Tražite konzultanta za digitalnu transformaciju i human-centric strategiju?


Otkrijte najvažnije vještine koje treba imati poslovni savjetnik uz čiju pomoć možete u potpunosti transformirati svoje poslovanje. Želite razviti strategiju koja je usmjerena na potrebe vaših klijenata i/ili gostiju te dobiti praktična rješenja koja će potaknuti rast vaše tvrtke? Andreja Fazlić u svom novom članku donosi sve o vještinama koje takav konzultant treba posjedovati.

Poslovni savjetnik za strategiju i/ili digitalnu transformaciju može vam značajno pomoći u postizanju željenog uspjeha vaše tvrtke. A da bi tu ulogu igrao vrhunski, nužno je da bude i digitalni lider. Prije nego što nastavim o vještinama koje treba imati, prisjetimo se što zapravo znači human-centric strategija poslovanja i digitalna transformacija.

Human-centric strategija poslovanja stavlja ljude u središte svih poslovnih odluka i procesa. Fokusira se na razumijevanje i zadovoljavanje potreba korisnika, kupaca, zaposlenika i drugih dionika, stvarajući tako pozitivna iskustva i odnose koji potiču lojalnost i dugoročni uspjeh. Ova strategija obuhvaća prilagodbu proizvoda i usluga prema preferencijama korisnika, unapređenje radnog okruženja za zaposlenike te stalnu komunikaciju i suradnju s dionicima kako bi se osiguralo njihovo zadovoljstvo i angažman.

Digitalna transformacija je proces integracije digitalnih tehnologija u sve aspekte poslovanja. Cilj je poboljšati operativnu učinkovitost, unaprijediti korisničko iskustvo i potaknuti inovacije kroz korištenje modernih tehnoloških rješenja kao što su umjetna inteligencija, big data i cloud computing. 

Jeroen Kraaijenbrink u svojoj LinkedIn objavi navodi da digitalni lider treba imati kombinaciju tehnoloških, poslovnih i komunikacijskih vještina. 

  • Tehnološke vještine uključuju poznavanje najnovijih digitalnih trendova, procjenu kvalitete tehnologija, odabir pravih alata za specifične probleme, učinkovito korištenje za obavljanje zadataka te redovito ažuriranje ili odbacivanje zastarjelih rješenja.
  • Poslovne vještine obuhvaćaju razumijevanje strategije i njene povezanosti s digitalnim tehnologijama, procjenu i poboljšanje trenutnih planova, evaluaciju novih tehnologija, implementaciju potrebnih promjena te praćenje i prilagodbu smjera organizacije.
  • Komunikacijske vještine su iznimno važne za jasnoću strategije i angažiranje sudionika, što uključuje znanje o tome kada i kako komunicirati, pažljivo slušanje, jasno izražavanje ideja bez žargona, brzo rješavanje nesporazuma te učinkovito korištenje digitalnih alata u komunikaciji.

To znači da su njegove digitalne, poslovne i komunikacijske vještine značajno unaprijeđene i sveobuhvatne. A to neupitno poboljšava njegovu sposobnost vođenja vas i vaše tvrtke kroz složene transformacijske procese.

U nastavku ću dopuniti ovaj popis i detaljno objasniti specifične vještine poslovnog savjetnika koje smatram neophodnima kako bi vas mogao uspješno provesti kroz human-centric strategiju i digitalnu transformaciju vašeg poslovanja.

Sistematično razmišljanje, analitičke vještine i rješavanje složenih problema

Svaka uspješna strategija počiva na detaljnoj analizi i sposobnosti rješavanja problema. Konzultant mora biti vješt u razlaganju složenih situacija, identificiranju osnovnih uzroka i provođenju temeljitih analiza tržišta i konkurencije. 

Uz to, trebao bi znati sintetizirati velike količine podataka u korisne uvide i sveobuhvatna rješenja koja uzimaju u obzir sve aspekte vaše organizacije. A za to je važno da može sagledati širu sliku i razumjeti kako različiti dijelovi vašeg poslovnog ekosustava međusobno djeluju. 

