Osvrt: HubSpot izvještaj - stanje poduzetništva 2024.


Andreja Fazlić nam u svom novom članku donosi pregled poduzetništva za 2024., koji je ujedno i odličan uvid u razloge zašto sve više ljudi ulazi u poduzetničke vode. Saznajte s kojim se izazovima susreću poduzetnici i što zapravo pokazuje njihova spremnost na rizik. Ovaj pregled nudi i korisne smjernice svima koji žele bolje razumjeti tržište i uspješno upravljati svojim poslovanjem.

Ponekad, nakon dugog pisanja o složenim temama poput strategije i sustava za generiranje prihoda, volim se osvrnuti na izvješća koja pružaju širu perspektivu o trenutnom stanju tržišta.  
 
Jedno od takvih izvješća koje mi je nedavno zapelo za oko je Izvješće o stanju poduzetništva za 2024. iz HubSpot-a.  
 
Radi se o istraživanju koje je obuhvatilo više od 200 vlasnika tvrtki diljem svijeta - spoiler alert, nismo toliko različiti koliko bismo možda željeli biti. Iako nas često zanima praktični dio poduzetništva, statistike i analize također mogu pomoći da bolje razumijemo što nas čeka u budućnosti. 
 
Jedan od glavnih uvida ovog izvješća jest da većina poduzetnika ne započinje posao zbog strasti, već zbog želje za promjenom stila života.  
 
Čak 70 % ispitanika navelo je kako im je primarni motiv bio želja da pobjegnu od standardnog 9-5 posla i postanu sami sebi šefovi.  

Financije su, naravno, najveći izazov s kojim se poduzetnici suočavaju širom svijeta. Više od 54 % ispitanika navelo je financiranje i održavanje likvidnosti dominantnim izazovom u svom poslovanju.  
 
Pristup kapitalu i upravljanje financijama svakodnevna su borba. Nisam ni ja bila pošteđena na ovom frontu, ali mogu potvrditi da su to bili momenti koji su unaprijedili moju snalažljivost i vještinu konstantne prilagodbe.  
 
S druge strane, najzanimljivija prilika koju poduzetnici vide u sljedećoj godini je rast baze kupaca. Više od 57% ispitanika prepoznaje upravo ovo kao ključan element za napredak. Kada gledam vlastite projekte, projekte klijenata i strategije za nadolazeće razdoblje, potpuno se slažem s ovim.  
 
Bez obzira na inovacije ili tehnologije koje uvedemo, na kraju se sve svodi na kupce – kako ih privući i, što je još važnije, kako ih zadržati. Marketing, posebno ovaj kroz društvene mreže i preporuke kupaca ostaju najvažniji kanal za njihovo privlačenje i zadržavanje.  
 
Ne iznenađuje ni činjenica da 74 % poduzetnika koristi osobna sredstva za financiranje svog poslovanja - što pokazuje koliko je poduzetništvo osobno!  
 
Bez obzira na to koliko je teško, većina poduzetnika nastavlja dalje s velikim rizicima jer vjeruje u svoje projekte. Mnogi od nas kreću u poduzetništvo s vlastitim ušteđevinama i podrškom obitelji, svjesni da rizik može donijeti velike nagrade, ali i ozbiljne gubitke. 
 

U konačnici, većina poduzetnika ostaje optimistična unatoč izazovima – 37 % očekuje povećanje prihoda u sljedećih 12 mjeseci, što je pozitivan znak. 23 % očekuje da će osigurati nova ulaganja, a samo 6 % predviđa smanjenje poslovanja, što pokazuje koliko je poduzetnička zajednica spremna za daljnji rast
 
Ovo izvješće nudi koristan globalni pregled trenutnog stanja poduzetništva, naglašavajući ključne izazove i prilike s kojima se svi suočavamo.  
 
Ako tražite načine kako poboljšati svoje poslovanje ili ste jednostavno znatiželjni o smjerovima tržišta, ovi podaci mogu vam biti dobar početak.  
 
Poduzetništvo je put pun izazova, ali i prilika za one hrabre i uporne. Ako ste spremni suočiti se s rizicima i preprekama, nagrade su velike.  
 
Za kraj, podsjetit ću vas na ključnu poruku izvješća: ne morate sve sami. Umrežavanje, savjeti i podrška zajednice ključni su za dugoročni uspjeh - povežimo se.  
 

  • Podijeli:

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić osnivačica je konzultantske agencije Astarta: Bit koja djeluje na sjecištu marketinga, prodaje i razvoja poslovanja putem Inbound metodologije. Bez obzira uvodi li poduzetnike početnike u svijet digitalnog poslovanja, marketinga i prodaje, ili surađuje s već razvijenim organizacijama u transformaciji njihovog poslovanja, pomaže svojim klijentima sistematizirati, organizirati i provesti rješenja skrojena po njihovoj mjeri koja im omogućavaju lakšu prilagodbu promjenama tržišta i navikama potrošača, dok pri tome ostvaruju veće prihode i stabilniju poziciju na tržištu.

https://www.linkedin.com/in/andreja-fazlic/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Osvježite svoje plovilo uz pomoć bespovratnih sredstava
Osvježite svoje plovilo uz pomoć bespovratnih sredstava

Imate li plovni objekt za krstarenje ili za izlete te planirate li ga unaprijediti ili biti ekološki osviješteni? Upravo sada dostupna je posebna prilika za vlasnike ovakvih plovila koji žele smanjiti troškove ulaganja u održivu tehnologiju čak do 70%. Silvija Domitrović Došen donosi informacije o bespovratnim sredstvima Ministarstva turizma, namijenjenima zelenoj tranziciji nautičkog sektora. Otkrijte jeste li među onima koji mogu ostvariti ovu potporu.

Strategija nije bauk, ona je način razmišljanja i donošenja odluka
Strategija nije bauk, ona je način razmišljanja i donošenja odluka

Strategija je često pogrešno shvaćena kao složen i nedostupan koncept, rezerviran samo za stručnjake. Andreja Fazlić u svom novom članku objašnjava koji su zapravo strateški okviri koje bi trebao poznavati svaki CEO i svaki lider koji želi razviti učinkovitu strategiju za svoj biznis. Saznajte kako izabrati najbolje poslovne odluke koje vode do konkurentske prednosti i uspjeha.

7 načina kako poboljšati web stranicu i dobiti više upita
7 načina kako poboljšati web stranicu i dobiti više upita

Iskoristite svoju web stranicu. Jer za što je imate? Ne samo jer mislite kako je morate imati i kako bi tu bile slike vaših jedrilica, katamarana i ostaloga... Web stranica može privući i potencijalne goste, i generirati upite. Ti upiti su samo vaši - zaradu od njih ne dijelite ni sa kim.

Koje greške čarter tvrtke najčešće rade (i kako ih izbjeći)
Koje greške čarter tvrtke najčešće rade (i kako ih izbjeći)

Uspješan čarter se ne vrti samo oko bukinga. To je proces. Svejedno, koliko god se trudili, male se greške ponekad “skupo” plaćaju. Od loše strategije cijena do loše održavanih plovila, svaka mala odluka utječe na zadovoljstvo gostiju i na kraju - dugoročnu profitabilnost. Ovaj vodič će vam pomoći prepoznati najčešće greške (i izbjeći ih na vrijeme).