Kada govorimo o poslovnim profilima na društvenim mrežama, za sve tvrtke, pa tako i za čarter tvrtke, znamo svi kako se greške događaju. A kojih je to 10 najčešćih grešaka u vođenju društvenih mreža (i kako ih popraviti, naravno)?
Ponekad je najbolje nešto objasniti uz pomoć poslovice; u ovom trenutku, koristit ćemo onu: Tko radi taj i griješi.
Dakle, da, ako objavljujete na društvenim mrežama, vodite te platforme i izrađujete sadržaj za njih - griješiti ćete.
Ali one se lako popravljaju – pogotovo ako slijedite neka od najčešćih "pravila".
Donosimo vam 10 uobičajenih grešaka koje se čine u vođenju društvenih mreža – kako ih možete popraviti, što izbjegavati i što učiniti.
Mnoge tvrtke, pa i čarter tvrtke, vide društvene mreže kao samo stavku koju moraju odraditi u svojoj marketinškoj strategiji. Ili nešto što znaju da moraju raditi, ali zapravo ne znaju zašto.
Podcjenjujući pravu moć koju imaju društvene mreže, propuštate iskoristiti njihov pravi doseg i utjecaj.
Ignoriranjem društvenih mreža ne radite samo propust – to je veliki strateški promašaj, pogotovo ako uzmete u obzir da je objavljivanje na društvenim mrežama i njihovo održavanje besplatno.
Zašto trebate koristiti društvene mreže? Razlozi su brojni (i uvjerljivi):
Mnogi čine pogrešku korištenjem jednoobraznog “one-size-fits-all" sadržaja na društvenim mrežama, propuštajući jedinstvene prednosti svake od platformi kao i različite preferencije publike na njima.
Ali razumijevanje različitosti svake pojedine platforme, može promijeniti način na koji ljudi percipiraju vaš brend i komuniciraju s njim.
Morate prilagoditi svoj sadržaj različitim platformama jer svaka služi različitoj svrsi i privlači različitu publiku.
Na primjer, Instagram je više vizualan, savršen za objavljivanje slika vaše flote i pitoresknih destinacija.
S druge strane, TikTok je više za brze, zanimljive ili duhovite objave, koji su idealni za “last-minute” najave ili čak i praktične savjete.
Facebook omogućuje objavu sadržaja duljeg formata i detaljnu razmjenu komunikacije, dok je LinkedIn idealno mjesto za umrežavanje s profesionalcima u industriji.
Ako izradite sadržaj specifičan za svaku pojedinu platformu, možete učinkovitije doprijeti do željene publike i angažirati se s njom, osiguravajući da ih svaki novi post sve više približava postizanju vašeg cilja – bukingu i stvaranju lojalnih (i ponovnih) kupaca.
U nestrpljivom pokušaju da ostanu vidljive i relevantne na društvenim mrežama, mnoge tvrtke ponekad završe s pretjeranim objavljivanjem.
Ovakva zasićenost sadržajem može imati kontraefekt, zatrpavajući vaše pratitelje s više informacija nego što mogu podnijeti. To često dovodi do toga da isključe ili vas čak prestanu pratiti.
Do zasićenja sadržajem dolazi kada se na društvenim mrežama prečesto objavljuje, što uzrokuje da se publika osjeća izbombardirano.
To smanjuje utjecaj svake objave i umanjuje percipiranu vrijednost sadržaja, smanjujući stope angažmana i, posljedično, učinkovitost vaših društvenih mreža.
Sve se to može izbjeći, a evo i kako:
Ignoriranje najnovijih trendova društvenih mreža znači ne samo da nećete biti aktualni, već i nećete biti vidljivi i relevantni u okruženju koje se neprestano mijenja.
Najnoviji trendovi obično podrazumijevaju nove strategije koje mogu poboljšati vašu prisutnost na društvenim mrežama.
Usklađivanjem s trendovima pridobiti ćete pozornost ljudi koje privlače brendovi koji prate “što ima novoga”.
Uključiti relevantne trendove u svoje društvene mreže (i ostati u tijeku) možete na ovaj način:
Zanemarivanje uloge algoritama društvenih mreža velika je greška s vaše strane, jer su osnova za vaš uspjeh na njima.
Algoritmi diktiraju vidljivost vaših objava i određuju hoće li vaš sadržaj doći na vrh feeda vaše publike ili će se izgubiti među ostalim objavama.
Platforme društvenih mreža koriste algoritme za davanje prioriteta sadržaju, na temelju onoga za što vjeruju da će korisnike najvjerojatnije angažirati.
Ovi algoritmi uzimaju u obzir interakcije korisnika, tajming objava i koliko angažmana vaš sadržaj dobiva (lajkovi, komentari, dijeljenja).
Ako su vaši postovi u skladu s ovim kriterijima, veća je vjerojatnost da će se istaknuti u feedovima, povećavajući im doseg i potencijal.
Možete koristiti sljedeće strategije za usklađivanje sadržaja s algoritmima:
Dosljednost na društvenim mrežama održava angažman i interes vaše publike.
Nedosljednost rezultira neskladom i lošim iskustvima za vaše potencijalne goste. Također ih tjera da sumnjaju u vašu pouzdanost i profesionalnost.
Na društvenim mrežama morate biti stalno prisutni i redovito objavljivati. Također morate održavati dosljedan ton, kvalitetu i razinu interakcije.
