Osvrt: HubSpot izvještaj - stanje poduzetništva 2024.


Andreja Fazlić nam u svom novom članku donosi pregled poduzetništva za 2024., koji je ujedno i odličan uvid u razloge zašto sve više ljudi ulazi u poduzetničke vode. Saznajte s kojim se izazovima susreću poduzetnici i što zapravo pokazuje njihova spremnost na rizik. Ovaj pregled nudi i korisne smjernice svima koji žele bolje razumjeti tržište i uspješno upravljati svojim poslovanjem.

Ponekad, nakon dugog pisanja o složenim temama poput strategije i sustava za generiranje prihoda, volim se osvrnuti na izvješća koja pružaju širu perspektivu o trenutnom stanju tržišta.  
 
Jedno od takvih izvješća koje mi je nedavno zapelo za oko je Izvješće o stanju poduzetništva za 2024. iz HubSpot-a.  
 
Radi se o istraživanju koje je obuhvatilo više od 200 vlasnika tvrtki diljem svijeta - spoiler alert, nismo toliko različiti koliko bismo možda željeli biti. Iako nas često zanima praktični dio poduzetništva, statistike i analize također mogu pomoći da bolje razumijemo što nas čeka u budućnosti. 
 
Jedan od glavnih uvida ovog izvješća jest da većina poduzetnika ne započinje posao zbog strasti, već zbog želje za promjenom stila života.  
 
Čak 70 % ispitanika navelo je kako im je primarni motiv bio želja da pobjegnu od standardnog 9-5 posla i postanu sami sebi šefovi.  

Financije su, naravno, najveći izazov s kojim se poduzetnici suočavaju širom svijeta. Više od 54 % ispitanika navelo je financiranje i održavanje likvidnosti dominantnim izazovom u svom poslovanju.  
 
Pristup kapitalu i upravljanje financijama svakodnevna su borba. Nisam ni ja bila pošteđena na ovom frontu, ali mogu potvrditi da su to bili momenti koji su unaprijedili moju snalažljivost i vještinu konstantne prilagodbe.  
 
S druge strane, najzanimljivija prilika koju poduzetnici vide u sljedećoj godini je rast baze kupaca. Više od 57% ispitanika prepoznaje upravo ovo kao ključan element za napredak. Kada gledam vlastite projekte, projekte klijenata i strategije za nadolazeće razdoblje, potpuno se slažem s ovim.  
 
Bez obzira na inovacije ili tehnologije koje uvedemo, na kraju se sve svodi na kupce – kako ih privući i, što je još važnije, kako ih zadržati. Marketing, posebno ovaj kroz društvene mreže i preporuke kupaca ostaju najvažniji kanal za njihovo privlačenje i zadržavanje.  
 
Ne iznenađuje ni činjenica da 74 % poduzetnika koristi osobna sredstva za financiranje svog poslovanja - što pokazuje koliko je poduzetništvo osobno!  
 
Bez obzira na to koliko je teško, većina poduzetnika nastavlja dalje s velikim rizicima jer vjeruje u svoje projekte. Mnogi od nas kreću u poduzetništvo s vlastitim ušteđevinama i podrškom obitelji, svjesni da rizik može donijeti velike nagrade, ali i ozbiljne gubitke. 
 

U konačnici, većina poduzetnika ostaje optimistična unatoč izazovima – 37 % očekuje povećanje prihoda u sljedećih 12 mjeseci, što je pozitivan znak. 23 % očekuje da će osigurati nova ulaganja, a samo 6 % predviđa smanjenje poslovanja, što pokazuje koliko je poduzetnička zajednica spremna za daljnji rast
 
Ovo izvješće nudi koristan globalni pregled trenutnog stanja poduzetništva, naglašavajući ključne izazove i prilike s kojima se svi suočavamo.  
 
Ako tražite načine kako poboljšati svoje poslovanje ili ste jednostavno znatiželjni o smjerovima tržišta, ovi podaci mogu vam biti dobar početak.  
 
Poduzetništvo je put pun izazova, ali i prilika za one hrabre i uporne. Ako ste spremni suočiti se s rizicima i preprekama, nagrade su velike.  
 
Za kraj, podsjetit ću vas na ključnu poruku izvješća: ne morate sve sami. Umrežavanje, savjeti i podrška zajednice ključni su za dugoročni uspjeh - povežimo se.  
 

  • Podijeli:

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić osnivačica je konzultantske agencije Astarta: Bit koja djeluje na sjecištu marketinga, prodaje i razvoja poslovanja putem Inbound metodologije. Bez obzira uvodi li poduzetnike početnike u svijet digitalnog poslovanja, marketinga i prodaje, ili surađuje s već razvijenim organizacijama u transformaciji njihovog poslovanja, pomaže svojim klijentima sistematizirati, organizirati i provesti rješenja skrojena po njihovoj mjeri koja im omogućavaju lakšu prilagodbu promjenama tržišta i navikama potrošača, dok pri tome ostvaruju veće prihode i stabilniju poziciju na tržištu.

https://www.linkedin.com/in/andreja-fazlic/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Strategija ili kaos: Što odabirete za svoju tvrtku?
Strategija ili kaos: Što odabirete za svoju tvrtku?

Strategija nije samo plan – ona je smjer, vizija i dosljednost u provođenju odluka. Ipak, mnoge tvrtke upadaju u zamku kratkoročnih rješenja i improvizacije, što ih dugoročno vodi u kaos i stagnaciju. Saznajte kako je strategija evoluirala od antičke Grčke do suvremenih poslovnih modela - zašto su provjereni modeli strateškog planiranja, poput onih koje naglašava Andreja Fazlić, bitni za održiv rast? I kakvu ulogu u svemu tome igra organizacijska kultura.

Koji marketing trikovi najbolje rade u čarter segmentu
Koji marketing trikovi najbolje rade u čarter segmentu

Čarter industrija u Hrvatskoj izuzetno je konkurentna. Svaki čarter ili vlasnik flote bore se za pažnju potencijalnih gostiju, a klasični pristupi više nisu dovoljni. Oni koji razumiju što funkcionira u digitalnom marketingu, znaju i kako spojiti strategiju s očekivanjima modernih putnika. Donosimo vam nekoliko marketing trikova - konkretne taktike koje privlače prave goste i pretvaraju ih u zadovoljne klijente.

Personalizacija u čarteru - što vaši gosti zaista žele?
Personalizacija u čarteru - što vaši gosti zaista žele?

Većina čarter gostiju zna što može očekivati – preuzimanje broda, standardna oprema, unaprijed definirana ruta. No, upravo tu leži prilika. Prava personalizacija ne znači samo ispunjavanje želja, već otkrivanje potreba koje gosti ni sami nisu prepoznali. Mali, nenametljivi detalji mogu stvoriti osjećaj ekskluzivnosti, čak i kod onih koji su već prošli desetke plovidbi. Kako se istaknuti u industriji u kojoj svi nude sličnu uslugu? Otkrijte kako se istaknuti personalizacijom koja ne djeluje forsirano, već kao prirodan nastavak očekivanja gostiju.

Kako male čarter tvrtke mogu konkurirati velikim flotama
Kako male čarter tvrtke mogu konkurirati velikim flotama

Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.