Razumijevanje i korištenje podataka nikada nije bilo bitnije za tvrtke. Andreja Fazlić u svom novom članku donosi sve o važnosti statistike i benchmarkinga, prikazujući njihov utjecaj na poslovni uspjeh.
Saznajte kako ovi alati mogu voditi vaše poslovanje u donošenju informiranih odluka, optimiziranju operacija i postizanju većih rezultata.
Pokretanje, razvijanje i održavanje vlastitog poslovanje može biti izazovno, pogotovo kad nemate povijesne podatke ili iskustva na koja se možete osloniti. U takvim situacijama, statistike i benchmarking postaju vaši najbolji saveznici.
U nastavku prvi od dva članka na temu globalnih statistika, inspirirani HubSpot-ovim godišnjim izvještajem “The State of Marketing Report” kojeg možete preuzeti na ovom linku.
Što su statistike?
U kontekstu digitalnog poslovanja, statistike predstavljaju prikupljene podatke koji daju uvid u određene aspekte poslovanja. One mogu obuhvatiti sve: od ponašanja potrošača, učinkovitosti marketinških kampanja, do prodajnih rezultata. Kroz analizu ovih podataka, možete lakše razumjeti tržišne trendove, identificirati prilike i prijetnje, te donijeti informirane odluke.
Što je benchmarking?
Benchmarking je proces usporedbe vašeg poslovanja s najboljim praksama u industriji ili s konkurentima. Cilj benchmarkinga je identificirati područja u kojima možete poboljšati svoje poslovanje, a to uključuje analizu performansi, procesa i strategija koje koriste vodeće tvrtke kako biste mogli primijeniti slične metode i poboljšati svoje rezultate.
Zašto su statistike i benchmarking bitni za poduzetnike početnike?
Kada tek započinjete svoje poduzetničko putovanje, nemate povijesne podatke na koje se možete osloniti. U takvim situacijama, statistike i benchmarking pružaju važne smjernice koje vam mogu pomoći da se orijentirate na tržištu. Evo i nekoliko razloga za to:
- Informirane odluke - korištenjem statistika možete donositi odluke temeljene na stvarnim podacima, a ne na intuiciji ili pretpostavkama (koje također imaju svoju ulogu u suvremenom poslovanju).
- Identifikacija trendova - statistike vam pomažu identificirati aktualne trendove u industriji, što vam može pomoći u prilagodbi i optimizaciji (ako ih se odlučite pratiti).
- Učinkovitost resursa - benchmarking vam omogućava da vidite kako vodeće tvrtke koriste svoje resurse, te vam poslužiti kao inspiracija kako da optimizirate vlastite procese u svrhu postizanja boljih rezultata.
- Konkurentna prednost - razumijevanjem konkurencije možete identificirati područja u kojima trebate poboljšanja ili diferencijaciju.
Optimizacija za tražilice - SEO
SEO vam pomaže da bolje razumijete kako korisnici dolaze do informacija o vašem brendu i vašim konkurentima na internetu. Implementiranjem SEO strategija možete povećati vidljivost i rangiranje svoje web stranice na stranicama rezultata pretraživanja, što može znatno povećati posjećenost vašeg weba i stopu konverzije.
Stopa konverzije
- Više od trećine marketinških lidera ističe stopu konverzije kao ključni pokazatelj performansi (KPI). Gotovo dvije trećine marketinških stručnjaka izvještava da je prosječna stopa konverzije na odredišnim stranicama manja od 10 %. Dok 70 % marketera smatra da je A/B testiranje nužno i ključno za povećanje stope konverzije.
Mobilno pretraživanje
- Mobilno pretraživanje prevladava, osobito među mlađim korisnicima. Oko 80 % generacije Z i 62 % milenijalaca preferiraju mobilno pretraživanje. Također, za većinu marketera, mobilni uređaji generiraju više od polovice njihovog godišnjeg prometa.
Organsko pretraživanje
- 75 % marketera vjeruje da će tražilice s umjetnom inteligencijom pozitivno utjecati na njihove blogove, a 68 % očekuje porast prometa. Optimizacija sadržaja na temelju ključnih riječi i dalje je glavni fokus za mnoge brendove.
Preporuke za optimizaciju:
Optimizirajte za mobilne uređaje
- S obzirom na visoki udio mobilnog pretraživanja, vaša web stranica mora biti prilagođena mobilnim uređajima. To uključuje brzo učitavanje, responzivni dizajn i jednostavnu navigaciju. Mobilni uređaji generiraju značajan dio prometa, pa je optimizacija za mobilno iskustvo neophodna.
