Zašto pametni poduzetnici koriste statistike?


Razumijevanje i korištenje podataka nikada nije bilo bitnije za tvrtke. Andreja Fazlić u svom novom članku donosi sve o važnosti statistike i benchmarkinga, prikazujući njihov utjecaj na poslovni uspjeh. Saznajte kako ovi alati mogu voditi vaše poslovanje u donošenju informiranih odluka, optimiziranju operacija i postizanju većih rezultata.

Pokretanje, razvijanje i održavanje vlastitog poslovanje može biti izazovno, pogotovo kad nemate povijesne podatke ili iskustva na koja se možete osloniti. U takvim situacijama, statistike i benchmarking postaju vaši najbolji saveznici.  
 
U nastavku prvi od dva članka na temu globalnih statistika, inspirirani HubSpot-ovim godišnjim izvještajem “The State of Marketing Report” kojeg možete preuzeti na ovom linku.  

Što su statistike? 

U kontekstu digitalnog poslovanja, statistike predstavljaju prikupljene podatke koji daju uvid u određene aspekte poslovanja. One mogu obuhvatiti sve: od ponašanja potrošača, učinkovitosti marketinških kampanja, do prodajnih rezultata. Kroz analizu ovih podataka, možete lakše razumjeti tržišne trendove, identificirati prilike i prijetnje, te donijeti informirane odluke. 

Što je benchmarking? 

Benchmarking je proces usporedbe vašeg poslovanja s najboljim praksama u industriji ili s konkurentima. Cilj benchmarkinga je identificirati područja u kojima možete poboljšati svoje poslovanje, a to uključuje analizu performansi, procesa i strategija koje koriste vodeće tvrtke kako biste mogli primijeniti slične metode i poboljšati svoje rezultate. 

Zašto su statistike i benchmarking bitni za poduzetnike početnike? 

Kada tek započinjete svoje poduzetničko putovanje, nemate povijesne podatke na koje se možete osloniti. U takvim situacijama, statistike i benchmarking pružaju važne smjernice koje vam mogu pomoći da se orijentirate na tržištu. Evo i nekoliko razloga za to: 

  • Informirane odluke - korištenjem statistika možete donositi odluke temeljene na stvarnim podacima, a ne na intuiciji ili pretpostavkama (koje također imaju svoju ulogu u suvremenom poslovanju). 
  • Identifikacija trendova - statistike vam pomažu identificirati aktualne trendove u industriji, što vam može pomoći u prilagodbi i optimizaciji (ako ih se odlučite pratiti). 
  • Učinkovitost resursa - benchmarking vam omogućava da vidite kako vodeće tvrtke koriste svoje resurse, te vam poslužiti kao inspiracija kako da optimizirate vlastite procese u svrhu postizanja boljih rezultata. 
  • Konkurentna prednost - razumijevanjem konkurencije možete identificirati područja u kojima trebate poboljšanja ili diferencijaciju.  
     

Optimizacija za tražilice - SEO 

SEO vam pomaže da bolje razumijete kako korisnici dolaze do informacija o vašem brendu i vašim konkurentima na internetu. Implementiranjem SEO strategija možete povećati vidljivost i rangiranje svoje web stranice na stranicama rezultata pretraživanja, što može znatno povećati posjećenost vašeg weba i stopu konverzije. 

Stopa konverzije 

  • Više od trećine marketinških lidera ističe stopu konverzije kao ključni pokazatelj performansi (KPI). Gotovo dvije trećine marketinških stručnjaka izvještava da je prosječna stopa konverzije na odredišnim stranicama manja od 10 %. Dok 70 % marketera smatra da je A/B testiranje nužno i ključno za povećanje stope konverzije. 

Mobilno pretraživanje 

  • Mobilno pretraživanje prevladava, osobito među mlađim korisnicima. Oko 80 % generacije Z i 62 % milenijalaca preferiraju mobilno pretraživanje. Također, za većinu marketera, mobilni uređaji generiraju više od polovice njihovog godišnjeg prometa. 

