Razmišljate o ulaganju u jedrilicu, ali niste sigurni je li to prava odluka? Hrvatska slovi kao raj za nautičare, s obalom koja privlači svake godine sve veći broj nautičara. A dobar charter management, vaša jedrilica može generirati prihod. Saznajte je li kupnja plovila doista pametna investicija i koji su modeli jedrilica najtraženiji.
Razmišljate o investiranju u jedrilicu za čarter? Niste prvi.
Kupnja plovila i davanje u čarter management je na glasu kao dobra dugoročna investicija.
Zašto je to tako?
Prvenstveno zbog jednostavne činjenice kako je Hrvatska globalno prepoznata kao jedna od najboljih destinacija za jedrenje.
Njena obala, prirodne ljepote, nacionalni parkovi i parkovi prirode, 1.244 otoka, bogata povijest, a da ne govorimo mnoštvo marina - privlači više od milijun nautičara godišnje.
Split, Zadar i Dubrovnik su ujedno i među najprometnijim nautičkim bazama u Europi.
Naravno veliki plus je i to što hrvatska obala ima odlične uvjete za plovidbu, pogotovo tijekom ljeta.
Što se gostiju u čarteru tiče, još uvijek smo destinacija s pristupačnijim cijenama najma u usporedbi s drugim europskim destinacijama poput Italije ili Grčke.
Realno, jedrilice od 10 do 12 metara se čine optimalan izbor. Dovoljno su velike za smještaj za oko 6 osoba, ali i dalje ekonomične u pogledu održavanja.
Cijene najma za ovakve jedrilice variraju od 1.500 do 3.500 eura po tjednu, ovisno o sezoni.
Centar sezone (srpanj i kolovoz) donosi najveće prihode, dok se u predsezoni (svibanj i lipanj) te posezoni (rujan) mogu ostvariti dodatni tjedni najma, što ukupno čini 15-20 tjedana u godini.
Kao vlasnik plovila imate opciju i sami koristiti plovilo, što mnogi i čine.
Jedrilicu koristite kad vama odgovara, a ostatak godine brod generira prihod kroz najam.
I kako onda ne bi ovakav jedan model ulaganja privlačio ljude na kupnju plovila, kad znaju kako mogu i sami uživati u njemu (ako to žele), a pritom i smanjiti troškove vlasništva.
Cijena jedne nove jedrilice varira, kao i kod kupnje automobila, ovisno o proizvođaču, modelu i opremi.
Cijene ovih manjih jedrilica se otprilike kreću:
Rabljene jedrilice, koje su recimo starije 5-10 godina, mogu koštati od 70.000 do 120.000 eura: No one često zahtijevaju dodatna ulaganja u opremu i renovaciju.
Svako plovilo ima svoje operativne troškove, pa tu ni jedrilice nisu ništa drugačije. Godišnji troškovi uključuju:
U ovo nisu uključeni razni drugi troškovi kao što su zamjena jedara, popravci jarbola, ili elektroničke opreme, koji su češći kod starijih plovila.
A amortizacija?
Prosječni životni vijek jedrilice u čarteru je 8-10 godina. Dobro održavana jedrilica može dulje zadržati svoju vrijednost, ali intenzivno korištenje može smanjiti njezinu tržišnu vrijednost za 30-50 % u prvih 5 godina.
Sad kad znate koliko otprilike košta jedna mala jedrilica, kao i koji su troškovi njenog održavanja, vjerojatno razmišljate kako je čarter management s čarter tvrtkom, najbolja opcija za vas.
Kako čarter tvrtka upravlja plovilima?
Preuzima cjelokupnu operativnu odgovornost za brod, kao npr:
Razni su modeli čarter managementa i suradnje s čarter tvrtkom pa tako možete birati:
Jedrilica s prosječnom tjednom cijenom najma od 2.500 eura tijekom 18 tjedana najma može ostvariti bruto prihod od 45.000 eura.
Nakon odbitka provizije za čarter management i operativnih troškova, neto prihod može biti (ali ne mora) između 15.000 i 25.000 eura.
Oprema tu također igra veliku ulogu o prihodu vašeg plovila. Najveću ulogu igra čarter tvrtka kojoj se dali svoju jedrilicu u management.
Lokacija marine u kojoj je vaše plovilo na vezu, isto je bitna. Popularne marine kao ACI Marina Split ili Marina Dalmacija u Sukošanu, mogu utjecati na potražnju.
Naravno, ništa ovo nije bez određenih rizika. Najveći problem je sezonalnost čartera, tj. što se oslanja samo na određene mjesece u godini.
Na sve to utječe i loše vrijeme, ekonomske krize ili zdravstvene pandemije (poput COVID-19), što može utjecati na broj rezervacija, odlazak gostiju na neku drugu lokaciju i sl.
Od svih stvari koje možda imate na svom popisu, ipak je najvažnije odabrati “pravo” plovilo. Ono koje je izdržljivo, može donijeti što bolju zaradu, a popularno je kod nautičara.
Baš zbog ovih razloga, najpopularniji modeli jedrilica do 12m u čarteru su:
Prije potpisivanja ugovora o čarter managementu, obavezno provjerite sljedeće:
Kupnja jedrilice za čarter može biti isplativa investicija, ako je dobro planirana.
Hrvatska ne samo kako je top destinacija nego je i jedna od najjačih čarter sila na Mediteranu. Dakle, potencijal za zaradu je vrlo velik.
Ostaje ipak činjenica kako davanje plovila u čarter management nije toliko isplativo kao što je nekada bilo.
Međutim, kada uzmete u obzir sve troškove, zarada je ipak zarada.
Obavezno angažirajte pouzdanu čarter tvrtku, koja će između ostaloga i redovito održavati brod.
I ako trebate bilo kakvu pomoć ili savjet, slobodno nas kontaktirajte.
Informacije o čarteru i propisima, pronađite na našoj web stranici, sve na jednom mjestu.
Za najnovije informacije i trendove, pratite nas na našim društvenim mrežama - Facebooku, Instagramu i LinkedInu, i prijavite se na naš newsletter.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Koje je sigurno područje plovidbe, smije li prevoziti putnike i sl. Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje područja plovidbe tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.
Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.
U čarteru, sve počinje i završava na dojmu - u svakoj poruci, tonu i reakciji. Danas gosti ne žele savršenstvo, ali žele znati da netko drži stvari pod kontrolom. Ne žele da ih se ignorira. A kad nastane situacija, žele znati da netko preuzima odgovornost. Ne možete spriječiti sve probleme. Ali možete naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama.
Digitalni marketing u yacht čarter industriji nije pitanje trendova nego odgovornog poslovanja. U ovom članku Selma Ćubara razbija ključne zablude – od iluzije o online platformama do pogrešnog razumijevanja brenda i lojalnosti gosta. Jasno, konkretno i poticajno, ovaj tekst otvara prostor za konstruktivan razgovor među agentima, fleet operaterima i svima koji vjeruju da odnos s gostom nije trošak – nego temelj dugoročnog uspjeha.