Razmišljate o ulaganju u jedrilicu, ali niste sigurni je li to prava odluka? Hrvatska slovi kao raj za nautičare, s obalom koja privlači svake godine sve veći broj nautičara. A dobar charter management, vaša jedrilica može generirati prihod. Saznajte je li kupnja plovila doista pametna investicija i koji su modeli jedrilica najtraženiji.
Razmišljate o investiranju u jedrilicu za čarter? Niste prvi.
Kupnja plovila i davanje u čarter management je na glasu kao dobra dugoročna investicija.
Zašto je to tako?
Prvenstveno zbog jednostavne činjenice kako je Hrvatska globalno prepoznata kao jedna od najboljih destinacija za jedrenje.
Njena obala, prirodne ljepote, nacionalni parkovi i parkovi prirode, 1.244 otoka, bogata povijest, a da ne govorimo mnoštvo marina - privlači više od milijun nautičara godišnje.
Split, Zadar i Dubrovnik su ujedno i među najprometnijim nautičkim bazama u Europi.
Naravno veliki plus je i to što hrvatska obala ima odlične uvjete za plovidbu, pogotovo tijekom ljeta.
Što se gostiju u čarteru tiče, još uvijek smo destinacija s pristupačnijim cijenama najma u usporedbi s drugim europskim destinacijama poput Italije ili Grčke.
Realno, jedrilice od 10 do 12 metara se čine optimalan izbor. Dovoljno su velike za smještaj za oko 6 osoba, ali i dalje ekonomične u pogledu održavanja.
Cijene najma za ovakve jedrilice variraju od 1.500 do 3.500 eura po tjednu, ovisno o sezoni.
Centar sezone (srpanj i kolovoz) donosi najveće prihode, dok se u predsezoni (svibanj i lipanj) te posezoni (rujan) mogu ostvariti dodatni tjedni najma, što ukupno čini 15-20 tjedana u godini.
Kao vlasnik plovila imate opciju i sami koristiti plovilo, što mnogi i čine.
Jedrilicu koristite kad vama odgovara, a ostatak godine brod generira prihod kroz najam.
I kako onda ne bi ovakav jedan model ulaganja privlačio ljude na kupnju plovila, kad znaju kako mogu i sami uživati u njemu (ako to žele), a pritom i smanjiti troškove vlasništva.
Cijena jedne nove jedrilice varira, kao i kod kupnje automobila, ovisno o proizvođaču, modelu i opremi.
Cijene ovih manjih jedrilica se otprilike kreću:
Rabljene jedrilice, koje su recimo starije 5-10 godina, mogu koštati od 70.000 do 120.000 eura: No one često zahtijevaju dodatna ulaganja u opremu i renovaciju.
Svako plovilo ima svoje operativne troškove, pa tu ni jedrilice nisu ništa drugačije. Godišnji troškovi uključuju:
U ovo nisu uključeni razni drugi troškovi kao što su zamjena jedara, popravci jarbola, ili elektroničke opreme, koji su češći kod starijih plovila.
A amortizacija?
Prosječni životni vijek jedrilice u čarteru je 8-10 godina. Dobro održavana jedrilica može dulje zadržati svoju vrijednost, ali intenzivno korištenje može smanjiti njezinu tržišnu vrijednost za 30-50 % u prvih 5 godina.
Sad kad znate koliko otprilike košta jedna mala jedrilica, kao i koji su troškovi njenog održavanja, vjerojatno razmišljate kako je čarter management s čarter tvrtkom, najbolja opcija za vas.
Kako čarter tvrtka upravlja plovilima?
Preuzima cjelokupnu operativnu odgovornost za brod, kao npr:
Razni su modeli čarter managementa i suradnje s čarter tvrtkom pa tako možete birati:
Jedrilica s prosječnom tjednom cijenom najma od 2.500 eura tijekom 18 tjedana najma može ostvariti bruto prihod od 45.000 eura.
Nakon odbitka provizije za čarter management i operativnih troškova, neto prihod može biti (ali ne mora) između 15.000 i 25.000 eura.