Koristite A/B testiranje za poboljšanje konverzija
- A/B testiranje omogućuje vam testiranje različitih verzija vaših odredišnih stranica i marketinških kampanja kako biste identificirali što najbolje funkcionira. S obzirom na to da je prosječna stopa konverzije na e-trgovinama ispod 2 %, testiranje i optimizacija mogu značajno poboljšati vaše rezultate.
Fokusirajte se na optimizaciju sadržaja
- Optimizacija sadržaja prema ključnim riječima pomaže poboljšati rangiranje na pretraživačima. Redovito ažuriranje blogova i stvaranje kvalitetnog sadržaja koji odgovara interesima vaših idealnih kupaca može povećati promet na vašoj stranici. Korištenje alata i strategija za optimizaciju sadržaja ključ je za dugoročni SEO uspjeh.
Email marketing
Email marketing i dalje je jedan od najefikasnijih načina za povezivanje s kupcima i izgradnju dugotrajnih odnosa. Na temelju sljedećih statistika email marketinga, možete saznati kako marketinški stručnjaci danas koriste email kako bi maksimizirali ROI i uspostavili snažne veze s kupcima.
Stopa klikanja (CTR)
- Prosječna stopa klikanja za emailove poslane korisnicima Constant Contact-a iznosi 1,40 %. Marketinški stručnjaci izvještavaju da segmentirani emailovi ostvaruju 30 % više otvaranja i 50 % više klikova nego nesegmentirani emailovi. Također, stopa klikanja je najvažnija metrika koju marketeri koriste za praćenje uspjeha svojih email kampanja.
Email sadržaj
- 95 % marketinških stručnjaka koji koriste generativni AI za kreiranje emailova ocjenjuju ga učinkovitim, dok 54 % smatra da je vrlo učinkovit. 43 % marketinških stručnjaka koji koriste generativni AI kažu da je najkorisniji za kreiranje sadržaja emaila. Korištenje imena kupaca najčešća je strategija koju marketinški stručnjaci koriste za personalizaciju svojih emailova (op. a. - to je samo jedan od elemenata personalizacije, a ako vas zanima više predlažem da pogledate ovaj webinar). 47 % primatelja emailova kaže da otvaraju email na temelju samog naslova, dok 69 % označava email kao spam na temelju naslova.
Segmentacija emailova
- Segmentirani emailovi ostvaruju 30 % više otvaranja i 50 % više klikova nego nesegmentirani emailovi. 78 % marketinških stručnjaka izvještava da je segmentacija pretplatnika najefikasnija strategija koju koriste za email marketinške kampanje. Također, 64 % marketinških stručnjaka personalizira svoje emailove prema specifičnim segmentima.
Korištenje emaila
- 59 % Amerikanaca kaže da većina emailova koje primaju nisu korisni. Previše emailova je glavni razlog zbog kojeg se potrošači odjavljuju. 40 % korisnika emaila ima barem 50 nepročitanih poruka u svojim inboxima. Broj globalnih korisnika emaila dosegao je 4,26 milijardi u 2022. i predviđa se rast na 4,73 milijarde do 2026.
Mobilni email
- 41 % pregleda emailova, uključujući 75 % pregleda Gmail emailova, dolazi s mobilnih uređaja. 35 % marketinških stručnjaka za email koristi mobilni pristup ili mobilno responzivni dizajn.
Preporuke za optimizaciju:
Segmentacija pretplatnika
- Segmentacija pretplatnika može značajno povećati stope otvaranja i klikanja. Razmotrite korištenje različitih kriterija za segmentaciju, kao što su demografski podaci, interesi i ponašanje kupaca, kako biste poslali relevantne i personalizirane poruke.
Personalizacija emailova
- Korištenje imena kupaca i personaliziranih sadržaja može poboljšati angažman primatelja. Generativni AI može biti koristan alat za kreiranje učinkovitih i prilagođenih email kopija koje privlače pažnju i potiču na akciju.
Optimizacija za mobilne uređaje
- S obzirom na visok udio pregleda emailova s mobilnih uređaja, osigurajte da su vaši emailovi mobilno-prilagođeni. Koristite responzivni dizajn kako bi bili lako čitljivi i atraktivni na manjim ekranima.
