Društvene mreže se stalno razvijaju, s novim trendovima, taktikama i nadogradnjama platformi koja vas konstanto zasipaju sa svih strana. Uz sve te promjene, lako je podleći dezinformacijama ili zastarjelim savjetima. Međutim, jedna od najvrjednijih vještina za dugoročni uspjeh na društvenim mrežama je naučiti razlikovati činjenice od fikcije.
Društvene mreže nisu samo još jedan alat kojeg trebate koristiti zato jer možete ili mislite kako trebate - gledajte na njih kao na most za povezivanje s ljudima.
Na primjer, s ljudima koji žele provesti odmor ploveći Jadranom. I onima koji još nisu ni svjesni da to žele, odnosno onima koji traže inspiraciju.
Ipak, o društvenim mrežama postoji i dosta mitova. A i ako ih ne koristite na pravi način, trošite uzalud svoje dragocjeno vrijeme i resurse, vrteći se u krug s malo rezultata.
Ovi mitovi, ako im i dalje budete “vjerovali”, vas mogu udaljiti od stvarnih prilika i često stvarati probleme koji uopće ne postoje.
Pogledajmo koji su najrašireniji mitovi o društvenim mrežama koje biste trebali znati (i izbjegavati) ako upravljate društvenim mrežama za čarter tvrtku (ili bilo koju drugu tvrtku).
Jedan od najvećih mitova o društvenim mrežama je da više pratitelja znači veći uspjeh.
To jednostavno nije istina.
Iako velik broj pratitelja može izgledati impresivno, sami brojevi ne jamče angažman, potencijalne klijente ili booking.
Čarter tvrtka s tisućama slučajnih (ili čak i kupljenih) pratitelja vjerojatno neće postići isti učinak kao ona s manjom, predanom publikom koja aktivno sudjeluje u interakciji sa sadržajem.
Kvalitetni pratitelji - oni koji su stvarno zainteresirani za vaš brend, lokaciju ili usluge - skloniji su angažmanu, dijeljenju sadržaja i, na kraju, pretvoriti u stvarne goste.
Na kraju, bolje je imati manji krug pratitelja koji s entuzijazmom očekuju vaše nove objave, nego veliku grupu koja nema nikakvu stvarnu povezanost s vašom ponudom.
Usredotočite se na izgradnju zajednice lojalnih pratitelja koji cijene ono što im vi nudite i reagiraju na vaše objave. Posvetite se ljudima koji vam šalju svoje fotografije snimljene tijekom odmora na vašim plovilima i dijele vaš sadržaj s drugima koji bi također mogli biti zainteresirani.
Mišljenje kako morate objavljivati svakodnevno kako biste ostali relevantni, je još jedan mit.
Iako je dosljednost važna, kvalitetan sadržaj je uvijek bolji od (pre)čestih objava. I to je to.
„Napadanje“ pratitelja sadržajem samo zato što možete ili osjećate da morate, dovest će do zamora, kako publike tako i osobe koja upravlja vašim profilima.
Umjesto toga, stavite naglasak na sadržaj koji rezonira s vašim pratiteljima, poput predivnog zalaska sunca nad Jadranom, zanimljive priče o nedavnom čarter iskustvu ili savjeta kako istražiti manje poznata mjesta na Jadranu.
Također je važno imati raspored objava koji odgovara ponašanju vaše publike.
Alati kao što su Meta business suite daju informacije o tome kada je vaša publika najaktivnija.
Ako se usmjerite na kvalitetu umjesto kvantitete, to ne znači smanjenu prisutnost; to znači kako svaka objava ima svrhu, što rezultira većim angažmanom i predanijom publikom.
Neki vjeruju kako su društvene mreže isključivo za mlade ljude i kako se starije osobe ne angažiraju na nekim platformama - ali taj mit ne vidi pravi doseg društvenih mreža.
Demografski podaci na društvenim mrežama su raznoliki i obuhvaćaju sve dobne skupine i interese.
