Je li kupnja male jedrilice za čarter dobra investicija?


Razmišljate o ulaganju u jedrilicu, ali niste sigurni je li to prava odluka? Hrvatska slovi kao raj za nautičare, s obalom koja privlači svake godine sve veći broj nautičara. A dobar charter management, vaša jedrilica može generirati prihod. Saznajte je li kupnja plovila doista pametna investicija i koji su modeli jedrilica najtraženiji.

Razmišljate o investiranju u jedrilicu za čarter? Niste prvi. 
Kupnja plovila i davanje u čarter management je na glasu kao dobra dugoročna investicija.  
  
Zašto je to tako?  
Prvenstveno zbog jednostavne činjenice kako je Hrvatska globalno prepoznata kao jedna od najboljih destinacija za jedrenje.  
 
Njena obala, prirodne ljepote, nacionalni parkovi i parkovi prirode, 1.244 otoka, bogata povijest, a da ne govorimo mnoštvo marina - privlači više od milijun nautičara godišnje.   
Split, Zadar i Dubrovnik su ujedno i među najprometnijim nautičkim bazama u Europi.   
Naravno veliki plus je i to što hrvatska obala ima odlične uvjete za plovidbu, pogotovo tijekom ljeta.  
  
Što se gostiju u čarteru tiče, još uvijek smo destinacija s pristupačnijim cijenama najma u usporedbi s drugim europskim destinacijama poput Italije ili Grčke.  

 

Kupnja male jedrilice – isplati li se?   

Realno, jedrilice od 10 do 12 metara se čine optimalan izbor. Dovoljno su velike za smještaj za oko 6 osoba, ali i dalje ekonomične u pogledu održavanja.   
Cijene najma za ovakve jedrilice variraju od 1.500 do 3.500 eura po tjednu, ovisno o sezoni.   
  
Centar sezone (srpanj i kolovoz) donosi najveće prihode, dok se u predsezoni (svibanj i lipanj) te posezoni (rujan) mogu ostvariti dodatni tjedni najma, što ukupno čini 15-20 tjedana u godini.  

Kao vlasnik plovila imate opciju i sami koristiti plovilo, što mnogi i čine.   
Jedrilicu koristite kad vama odgovara, a ostatak godine brod generira prihod kroz najam.   
  
I kako onda ne bi ovakav jedan model ulaganja privlačio ljude na kupnju plovila, kad znaju kako mogu i sami uživati u njemu (ako to žele), a pritom i smanjiti troškove vlasništva.  
 

Koliko košta kupnja i održavanje jedrilice (10-12 m)?  

Cijena jedne nove jedrilice varira, kao i kod kupnje automobila, ovisno o proizvođaču, modelu i opremi.    
Cijene ovih manjih jedrilica se otprilike kreću:  

  • Beneteau Oceanis oko 150.000 eura 
  • Jeanneau Sun Odyssey oko 135.000 eura 
  • Bavaria Cruiser oko 130.000 eura  

Rabljene jedrilice, koje su recimo starije 5-10 godina, mogu koštati od 70.000 do 120.000 eura: No one često zahtijevaju dodatna ulaganja u opremu i renovaciju.    
  
Svako plovilo ima svoje operativne troškove, pa tu ni jedrilice nisu ništa drugačije. Godišnji troškovi uključuju:   

  • Marina i vez: 8.000 - 11.000 eura (ovisno o lokaciji)  
  • Održavanje i popravci: 5.000 - 10.000 eura (uključuje servis motora, podvodno čišćenje, zamjenu anoda i sl.).  
  • Osiguranje: 1.500 - 2.000 eura godišnje (ovisno o vrijednosti plovila)  
  • Provjera sigurnosne opreme: 500 - 1.000 eura 

U ovo nisu uključeni razni drugi troškovi kao što su zamjena jedara, popravci jarbola, ili elektroničke opreme, koji su češći kod starijih plovila.   

A amortizacija?  
Prosječni životni vijek jedrilice u čarteru je 8-10 godina. Dobro održavana jedrilica može dulje zadržati svoju vrijednost, ali intenzivno korištenje može smanjiti njezinu tržišnu vrijednost za 30-50 % u prvih 5 godina. 

 

Kako funkcionira i što nudi čarter management 

Sad kad znate koliko otprilike košta jedna mala jedrilica, kao i koji su troškovi njenog održavanja, vjerojatno razmišljate kako je čarter management s čarter tvrtkom, najbolja opcija za vas.  
  
Kako čarter tvrtka upravlja plovilima? 
Preuzima cjelokupnu operativnu odgovornost za brod, kao npr:  

  • Marketing i oglašavanje na platformama poput Nautal ili Click&Boat  
  • Rezervacije i komunikacija s klijentima 
  • Organizacija logistike (chek-in, check-out, čišćenje plovila)  
  • Redovno održavanje i popravci 

Razni su modeli čarter managementa i suradnje s čarter tvrtkom pa tako možete birati:  

  • Full management - čarter tvrtka upravlja svime, a vlasniku ostaje dio prihoda 
  • Split revenue model - prihodi se dijele u omjeru (npr. 70 % vlasniku, 30 % čarteru)  
  • Fixed income - čarter tvrtka isplaćuje fiksni godišnji iznos, bez obzira na broj najmova 
      

Koliko se može zaraditi od jedrilice? 