Kombinacija kvalitativnih i kvantitativnih metoda omogućuje mu da vam ponudi inovativne prijedloge temeljene na digitalnim podacima i mjerljivim informacijama. Odnosno, da identificira ključne izazove i predložiti praktična rješenja koja podržavaju optimizaciju i/ili rast vašeg poslovanja. Poslovni savjetnik koji može navigirati ovom složenošću i predložiti koherentne strategije bit će vam neprocjenjiv član tima u postizanju željenog poslovnog uspjeha. 

 

Strateška vizija i poslovna oštroumnost

Poslovni savjetnik za strategiju i transformaciju treba imati jasnu poslovnu viziju i duboko razumijevanje poslovnih modela. To podrazumijeva praćenje industrijskih trendova, prepoznavanje tržišnih prilika i predviđanje budućih promjena. 

Strateška vizija omogućava mu kreiranje raznih dugoročnih strategija usklađenih s vašim ciljevima, dok njegova poslovna oštroumnost i agilnost osiguravaju da te strategije budu izvedive u promjenjivim uvjetima. Također, važno je da može brzo i agilno prilagoditi strategije i planove, kao odgovor na tehnološke inovacije i tržišne izazove.  

Upravljanje inovacijama uključuje prepoznavanje prilika za značajan rast i vođenje organizacija kroz cijeli životni ciklus inovacija. Osoba s ovim vještinama neupitno vas može uspješno voditi kroz transformacijske promjene i pomoći vam da održite konkurentsku prednost.

Komunikacijske i interpersonalne vještine

Uspješan poslovni savjetnik je izvanredan komunikator, sposoban jasno i uvjerljivo artikulirati složene i apstraktne ideje. Efikasna komunikacija podrazumijeva kako pisanu, tako i usmenu sposobnost prezentiranja ideja i izgradnje odnosa s ljudima u timu. 

Osim toga, poželjno je da konzultant zna navigirati među različitim interesnim skupinama, facilitirati radionice i poticati suradnju. Interpersonalne vještine ključne su za izgradnju povjerenja i osiguravanje da se svi bitni sudionici i razni donositelji odluka u vašoj organizaciji slažu oko strateških ciljeva.

Upravljanje projektima i organizacijske sposobnosti

Poslovni savjetnik kojeg tražite mora biti izvrstan i u upravljanju projektima. Neophodno je da posjeduje snažne organizacijske sposobnosti, pažnju na detaljima i sposobnost simultanog upravljanja višestrukim radnim tokovima. 

Poznavanje metodologija upravljanja projektima i alata omogućava mu koordinaciju napora među timovima, učinkovito upravljanje resursima i održavanje projekata na pravom putu unatoč promjenjivim prioritetima.

Angažman sudionika i izgradnja konsenzusa

Efikasan angažman sudionika i sposobnost izgradnje konsenzusa također su vitalne vještine. Konzultant mora biti vješt u facilitiranju rasprava, upravljanju konfliktima i izgradnji koalicija za vođenje strateških inicijativa i projekata. Nužno je da može razumjeti i da ima sposobnost utjecanja na različite perspektive sudionika. 

Također, njegova uloga je voditi primjerom u projektu, inspirirati povjerenje i poticati timsku suradnju. Ova vještina uključuje mentorstvo članova tima, poticanje kulture izvrsnosti i učinkovito upravljanje strateškim projektima. 

Inovativnost i kreativno razmišljanje

U današnjem svijetu gdje je disruptivnost norma, nužno je da poslovni savjetnik o kojem pišem bude nositelj inovacija i kreativnog razmišljanja. Ove vještine podrazumijevaju izazivanje statusa quo, generiranje novih ideja i stvaranje okruženja u kojem se kreativnost može razvijat. 

Dok vas polako i sigurno gura van granica vašeg poslovnog komfora, takav konzultant se s lakoćom nosi s kratkoročnim nejasnoćama i dizajnira jedinstvena rješenja za vaše najhitnije izazove. 

Prilagodljivost i agilnost u učenju

Konzultantski krajolik stalno se mijenja, a onaj poslovni savjetnik koji želi biti izvrstan mora biti iznimno prilagodljiv i agilan u učenju kako bi zadržao prednost. To znači da je otvoren za nova iskustva, brzo usvaja nove informacije i kontinuirano ažurira svoje vještine. 

Prilagodljivost je ta koja mu omogućuje da vam pruži relevantne i pravovremene savjete u stalno mijenjajućim poslovnim okolnostima. 

 

 

Zaključak

Ako tražite poslovnog savjetnika za strategiju i digitalnu transformaciju, važno je da on posjeduje širok spektar vještina kako bi bio izvrstan u svojoj ulozi. Navedena lepeza vještina omogućuju mu da vas i vašu tvrtku sigurno vodi kroz kompleksne promjene i pomaže vam u postizanju željenog cilja.  

Prilikom svog odabira, tražite osobu koji posjeduje ove vještine i sposobnosti kako biste osigurali da vaši strateški ciljevi budu učinkovito ostvareni.

 

  • Podijeli:

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić osnivačica je konzultantske agencije Astarta: Bit koja djeluje na sjecištu marketinga, prodaje i razvoja poslovanja putem Inbound metodologije. Bez obzira uvodi li poduzetnike početnike u svijet digitalnog poslovanja, marketinga i prodaje, ili surađuje s već razvijenim organizacijama u transformaciji njihovog poslovanja, pomaže svojim klijentima sistematizirati, organizirati i provesti rješenja skrojena po njihovoj mjeri koja im omogućavaju lakšu prilagodbu promjenama tržišta i navikama potrošača, dok pri tome ostvaruju veće prihode i stabilniju poziciju na tržištu.

https://www.linkedin.com/in/andreja-fazlic/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Zašto Hrvatska uporno sabotira vlastiti turizam?
Zašto Hrvatska uporno sabotira vlastiti turizam?

I dok je ovo ljeto donijelo više fiskalnih “iznenađenja” nego ikada, kao i ekonomske izazove, hrvatski mediji su i ove sezone ponovno vodili svoju bitku protiv turizma. Ivica Žuro u svom novom članku piše o tome zašto su gužve, porezi i kratkovidne odluke na udaru kritika te kako globalna kriza i rast troškova prijete opstanku nautičkog čartera - i što nas čeka ako nastavimo istim putem?

Croatia Yacht Show, Zadar – prvi sajam super jahti
Croatia Yacht Show, Zadar – prvi sajam super jahti

Inauguralni Croatia Yacht Show sprema se napraviti velike pomake u nautičkoj industriji. U slikovitoj Zadarskoj međunarodnoj putničkoj luci Gaženica, u organizaciji Yachtmaster Grupe, ovaj događaj, koji se održava 1.-3. listopada, je prvi sajam superjahti u Hrvatskoj, a najavljuje predstaviti preko 50 čarter jahti s posadom, koje plove na Jadranu.

Rebranding vaše čarter tvrtke - kako ga učiniti ispravno
Rebranding vaše čarter tvrtke - kako ga učiniti ispravno

Tržište se neprestano mijenja, pa tako i čarter tržište čarter. Ono evoluira, a očekivanja kupaca se mijenjaju, stoga vi i vaš brand trebaju prepoznati te promjene. A ako ostanete na istom - konkurencija bi vas mogla pregaziti.

Nautički sajmovi u Hrvatskoj i regiji (i šire)
Nautički sajmovi u Hrvatskoj i regiji (i šire)

Nautički sajmovi su uvijek bili i bit će, nezaobilazni događaji u nautici. Zanimljivi i običnim ljudima i profesionalcima u industriji, za glavnu svrhu zapravo imaju udruživanje tvrtki u industriji