Mjesečno aktivni korisnici: 3,065 milijardi
Najveća dobna skupina: 25-34 (29.9%)
Vrijeme provedeno dnevno: 30.9 minuta
Mjesečno aktivni korisnici: 2 milijarde
Najveća dobna skupina: 18-24 (30.8%)
Vrijeme provedeno dnevno: 33.1 minuta
Mjesečno aktivni korisnici: 1.7 milijardi
Najveća dobna skupina: 18-24 (36.2%)
Vrijeme provedeno dnevno: 53.8 minuta
Mjesečno aktivni korisnici: 368 milijuna
Najveća dobna skupina: 25-34 (38.5%)
Vrijeme provedeno dnevno: 34.1 minuta
Mjesečno aktivni korisnici: 2.491 milijarda
Najveća dobna skupina: 25-34 (21.2%)
Vrijeme provedeno dnevno: 48.7 minuta
Broj članova: 1 milijarda
Najveća dobna skupina: 25-34 (60%)
69% korisnika pristupa platformi svakodnevno, a 15% nekoliko puta tjedno.
Mjesečno aktivni korisnici: 498 milijuna
Najveća dobna skupina: 25-34 (30.9%)
Vrijeme provedeno dnevno: 14.2 minute
Možda starija publika češće traži najam jahti i ima raspoloživ dohodak - i da, aktivni su na platformama poput Facebooka, Instagrama, pa čak i LinkedIna.
Starije dobne skupine koriste društvene mreže za istraživanje opcija putovanja, povezivanje s tvrtkama i pronalaženje iskustava koja odgovaraju njihovim interesima.
Kako učiniti svoje društvene mreže privlačnima za različite dobne skupine? Učinite svoju strategiju inkluzivnom.
S takvim pristupom, obraćat ćete se širokom rasponu potencijalnih gostiju, istovremeno prilagođavajući sadržaj koji odgovara različitim stilovima života i interesima.
Vizualno privlačan sadržaj je “sve” - za određene platforme. Iako kažu da slika vrijedi tisuću riječi, oslanjanjem samo na fotografije nećete postići željeni cilj.
Da, lijepa slika može zaustaviti nečije scrollanje, ali opis je taj koji angažira, objave koje educiraju, a istovremeno su i zanimljiv te snažna priča - mogu ih zadržati.
Npr., ako podijelite zabavne povijesne činjenice o nekom jadranskom otoku, zajedno sa slikom tog istog otoka, dodati ćete dubinu slici i stvoriti bogatije iskustvo.
Povezivanjem vizuala s pričom, možete pokazati osobnost vašeg čartera i dočarati svojoj osjećaj kako je to ploviti s vama.
Nemojte ustrajati samo na “lajkovima”. Fokusirajte se na komentare, dijeljenja i stvarne veze s pratiteljima.
Prva (i prirodna) reakcija na kritiku je sakriti je, pogotovo u javnom okruženju društvenih mreža.
Brisanje negativnih komentara samo stvara dojam da se vaša tvrtka boji suočiti s kritikama. Odgovaranje na njih pruža priliku za izgradnju povjerenja, pokazujući kako cijenite sve povratne informacije i posvećeni ste poboljšanju.
Ono što morate učiniti jest pristupiti kritikama profesionalno i s empatijom. Ne bitno je li riječ o lošem komentaru ili pitanju, riješite li to javno, pokazujete transparentnost i integritet.
I ako ovakve situacije vidite kao priliku za izgradnju odnosa... Možete učiniti da se vaši ljudi, vaša publika, osjećaju da ih se čuje i cijeni.
Mnogi smatraju kako je Facebook platforma prošlosti, ali to ne može biti dalje od istine.
Facebook ostaje (a i statistike to pokazuju) jedna od najraznovrsnijih platformi za ciljano oglašavanje, angažman u grupama i izgradnju zajednice.
Facebook oglasi, npr., pružaju mogućnost izuzetno specifičnog ciljanja - možete doprijeti do potencijalnih gostiju na temelju lokacije, dobi, spola i više.
Osim oglasa, Facebook grupe i stranice mogu stvoriti aktivne zajednice gdje bivši gosti i ljudi zainteresirani za čarter mogu komunicirati, postavljati pitanja i dijeliti svoja iskustva.
Na primjer, Facebook grupa za ljubitelje jedrenja koji planiraju ploviti Jadranom može biti savršen prostor za dijeljenje informacija iz prve ruke i izravno povezivanje s potencijalnim gostima.
Biti prisutan posvuda zvuči primamljivo - na svakoj društvenoj mreži; copy-paste objave, copy-paste slike...
Ali upravljanje više platformi može iscrpiti resurse (i zaposlenike).
