10 grešaka u vođenju društvenih mreža (i kako ih popraviti)


Kada govorimo o poslovnim profilima na društvenim mrežama, za sve tvrtke, pa tako i za čarter tvrtke, znamo svi kako se greške događaju. A kojih je to 10 najčešćih grešaka u vođenju društvenih mreža (i kako ih popraviti, naravno)?

Ponekad je najbolje nešto objasniti uz pomoć poslovice; u ovom trenutku, koristit ćemo onu: Tko radi taj i griješi. 
  
Dakle, da, ako objavljujete na društvenim mrežama, vodite te platforme i izrađujete sadržaj za njih - griješiti ćete
  
Ali one se lako popravljaju – pogotovo ako slijedite neka od najčešćih "pravila". 
  
Donosimo vam 10 uobičajenih grešaka koje se čine u vođenju društvenih mreža – kako ih možete popraviti, što izbjegavati i što učiniti. 
  

Greška 1 - Podcjenjivanje "moći" društvenih mreža 

Mnoge tvrtke, pa i čarter tvrtke, vide društvene mreže kao samo stavku koju moraju odraditi u svojoj marketinškoj strategiji. Ili nešto što znaju da moraju raditi, ali zapravo ne znaju zašto
  
Podcjenjujući pravu moć koju imaju društvene mreže, propuštate iskoristiti njihov pravi doseg i utjecaj
  
Ignoriranjem društvenih mreža ne radite samo propust – to je veliki strateški promašaj, pogotovo ako uzmete u obzir da je objavljivanje na društvenim mrežama i njihovo održavanje besplatno. 
  
Zašto trebate koristiti društvene mreže? Razlozi su brojni (i uvjerljivi): 

  • Vidljivost brenda na platformama društvenih mreža je neusporediva. To je najbolji način da plovila i usluge predstavite globalnoj publici. 
  • Uključivanje u komunikaciju s korisnicima putem komentara, dijeljenja iskustava i povratnih informacija stvara zajednicu i potiče lojalnost. Društvene mrežu nisu tu samo za objavljivanje; bitna je i komunikacija. 
  • Trenutačni uvid u tržište ono je za što su platforme društvenih medija najbolje. Njihova interaktivna priroda pruža trenutne informacije o vašim uslugama i o tijeku vaših marketinških kampanja. To vam omogućuje da podesite oboje na temelju podataka dobivenih u stvarnom vremenu. 
  • Isplativo oglašavanje. I to je to. U usporedbi s drugim kanalima, društvene mreže nude  oglašavanje koje može biti prihvatljivo svakom budžetu. (A možete i besplatno objavljivati koliko god želite.) 

 

Različite društvene mreže, zahtijevaju različit pristup. Najčešća greška koja se radi kad je u pitanju vođenje društvenih mreža je jednoobrazni pristup, tj.  

Greška 2 - Korištenje jednoobraznog pristupa na društvenim mrežama 

Mnogi čine pogrešku korištenjem jednoobraznog “one-size-fits-all" sadržaja na društvenim mrežama, propuštajući jedinstvene prednosti svake od platformi kao i različite preferencije publike na njima. 
  
Ali razumijevanje različitosti svake pojedine platforme, može promijeniti način na koji ljudi percipiraju vaš brend i komuniciraju s njim. 
  
Morate prilagoditi svoj sadržaj različitim platformama jer svaka služi različitoj svrsi i privlači različitu publiku. 
  
Na primjer, Instagram je više vizualan, savršen za objavljivanje slika vaše flote i pitoresknih destinacija. 
S druge strane, TikTok je više za brze, zanimljive ili duhovite objave, koji su idealni za “last-minute” najave ili čak i praktične savjete. 
Facebook omogućuje objavu sadržaja duljeg formata i detaljnu razmjenu komunikacije, dok je LinkedIn idealno mjesto za umrežavanje s profesionalcima u industriji. 
  
Ako izradite sadržaj specifičan za svaku pojedinu platformu, možete učinkovitije doprijeti do željene publike i angažirati se s njom, osiguravajući da ih svaki novi post sve više približava postizanju vašeg cilja – bukingu i stvaranju lojalnih (i ponovnih) kupaca. 
  

Greška 3 – Zasićenost sadržajem 

U nestrpljivom pokušaju da ostanu vidljive i relevantne na društvenim mrežama, mnoge tvrtke ponekad završe s pretjeranim objavljivanjem.  
 
Ovakva zasićenost sadržajem može imati kontraefekt, zatrpavajući vaše pratitelje s više informacija nego što mogu podnijeti. To često dovodi do toga da isključe ili vas čak prestanu pratiti
  
Do zasićenja sadržajem dolazi kada se na društvenim mrežama prečesto objavljuje, što uzrokuje da se publika osjeća izbombardirano. 
  
