Kako izvršni direktori i poduzetnici mogu preobraziti svoje poslovanje kroz digitalne strategije? Zašto toliko mnogo tvrtki zapravo ne uspijeva potaknuti svoj rast? Imate li prave alate za uspjeh? Odgovore na ta, ali i druga pitanja nam u trećoj sezoni svoje kolumne donosi Andreja Fazlić.
Nova, treća sezona moje kolumne za čarter.hr-u upravo počinje.
U prošloj sezoni, fokusirala sam se na predstavljanje i demistificiranje digitalne transformacije i revenue flywheel-a. O tome mi je namjera pisati i dalje, međutim već neko vrijeme mi se kao tema nameće jedno pitanje. A to je - zašto toliko mnogo tvrtki ipak ne uspijeva optimizirati svoje poslovanje i potaknuti rast.
Ova tema otvara brojne aspekte razmatranja i pruža dubok uvid u temeljne izazove s kojima se suočavaju izvršni direktori i poduzetnici u suvremenom poslovanju. Kroz svoje profesionalno iskustvo koje obuhvaća rad s brojnim vlasnicima i direktorima malih i srednje velikih poduzeća, imam priliku svakodnevno svjedočiti kako digitalne tehnologije mogu potaknuti revoluciju u poslovanju.
Digitalna transformacija, iako nudi brojne prednosti, put je ispunjen izazovima i zamkama. U tom kontekstu svjedočim i činjenici da mnogi rukovoditelji nisu svjesni prepreka koje stoje na tom putu rasta.
Kako biste provjerili jeste li spremni za to putovanje i bolje se pripremili za njega, predlažem da razmislite o sljedećim pitanjima:
Između ostalog, uspjeh vaše tvrtke ovisi i o tome kako i koliko se ističe u odnosu na konkurenciju.
Bitno je imati jasno definiranu i jedinstvenu ponudu (Unique Selling Proposition - USP) koja privlači kupce i stavlja vas korak ispred ostalih.
Ovo može biti inspirativna brend priča, inovativan proizvod, izuzetna usluga, jedinstveno korisničko iskustvo ili bilo koja druga karakteristika koja vas čini nezaboravnim u očima vaših kupaca.
Postavljanje realnih i ostvarivih ciljeva prihoda ključno je za vođenje i mjerenje uspjeha poslovanja.
Ovi ciljevi trebaju biti utemeljeni na realnoj analizi tržišta, vaših kapaciteta i povijesnih rezultata. Pritom je važno razmišljati ne samo o povećanju prihoda, već i o strategijama za zadržavanje i povećanje vrijednosti postojećih kupaca.
Vaš financijski plan za generiranje prihoda treba biti usklađen s vašim ciljevima.
To znači da trebate uložiti dovoljno sredstava u ključne aspekte poslovanja kao što su marketing, prodaja i korisnička podrška, da biste zaradili koliko ste planirali.
Ulaganje u ova područja treba biti strateško i ciljano, s fokusom na aktivnosti koje će donijeti najveći povrat investicije.
Redovito praćenje ključnih pokazatelja performansi, kao što su posjećenost web stranice, broj potencijalnih kupaca i stopa zatvaranja prodaje, omogućuje vam da razumijete kako vaše trenutne strategije funkcioniraju.
Ovo je osnova za identifikaciju područja gdje možete poboljšati učinkovitost i povećati prihode.
Razvijanje jasnog, učinkovitog i optimiziranog prodajnog procesa ključno je za pretvaranje potencijalnih kupaca u stvarne kupce.
Ovo uključuje sve, od prvog kontakta do zatvaranja prodaje, i zahtjeva kontinuiranu evaluaciju i prilagodbe kako biste ostali relevantni i konkurentni.
Izbor pravih alata za podršku vašim marketinškim, prodajnim i korisničkim aktivnostima može značajno utjecati na vaše ostvarenje ciljeva.
Ovo uključuje alate za upravljanje odnosima s klijentima (CRM), automatizaciju marketinga, analitičke alate i druge tehnološke resurse koji će optimizirati vaše poslovne procese i poboljšati iskustvo vaših klijenata.
Razumijevanje i odgovaranje na ova pitanja može brzo otkriti jeste li spremni povesti svoju organizaciju na put uspjeha kroz digitalnu transformaciju i izgradnju revenue flywheel.
Digitalna transformacija nudi iznimne mogućnosti za inovacije i rast u poslovanju.
Međutim, ona je više od puke tehnološke promjene; ona zahtijeva vizionarsko vodstvo, strateško planiranje, kulturu koja prihvaća promjene, razvoj digitalnih vještina, agilnost u planiranju i izvođenju, integraciju tehnologije s poslovnim strategijama, usmjerenost na kupca, učinkovito upravljanje promjenama i odlučivanje temeljeno na podacima.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Hrvatskoj hitno treba nacionalna kampanja koja će unaprijediti sigurnost plovidbe i educirati sve sudionike nautičkog sektora. Na panelu READY. TRAIN. SAIL., održanom na Zagrebačkom sajmu nautike, stručnjaci su istaknuli nužnost obavezne edukacije skipera, bolje suradnje institucija te podizanja sigurnosnih standarda. Rasprava je pokazala snažnu podršku inicijativi, a organizator Adria Libar najavio je daljnje korake prema sustavnom poboljšanju sigurnosti na moru.
Kako se sezona približava, stižu prve špekulacije, medijski napadi i vječne rasprave o cijenama na obali. Hoće li kava na rivi i kugla sladoleda ponovno biti udarne teme ili nas čeka nešto konkretnije? Unatoč tradicionalnom „kukamo, dakle postojimo“ mentalitetu, brojke u čarter industriji pričaju svoju priču – i ona je daleko od crne. Ivica Žuro donosi oštar, duhovit i brojkama potkrijepljen osvrt na stanje u čarter sektoru, ekonomske trendove i leasing dinamiku. Je li turistička sezona zaista pred kolapsom ili se iza panike krije nešto sasvim drugo?
Instagram i Facebook su više od platformi društvenih mreža - također mogu biti moćni mehanizmi za buking za vaš čarter. S pravim strategijama, oni postaju prodajni predstavnici i agenti - 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu. Ove platforme ne postoje samo da privuku pozornost na vašu flotu. U stanju su izgraditi povjerenje u vaše poslovanje, ali i pretvoriti ljude koji samo gledaju slike brodova u buduće nautičare.
Brendiranje je mnogo više od logotipa na majici ili jedrilici – to je temelj uspješnog poslovanja. Ako ste ikad pomislili kako je vizualni identitet sporedan, ovaj tekst će vas natjerati na preispitivanje. Zašto se neki proizvodi prodaju po višestruko većim cijenama samo zbog logotipa? Kako pravilno oblikovan brend može povećati vrijednost vaše čarter tvrtke? Barbara Zec, nova autorica na čarter.hr, u svom prvom članku donosi odgovore o pravoj vrijednosti brenda.