Organsko pretraživanje

  • 75 % marketera vjeruje da će tražilice s umjetnom inteligencijom pozitivno utjecati na njihove blogove, a 68 % očekuje porast prometa. Optimizacija sadržaja na temelju ključnih riječi i dalje je glavni fokus za mnoge brendove. 

Preporuke za optimizaciju: 

Optimizirajte za mobilne uređaje 

  • S obzirom na visoki udio mobilnog pretraživanja, vaša web stranica mora biti prilagođena mobilnim uređajima. To uključuje brzo učitavanje, responzivni dizajn i jednostavnu navigaciju. Mobilni uređaji generiraju značajan dio prometa, pa je optimizacija za mobilno iskustvo neophodna. 

Koristite A/B testiranje za poboljšanje konverzija 

  • A/B testiranje omogućuje vam testiranje različitih verzija vaših odredišnih stranica i marketinških kampanja kako biste identificirali što najbolje funkcionira. S obzirom na to da je prosječna stopa konverzije na e-trgovinama ispod 2 %, testiranje i optimizacija mogu značajno poboljšati vaše rezultate. 

Fokusirajte se na optimizaciju sadržaja

  • Optimizacija sadržaja prema ključnim riječima pomaže poboljšati rangiranje na pretraživačima. Redovito ažuriranje blogova i stvaranje kvalitetnog sadržaja koji odgovara interesima vaših idealnih kupaca može povećati promet na vašoj stranici. Korištenje alata i strategija za optimizaciju sadržaja ključ je za dugoročni SEO uspjeh. 
     

Email marketing 

Email marketing i dalje je jedan od najefikasnijih načina za povezivanje s kupcima i izgradnju dugotrajnih odnosa. Na temelju sljedećih statistika email marketinga, možete saznati kako marketinški stručnjaci danas koriste email kako bi maksimizirali ROI i uspostavili snažne veze s kupcima. 

Stopa klikanja (CTR) 

  • Prosječna stopa klikanja za emailove poslane korisnicima Constant Contact-a iznosi 1,40 %. Marketinški stručnjaci izvještavaju da segmentirani emailovi ostvaruju 30 % više otvaranja i 50 % više klikova nego nesegmentirani emailovi. Također, stopa klikanja je najvažnija metrika koju marketeri koriste za praćenje uspjeha svojih email kampanja. 

Email sadržaj 

  • 95 % marketinških stručnjaka koji koriste generativni AI za kreiranje emailova ocjenjuju ga učinkovitim, dok 54 % smatra da je vrlo učinkovit. 43 % marketinških stručnjaka koji koriste generativni AI kažu da je najkorisniji za kreiranje sadržaja emaila. Korištenje imena kupaca najčešća je strategija koju marketinški stručnjaci koriste za personalizaciju svojih emailova (op. a. - to je samo jedan od elemenata personalizacije, a ako vas zanima više predlažem da pogledate ovaj webinar). 47 % primatelja emailova kaže da otvaraju email na temelju samog naslova, dok 69 % označava email kao spam na temelju naslova. 

Segmentacija emailova 

  • Segmentirani emailovi ostvaruju 30 % više otvaranja i 50 % više klikova nego nesegmentirani emailovi. 78 % marketinških stručnjaka izvještava da je segmentacija pretplatnika najefikasnija strategija koju koriste za email marketinške kampanje. Također, 64 % marketinških stručnjaka personalizira svoje emailove prema specifičnim segmentima. 

Korištenje emaila 

  • 59 % Amerikanaca kaže da većina emailova koje primaju nisu korisni. Previše emailova je glavni razlog zbog kojeg se potrošači odjavljuju. 40 % korisnika emaila ima barem 50 nepročitanih poruka u svojim inboxima. Broj globalnih korisnika emaila dosegao je 4,26 milijardi u 2022. i predviđa se rast na 4,73 milijarde do 2026. 

Mobilni email 

  • 41 % pregleda emailova, uključujući 75 % pregleda Gmail emailova, dolazi s mobilnih uređaja. 35 % marketinških stručnjaka za email koristi mobilni pristup ili mobilno responzivni dizajn. 