To smanjuje utjecaj svake objave i umanjuje percipiranu vrijednost sadržaja, smanjujući stope angažmana i, posljedično, učinkovitost vaših društvenih mreža. 
  
Sve se to može izbjeći, a evo i kako: 

  • Usredotočite se na kvalitetu sadržaja, a ne na učestalost objava. Pobrinite se da svaki post ima dodatnu vrijednost, bez obzira prikazuje li prekrasan zalazak sunca s palube jedne od vaših jahti ili dijeli korisne savjete za one koji prvi put unajmljuju jahtu. 
  • Obratite pozornost na angažman publike, tj. ako se njihovi lajkovi, komentari i dijeljenja smanjuju kako se povećava učestalost objavljivanja, jer je to znak zamora sadržajem. 
  • Kalendar sadržaja vam može pomoći u raspoređivanju objava na uravnotežen način. Ravnomjerno rasporedite postove kako biste svojoj publici dali vremena da percipira svaki dio sadržaja. 
  • Upotrijebite alate društvenih mreža za ciljanje sadržaja na određeni segment publike. To osigurava objave koje će biti relevantne onima koji ih vide, što će pomoći u da zadržite njihov interes i angažman. 

 

Nemojte ignorirati trendove na društvenim mrežama. Uz pomoć trendova ostajete aktualni, ali i vidljivi svojoj publici.  

Greška 4 - Ne pratite najnovije trendove 

Ignoriranje najnovijih trendova društvenih mreža znači ne samo da nećete biti aktualni, već i nećete biti vidljivi i relevantni u okruženju koje se neprestano mijenja. 
  
Najnoviji trendovi obično podrazumijevaju nove strategije koje mogu poboljšati vašu prisutnost na društvenim mrežama
  
Usklađivanjem s trendovima pridobiti ćete pozornost ljudi koje privlače brendovi koji prate “što ima novoga”
 
Uključiti relevantne trendove u svoje društvene mreže (i ostati u tijeku) možete na ovaj način: 

  • Pratite utjecajne osobe i lidere unutar industrije putovanja i nautike. Njihov sadržaj može ponuditi naznake o nadolazećim trendovima, koje biste vi mogli usvojiti. 
  • Upotrijebite alate za analitiku kako biste pratili koji “trendy” sadržaj zapravo najbolje prolazi. Pogledajte stope angažmana, doseg i doba dana kada je vaša publika najaktivnija te prilagodite svoj raspored objavljivanja u skladu s tim. 
  • Sudjelujte u webinarima i radionicama o digitalnom marketingu kako biste ostali u korak s najnovijim strategijama i alatima na društvenih mrežama. Svaka prilika za učenje je neprocjenjiva. 
  • Eksperimentirajte s novim formatima kako bi vaš sadržaj ostao originalan i privlačan. Na primjer, obilazak nove jahte u vašoj floti uživo može više angažirati vašu publiku, jer će im pružiti drugačije, virtualno iskustvo.   

Greška 5 - Ne "slušate" algoritme 

Zanemarivanje uloge algoritama društvenih mreža velika je greška s vaše strane, jer su osnova za vaš uspjeh na njima. 
  
Algoritmi diktiraju vidljivost vaših objava i određuju hoće li vaš sadržaj doći na vrh feeda vaše publike ili će se izgubiti među ostalim objavama. 
  
Platforme društvenih mreža koriste algoritme za davanje prioriteta sadržaju, na temelju onoga za što vjeruju da će korisnike najvjerojatnije angažirati. 
  
Ovi algoritmi uzimaju u obzir interakcije korisnika, tajming objava i koliko angažmana vaš sadržaj dobiva (lajkovi, komentari, dijeljenja). 
  
Ako su vaši postovi u skladu s ovim kriterijima, veća je vjerojatnost da će se istaknuti u feedovima, povećavajući im doseg i potencijal. 
  
Možete koristiti sljedeće strategije za usklađivanje sadržaja s algoritmima:  

  • Dajte prioritet angažmanu i stvarajte sadržaj koji potiče aktivnu interakciju vaših pratitelja. Postavljajte pitanja, tražite mišljenja i uključite pozive na akciju. Npr., objavite neku super sliku jahte na nekoj predivnoj lokaciji i tražite pratitelje da pogode točnu destinaciju (to će definitivno potaknuti komentare i dijeljenje). 
  • Neka vaš sadržaj bude relevantan tako da se uključite u aktualne događaje ili sezonske teme. To može značiti isticanje posebne ponude u vrhuncu turističke sezone ili dijeljenje sadržaja vezanog za razna događanja u nautici. 
  • Koristite video sadržaj jer algoritmi često favoriziraju videa, osobito videa uživo, jer obično drže pozornost ljudi dulje od običnih, statičnih objava. Napravite video s pitanjima i odgovorima uživo ili podijelite video reakcija vaših zadovoljnih gostiju. 

