Većina čarter gostiju zna što može očekivati – preuzimanje broda, standardna oprema, unaprijed definirana ruta. No, upravo tu leži prilika. Prava personalizacija ne znači samo ispunjavanje želja, već otkrivanje potreba koje gosti ni sami nisu prepoznali. Mali, nenametljivi detalji mogu stvoriti osjećaj ekskluzivnosti, čak i kod onih koji su već prošli desetke plovidbi. Kako se istaknuti u industriji u kojoj svi nude sličnu uslugu? Otkrijte kako se istaknuti personalizacijom koja ne djeluje forsirano, već kao prirodan nastavak očekivanja gostiju.
Svaki gost dolazi s drugačijim očekivanjima, a upravo tu personalizacija igra svoju ulogu. Standardizirane ponude više nisu dovoljne.
Putnici žele fleksibilnost, preporuke prilagođene njihovom stilu putovanja i dodatne opcije koje će im boravak na moru učiniti jedinstvenim.
Čarter više nije samo najam plovila - to je prilika za stvaranje iskustva koje odgovara potrebama i željama gostiju.
Čarter daje gostima slobodu, ali ta sloboda dolazi s odgovornošću.
Iskustvo vaših gostiju ovisi o nizu faktora – kvaliteti broda, opremi, podršci koju dobiju prije i tijekom putovanja te o preporukama koje im mogu pomoći maksimalno iskoristiti svoj raspored.
Personalizacija znači pružiti gostima točno ono što im je potrebno kako bi uživali u odmoru bez stresa.
Nekima je važno da na brodu imaju vrhunsku opremu za kuhanje, dok drugi žele unaprijed osmišljene rute kako ne bi gubili vrijeme na planiranje.
Neki traže dodatne usluge poput privatnog skipera, dok će iskusni jedriličari cijeniti detaljne informacije o vremenskim uvjetima i lokalnim pravilima.
Nekima pak ne treba ništa, ali isto ako, to nije znak da ih trebate u potpunosti ignorirati.
Ali doći ćemo i do toga.
Gosti u čarteru su različitih profila, pa ni njihova očekivanja nisu ista.
Trebate prepoznati njihove potrebe kako bi im znali pružiti uslugu koja nadmašuje uobičajenu standardnu ponudu vaših kolega i konkurencije.
Najčešći profili gostiju i njihova očekivanja:
Čarter iskustvo počinje puno prije nego što gosti uopće dođu u marinu i vašu bazu. Personalizirana komunikacija, prave i točne informacije mogu poboljšati doživljaj kojeg će gosti imati te umanjiti njihovu nesigurnost. Jer pripremljen gost, znači manje stresa i njima i vama.
Što gosti očekuju prije dolaska?
Nije svaka ruta idealna za svakog gosta.
Neki žele posjetiti što više destinacija, dok drugi traže mir i opuštanje na pučini.
Preporuka personaliziranog itinerara omogućuje gostima maksimalno iskoristiti vrijeme provedeno na moru. A to će definitivno znati i cijeniti.
Mogući tipovi ruta prema željama gostiju:
Standardni čarter često ne uključuje jednostavne dodatke, iako oni mogu poboljšati iskustvo gostiju. Sve je zapravo u sitnicama...
Dodatna oprema kao dio personalizirane usluge može značajno unaprijediti čitav doživljaj vašim gostima.
Primjeri dodatne opreme i usluga:
Digitalni alati mogu pojednostaviti iskustvo plovidbe, posebno onima koji prvi put unajmljuju plovilo.
Tehnologija ne zamjenjuje osobni pristup, ali ga može značajno unaprijediti, pružajući informacije i podršku upravo onda kada su najpotrebniji.
Kako tehnologija poboljšava personalizaciju:
Personalizacija ne prestaje kada gosti napuste brod.
Feedback vama daje priliku za poboljšanje usluge, a stvaranje kvalitetnog kontakta, povećava lojalnost gostiju.
Što bi značilo kako kreiranje pozitivnog iskustva od početka do kraja, dovodi do gostiju koji se vraćaju.
Kako potaknuti goste na vraćanje:
Gosti koji djeluju kao da „ništa ne žele“ često su oni koji su već prošli kroz slična iskustva i ne očekuju iznenađenja.
No, upravo u takvim situacijama personalizacija može napraviti najveću razliku – ne kroz standardne upite i ponude, već kroz suptilne detalje koji pokazuju razumijevanje i pažnju.