Prodaja
Snažan odnos između marketinga i prodaje ključan je za uspjeh. Kada vaš prodajni tim ima pristup svim potrebnim informacijama o marketinškim aktivnostima, može raditi učinkovitije, što u konačnici pomaže povećati broj interakcija s potencijalnim kupcima i ostvariti više prodaja.
CRM (Customer Relationship Management)
- 61 % voditelja prodaje automatiziralo je svoj CRM softver u 2023. godini. 78 % voditelja prodaje kaže da njihov CRM učinkovito poboljšava usklađenost između prodajnih i marketinških timova. Najuspješniji prodavači provode oko 18 % više vremena ažurirajući svoj CRM sustav nego prosječni prodavači. 91 % tvrtki s deset ili više zaposlenika koristi CRM sustav za upravljanje podacima o korisnicima. 45 % tvrtki izvijestilo je da je korištenje CRM softvera povećalo njihov prihod od prodaje.
Prodaja
- Globalna maloprodajna prodaja predviđa se da će iznositi više od 30 trilijuna dolara do 2026. godine. 22 % marketinških lidera navodi da je rast prihoda i prodaje njihov primarni cilj. 96 % potencijalnih kupaca provodi vlastito istraživanje prije nego što razgovaraju s ljudskim prodajnim predstavnikom. Više od polovice voditelja prodaje koristi sadržaj za podršku prodaji, a 79 % kaže da su ti materijali ključni za uspješnu prodaju.
Sporazum o razini usluge (SLA)
- 85 % marketinških stručnjaka koji imaju SLA vjeruju da je njihova marketinška strategija učinkovita. Tvrtke s aktivnim SLA vjerojatnije će ostvariti veći povrat ulaganja iz godine u godinu u usporedbi s onima bez SLA. Tvrtke s aktivnim SLA imaju 31 % veću vjerojatnost da će zaposliti dodatne prodavače kako bi zadovoljile potražnju.
Prodaja putem društvenih mreža (Social selling)
- Poduzeća koja daju prednost prodaji na društvenim mrežama imaju 51 % veću vjerojatnost da će postići svoje prodajne ciljeve. Prodajni profesionalci s jakim indeksom ovakve prodaje na LinkedInu imaju 45 % više prodajnih prilika nego oni bez jakog indeksa. Kada su ljudi izloženi brend porukama na LinkedInu, šest puta je vjerojatnije da će se konvertirati.
Preporuke za optimizaciju:
Implementacija CRM sustava
- Automatizirajte svoj CRM sustav kako biste poboljšali usklađenost između prodajnih i marketinških timova. Korištenje CRM softvera može povećati prodajni prihod i omogućiti učinkovitije upravljanje korisničkim podacima.
Optimizacija prodajne strategije
- Koristite sadržaj za podršku prodaji kako biste povećali uspješnost prodajnog procesa. Uključivanje informacija koje potencijalni kupci traže može pomoći u skraćivanju prodajnog ciklusa i povećanju stope konverzije.
Uvođenje prodaje na društvenim mrežama
- Aktivno koristite društvene mreže za prodaju kako biste povećali broj prodajnih prilika. Fokusirajte se na izgradnju snažnog online prisustva i interakciju s potencijalnim kupcima na platformama poput LinkedIna ili drugih mreža gdje se nalaze vaši idealni kupci.
Oglašavanje
Oglašavanje može pomoći u privlačenju kupaca, povećanju prepoznatljivosti brenda i generiranju prihoda. Sljedeće statistike oglašavanja pomoći će vam razumjeti kako potrošači danas percipiraju plaćene medije i koje oglašavačke taktike najbolje funkcioniraju za tvrtke koje žele privući nove kupce.
Ključne statistike:
Blokiranje oglasa
- Marketinški stručnjaci kažu da je planirano ukidanje trećih kolačića od strane Googlea najviše utjecalo na njihove marketinške strategije ove godine. U 2022. godini, 35,7 % globalnih korisnika interneta prijavilo je korištenje blokatora oglasa (Ad blocker) prilikom pregledavanja sadržaja online. Blokiranje oglasa najčešće je u Kini, Indoneziji i Vijetnamu, gdje više od 40 % korisnika interneta koristi ove alate. Ljudi između 18 i 29 godina vjerojatnije će koristiti blokatore, dok su mlađi tinejdžeri i starije skupine manje skloni tome. Globalno, postoji 530 milijuna korisnika mobilnih blokatora oglasa i 290 milijuna korisnika blokatora oglasa na stolnim računalima.