 

Morate biti dosljedni u objavama na društvenim mrežama kako bi zadržali angažman pratitelja. To ćete najlakše učiniti uz pomoć kalendara objava, automatizacijom objava, ali i uz pomoć redovite komunikacije s vašom publikom.  

Pogreška 6 - Nedosljednost na društvenim mrežama

Dosljednost na društvenim mrežama održava angažman i interes vaše publike. 
  
Nedosljednost rezultira neskladom i lošim iskustvima za vaše potencijalne goste. Također ih tjera da sumnjaju u vašu pouzdanost i profesionalnost. 
  
Na društvenim mrežama morate biti stalno prisutni i redovito objavljivati. Također morate održavati dosljedan ton, kvalitetu i razinu interakcije. 
Kada ti elementi variraju ili su ste otišli “preširoko", to će zbuniti i otuđiti vašu publiku
  
Dosljednost u društvenim mrežama se može održati na ove načine: 

  • Napravite kalendar sadržaja i planirajte svoje objave kako biste osigurali da je vaš nastup na društvenim mrežama postojan i promišljen. Ovaj bi kalendar trebao sadržavati kad ćete i što objaviti te uskladiti sadržaj s optimalnim razdobljima za objavu kako biste povećali doseg i angažman. 
  • Definirajte glas i stil svog brenda, pazeći da vašoj publici zvuči iskreno i ojačava vaš identitet. Bio on sofisticiran, luksuzan, zabavan ili avanturistički, pobrinite se da vaš glas bude dosljedan u svim objavama i interakcijama. 
  • Automatizirajte objavljivanje pomoću alata kao što su Buffer ili Hootsuite kako biste zakazali objave za vrijeme kada je vaša publika najaktivnija.
  • Redovito komunicirajte sa svojom publikom. Možete čak i odvojiti određeno vrijeme u danu za odgovaranje na komentare i poruke. Redovita interakcija poboljšava prolaznost vaših objava u algoritmima, i ujedno i potiče povjerenje i odanost vaših pratitelja. 
  • Koristite sadržaj visoke kvalitete koji odražava standarde brenda vaše čarter tvrtke. Provjerite jesu li sve vaše fotografije, videozapisi i tekst najbolje kvalitete. Nedosljedna kvaliteta ukazuje na nepouzdanost. 
      

Greška 7 - Pogrešna procjena publike 

Uobičajena greška (koju čine gotovo svi) je to što se ne razumije u potpunosti “tko je moja publika”. 
  
Ova pogrešna procjena dovodi do kreiranja sadržaja koji nema odjeka ili, još gore, dopire do potpuno krive publike. 
  
Bez dubokog razumijevanja dobi, interesa, načina života (i raspoloživog dohotka) vaše publike, svi vaši napori u vođenju društvenih medija mogli bi promašiti cilj. 
Ili ukratko: Kako ćete govoriti nečiji jezik ako ne znate s kim razgovarate? 
 
Točno prepoznati i ciljati pravu publiku možete na sljedeći način: 

  • Upotrijebite preglede informacija s platformi na kojima objavljujete, kako biste dobili detaljnu analizu o tome tko je u interakciji s vašim sadržajem, uključujući njihovu dob, lokaciju i interese. 
  • Provođenje anketa sa vašim bivšim i potencijalnim gostima pruža izravan uvid u njihove preferencije i očekivanja. 
  • Proučite tržišne trendove na širem području u industriji kako biste bolje predvidjeli koji bi specifičan dio vaše publike mogao tražiti u iskustva na čarter jahti.  
  • Kreirajte buyer persone na temelju podataka koje ste prikupili. Te bi buyer persone trebale voditi k stvaranju prilagođenih marketinških poruka i strategija sadržaja, kako bi na kraju znali kako im se izravno obratiti. 
  • Pratite konkurenciju i provjerite kako se obraćaju svojoj publici kako biste znali što bi moglo, a što ne, odgovarati sličnoj publici. Istražite koje objave na društvenim mrežama stvaraju značajan angažman i upotrijebite ih (kao inspiraciju!) za razvoj slične strategije. 