Preporuke za optimizaciju: 

Segmentacija pretplatnika 

  • Segmentacija pretplatnika može značajno povećati stope otvaranja i klikanja. Razmotrite korištenje različitih kriterija za segmentaciju, kao što su demografski podaci, interesi i ponašanje kupaca, kako biste poslali relevantne i personalizirane poruke. 

Personalizacija emailova 

  • Korištenje imena kupaca i personaliziranih sadržaja može poboljšati angažman primatelja. Generativni AI može biti koristan alat za kreiranje učinkovitih i prilagođenih email kopija koje privlače pažnju i potiču na akciju. 

Optimizacija za mobilne uređaje 

  • S obzirom na visok udio pregleda emailova s mobilnih uređaja, osigurajte da su vaši emailovi mobilno-prilagođeni. Koristite responzivni dizajn kako bi bili lako čitljivi i atraktivni na manjim ekranima.  

Prodaja 

Snažan odnos između marketinga i prodaje ključan je za uspjeh. Kada vaš prodajni tim ima pristup svim potrebnim informacijama o marketinškim aktivnostima, može raditi učinkovitije, što u konačnici pomaže povećati broj interakcija s potencijalnim kupcima i ostvariti više prodaja. 

CRM (Customer Relationship Management) 

  • 61 % voditelja prodaje automatiziralo je svoj CRM softver u 2023. godini. 78 % voditelja prodaje kaže da njihov CRM učinkovito poboljšava usklađenost između prodajnih i marketinških timova. Najuspješniji prodavači provode oko 18 % više vremena ažurirajući svoj CRM sustav nego prosječni prodavači. 91 % tvrtki s deset ili više zaposlenika koristi CRM sustav za upravljanje podacima o korisnicima. 45 % tvrtki izvijestilo je da je korištenje CRM softvera povećalo njihov prihod od prodaje. 

Prodaja 

  • Globalna maloprodajna prodaja predviđa se da će iznositi više od 30 trilijuna dolara do 2026. godine. 22 % marketinških lidera navodi da je rast prihoda i prodaje njihov primarni cilj. 96 % potencijalnih kupaca provodi vlastito istraživanje prije nego što razgovaraju s ljudskim prodajnim predstavnikom. Više od polovice voditelja prodaje koristi sadržaj za podršku prodaji, a 79 % kaže da su ti materijali ključni za uspješnu prodaju. 

Sporazum o razini usluge (SLA) 

  • 85 % marketinških stručnjaka koji imaju SLA vjeruju da je njihova marketinška strategija učinkovita. Tvrtke s aktivnim SLA vjerojatnije će ostvariti veći povrat ulaganja iz godine u godinu u usporedbi s onima bez SLA. Tvrtke s aktivnim SLA imaju 31 % veću vjerojatnost da će zaposliti dodatne prodavače kako bi zadovoljile potražnju. 

Prodaja putem društvenih mreža (Social selling) 

  • Poduzeća koja daju prednost prodaji na društvenim mrežama imaju 51 % veću vjerojatnost da će postići svoje prodajne ciljeve. Prodajni profesionalci s jakim indeksom ovakve prodaje na LinkedInu imaju 45 % više prodajnih prilika nego oni bez jakog indeksa. Kada su ljudi izloženi brend porukama na LinkedInu, šest puta je vjerojatnije da će se konvertirati. 

Preporuke za optimizaciju: 

Implementacija CRM sustava 

  • Automatizirajte svoj CRM sustav kako biste poboljšali usklađenost između prodajnih i marketinških timova. Korištenje CRM softvera može povećati prodajni prihod i omogućiti učinkovitije upravljanje korisničkim podacima. 

Optimizacija prodajne strategije 

  • Koristite sadržaj za podršku prodaji kako biste povećali uspješnost prodajnog procesa. Uključivanje informacija koje potencijalni kupci traže može pomoći u skraćivanju prodajnog ciklusa i povećanju stope konverzije. 

