U 2025. pobjednici bit će oni s jasnim fokusom poslovanja


Nova sezona, novi izazovi! Ove godine se Andreja Fazlić fokusira na strategiju, digitalnu transformaciju i psihologiju promjena. Tu su i bitne smjernice za lidere koji žele biti ispred konkurencije i osigurati rast svog poslovanja. Strategija, ljudi i HubSpot mogu biti pokretači i vašeg poslovnog rasta. Kako ih primijeniti? Saznajte u nastavku.

Dobro došli u četvrtu sezonu moje kolumne za čarter.hr!  
Prvi članak u godini koristim za kratki pregled onoga o čemu ću pisat u narednim mjesecima. Prošlu sezonu posvetila sam digitalnoj transformaciji i revenue flywheel-u, te ju zaokružila s 5 ključnih pouka.  
 
Ako ste lider koji u 2025. želi potaknuti rast svog poslovanja kroz efikasne marketinško prodajne strategije, koje podrazumijevaju i tehnologiju - ove pouke bi vas trebale zanimati. 
  
U nastavku podsjećam na tih 5 ključnih pouka, a cijeli članak možete pronaći na ovom linku:

  1. Ljudi trebaju biti važniji od tehnologije. Na vama kao lideru leži najveći dio odgovornosti za uspjeh digitalne transformacije vaše tvrtke. Važno je da svojim primjerom pokažete kako se prolazi kroz promjenu ljudski i transprentno. Angažirajte i educirajte svoje zaposlenike kako biste osigurali njihovo aktivno sudjelovanje, a ako ne znate sami - potražite konzultanta koji odgovara potrebama vašeg tima, projekta i poslovanja.   
  2. Fokus na kupca nije novost, ali je krajnje vrijeme da ga implementirate u svoje poslovanje. Usmjerite se na zadovoljstvo kupca i korisničko iskustvo. Naučite se koristiti podacima o svojim kupcima, njihovim prodajnim navikama; analizirajte, koristite povratne informacije za prilagodu svojih proizvoda i usluga njihovim stvarnim potrebama. Bez toga danas nema povjerenja i lojalnosti.  
  3. Olakšajte svojim ljudima prolazak kroz promjenu i pomozite im održati fokus na ciljevima i novom smjeru kretanja poslovanja uvođenjem agilnih metoda rada. Fleksibilnost i brzina bitni su začini aktivnog i konkurentnog sudjelovanja na tržištu, ali ljudska priroda je generalno spora i ne voli nagle promjene. Agilne metode, jednostavne strukture i jasna komunikacija čine ovu tranziciju manje stresnom i napornom za vaše zaposlenike. 
  4. Tehnologija je tu da služi ljudima i treba biti birana (i usmjerena) prema ostvarenju poslovnih ciljeva. Ne obrnuto. Puno projekata digitalne transformacije propalo je upravo radi prevelikog fokusa na trendi tehnologiju i percepciju da komad softvera može učiniti veliku razliku za poslovanje. Bez strategije i ljudi, ne može. 
  5. Neka transparentnost bude temelj vaše organizacijske kulture. Imajte na umu da transparentnost nije nužno isto što i iskrenost. Stvorite okruženje u kojem se greške doživljavaju kao prilike za učenje. Znamo da inovacije proizlaze iz slobode da se pokuša i ne uspije. Potaknite eksperimentiranje i kreativnost među svojim zaposlenicima, dajte im prostor i podršku za testiranje ideja te osigurajte da se neuspjesi koriste kao alat za buduća poboljšanja. I uključite humor, to nas lakše povezuje u situacijama koje kao ljudi doživljavamo neugodno ili nelagodno.    

Kroz ovih pet točaka, dva su osnovna lajtmotiva koja se prepleću, a to su strategija i ljudi (čitaj psihologija).  

O čemu ću pisati u 2025. 

U središte pozornosti odlučila sam staviti dvije teme. Vjerujem da možete pogoditi koje, teme čovjeka i strategija. Ni jedno ni drugo se ne mijenja tako brzo i ima neke svoje zakonitosti, ali je za oboje bitno da su fleksibilni.  
 
Ljudi su ti koji pokreću i provode digitalnu transformaciju poslovanja, a ista je situacija i s kupcima, oni na kraju odlučuju o uspjehu ili neuspjehu naših marketinško prodajnih napora. A zajednički nazivnik u oba konteksta je strategija
U kontekstu organizacija pisat ću o temama psihologije promjena, lidershipa kroz transformaciju i upravljanju timovima. Nastojat ću odgovoriti na pitanja kako motivirati i angažirati timove, kako prepoznati i razviti neophodne digitalne vještine za konkurentno poslovanje.  
 