  

Ne komunikacija s publikom jedan je od velikih propusta kod vođenja društvenih mreža. Ili to ili što se ne komunicira s publikom, nego se upotrebljava pristup komunikacije

Greška 8 - Ne komunicirate s publikom 

U društvenim mrežama jedna od uobičajenih greška je komunikacija prema publici, a ne sa publikom.  
  
Ako se niste uspješno direktno uključili u svoju online zajednicu, propustili ste priliku za izgradnju odnosa i lojalnosti (i bukinge). 
  
Angažman je valuta društvenih mreža. 
Kada komunicirate sa svojom publikom – odgovarate na komentare, odgovarate na upite ili primate povratne informacije – to čini vaš brend pristupačnijim. 
  
Interakcija pokazuje kako cijenite svoju publiku, a aktivna komunikacija potiče osjećaj zajedništva i pripadnosti među vašim pratiteljima. Također vam daje izravan uvid u ono što vaša publika misli i osjeća. 
  
Tehnike za povećanje angažmana su sljedeće: 

  • Brzo odgovarajte na komentare i poruke. To pokazuje da ste pažljivi i angažirani, što može rezultirati većom interakcijom s publikom. 
  • Koristite interaktivne sadržaje kao što su ankete, kvizovi i interaktivni storyji, jer su to fantastični alati za poticanje angažmana. Na primjer, možete objaviti anketu tražeći od pratitelja da izaberu sljedeću temu za vašu objavu ili kviz o bontonu na jahti. 
  • Organizirajte rasprave uživo kao što su Q&A s kapetanima i skiperima, virtualni obilasci jahti ili rasprave o jedrenju. 
  • Pokrenite natječaje ili darivanja koja od sudionika zahtijevaju da se angažiraju s vašim sadržajem (lajkaju, komentiraju, dijele) da bi sudjelovali. To povećava angažman i proširuje vaš doseg do potencijalnih novih sljedbenika. 

 

Greška 9 - Ne koristite "prave" vizualne elemente 

Bez pravog vizualnog sadržaja, poruka vašeg brenda bi se mogla izgubiti među ostalim (ogromnim) online sadržajem. 
  
Vizuali su osnova za pričanje vaše priče, hvatajući srž svih iskustava koje vaši budući gosti mogu očekivati u vašem čarteru. 
  
Savjeti za odabir privlačnih vizualnih elemenata koji odražavaju identitet brenda: 

  • Dosljednost bi vam trebala biti prioritet. Pobrinite se da vaši vizualni elementi uvijek odražavaju estetiku vašeg brenda. Koristite slike visoke kvalitete s čistim, sofisticiranim dizajnom. 
  • Ispričajte svoju priču i koristite slike koje prikazuju vaša plovila i iskustva koja dolaze s njima. 
  • Sadržaj vaših pratitelja je odličan način gdje, prikazivanjem fotografija i videozapisa vaših gostiju, pružate autentičnost i potičete druge da podijele svoja iskustva. 
  • Prilagodite svoje vizualne elemente platformi koju koristite. 
  • Uložite u fotografije visoke rezolucije, jer slike loše kvalitete mogu odvratiti angažman i naštetiti ugledu vašeg brenda. Profesionalne fotografije i videozapisi mogu utjecati na to kako se vaš sadržaj percipira. 
  • Upotrijebite različite medije osim fotografija, poput videozapisa, virtualnih obilazaka i prikaza od 360 stupnjeva, kako biste ljudima dali najbolji uvid u ono što mogu očekivati. 
      

Najgore što možete učiniti kod vođenja društvenih mreža je što vaša poruka nije dosljedna. Neka vaše objave, glas i sav sadržaj budu koordinirani i šalju jednaku poruku.

Greška 10 - Nedosljedna poruka brenda 

Kada je brendiranje u pitanju, jedno je jasno – ne zbunjujte ljude
  
Nedosljedna poruka brenda na društvenim mrežama "razrjeđuje” identitet, što ljudima otežava razumijevanje tko ste i za što se to zapravo zalažete. 
  
Za izgradnju povjerenja i lojalnosti ključno je osigurati da vaš brend bude lako prepoznatljiv i dosljedan na svim platformama. 
Kada drugi vide univerzalne vizualne elemente, ton i poruku, to povećava njihovo povjerenje. 
  