Svaka platforma ima svoj stil, publiku i načine na koje je najbolje na njima raditi. Umjesto da pokušavate biti na svakoj mreži, fokusirajte se na platforme koje su u skladu s vašom publikom.
Instagram, sa svojim naglaskom na vizualni sadržaj, može biti najbolji izbor za čarter tvrtke, dok LinkedIn može povezivati s kolegama, alatima pa čak i konkurentima.
Odaberite jednu ili dvije platforme na kojima je vaša idealna publika najaktivnija i uložite svoju energiju u stvaranje kvalitetnog sadržaja upravo tamo.
Na taj način i štedite vrijeme i pružate vrijednost tamo gdje je najpotrebnija.
Boost objave često se smatra brzim načinom povećanja dosega. To je istina.
Ali to nije najefikasniji način za trošenje vašeg budžeta.
Boostanje je svojevrsna „laka“ verzija plaćene strategije, koja nema potrebnu “dubinu” ciljanog usmjeravanja, za ostvarivanje bilo kakvog značajnog angažmana ili konverzije.
Umjesto toga, bolje je uložiti u plaćene oglase koji vam omogućuju definiranje ciljane publike, optimiziranje za klikove ili čak usmjeravanje ljudi na booking izravno preko vaše web stranice.
Koristite Facebook Ads Manager ili napredne mogućnosti ciljanog oglašavanja na Instagramu kako biste došli do ljudi koji su pokazali interes za jedrenje, najam jahti ili nautički turizam.
S pametnijom strategijom oglašavanja vjerojatnije ćete dobiti stvarne potencijalne goste i konverzije nego što bi vam brzi boost ikada mogao donijeti.
Istina je, ne treba vam ogroman budžet za uspjeh na društvenim mrežama. Zapravo, manji budžeti, ako se koriste kreativno, mogu donijeti impresivne rezultate.
Alati poput sadržaja kreiranog od strane korisnika, kolaboracija i partnerstva s influencerima mogu potaknuti angažman, a sve za djelić troška tradicionalnih oglasa.
Na primjer, partnerstvo s lokalnim influencerom za putovanja može predstaviti vaš čarter brend ciljanoj publici. Sadržaj koji stvaraju gosti prikazuje stvarna iskustva bez potrebe za visokim budžetom i produkcijom.
Čak i organske objave mogu postići dobre rezultate uz solidnu strategiju, dokazujući tako da veliki budžeti stvarno nisu neophodni za uspjeh.
Sve je u tome da iskoristite ono što imate i fokusirate se na sadržaj koji će se svidjeti vašoj publici.
Hashtagovi mogu biti izuzetno učinkoviti, posebno za nišna tržišta.
Nišni hashtagovi pomažu vam dosegnuti manju, ali vrlo relevantnu publiku koja bi mogla biti zainteresirana za rezervaciju jahte u čarteru.
Evo 5 načina za korištenje hashtagova za nišna tržišta:
Tajna hashtagova je u pronalaženju ravnoteže između dosega i relevantnosti. Pratite performanse svojih hashtagova i s vremenom ih prilagođavajte kako biste vidjeli koji najbolje privlače angažman publike.
Društvene mreže nisu prečac ili nešto što se radi sezonski (kao što mnogi rade) – to je obaveza.
Izgradnja prisutnosti na društvenim mrežama zahtijeva vrijeme, dosljednost i fokus na odnose s publikom.
U čarter poslovanju povjerenje je važan faktor, a povjerenje se ne gradi preko noći.
Usredotočite se na stvaranje vrijednog sadržaja, odgovarajte na upite i komentare te pokažite svojim pratiteljima zašto je vaša čarter tvrtka drukčija od drugih.
Društvene mreže također nagrađuju i strpljenje. Ako se fokusirate na dugoročno, privući ćete pratitelje koji iskreno vjeruju u vaš brend i raduju se prilici za plovidbu s vama.
Ako naučite razlikovati činjenice od fikcije na društvenim mrežama, možete si uštedjeti i vrijeme i resurse. Društvene mreže nisu univerzalne, pa ne oklijevajte prilagoditi svoj pristup na temelju stvarnih rezultata.
Evo nekoliko strategija koje će vam pomoći ostati na pravom putu i izbjeći mitove o društvenim mrežama:
Algoritmi društvenih mreža, najbolje prakse i pravila na platformama često se mijenjaju. Oslonite se na pouzdane izvore, poput službenih blogova kao što su Instagram’s business blog, Social Media Examiner ili HubSpot, kao i na informacije koje dijele stručnjaci u industriji.
