Digitalna transformacija i revenue flywheel: vodič za CEO-e i poduzetnike


Kako izvršni direktori i poduzetnici mogu preobraziti svoje poslovanje kroz digitalne strategije? Zašto toliko mnogo tvrtki zapravo ne uspijeva potaknuti svoj rast? Imate li prave alate za uspjeh? Odgovore na ta, ali i druga pitanja nam u trećoj sezoni svoje kolumne donosi Andreja Fazlić.

Nova, treća sezona moje kolumne za čarter.hr-u upravo počinje. 
 
U prošloj sezoni, fokusirala sam se na predstavljanje i demistificiranje digitalne transformacije i revenue flywheel-a. O tome mi je namjera pisati i dalje, međutim već neko vrijeme mi se kao tema nameće jedno pitanje. A to je - zašto toliko mnogo tvrtki ipak ne uspijeva optimizirati svoje poslovanje i potaknuti rast.  
 
Ova tema otvara brojne aspekte razmatranja i pruža dubok uvid u temeljne izazove s kojima se suočavaju izvršni direktori i poduzetnici u suvremenom poslovanju. Kroz svoje profesionalno iskustvo koje obuhvaća rad s brojnim vlasnicima i direktorima malih i srednje velikih poduzeća, imam priliku svakodnevno svjedočiti kako digitalne tehnologije mogu potaknuti revoluciju u poslovanju
 
Digitalna transformacija, iako nudi brojne prednosti, put je ispunjen izazovima i zamkama. U tom kontekstu svjedočim i činjenici da mnogi rukovoditelji nisu svjesni prepreka koje stoje na tom putu rasta.  
 
Kako biste provjerili jeste li spremni za to putovanje i bolje se pripremili za njega, predlažem da razmislite o sljedećim pitanjima:  

Izdvajate li se među istima?  

Između ostalog, uspjeh vaše tvrtke ovisi i o tome kako i koliko se ističe u odnosu na konkurenciju.

Bitno je imati jasno definiranu i jedinstvenu ponudu (Unique Selling Proposition - USP) koja privlači kupce i stavlja vas korak ispred ostalih.

Ovo može biti inspirativna brend priča, inovativan proizvod, izuzetna usluga, jedinstveno korisničko iskustvo ili bilo koja druga karakteristika koja vas čini nezaboravnim u očima vaših kupaca.

 

Znate li postaviti ciljeve? 

Postavljanje realnih i ostvarivih ciljeva prihoda ključno je za vođenje i mjerenje uspjeha poslovanja.

Ovi ciljevi trebaju biti utemeljeni na realnoj analizi tržišta, vaših kapaciteta i povijesnih rezultata. Pritom je važno razmišljati ne samo o povećanju prihoda, već i o strategijama za zadržavanje i povećanje vrijednosti postojećih kupaca. 

Koliko vam novaca vam je potrebno da biste ostvarili svoje ciljeve? 

Vaš financijski plan za generiranje prihoda treba biti usklađen s vašim ciljevima.

To znači da trebate uložiti dovoljno sredstava u ključne aspekte poslovanja kao što su marketing, prodaja i korisnička podrška, da biste zaradili koliko ste planirali.

Ulaganje u ova područja treba biti strateško i ciljano, s fokusom na aktivnosti koje će donijeti najveći povrat investicije. 

Evaluirate li ono što radite? 

Redovito praćenje ključnih pokazatelja performansi, kao što su posjećenost web stranice, broj potencijalnih kupaca i stopa zatvaranja prodaje, omogućuje vam da razumijete kako vaše trenutne strategije funkcioniraju.

Ovo je osnova za identifikaciju područja gdje možete poboljšati učinkovitost i povećati prihode

Znate li kako vaš kupac kupuje? 

Razvijanje jasnog, učinkovitog i optimiziranog prodajnog procesa ključno je za pretvaranje potencijalnih kupaca u stvarne kupce.

Ovo uključuje sve, od prvog kontakta do zatvaranja prodaje, i zahtjeva kontinuiranu evaluaciju i prilagodbe kako biste ostali relevantni i konkurentni. 

Imate li prave alate za uspjeh? 

Izbor pravih alata za podršku vašim marketinškim, prodajnim i korisničkim aktivnostima može značajno utjecati na vaše ostvarenje ciljeva.

Ovo uključuje alate za upravljanje odnosima s klijentima (CRM), automatizaciju marketinga, analitičke alate i druge tehnološke resurse koji će optimizirati vaše poslovne procese i poboljšati iskustvo vaših klijenata
 

Razumijevanje i odgovaranje na ova pitanja može brzo otkriti jeste li spremni povesti svoju organizaciju na put uspjeha kroz digitalnu transformaciju i izgradnju revenue flywheel.  
 
Digitalna transformacija nudi iznimne mogućnosti za inovacije i rast u poslovanju.

Međutim, ona je više od puke tehnološke promjene; ona zahtijeva vizionarsko vodstvo, strateško planiranje, kulturu koja prihvaća promjene, razvoj digitalnih vještina, agilnost u planiranju i izvođenju, integraciju tehnologije s poslovnim strategijama, usmjerenost na kupca, učinkovito upravljanje promjenama i odlučivanje temeljeno na podacima. 

  • Podijeli:

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić osnivačica je konzultantske agencije Astarta: Bit koja djeluje na sjecištu marketinga, prodaje i razvoja poslovanja putem Inbound metodologije. Bez obzira uvodi li poduzetnike početnike u svijet digitalnog poslovanja, marketinga i prodaje, ili surađuje s već razvijenim organizacijama u transformaciji njihovog poslovanja, pomaže svojim klijentima sistematizirati, organizirati i provesti rješenja skrojena po njihovoj mjeri koja im omogućavaju lakšu prilagodbu promjenama tržišta i navikama potrošača, dok pri tome ostvaruju veće prihode i stabilniju poziciju na tržištu.

https://www.linkedin.com/in/andreja-fazlic/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Tenderi pod povećalom: Nova pravila plovidbe koja čarter tvrtke moraju znati
Tenderi pod povećalom: Nova pravila plovidbe koja čarter tvrtke moraju znati

U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Koje je sigurno područje plovidbe, smije li prevoziti putnike i sl. Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje područja plovidbe tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.

Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge
Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge

Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.

Komunikacija u kriznim situacijama - praktičan vodič za čarter tvrtke
Komunikacija u kriznim situacijama - praktičan vodič za čarter tvrtke

U čarteru, sve počinje i završava na dojmu - u svakoj poruci, tonu i reakciji. Danas gosti ne žele savršenstvo, ali žele znati da netko drži stvari pod kontrolom. Ne žele da ih se ignorira. A kad nastane situacija, žele znati da netko preuzima odgovornost. Ne možete spriječiti sve probleme. Ali možete naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama.

Digitalni marketing u čarter industriji: Vrijeme je za jače odnose s gostima
Digitalni marketing u čarter industriji: Vrijeme je za jače odnose s gostima

Digitalni marketing u yacht čarter industriji nije pitanje trendova nego odgovornog poslovanja. U ovom članku Selma Ćubara razbija ključne zablude – od iluzije o online platformama do pogrešnog razumijevanja brenda i lojalnosti gosta. Jasno, konkretno i poticajno, ovaj tekst otvara prostor za konstruktivan razgovor među agentima, fleet operaterima i svima koji vjeruju da odnos s gostom nije trošak – nego temelj dugoročnog uspjeha.