Smjernice za održavanje kohezivne poruke brenda su: 

  • Napravite vodič (brandbook) koji detaljno opisuje paletu boja vašeg brenda, stilove fontova, upotrebu logotipa i cjelokupnu estetiku vaših vizualnih elemenata. Vodič treba pažljivo slijediti kako bi se održala vizualna kohezija. 
  • Uskladite svoj “glas” kako biste bili sigurni da se sustavno prenosi u vašim objavama, opisima i interakcijama. 
  • Koordinirajte sadržaj na svim platformama, ali neka osnovna poruka bude ista. Na primjer, ako promovirate "spring sailing in Croatia", tema, ključne poruke i vizualni elementi trebaju biti jedinstveni na svim društvenim mrežama (iako prilagođeni kako bi odgovarali normama platforme). 
  • Redovito pregledavajte i osvježavajte svoje rezultate na društvenim mrežama kako biste bili sigurni da su u skladu sa vašim brandbookom. S vremena na vrijeme ažurirajte svoj pristup. 

 

Društvene mreže i marketinške kampanje na njima imaju za cilj jedno - jačanje brenda vaše čarter tvrtke. Učite na svojim greškama i potrudite se biti unikatni.  

Koliko ste grešaka napravili u vođenju društvenih mreža? 

Sada kada smo nabrojali ovih 10 grešaka, koliko ste ih napravili? 
Mislite li kako ispravno vodite svoje društvene mreže? 

Ne trebate se bojati grešaka, trebate se bojati da nećete ništa iz njih naučiti.  

Marketinške kampanje na društvenim mrežama imaju jedan lajtmotiv – jačanje sustava vrijednosti vaše čarter tvrtke. 
  
Dok objavljujete na društvenim mrežama, usredotočite se na unikatnost svojih usluga i uskladite ih sa svojim vizualima i temom na svim kanalima. 
  
Znamo da je vođenje društvenih možda izazovno.  
Ipak, od višestruke je koristi za sve - za vaš čarter, koji će stvoriti grupu vjernih pratitelja - i za vaše pratitelje koji će uživati u vašem sadržaju i koristiti ga. 
  
Glavni problem s kojim se većina suočava jest nedostatak sadržaja za objavu, pa se pobrinite da stalno fotografirate i snimate videozapise (ili unajmite profesionalca da to učini umjesto vas). 
   
  
Ako imate problema sa vođenjem svojih društvenih mreža ili trebate savjet, javite nam se i mi ćemo vam pomoći. 
  
Ne zaboravite se prijaviti na naš newsletter kako biste bili u toku s novostima u čarteru i nautici.  
Pratite nas na našim stranicama društvenih mreža, Facebooku, Instagramu i LinkedInu

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Biograd Boat Show - još uvijek ruši rekorde
Biograd Boat Show - još uvijek ruši rekorde

Najveći nautički događaj u srednjoj Europi, Biograd Boat Show, bukiran je mjesecima unaprijed. Ove godine se sajam proširio te će uključivati Gradsku luku Biograd i ribarsku luku. Ne propustite ovaj nautički događaj, koji se održava od 23. do 27. listopada 2024., i ako ste posjetitelj - osigurajte svoju ulaznicu na vrijeme. Ne zaboravite kako će i čarter.hr biti na Biograd Boat Showu – pridružite nam se i povežite se s nama; nemojte propustiti priliku za optimizaciju svog poslovanja i rast!

Osvrt: HubSpot izvještaj - stanje poduzetništva 2024.
Osvrt: HubSpot izvještaj - stanje poduzetništva 2024.

Andreja Fazlić nam u svom novom članku donosi pregled poduzetništva za 2024., koji je ujedno i odličan uvid u razloge zašto sve više ljudi ulazi u poduzetničke vode. Saznajte s kojim se izazovima susreću poduzetnici i što zapravo pokazuje njihova spremnost na rizik. Ovaj pregled nudi i korisne smjernice svima koji žele bolje razumjeti tržište i uspješno upravljati svojim poslovanjem.

ICE'24 - događaj godine za umrežavanje u čarter industriji
ICE'24 - događaj godine za umrežavanje u čarter industriji

International Charter Expo će još jednom predstaviti najbolje u industriji. No, ovaj se put održava na novoj lokaciji, u Amsterdamu 13.-15. studenog. Pogledajmo što ICE’24 donosi ove godine.

CROYA Charter Show - Split na svjetskoj karti nautičkog turizma
CROYA Charter Show - Split na svjetskoj karti nautičkog turizma

CROYA Charter Show, koji se održao 4.-6. listopada, je donio mnoštvo novih prilika u yachting industriji u Hrvatskoj. Kako? Sajam je stvorio temelje za daljnji rast i pozicioniranje Splita, ali i čitave regije, uz bok vodećim europskim destinacijama. Ovaj prestižni sajam luksuznih jahti je ujedno dodatno pojačao i sliku Hrvatske kao elitne destinacije, ali i napravio korak prema novim trendovima.