Kada ti elementi variraju ili su ste otišli “preširoko", to će zbuniti i otuđiti vašu publiku.
Dosljednost u društvenim mrežama se može održati na ove načine:
Uobičajena greška (koju čine gotovo svi) je to što se ne razumije u potpunosti “tko je moja publika”.
Ova pogrešna procjena dovodi do kreiranja sadržaja koji nema odjeka ili, još gore, dopire do potpuno krive publike.
Bez dubokog razumijevanja dobi, interesa, načina života (i raspoloživog dohotka) vaše publike, svi vaši napori u vođenju društvenih medija mogli bi promašiti cilj.
Ili ukratko: Kako ćete govoriti nečiji jezik ako ne znate s kim razgovarate?
Točno prepoznati i ciljati pravu publiku možete na sljedeći način:
U društvenim mrežama jedna od uobičajenih greška je komunikacija prema publici, a ne sa publikom.
Ako se niste uspješno direktno uključili u svoju online zajednicu, propustili ste priliku za izgradnju odnosa i lojalnosti (i bukinge).
Angažman je valuta društvenih mreža.
Kada komunicirate sa svojom publikom – odgovarate na komentare, odgovarate na upite ili primate povratne informacije – to čini vaš brend pristupačnijim.
Interakcija pokazuje kako cijenite svoju publiku, a aktivna komunikacija potiče osjećaj zajedništva i pripadnosti među vašim pratiteljima. Također vam daje izravan uvid u ono što vaša publika misli i osjeća.
Tehnike za povećanje angažmana su sljedeće:
Bez pravog vizualnog sadržaja, poruka vašeg brenda bi se mogla izgubiti među ostalim (ogromnim) online sadržajem.
Vizuali su osnova za pričanje vaše priče, hvatajući srž svih iskustava koje vaši budući gosti mogu očekivati u vašem čarteru.
Savjeti za odabir privlačnih vizualnih elemenata koji odražavaju identitet brenda:
Kada je brendiranje u pitanju, jedno je jasno – ne zbunjujte ljude.
Nedosljedna poruka brenda na društvenim mrežama "razrjeđuje” identitet, što ljudima otežava razumijevanje tko ste i za što se to zapravo zalažete.
Za izgradnju povjerenja i lojalnosti ključno je osigurati da vaš brend bude lako prepoznatljiv i dosljedan na svim platformama.
Kada drugi vide univerzalne vizualne elemente, ton i poruku, to povećava njihovo povjerenje.
Smjernice za održavanje kohezivne poruke brenda su:
Sada kada smo nabrojali ovih 10 grešaka, koliko ste ih napravili?
Mislite li kako ispravno vodite svoje društvene mreže?
Ne trebate se bojati grešaka, trebate se bojati da nećete ništa iz njih naučiti.
Marketinške kampanje na društvenim mrežama imaju jedan lajtmotiv – jačanje sustava vrijednosti vaše čarter tvrtke.
Dok objavljujete na društvenim mrežama, usredotočite se na unikatnost svojih usluga i uskladite ih sa svojim vizualima i temom na svim kanalima.
Znamo da je vođenje društvenih možda izazovno.
Ipak, od višestruke je koristi za sve - za vaš čarter, koji će stvoriti grupu vjernih pratitelja - i za vaše pratitelje koji će uživati u vašem sadržaju i koristiti ga.
Glavni problem s kojim se većina suočava jest nedostatak sadržaja za objavu, pa se pobrinite da stalno fotografirate i snimate videozapise (ili unajmite profesionalca da to učini umjesto vas).
Ako imate problema sa vođenjem svojih društvenih mreža ili trebate savjet, javite nam se i mi ćemo vam pomoći.
Ne zaboravite se prijaviti na naš newsletter kako biste bili u toku s novostima u čarteru i nautici.
Pratite nas na našim stranicama društvenih mreža, Facebooku, Instagramu i LinkedInu.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Digitalizacija poslovanja, usklađivanje tehnologije, procesa i ljudi, često zvuči poput nečega što se postigne preko noći, ali stvarnost je mnogo složenija. Većina poslovanja treba digitalni razvoj – postupan, fleksibilan i ljudski vođen proces prilagodbe. A sve o digitalnoj transformaciji, donosi nam Andreja Fazlić u svojem novom članku.
Svaka čarter tvrtka mora koordinirati između gostiju, plovila, vlasnika i zaposlenika - i to uspješno, zar ne? U isto vrijeme se sve radne operacije moraju neometano odvijati. I kako onda sebi i svom poslovanju olakšati rad i pojednostaviti dnevne zadatke? Na našem webinaru ćete otkriti sve o tome kako uz pravu sveobuhvatnu aplikaciju za čarter management koja će ne samo unaprijediti, nego i preoblikovati vaše poslovanje. Registrirajte se i saznajte kako transformirati svoje poslovanje!
Društvene mreže se stalno razvijaju, s novim trendovima, taktikama i nadogradnjama platformi koja vas konstanto zasipaju sa svih strana. Uz sve te promjene, lako je podleći dezinformacijama ili zastarjelim savjetima. Međutim, jedna od najvrjednijih vještina za dugoročni uspjeh na društvenim mrežama je naučiti razlikovati činjenice od fikcije.
Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.