1. Ponudite neočekivane, ali korisne dodatke
Umjesto klasičnih pitanja o preferencijama, bolje je gostima ponuditi nešto što nisu tražili, ali će im poboljšati iskustvo. Primjerice:
Ekstra udobna posteljina i jastuci (jer čak i oni koji ne spominju udobnost, cijenit će kvalitetan san) ili premium paketići kozmetike (jer mali luksuzi često ostavljaju veći dojam nego velike promjene)
2. Diskretna personalizacija bez nametanja
Neki gosti ne vole duga objašnjenja i previše opcija – žele jednostavnost, ali to ne znači da ne žele personalizaciju.
Ako se radi o iskusnim jedriličarima, pripremite im detaljnu vremensku prognozu i analiza ruta. Obiteljima s djecom možete unaprijed pripremiti mala kolekcija igračaka ili bojanki bez da ih moraju posebno tražiti.
3. Predvidjeti njihove želje prije nego ih izraze
Predviđanje potreba iskusnih čarter gostiju, prije nego što ih oni izraze, može ih ugodno iznenaditi.
Ako gosti redovito putuju u isto doba godine, pripremite im prijedlog rute koja izbjegava gužve na popularnim destinacijama.
Za goste koji često dolaze s istim društvom, moguće je pripremiti personaliziranu dobrodošlicu s njihovim prethodnim fotografijama na brodu, čime se gradi osjećaj kontinuiteta.
Redovitim gostima može se ponuditi mala, diskretna nadogradnja broda bez dodatne naplate – bolji WiFi, kvalitetnija posteljina i sl.
Personalizacija ne znači uvijek ispunjavanje izraženih želja – ponekad znači unaprijed znati i ispuniti potrebe koje gosti ni ne znaju da imaju.
Pravi test kvalitetne usluge nije u tome koliko dobro odgovarate na zahtjeve, već koliko često gost pomisli: „Ovo nisam ni znao da želim – ali sada ne mogu zamisliti plovidbu bez toga.“
Personalizacija u čarteru je oblik investicije u dugoročnu održivost poslovanja.
Gosti koji osjećaju kako je njihovo iskustvo pažljivo oblikovano prema njihovim željama će vam se vraćati, ali postati i zagovornici vašeg brenda i preporučivati vas drugima.
No, personalizacija nije statičan proces – ono što je danas dodatna vrijednost, sutra postaje standard.
Ako želite ostati konkurentni trebaju stalno osluškivati tržište, testirati nove pristupe za poboljšanje usluge, kao i za predviđanje potreba gostiju prije nego ih oni sami izraze.
Prava moć personalizacije leži u stvaranju iskustva koje gost ne mora tražiti – jer mu je već savršeno prilagođeno.
Vaši gosti zaslužuju više od standardne ponude. Kontaktirajte nas i saznajte kako unaprijediti iskustvo svojih gostiju kroz personalizirani pristup.
Prijavite se i na naš newsletter, koji redovito donosi vijesti i tehnologije iz nautičkog i čarter svijeta.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Imate li plovni objekt za krstarenje ili za izlete te planirate li ga unaprijediti ili biti ekološki osviješteni? Upravo sada dostupna je posebna prilika za vlasnike ovakvih plovila koji žele smanjiti troškove ulaganja u održivu tehnologiju čak do 70%. Silvija Domitrović Došen donosi informacije o bespovratnim sredstvima Ministarstva turizma, namijenjenima zelenoj tranziciji nautičkog sektora. Otkrijte jeste li među onima koji mogu ostvariti ovu potporu.
Strategija je često pogrešno shvaćena kao složen i nedostupan koncept, rezerviran samo za stručnjake. Andreja Fazlić u svom novom članku objašnjava koji su zapravo strateški okviri koje bi trebao poznavati svaki CEO i svaki lider koji želi razviti učinkovitu strategiju za svoj biznis. Saznajte kako izabrati najbolje poslovne odluke koje vode do konkurentske prednosti i uspjeha.
Iskoristite svoju web stranicu. Jer za što je imate? Ne samo jer mislite kako je morate imati i kako bi tu bile slike vaših jedrilica, katamarana i ostaloga... Web stranica može privući i potencijalne goste, i generirati upite. Ti upiti su samo vaši - zaradu od njih ne dijelite ni sa kim.
Uspješan čarter se ne vrti samo oko bukinga. To je proces. Svejedno, koliko god se trudili, male se greške ponekad “skupo” plaćaju. Od loše strategije cijena do loše održavanih plovila, svaka mala odluka utječe na zadovoljstvo gostiju i na kraju - dugoročnu profitabilnost. Ovaj vodič će vam pomoći prepoznati najčešće greške (i izbjeći ih na vrijeme).