Nova sezona, novi izazovi! Ove godine se Andreja Fazlić fokusira na strategiju, digitalnu transformaciju i psihologiju promjena. Tu su i bitne smjernice za lidere koji žele biti ispred konkurencije i osigurati rast svog poslovanja. Strategija, ljudi i HubSpot mogu biti pokretači i vašeg poslovnog rasta. Kako ih primijeniti? Saznajte u nastavku.
Dobro došli u četvrtu sezonu moje kolumne za čarter.hr!
Prvi članak u godini koristim za kratki pregled onoga o čemu ću pisat u narednim mjesecima. Prošlu sezonu posvetila sam digitalnoj transformaciji i revenue flywheel-u, te ju zaokružila s 5 ključnih pouka.
Ako ste lider koji u 2025. želi potaknuti rast svog poslovanja kroz efikasne marketinško prodajne strategije, koje podrazumijevaju i tehnologiju - ove pouke bi vas trebale zanimati.
U nastavku podsjećam na tih 5 ključnih pouka, a cijeli članak možete pronaći na ovom linku:
Kroz ovih pet točaka, dva su osnovna lajtmotiva koja se prepleću, a to su strategija i ljudi (čitaj psihologija).
U središte pozornosti odlučila sam staviti dvije teme. Vjerujem da možete pogoditi koje, teme čovjeka i strategija. Ni jedno ni drugo se ne mijenja tako brzo i ima neke svoje zakonitosti, ali je za oboje bitno da su fleksibilni.
Ljudi su ti koji pokreću i provode digitalnu transformaciju poslovanja, a ista je situacija i s kupcima, oni na kraju odlučuju o uspjehu ili neuspjehu naših marketinško prodajnih napora. A zajednički nazivnik u oba konteksta je strategija.
U kontekstu organizacija pisat ću o temama psihologije promjena, lidershipa kroz transformaciju i upravljanju timovima. Nastojat ću odgovoriti na pitanja kako motivirati i angažirati timove, kako prepoznati i razviti neophodne digitalne vještine za konkurentno poslovanje.
Dok ću, kada pričamo o kupcima pisati o tome što ih pokreće kod kupovine, kako su se njihove kupovne navike promijenile, kako predvidjeti njihove potrebe, kako izgraditi odnos i potaknuti lojalnost.
Kroz bolje razumijevanje psihologije čovjeka - kako se ponašaju kod promjena ili prilikom kupovine - možemo razviti strategije koje odgovaraju njihovim potrebama i u skladu su s našim poslovnim ciljevima.
Bez jasne strategije, svaki cilj ostaje samo fantazija.
U tom kontekstu pisat ću o raznim formama strategija i njihovim primjenama, a prije svega o strategijama poslovanja, digitalne transformacije i marketinško prodajnim strategijama. Fokus će biti na praktičnim vodičima za izgradnju stabilnih poslovnih modela koji uključuju nove tehnologije i odgovarajuće marketinške i prodajne taktike.
Naravno da ću se dotaknuti i teme tehnologije. HubSpot je već sveprisutan u mojim tekstovima. Toliko dugo već radim s njim i svjedočim izvrsnim pričama rasta prihoda i optimizacije poslovnih procesa da ga smatram neizostavnim elementom poslovanja za sve one koji žele biti odlikaši u biznisu. Pisat ću o tome kako ga koristiti kroz odjele marketinga, prodaje i korisničke podrške, te iskustvima iz rada s klijentima u kontekstu implementacije i razvoja CRM strategije.
Ako razmišljate o tome kako osigurati konkurentnost i rast prihoda, pozivam vas da pratite teme koje ću obrađivati tijekom godine.
Prvi idući tekst koji slijedi u sezoni bit će vraćanje osnovama.
Pisat ću o poznatim i provjerenim strateškim okvirima poslovanja, o tome koje je razlika između poslovnog plana i strategije, čak i kakve veze ima marketinška ili prodajna strategija sa strategijom poslovanja. Kao i konkretnim koracima koji, kroz strategiju, povezuju poslovne ciljeve, ljude i tehnologiju u kohezivan sustav.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Koje je sigurno područje plovidbe, smije li prevoziti putnike i sl. Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje područja plovidbe tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.
Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.
U čarteru, sve počinje i završava na dojmu - u svakoj poruci, tonu i reakciji. Danas gosti ne žele savršenstvo, ali žele znati da netko drži stvari pod kontrolom. Ne žele da ih se ignorira. A kad nastane situacija, žele znati da netko preuzima odgovornost. Ne možete spriječiti sve probleme. Ali možete naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama.
Digitalni marketing u yacht čarter industriji nije pitanje trendova nego odgovornog poslovanja. U ovom članku Selma Ćubara razbija ključne zablude – od iluzije o online platformama do pogrešnog razumijevanja brenda i lojalnosti gosta. Jasno, konkretno i poticajno, ovaj tekst otvara prostor za konstruktivan razgovor među agentima, fleet operaterima i svima koji vjeruju da odnos s gostom nije trošak – nego temelj dugoročnog uspjeha.