Jedrilica s prosječnom tjednom cijenom najma od 2.500 eura tijekom 18 tjedana najma može ostvariti bruto prihod od 45.000 eura.  
Nakon odbitka provizije za čarter management i operativnih troškova, neto prihod može biti (ali ne mora) između 15.000 i 25.000 eura. 
  
Oprema tu također igra veliku ulogu o prihodu vašeg plovila. Najveću ulogu igra čarter tvrtka kojoj se dali svoju jedrilicu u management.  
  
Lokacija marine u kojoj je vaše plovilo na vezu, isto je bitna. Popularne marine kao ACI Marina Split ili Marina Dalmacija u Sukošanu, mogu utjecati na potražnju.  
  
Naravno, ništa ovo nije bez određenih rizika. Najveći problem je sezonalnost čartera, tj. što se oslanja samo na određene mjesece u godini.  
Na sve to utječe i loše vrijeme, ekonomske krize ili zdravstvene pandemije (poput COVID-19), što može utjecati na broj rezervacija, odlazak gostiju na neku drugu lokaciju i sl. 

Savjeti za sve one koji razmišljaju o kupnji jedrilice  

Od svih stvari koje možda imate na svom popisu, ipak je najvažnije odabrati “pravo” plovilo. Ono koje je izdržljivo, može donijeti što bolju zaradu, a popularno je kod nautičara.  
Baš zbog ovih razloga, najpopularniji modeli jedrilica do 12m u čarteru su: 

  • Dufour 37 - moderna jedrilica koja nudi ravnotežu između performansi i udobnosti, idealna za početnike i za iskusne nautičare  
  • Bavaria C38 - dobro dizajnirana jedrilica koja nudi spoj agilnosti i udobnosti, čineći je omiljenom među ljubiteljima jedrenja  
  • Jeanneau Sun Odyssey 440 - jedrilica dizajnirana za plovidbu na otvorenom moru, poznata po inovativnom rasporedu i jednostavnosti upravljanja 

Prije potpisivanja ugovora o čarter managementu, obavezno provjerite sljedeće

  • Transparentnost oko provizija i naknada 
  • Uključuje li agencija popravke u ugovor 
  • Tko pokriva troškove štete koju uzrokuju gosti u čarteru 
      

Što možemo zaključiti - je li kupnja jedrilice dobra investicija? 

Kupnja jedrilice za čarter može biti isplativa investicija, ako je dobro planirana.  
  
Hrvatska ne samo kako je top destinacija nego je i jedna od najjačih čarter sila na Mediteranu. Dakle, potencijal za zaradu je vrlo velik. 
  
Ostaje ipak činjenica kako davanje plovila u čarter management nije toliko isplativo kao što je nekada bilo.   
Međutim, kada uzmete u obzir sve troškove, zarada je ipak zarada. 
  
Obavezno angažirajte pouzdanu čarter tvrtku, koja će između ostaloga i redovito održavati brod.  
   

I ako trebate bilo kakvu pomoć ili savjet, slobodno nas kontaktirajte
Informacije o čarteru i propisima, pronađite na našoj web stranici, sve na jednom mjestu. 
  
Za najnovije informacije i trendove, pratite nas na našim društvenim mrežama - Facebooku, Instagramu i LinkedInu, i prijavite se na naš newsletter.  

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Tenderi pod povećalom: Nova pravila plovidbe koja čarter tvrtke moraju znati
Tenderi pod povećalom: Nova pravila plovidbe koja čarter tvrtke moraju znati

U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Koje je sigurno područje plovidbe, smije li prevoziti putnike i sl. Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje područja plovidbe tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.

Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge
Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge

Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.

Komunikacija u kriznim situacijama - praktičan vodič za čarter tvrtke
Komunikacija u kriznim situacijama - praktičan vodič za čarter tvrtke

U čarteru, sve počinje i završava na dojmu - u svakoj poruci, tonu i reakciji. Danas gosti ne žele savršenstvo, ali žele znati da netko drži stvari pod kontrolom. Ne žele da ih se ignorira. A kad nastane situacija, žele znati da netko preuzima odgovornost. Ne možete spriječiti sve probleme. Ali možete naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama.

Digitalni marketing u čarter industriji: Vrijeme je za jače odnose s gostima
Digitalni marketing u čarter industriji: Vrijeme je za jače odnose s gostima

Digitalni marketing u yacht čarter industriji nije pitanje trendova nego odgovornog poslovanja. U ovom članku Selma Ćubara razbija ključne zablude – od iluzije o online platformama do pogrešnog razumijevanja brenda i lojalnosti gosta. Jasno, konkretno i poticajno, ovaj tekst otvara prostor za konstruktivan razgovor među agentima, fleet operaterima i svima koji vjeruju da odnos s gostom nije trošak – nego temelj dugoročnog uspjeha.