Oprema tu također igra veliku ulogu o prihodu vašeg plovila. Najveću ulogu igra čarter tvrtka kojoj se dali svoju jedrilicu u management.
Lokacija marine u kojoj je vaše plovilo na vezu, isto je bitna. Popularne marine kao ACI Marina Split ili Marina Dalmacija u Sukošanu, mogu utjecati na potražnju.
Naravno, ništa ovo nije bez određenih rizika. Najveći problem je sezonalnost čartera, tj. što se oslanja samo na određene mjesece u godini.
Na sve to utječe i loše vrijeme, ekonomske krize ili zdravstvene pandemije (poput COVID-19), što može utjecati na broj rezervacija, odlazak gostiju na neku drugu lokaciju i sl.
Od svih stvari koje možda imate na svom popisu, ipak je najvažnije odabrati “pravo” plovilo. Ono koje je izdržljivo, može donijeti što bolju zaradu, a popularno je kod nautičara.
Baš zbog ovih razloga, najpopularniji modeli jedrilica do 12m u čarteru su:
Prije potpisivanja ugovora o čarter managementu, obavezno provjerite sljedeće:
Kupnja jedrilice za čarter može biti isplativa investicija, ako je dobro planirana.
Hrvatska ne samo kako je top destinacija nego je i jedna od najjačih čarter sila na Mediteranu. Dakle, potencijal za zaradu je vrlo velik.
Ostaje ipak činjenica kako davanje plovila u čarter management nije toliko isplativo kao što je nekada bilo.
Međutim, kada uzmete u obzir sve troškove, zarada je ipak zarada.
Obavezno angažirajte pouzdanu čarter tvrtku, koja će između ostaloga i redovito održavati brod.
I ako trebate bilo kakvu pomoć ili savjet, slobodno nas kontaktirajte.
Informacije o čarteru i propisima, pronađite na našoj web stranici, sve na jednom mjestu.
Za najnovije informacije i trendove, pratite nas na našim društvenim mrežama - Facebooku, Instagramu i LinkedInu, i prijavite se na naš newsletter.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Mislite kako je donedavno bilo dovoljno imati samo dobru web stranicu i par oglasa? Ne, nije, ali je svakako izgledalo tako. Ali danas? Gosti vas traže (i pronalaze) na potpuno nove načine – glasovnim upitima, vizualnim pretragama i kroz videa koje pogledaju u par sekundi. Ako ne idete ukorak s tim promjenama, konkurencija sigurno hoće. Kako se onda istaknuti i privući više rezervacija u 2025.?
Dronovi više nisu samo "gadgeti" za entuzijaste – danas su jedan od najboljih načina za stvaranje spektakularnih promotivnih snimki koje privlače goste, ubrzavaju inspekciju plovila i pa čak i povećavaju sigurnost flote. Sve to, i još mnogo toga, je moguće sa samo jednim “običnim” dronom. Čitajte dalje, ako želite saznati kako dronovi pomažu vašem čarter poslovanju.
Hrvatskoj hitno treba nacionalna kampanja koja će unaprijediti sigurnost plovidbe i educirati sve sudionike nautičkog sektora. Na panelu READY. TRAIN. SAIL., održanom na Zagrebačkom sajmu nautike, stručnjaci su istaknuli nužnost obavezne edukacije skipera, bolje suradnje institucija te podizanja sigurnosnih standarda. Rasprava je pokazala snažnu podršku inicijativi, a organizator Adria Libar najavio je daljnje korake prema sustavnom poboljšanju sigurnosti na moru.
Kako se sezona približava, stižu prve špekulacije, medijski napadi i vječne rasprave o cijenama na obali. Hoće li kava na rivi i kugla sladoleda ponovno biti udarne teme ili nas čeka nešto konkretnije? Unatoč tradicionalnom „kukamo, dakle postojimo“ mentalitetu, brojke u čarter industriji pričaju svoju priču – i ona je daleko od crne. Ivica Žuro donosi oštar, duhovit i brojkama potkrijepljen osvrt na stanje u čarter sektoru, ekonomske trendove i leasing dinamiku. Je li turistička sezona zaista pred kolapsom ili se iza panike krije nešto sasvim drugo?