Osvrt: HubSpot izvještaj - stanje poduzetništva 2024.


Andreja Fazlić nam u svom novom članku donosi pregled poduzetništva za 2024., koji je ujedno i odličan uvid u razloge zašto sve više ljudi ulazi u poduzetničke vode. Saznajte s kojim se izazovima susreću poduzetnici i što zapravo pokazuje njihova spremnost na rizik. Ovaj pregled nudi i korisne smjernice svima koji žele bolje razumjeti tržište i uspješno upravljati svojim poslovanjem.

Ponekad, nakon dugog pisanja o složenim temama poput strategije i sustava za generiranje prihoda, volim se osvrnuti na izvješća koja pružaju širu perspektivu o trenutnom stanju tržišta.  
 
Jedno od takvih izvješća koje mi je nedavno zapelo za oko je Izvješće o stanju poduzetništva za 2024. iz HubSpot-a.  
 
Radi se o istraživanju koje je obuhvatilo više od 200 vlasnika tvrtki diljem svijeta - spoiler alert, nismo toliko različiti koliko bismo možda željeli biti. Iako nas često zanima praktični dio poduzetništva, statistike i analize također mogu pomoći da bolje razumijemo što nas čeka u budućnosti. 
 
Jedan od glavnih uvida ovog izvješća jest da većina poduzetnika ne započinje posao zbog strasti, već zbog želje za promjenom stila života.  
 
Čak 70 % ispitanika navelo je kako im je primarni motiv bio želja da pobjegnu od standardnog 9-5 posla i postanu sami sebi šefovi.  

Financije su, naravno, najveći izazov s kojim se poduzetnici suočavaju širom svijeta. Više od 54 % ispitanika navelo je financiranje i održavanje likvidnosti dominantnim izazovom u svom poslovanju.  
 
Pristup kapitalu i upravljanje financijama svakodnevna su borba. Nisam ni ja bila pošteđena na ovom frontu, ali mogu potvrditi da su to bili momenti koji su unaprijedili moju snalažljivost i vještinu konstantne prilagodbe.  
 
S druge strane, najzanimljivija prilika koju poduzetnici vide u sljedećoj godini je rast baze kupaca. Više od 57% ispitanika prepoznaje upravo ovo kao ključan element za napredak. Kada gledam vlastite projekte, projekte klijenata i strategije za nadolazeće razdoblje, potpuno se slažem s ovim.  
 
Bez obzira na inovacije ili tehnologije koje uvedemo, na kraju se sve svodi na kupce – kako ih privući i, što je još važnije, kako ih zadržati. Marketing, posebno ovaj kroz društvene mreže i preporuke kupaca ostaju najvažniji kanal za njihovo privlačenje i zadržavanje.  
 
Ne iznenađuje ni činjenica da 74 % poduzetnika koristi osobna sredstva za financiranje svog poslovanja - što pokazuje koliko je poduzetništvo osobno!  
 
Bez obzira na to koliko je teško, većina poduzetnika nastavlja dalje s velikim rizicima jer vjeruje u svoje projekte. Mnogi od nas kreću u poduzetništvo s vlastitim ušteđevinama i podrškom obitelji, svjesni da rizik može donijeti velike nagrade, ali i ozbiljne gubitke. 
 

U konačnici, većina poduzetnika ostaje optimistična unatoč izazovima – 37 % očekuje povećanje prihoda u sljedećih 12 mjeseci, što je pozitivan znak. 23 % očekuje da će osigurati nova ulaganja, a samo 6 % predviđa smanjenje poslovanja, što pokazuje koliko je poduzetnička zajednica spremna za daljnji rast
 
Ovo izvješće nudi koristan globalni pregled trenutnog stanja poduzetništva, naglašavajući ključne izazove i prilike s kojima se svi suočavamo.  
 
Ako tražite načine kako poboljšati svoje poslovanje ili ste jednostavno znatiželjni o smjerovima tržišta, ovi podaci mogu vam biti dobar početak.  
 
Poduzetništvo je put pun izazova, ali i prilika za one hrabre i uporne. Ako ste spremni suočiti se s rizicima i preprekama, nagrade su velike.  
 
Za kraj, podsjetit ću vas na ključnu poruku izvješća: ne morate sve sami. Umrežavanje, savjeti i podrška zajednice ključni su za dugoročni uspjeh - povežimo se.  
 

  • Podijeli:

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić osnivačica je konzultantske agencije Astarta: Bit koja djeluje na sjecištu marketinga, prodaje i razvoja poslovanja putem Inbound metodologije. Bez obzira uvodi li poduzetnike početnike u svijet digitalnog poslovanja, marketinga i prodaje, ili surađuje s već razvijenim organizacijama u transformaciji njihovog poslovanja, pomaže svojim klijentima sistematizirati, organizirati i provesti rješenja skrojena po njihovoj mjeri koja im omogućavaju lakšu prilagodbu promjenama tržišta i navikama potrošača, dok pri tome ostvaruju veće prihode i stabilniju poziciju na tržištu.

https://www.linkedin.com/in/andreja-fazlic/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Tenderi pod povećalom: Nova pravila plovidbe koja čarter tvrtke moraju znati
Tenderi pod povećalom: Nova pravila plovidbe koja čarter tvrtke moraju znati

U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Koje je sigurno područje plovidbe, smije li prevoziti putnike i sl. Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje područja plovidbe tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.

Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge
Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge

Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.

Komunikacija u kriznim situacijama - praktičan vodič za čarter tvrtke
Komunikacija u kriznim situacijama - praktičan vodič za čarter tvrtke

U čarteru, sve počinje i završava na dojmu - u svakoj poruci, tonu i reakciji. Danas gosti ne žele savršenstvo, ali žele znati da netko drži stvari pod kontrolom. Ne žele da ih se ignorira. A kad nastane situacija, žele znati da netko preuzima odgovornost. Ne možete spriječiti sve probleme. Ali možete naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama.

Digitalni marketing u čarter industriji: Vrijeme je za jače odnose s gostima
Digitalni marketing u čarter industriji: Vrijeme je za jače odnose s gostima

Digitalni marketing u yacht čarter industriji nije pitanje trendova nego odgovornog poslovanja. U ovom članku Selma Ćubara razbija ključne zablude – od iluzije o online platformama do pogrešnog razumijevanja brenda i lojalnosti gosta. Jasno, konkretno i poticajno, ovaj tekst otvara prostor za konstruktivan razgovor među agentima, fleet operaterima i svima koji vjeruju da odnos s gostom nije trošak – nego temelj dugoročnog uspjeha.