Prikazni oglasi (Display advertising)
- 22 % marketinških stručnjaka koristi prikazne oglase kao dio svoje marketinške strategije. U 2022. godini, prikazni oglasi činili su 30 % svih digitalnih troškova oglašavanja. Devet od deset dolara potrošenih na prikazno oglašavanje u Sjedinjenim Državama dodjeljuje se putem programatske kupnje. Maloprodajna industrija troši najviše na prikazne oglase, što čini 24,7 % američke potrošnje. Očekuje se da će američke e-trgovine potrošiti više od 15 milijardi dolara na prikazne oglase u 2026. godini.
Mobilno oglašavanje
- Očekuje se da će globalna potrošnja na mobilno oglašavanje premašiti 300 milijardi dolara do 2024. godine. Sjedinjene Države predvode svijet u potrošnji na mobilno oglašavanje, s godišnjom potrošnjom od preko 150 milijardi dolara. Kina je drugo najveće tržište za mobilno oglašavanje, s godišnjom potrošnjom od gotovo 115 milijardi dolara. Američki marketinški stručnjaci prijavljuju da 19 % svojih marketinških proračuna dodjeljuju mobilnom oglašavanju. Više od polovice globalnog web prometa dolazi s mobilnih uređaja, što ovu platformu čini ključnom za oglašivače. Većina marketinških stručnjaka prijavljuje da su mobilni uređaji odgovorni i za više od polovice njihovog godišnjeg prometa.
Pay-Per-Click (PPC) oglašavanje
- Uz učinkovitu optimizaciju, PPC oglašavanje može donijeti prosječne povrate od 2 dolara za svaki potrošeni dolar, što znači povrat ulaganja od 200 %. Personalizirane odredišne stranice mogu učiniti PPC oglašavačke kampanje 5 % učinkovitijima. Osim toga, 84 % brendova i marketinških stručnjaka izjavilo je da postižu dobre rezultate s PPC oglašavačkim kampanjama.
Video oglašavanje
- Očekuje se da će potrošnja na video oglase doseći preko 191 milijardu dolara u 2024. godini i više od 240 milijardi dolara do 2028. godine. 92 % video marketinških stručnjaka izvještava da video oglašavanje pruža dobar povrat ulaganja. Čak 91 % poduzeća koristi video kao marketinški alat. Video platforma TikTok generirala je 4 milijarde dolara prihoda od oglašavanja u 2022., a očekuje se da će se taj prihod udvostručiti do 2024. godine.
Preporuke za optimizaciju:
Razmatranje utjecaja blokatora oglasa
- S obzirom na rastući trend blokiranja oglasa, važno je razmotriti alternative poput nativnog oglašavanja i sponzoriranog sadržaja koji se integrira u korisničko iskustvo na neinvazivan način.
Iskorištavanje potencijala mobilnog oglašavanja
- Mobilno oglašavanje postaje sve važnije s obzirom na sve veći udio mobilnog web prometa. Prilagodite svoje oglase za mobilne uređaje i osigurajte da su vaši oglasi optimizirani za manje ekrane.
Korištenje video oglasa za veći ROI
- Video oglašavanje pokazuje visoki povrat ulaganja. Ulaganje u kratke, atraktivne videozapise koji privlače pažnju može značajno poboljšati vašu oglašavačku učinkovitost. Fokusirajte se na platforme poput YouTubea i TikToka za širenje vašeg dosega.
Bez obzira na veličinu vašeg poslovanja, oslanjanje na statistike i benchmarking može vam pružiti ključne uvide za donošenje informiranih odluka.
Korištenjem ovih alata, možete identificirati prilike za optimizaciju i poboljšanje svojih poslovnih procesa. U sljedećem članku, predstaviti ću vam dodatne statistike i savjete kako ih možete iskoristiti za rast i razvoj vašeg poduzeća.
Andreja Fazlić osnivačica je konzultantske agencije Astarta: Bit koja djeluje na sjecištu marketinga, prodaje i razvoja poslovanja putem Inbound metodologije.
Bez obzira uvodi li poduzetnike početnike u svijet digitalnog poslovanja, marketinga i prodaje, ili surađuje s već razvijenim organizacijama u transformaciji njihovog poslovanja, pomaže svojim klijentima sistematizirati, organizirati i provesti rješenja skrojena po njihovoj mjeri koja im omogućavaju lakšu prilagodbu promjenama tržišta i navikama potrošača, dok pri tome ostvaruju veće prihode i stabilniju poziciju na tržištu.
https://www.linkedin.com/in/andreja-fazlic/