Uvođenje prodaje na društvenim mrežama 

  • Aktivno koristite društvene mreže za prodaju kako biste povećali broj prodajnih prilika. Fokusirajte se na izgradnju snažnog online prisustva i interakciju s potencijalnim kupcima na platformama poput LinkedIna ili drugih mreža gdje se nalaze vaši idealni kupci.  

Oglašavanje 

Oglašavanje može pomoći u privlačenju kupaca, povećanju prepoznatljivosti brenda i generiranju prihoda. Sljedeće statistike oglašavanja pomoći će vam razumjeti kako potrošači danas percipiraju plaćene medije i koje oglašavačke taktike najbolje funkcioniraju za tvrtke koje žele privući nove kupce. 

Ključne statistike: 

Blokiranje oglasa 

  • Marketinški stručnjaci kažu da je planirano ukidanje trećih kolačića od strane Googlea najviše utjecalo na njihove marketinške strategije ove godine. U 2022. godini, 35,7 % globalnih korisnika interneta prijavilo je korištenje blokatora oglasa (Ad blocker) prilikom pregledavanja sadržaja online. Blokiranje oglasa najčešće je u Kini, Indoneziji i Vijetnamu, gdje više od 40 % korisnika interneta koristi ove alate. Ljudi između 18 i 29 godina vjerojatnije će koristiti blokatore, dok su mlađi tinejdžeri i starije skupine manje skloni tome. Globalno, postoji 530 milijuna korisnika mobilnih blokatora oglasa i 290 milijuna korisnika blokatora oglasa na stolnim računalima. 

Prikazni oglasi (Display advertising) 

  • 22 % marketinških stručnjaka koristi prikazne oglase kao dio svoje marketinške strategije. U 2022. godini, prikazni oglasi činili su 30 % svih digitalnih troškova oglašavanja. Devet od deset dolara potrošenih na prikazno oglašavanje u Sjedinjenim Državama dodjeljuje se putem programatske kupnje. Maloprodajna industrija troši najviše na prikazne oglase, što čini 24,7 % američke potrošnje. Očekuje se da će američke e-trgovine potrošiti više od 15 milijardi dolara na prikazne oglase u 2026. godini. 

Mobilno oglašavanje 

  • Očekuje se da će globalna potrošnja na mobilno oglašavanje premašiti 300 milijardi dolara do 2024. godine. Sjedinjene Države predvode svijet u potrošnji na mobilno oglašavanje, s godišnjom potrošnjom od preko 150 milijardi dolara. Kina je drugo najveće tržište za mobilno oglašavanje, s godišnjom potrošnjom od gotovo 115 milijardi dolara. Američki marketinški stručnjaci prijavljuju da 19 % svojih marketinških proračuna dodjeljuju mobilnom oglašavanju. Više od polovice globalnog web prometa dolazi s mobilnih uređaja, što ovu platformu čini ključnom za oglašivače. Većina marketinških stručnjaka prijavljuje da su mobilni uređaji odgovorni i za više od polovice njihovog godišnjeg prometa. 

Pay-Per-Click (PPC) oglašavanje 

  • Uz učinkovitu optimizaciju, PPC oglašavanje može donijeti prosječne povrate od 2 dolara za svaki potrošeni dolar, što znači povrat ulaganja od 200 %. Personalizirane odredišne stranice mogu učiniti PPC oglašavačke kampanje 5 % učinkovitijima. Osim toga, 84 % brendova i marketinških stručnjaka izjavilo je da postižu dobre rezultate s PPC oglašavačkim kampanjama. 

Video oglašavanje 

  • Očekuje se da će potrošnja na video oglase doseći preko 191 milijardu dolara u 2024. godini i više od 240 milijardi dolara do 2028. godine. 92 % video marketinških stručnjaka izvještava da video oglašavanje pruža dobar povrat ulaganja. Čak 91 % poduzeća koristi video kao marketinški alat. Video platforma TikTok generirala je 4 milijarde dolara prihoda od oglašavanja u 2022., a očekuje se da će se taj prihod udvostručiti do 2024. godine. 

