, marketing managere i sve suradnike kako bi svaka interakcija s gostima bila dosljedna i vjerna brendu.
Dosljednost na svim dodirnim točkama jača identitet brenda i čini da se vaša tvrtka doživljava kao poznato ime u industriji.
Poboljšavanje glasa brenda je proces.
Preferencije i očekivanja ljudi se stalno mijenjaju, a prilagodba je način na koji možete ostati relevantni.
Isprobajte različite pristupe kako biste vidjeli što najbolje prolazi kod vaše publike i što je učinkovito, kao što su:
Također, prikupljajte feedback od gostiju jer su oni najbolji način da saznate koje dijelove vašeg glasa brenda smatraju zanimljivima ili privlačnima.
Točno definiran glas može biti posebno koristan u interakcijama s korisnicima. Npr., ako je gost imao problem s rezervacijom, odgovor bi trebao biti u istom umirujućem, stručnom tonu s kojim su već upoznati na drugim interakcijama s vašim brendom.
Kontinuirano prilagođavanje zadržava glas vašeg brenda dinamičnim, tako da ostaje relevantan, a pritom čuva onu osnovnu osobnost koju su vaši gosti zavoljeli.
Ako definirate osobnost svog brenda, usmjerite se prema različitim segmentima klijenata i održavate dosljednost na svim kanalima, moći ćete podići svaku interakciju u iskustvo koje ostati zapamćeno dugo nakon odmora na jadranskoj obali.
A ako tražite pravi glas za svoju tvrtku ili trebate pomoć, kontaktirajte nas, jer dobro znamo kako se dobar glas daleko čuje.
Također, pratite nas na društvenim mrežama, Facebooku, Instagramu i LinkedInu te se pretplatite na naš newsletter.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Što grafički dizajn (ni)je, čemu zapravo služi i kakav stvarni utjecaj ima na vaše poslovanje? Ako ste se to ikad pitali (ili možda niste, a trebali biste), novi članak Barbare Zec dat će vam jasniju sliku. Iskusna dizajnerica pojašnjava što dizajner stvarno radi, gdje leži prava vrijednost dizajna i zašto ga treba samo gledati kao “nešto lijepo” nego i kao alat za jasnu i dosljednu komunikaciju.
U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Koje je sigurno područje plovidbe, smije li prevoziti putnike i sl. Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje područja plovidbe tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.
Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.
U čarteru, sve počinje i završava na dojmu - u svakoj poruci, tonu i reakciji. Danas gosti ne žele savršenstvo, ali žele znati da netko drži stvari pod kontrolom. Ne žele da ih se ignorira. A kad nastane situacija, žele znati da netko preuzima odgovornost. Ne možete spriječiti sve probleme. Ali možete naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama.