Što svaki čarter treba znati ako želi naći kompatibilnu agenciju za booking? Na što booking agenti trebaju pripaziti kod suradnje s čarterima? Saznajte na koje sve pojedinosti treba obratiti pažnju ako želite ući u suradnju s nekim.
U potrazi ste za tvrtkom s kojom želite ostvariti suradnju? Svjesni ste kako postoji mnoštvo važnih stvari na koje trebate obratiti pažnju i uzeti u obzir. Sigurno imate želju poslovati s tvrtkom koja ima reputaciju jednako vrijednu vašoj, među kolegama i suradnicima, ali i zaposlenicima.
Što biste zapravo trebali činiti ako želite pomno istražiti tvrtku za buduću suradnju te na koje pojedinosti treba pripaziti? Za početak trebate istražiti online prisustvo tvrtke, web stranicu i recenzije. Ako je moguće zatražite i preporuke, razgovarajte sa sadašnjim, pa i bivšim zaposlenicima kako biste stekli dojam o strukturi tvrtke, načinu rada i radnom okruženju.
Ključno je uzeti u obzir stručnost i iskustvo tvrtke, kao i njezine dosadašnje rezultate. Komunikacija je također jedan od čimbenika koje trebate uzeti u obzir, jer bi trebala biti učinkovita s obje strane te se trebaju jasno razumjeti međusobni ciljevi.
Konačno, trebali biste provjeriti poštuje li tvrtka sve relevantne zakone i propise te ima li sve potrebne licence i dozvole za rad. Temeljitim istraživanjem i provjerom potencijalnih partnera i suradnika možete izbjeći neugodne situacije, ali i probleme. Osim toga, važno je znati je li tvrtka financijski stabilna i ima li solidan poslovni plan.
Kako biste saznali sve relevantne podatke, potrebno je uložiti volje i vremena, ali na duge staze, svako se istraživanje isplati, jer ćete tako lakše znati s kim imate posla.
Naravno, postoje metode s kojima možete unaprijed utvrditi jeste li kompatibilni s tvrtkom s kojom imate u planu surađivati:
Istraživanje: istražite reputaciju tvrtke s kojom želite surađivati kao i online recenzije njenih kupaca i klijenata te njenu online prisutnost. Potražite povratne informacije od drugih tvrtki s kojima je surađivala, kako biste dobili uvid u njen način poslovanja i reputaciju iz prve ruke. Danas, veliku većinu poslovanja možete istražiti i sami online, provjeriti njene web stranice te njeno financijsko poslovanje.
Preporuke: preporuke od drugih tvrtki ili profesionalaca u industriji su uvijek dobrodošle. Osobito ako su preporuke od strane nekog u koga već imate povjerenje. Provjerite jesu li tvrtke članice nekih vama relevantnih udruženja ili grupa, s kojima su etablirale svoju poziciju u industriji.
Ciljevi: bitno je znati jesu li ciljevi tvrtke s kojom želite ostvariti suradnju usklađeni s vašima. Ide li zapravo u istom sjeru kao i vi, prema uspjehu. Radi li i na zadovoljstvu svojih klijenata, suradnika i zaposlenika, kao i vi. Provjerite jesu li ciljevi i strategije vaših tvrtki slične i nadopunjavaju li se. Ako su ciljevi suprotstavljeni, vjerojatno neće biti mogućnosti za uspješnu suradnju.
Poslovni procesi: trebate razumjeti poslovne modele i procese potencijalnih suradnika, kako biste utvrdili jeste li kompatibilni. Provjerite kvalitetu proizvoda i usluga tvrtke ili obrta, kako biste se uvjerili jesu li u skladu s vašim standardima. Provjerite komercijalne uvjete suradnje, uključujući rokove isporuke, garancije i načine plaćanja.
Financijska stabilnost: provjerite i financijsku stabilnost kako biste bili sigurni u ispunjavanje budućih obveza. Provjerite poštuje li tvrtka sve relevantne zakone i propise. Možete provjeriti i pravnu evidenciju druge tvrtke, kao i financijsku stabilnost i povijest plaćanja. Tvrtke koje ne plaćaju uredno svoje račune neće biti kvalitetan suradnik, jer će iste stvari događati i vama.
Veličina i struktura: veličina i struktura tvrtke može utjecati na dinamiku suradnje. Ako jedna tvrtka je puno veća od druge, može biti teško uspostaviti ravnotežu u suradnji. Osobito ako u velikoj tvrtki komunicirate svaki put s drugom osobom, jer nije jasna hijerarhija ili se dugo mora čekati na odobrenje neke odluke.
Osobni odnosi: na kraju, važno je razmisliti o osobnim odnosima između obje tvrtke. Ako postoji poštovanje i razumijevanje, uspjeh je vjerojatniji. Na prvom ćete sastanku, bio on uživo ili virtualan, već moći znati u kojem će smjeru vaš odnos ići. Moći ćete procijeniti profesionalnost, komunikacijske vještine, ali i ukupnu pouzdanost potencijalnog suradnika.
Sve ove metode svaka tvrtka i svaki čarter može upotrijebiti kao smjernice za uspješnu suradnju. Bilo to s agencijom za marketing, novim dobavljačem, obrtom za čišćenje ili agencijom za booking.
Sve ove stavke treba uzeti u obzir i kada tražite agenciju za booking s kojom kao čarter želite poslovati, ali još je nekoliko stvari na koje trebate obratiti pažnju.
Procijenite komunikaciju i vremenske reakcije agencije, to će biti ključno u vašem budućem odnosu. Trebate biti sigurni kako će agencija moći učinkovito i djelotvorno promovirati vaš čarter i flotu.
Provjerite iskustvo agencije u čarter branši i vrste tvrtki s kojima obično rade. Svoje povjerenje možete, naravno dati i nekoj novoosnovanoj agenciji koja vas je osvojila svojim entuzijazmom ili poslovnim planom, ali imajte na umu kako neiskustvo često igra glavnu ulogu u prekidima suradnje dvaju poslovanja.
Pažljivo pregledajte uvjete bilo kojeg ugovora s agencijom kako biste bili sigurni kako su u skladu s očekivanjima vašeg čarter poslovanja.
Također možete pregledati i povijest rezervacija agencije za druge čartere koji imaju flotu sličnu vašoj. To će vam dati najbolji uvid u stvarno stanje stvari i informaciju koliko je agencija zapravo sposobna ostvariti vam prihod.
Kao agencija za booking također imate privilegiju odabrati i znati hoće li se čarter tvrtka s kojom planirate poslovati, uklapati u vaše poslovne procese i ciljeve.
Nije teško provjeriti online recenzije ili komentare na društvenim mrežama i tako saznati je li ta čarter tvrtka sposobna gostima pružiti visokokvalitetno iskustvo.
Prema gore navedenim smjernicama možete sami izgraditi realnu sliku stvari, ili istraživanjem ili sa nekoliko telefonskih poziva kolegama agentima koji su prije surađivali s tim čarterom.
No, ono što bi vama kao agentu trebalo biti jednako bitno je:
Flota: dobro procijenite stanje flote čarter tvrtke, kako biste bili sigurni što možete ponuditi svojim klijentima, a to bi trebalo biti kvalitetna plovila i vrhunska usluga gostima. Najbolji način zaprocjenu je osobni pristup i posjet čarter tvrtci u njihovoj bazi. Na taj način ćete imati najbolji uvid u pravo stanje flote.
Cijene: usporedite cijene čarter jahti sa sličnim jahtama na istoj ili obližnjoj lokaciji. Tako ćete utvrditi je li tvrtka konkurentna cijenama i možete li i vi i oni ostvariti zadovoljavajući profit od bookinga.
Lokacija: procijenite lokaciju i dostupnost čarter tvrtke i marine u kojoj se nalazi, je li to lokacija koja će biti poželjna gostima, kakva je prometna povezanost, infrastruktura i slično - dakle sve one “sitnice” koje su gostima važne.
Licence: provjerite ima li čarter tvrtka sve potrebne licence i dozvole za zakonito poslovanje. Sigurno ne biste željeli surađivati s nekim tko nema sve potrebne dozvole za rad te tako sebe i svoje suradnike dovesti u nepovoljnu situaciju.
Znati s kim poslujete odnosno odlučiti se na poslovanje s nekim, odlučit će jedan od najvažnijih faktora – komunikacija. Kaže se kako je komunikacija ključna, pa procijenite odgovara li vam način interakcije te je li je istu moguće kvalitetno i obavljati. Jedino tako će dugoročna suradnja moći biti učinkovita.
Procijenite ima li tvrtka vrijednosti i radnu etiku koja vama odgovara ili koja je najsličnija vašoj. Znajte kako razlike u kulturi i svjetonazoru mogu otežavati zajedničko poslovanje.
Ono što je najbitnije je “kemija” koju ćete imati s osobama s kojima ćete direktno surađivati, koliko su osobe s kojima ćete komunicirati otvorene, ali i sposobne za suradnju. Dobra međusobna poslovna komunikacija s vremenom izrodi i prijateljstva, proširenje suradnje i nove zajedničke projekte.
Bitno je i ne forsirati stvari ako shvatite kako neki segment suradnje ne funkcionira, bilo to iz opravdanog ili nekog sasvim banalnog razloga. Treba znati i kada se zahvaliti na pažnji te se okrenuti nekim novim projektima i suradnicima.
Znate i sami - dovoljan je zapravo jedan telefonski poziv kako biste dobili uvid u stvarno stanje stvari, ali konačnu odluku donosite sami na temelju uzajamnog povjerenja i uspješnosti postizanja rezultata.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Imate ideju, ali nedostaje vam milijun-dva (ili dvadeset)? Očito je vrijeme je za nove investicije. Ivica Žuro nam donosi najbitnije informacije o aktualnim financijskim programima i kreditima za poduzetnike u turizmu i ugostiteljstvu. Od otpisa glavnice do zelenih inicijativa - saznajte kako postaviti temelje za uspjeh u idućoj godini.
Možete li zamisliti svoj život ili posao bez pomoći digitalnih alata? Naravno da ne možete, jer su digitalni alati postali neizostavni, ali i jer poboljšavaju i olakšavaju našu svakodnevicu. Predstavljamo vam IQNautics, digitalni alat koji će promijeniti vaš život i potpuno transformirati poslovanje vaše čarter tvrtke.
Jedna stvar koju vaše brendiranje zahtijeva je da "vaša priča" odiše jedinstvom. To znači kako identitet vašeg brenda mora biti unificiran i kohezivan. To nije teško postići, ako znate koje su prednosti dobrog brendiranja i ako vam je stalo do toga kako vas vaši gosti doživljavaju.
Kako učiniti da se svaki gost osjeća kao da je vaš čarter iskustvo života? Mapiranje korisničkog putovanja može vam pomoći da sagledate svaku fazu kroz njihove oči – od prve pretrage na internetu do trenutka kada se vrate na kopno. No, to zahtijeva puno više od dobre organizacije i izvrsnih plovila. Morate stvoriti nezaboravne točke dodira koje će izdvojiti vaš čarter. Svatko može koristiti mapiranje putovanja kako bi unaprijedio usluge, riješio uobičajene frustracije i izgradio lojalnost koja vraća goste.