Dok ću, kada pričamo o kupcima pisati o tome što ih pokreće kod kupovine, kako su se njihove kupovne navike promijenile, kako predvidjeti njihove potrebe, kako izgraditi odnos i potaknuti lojalnost. 

U podlozi priče je psihologija - jer ljudi se obično ponašaju predvidivo. 

Kroz bolje razumijevanje psihologije čovjeka - kako se ponašaju kod promjena ili prilikom kupovine - možemo razviti strategije koje odgovaraju njihovim potrebama i u skladu su s našim poslovnim ciljevima.   

Bez jasne strategije, svaki cilj ostaje samo fantazija.  
U tom kontekstu pisat ću o raznim formama strategija i njihovim primjenama, a prije svega o strategijama poslovanja, digitalne transformacije i marketinško prodajnim strategijama. Fokus će biti na praktičnim vodičima za izgradnju stabilnih poslovnih modela koji uključuju nove tehnologije i odgovarajuće marketinške i prodajne taktike.

HubSpot je odličan alat za rast 

Naravno da ću se dotaknuti i teme tehnologije. HubSpot je već sveprisutan u mojim tekstovima. Toliko dugo već radim s njim i svjedočim izvrsnim pričama rasta prihoda i optimizacije poslovnih procesa da ga smatram neizostavnim elementom poslovanja za sve one koji žele biti odlikaši u biznisu. Pisat ću o tome kako ga koristiti kroz odjele marketinga, prodaje i korisničke podrške, te iskustvima iz rada s klijentima u kontekstu implementacije i razvoja CRM strategije.  
 
Ako razmišljate o tome kako osigurati konkurentnost i rast prihoda, pozivam vas da pratite teme koje ću obrađivati tijekom godine.  

Prvi idući tekst koji slijedi u sezoni bit će vraćanje osnovama.

Pisat ću o poznatim i provjerenim strateškim okvirima poslovanja, o tome koje je razlika između poslovnog plana i strategije, čak i kakve veze ima marketinška ili prodajna strategija sa strategijom poslovanja. Kao i konkretnim koracima koji, kroz strategiju, povezuju poslovne ciljeve, ljude i tehnologiju u kohezivan sustav. 

 

  • Podijeli:

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić osnivačica je konzultantske agencije Astarta: Bit koja djeluje na sjecištu marketinga, prodaje i razvoja poslovanja putem Inbound metodologije. Bez obzira uvodi li poduzetnike početnike u svijet digitalnog poslovanja, marketinga i prodaje, ili surađuje s već razvijenim organizacijama u transformaciji njihovog poslovanja, pomaže svojim klijentima sistematizirati, organizirati i provesti rješenja skrojena po njihovoj mjeri koja im omogućavaju lakšu prilagodbu promjenama tržišta i navikama potrošača, dok pri tome ostvaruju veće prihode i stabilniju poziciju na tržištu.

https://www.linkedin.com/in/andreja-fazlic/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Tenderi pod povećalom: Nova pravila plovidbe koja čarter tvrtke moraju znati
Tenderi pod povećalom: Nova pravila plovidbe koja čarter tvrtke moraju znati

U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Koje je sigurno područje plovidbe, smije li prevoziti putnike i sl. Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje područja plovidbe tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.

Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge
Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge

Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.

Komunikacija u kriznim situacijama - praktičan vodič za čarter tvrtke
Komunikacija u kriznim situacijama - praktičan vodič za čarter tvrtke

U čarteru, sve počinje i završava na dojmu - u svakoj poruci, tonu i reakciji. Danas gosti ne žele savršenstvo, ali žele znati da netko drži stvari pod kontrolom. Ne žele da ih se ignorira. A kad nastane situacija, žele znati da netko preuzima odgovornost. Ne možete spriječiti sve probleme. Ali možete naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama.

Digitalni marketing u čarter industriji: Vrijeme je za jače odnose s gostima
Digitalni marketing u čarter industriji: Vrijeme je za jače odnose s gostima

Digitalni marketing u yacht čarter industriji nije pitanje trendova nego odgovornog poslovanja. U ovom članku Selma Ćubara razbija ključne zablude – od iluzije o online platformama do pogrešnog razumijevanja brenda i lojalnosti gosta. Jasno, konkretno i poticajno, ovaj tekst otvara prostor za konstruktivan razgovor među agentima, fleet operaterima i svima koji vjeruju da odnos s gostom nije trošak – nego temelj dugoročnog uspjeha.