Preporuke za optimizaciju: 

Razmatranje utjecaja blokatora oglasa 

  • S obzirom na rastući trend blokiranja oglasa, važno je razmotriti alternative poput nativnog oglašavanja i sponzoriranog sadržaja koji se integrira u korisničko iskustvo na neinvazivan način. 

Iskorištavanje potencijala mobilnog oglašavanja 

  • Mobilno oglašavanje postaje sve važnije s obzirom na sve veći udio mobilnog web prometa. Prilagodite svoje oglase za mobilne uređaje i osigurajte da su vaši oglasi optimizirani za manje ekrane. 

Korištenje video oglasa za veći ROI 

  • Video oglašavanje pokazuje visoki povrat ulaganja. Ulaganje u kratke, atraktivne videozapise koji privlače pažnju može značajno poboljšati vašu oglašavačku učinkovitost. Fokusirajte se na platforme poput YouTubea i TikToka za širenje vašeg dosega. 

 

Bez obzira na veličinu vašeg poslovanja, oslanjanje na statistike i benchmarking može vam pružiti ključne uvide za donošenje informiranih odluka.

Korištenjem ovih alata, možete identificirati prilike za optimizaciju i poboljšanje svojih poslovnih procesa. U sljedećem članku, predstaviti ću vam dodatne statistike i savjete kako ih možete iskoristiti za rast i razvoj vašeg poduzeća. 
 
 

  • Podijeli:

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić osnivačica je konzultantske agencije Astarta: Bit koja djeluje na sjecištu marketinga, prodaje i razvoja poslovanja putem Inbound metodologije. Bez obzira uvodi li poduzetnike početnike u svijet digitalnog poslovanja, marketinga i prodaje, ili surađuje s već razvijenim organizacijama u transformaciji njihovog poslovanja, pomaže svojim klijentima sistematizirati, organizirati i provesti rješenja skrojena po njihovoj mjeri koja im omogućavaju lakšu prilagodbu promjenama tržišta i navikama potrošača, dok pri tome ostvaruju veće prihode i stabilniju poziciju na tržištu.

https://www.linkedin.com/in/andreja-fazlic/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Od iluzije transformacije do realnosti razvoja
Od iluzije transformacije do realnosti razvoja

Digitalizacija poslovanja, usklađivanje tehnologije, procesa i ljudi, često zvuči poput nečega što se postigne preko noći, ali stvarnost je mnogo složenija. Većina poslovanja treba digitalni razvoj – postupan, fleksibilan i ljudski vođen proces prilagodbe. A sve o digitalnoj transformaciji, donosi nam Andreja Fazlić u svojem novom članku.

Webinar – Nautilus: Sveobuhvatno rješenje za upravljanje charter flotom
Webinar – Nautilus: Sveobuhvatno rješenje za upravljanje charter flotom

Svaka čarter tvrtka mora koordinirati između gostiju, plovila, vlasnika i zaposlenika - i to uspješno, zar ne? U isto vrijeme se sve radne operacije moraju neometano odvijati. I kako onda sebi i svom poslovanju olakšati rad i pojednostaviti dnevne zadatke? Na našem webinaru ćete otkriti sve o tome kako uz pravu sveobuhvatnu aplikaciju za čarter management koja će ne samo unaprijediti, nego i preoblikovati vaše poslovanje. Registrirajte se i saznajte kako transformirati svoje poslovanje!

11 mitova o društvenim mrežama (razotkriveno)
11 mitova o društvenim mrežama (razotkriveno)

Društvene mreže se stalno razvijaju, s novim trendovima, taktikama i nadogradnjama platformi koja vas konstanto zasipaju sa svih strana. Uz sve te promjene, lako je podleći dezinformacijama ili zastarjelim savjetima. Međutim, jedna od najvrjednijih vještina za dugoročni uspjeh na društvenim mrežama je naučiti razlikovati činjenice od fikcije.

Sunčana Hrvatska - hoćemo li napokon iskoristiti pun potencijal solarne energije?
Sunčana Hrvatska - hoćemo li napokon iskoristiti pun potencijal solarne energije?

Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.