Nova sezona, novi izazovi! Ove godine se Andreja Fazlić fokusira na strategiju, digitalnu transformaciju i psihologiju promjena. Tu su i bitne smjernice za lidere koji žele biti ispred konkurencije i osigurati rast svog poslovanja. Strategija, ljudi i HubSpot mogu biti pokretači i vašeg poslovnog rasta. Kako ih primijeniti? Saznajte u nastavku.
Dobro došli u četvrtu sezonu moje kolumne za čarter.hr!
Prvi članak u godini koristim za kratki pregled onoga o čemu ću pisat u narednim mjesecima. Prošlu sezonu posvetila sam digitalnoj transformaciji i revenue flywheel-u, te ju zaokružila s 5 ključnih pouka.
Ako ste lider koji u 2025. želi potaknuti rast svog poslovanja kroz efikasne marketinško prodajne strategije, koje podrazumijevaju i tehnologiju - ove pouke bi vas trebale zanimati.
U nastavku podsjećam na tih 5 ključnih pouka, a cijeli članak možete pronaći na ovom linku:
Kroz ovih pet točaka, dva su osnovna lajtmotiva koja se prepleću, a to su strategija i ljudi (čitaj psihologija).
U središte pozornosti odlučila sam staviti dvije teme. Vjerujem da možete pogoditi koje, teme čovjeka i strategija. Ni jedno ni drugo se ne mijenja tako brzo i ima neke svoje zakonitosti, ali je za oboje bitno da su fleksibilni.
Ljudi su ti koji pokreću i provode digitalnu transformaciju poslovanja, a ista je situacija i s kupcima, oni na kraju odlučuju o uspjehu ili neuspjehu naših marketinško prodajnih napora. A zajednički nazivnik u oba konteksta je strategija.
U kontekstu organizacija pisat ću o temama psihologije promjena, lidershipa kroz transformaciju i upravljanju timovima. Nastojat ću odgovoriti na pitanja kako motivirati i angažirati timove, kako prepoznati i razviti neophodne digitalne vještine za konkurentno poslovanje.
Dok ću, kada pričamo o kupcima pisati o tome što ih pokreće kod kupovine, kako su se njihove kupovne navike promijenile, kako predvidjeti njihove potrebe, kako izgraditi odnos i potaknuti lojalnost.
Kroz bolje razumijevanje psihologije čovjeka - kako se ponašaju kod promjena ili prilikom kupovine - možemo razviti strategije koje odgovaraju njihovim potrebama i u skladu su s našim poslovnim ciljevima.
Bez jasne strategije, svaki cilj ostaje samo fantazija.
U tom kontekstu pisat ću o raznim formama strategija i njihovim primjenama, a prije svega o strategijama poslovanja, digitalne transformacije i marketinško prodajnim strategijama. Fokus će biti na praktičnim vodičima za izgradnju stabilnih poslovnih modela koji uključuju nove tehnologije i odgovarajuće marketinške i prodajne taktike.
Naravno da ću se dotaknuti i teme tehnologije. HubSpot je već sveprisutan u mojim tekstovima. Toliko dugo već radim s njim i svjedočim izvrsnim pričama rasta prihoda i optimizacije poslovnih procesa da ga smatram neizostavnim elementom poslovanja za sve one koji žele biti odlikaši u biznisu. Pisat ću o tome kako ga koristiti kroz odjele marketinga, prodaje i korisničke podrške, te iskustvima iz rada s klijentima u kontekstu implementacije i razvoja CRM strategije.
Ako razmišljate o tome kako osigurati konkurentnost i rast prihoda, pozivam vas da pratite teme koje ću obrađivati tijekom godine.
Prvi idući tekst koji slijedi u sezoni bit će vraćanje osnovama.
Pisat ću o poznatim i provjerenim strateškim okvirima poslovanja, o tome koje je razlika između poslovnog plana i strategije, čak i kakve veze ima marketinška ili prodajna strategija sa strategijom poslovanja. Kao i konkretnim koracima koji, kroz strategiju, povezuju poslovne ciljeve, ljude i tehnologiju u kohezivan sustav.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Strategija nije samo plan – ona je smjer, vizija i dosljednost u provođenju odluka. Ipak, mnoge tvrtke upadaju u zamku kratkoročnih rješenja i improvizacije, što ih dugoročno vodi u kaos i stagnaciju. Saznajte kako je strategija evoluirala od antičke Grčke do suvremenih poslovnih modela - zašto su provjereni modeli strateškog planiranja, poput onih koje naglašava Andreja Fazlić, bitni za održiv rast? I kakvu ulogu u svemu tome igra organizacijska kultura.
Čarter industrija u Hrvatskoj izuzetno je konkurentna. Svaki čarter ili vlasnik flote bore se za pažnju potencijalnih gostiju, a klasični pristupi više nisu dovoljni. Oni koji razumiju što funkcionira u digitalnom marketingu, znaju i kako spojiti strategiju s očekivanjima modernih putnika. Donosimo vam nekoliko marketing trikova - konkretne taktike koje privlače prave goste i pretvaraju ih u zadovoljne klijente.
Većina čarter gostiju zna što može očekivati – preuzimanje broda, standardna oprema, unaprijed definirana ruta. No, upravo tu leži prilika. Prava personalizacija ne znači samo ispunjavanje želja, već otkrivanje potreba koje gosti ni sami nisu prepoznali. Mali, nenametljivi detalji mogu stvoriti osjećaj ekskluzivnosti, čak i kod onih koji su već prošli desetke plovidbi. Kako se istaknuti u industriji u kojoj svi nude sličnu uslugu? Otkrijte kako se istaknuti personalizacijom koja ne djeluje forsirano, već kao prirodan nastavak očekivanja gostiju.
Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.