Stručnjaci za društvene mreže često dijele svoje znanje, trendove i osobna iskustva koja vam mogu pomoći razlikovati mitove od stvarnosti. Praćenje stučnjaka na LinkedInu ili njihovim osobnim blogovima može vas informirati o najnovijim praksama, posebno za nišna tržišta poput čartera.
Nijedna publika nije potpuno ista, pa ono što djeluje za jednu tvrtku možda neće za vašu. Isprobajte različite formate objava, vrste oglasa, taktike angažmana i hashtagove kako biste vidjeli što najbolje prolazi kod vaših pratitelja. Pratite metrike poput stope angažmana, dosega, klikova i konverzija kako bi dobili pravi osjećaj o tome što "gađa” vašu publiku.
Nova taktika ili trend možda ponekad i izgledaju obećavajuće, ali su ponekad i samo prolazna moda koja se ne uklapa s vašom publikom ili ciljevima. Prije nego se upustite u neki trend, zapitajte se je li u skladu s vašim brendom i publikom. Potražite dokaze je li to funkcioniralo za tvrtke slične vašoj ili prvo testirajte u manjem opsegu.
Analizom podataka uočit ćete obrasce koji otkrivaju što najbolje funkcionira za vašu jedinstvenu publiku. Obratite pažnju na objave koje generiraju angažman, vrijeme kada su vaši pratitelji najaktivniji i oglase koji donose konverzije.
Ponekad najbolje informacije dolaze izravno od vaših pratitelja. Ne ustručavajte se postavljati pitanja, provoditi ankete ili čak izravno kontaktirati aktivne pratitelje kako biste saznali što im se sviđa kod vašeg sadržaja. Direktno angažiranje s publikom pruža stvaran, koristan feedback, koje su vrjedniji od bilo kojeg trenda ili mita.
Ono što funkcionira za jednog na društvenim mrežama, možda neće za drugog. Ono što funkcionira za vašu čarter tvrtku, možda neće funkcionirati za vašu konkurenciju, bez obzira koliko je vaša niša mala i specifična.
Naš savjet je da društvene mreže shvatite kao stalan eksperiment – budite spremni promijeniti smjer na temelju onoga što učite od svoje publike.
Ako ustanovite da nešto djeluje, gradite na tome.
Ako ne funkcionira, pustite i pokušajte nešto novo.
Zapravo je jednostavno. No, morate biti fleksibilni i prilagodljivi ako želite da vaš brend evoluira zajedno s platformom.
Ako trebate pomoć da odbacite mitove u koje ste do sada vjerovali i prihvatite pametne strategije, slobodno nas kontaktirajte.
Možete nam čak poslati poruku na našim društvenim mrežama; Facebooku, Instagramu i LinkedInu – ali nemojte zaboraviti i pratiti nas.
I svakako se prijavite na naš redovni newsletter s najnovijim i zanimljivim vijestima iz čarter industrije.
Izvor: Statista
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Digitalizacija poslovanja, usklađivanje tehnologije, procesa i ljudi, često zvuči poput nečega što se postigne preko noći, ali stvarnost je mnogo složenija. Većina poslovanja treba digitalni razvoj – postupan, fleksibilan i ljudski vođen proces prilagodbe. A sve o digitalnoj transformaciji, donosi nam Andreja Fazlić u svojem novom članku.
Svaka čarter tvrtka mora koordinirati između gostiju, plovila, vlasnika i zaposlenika - i to uspješno, zar ne? U isto vrijeme se sve radne operacije moraju neometano odvijati. I kako onda sebi i svom poslovanju olakšati rad i pojednostaviti dnevne zadatke? Na našem webinaru ćete otkriti sve o tome kako uz pravu sveobuhvatnu aplikaciju za čarter management koja će ne samo unaprijediti, nego i preoblikovati vaše poslovanje. Registrirajte se i saznajte kako transformirati svoje poslovanje!
Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.
Glas, ton i poruke vašeg brenda nisu samo riječi na listu papira, web stranici ili na društvenim mrežama - oni su osobnost vašeg brenda. Duša vašeg brenda, ako hoćete. Svaki posao, uključujući i čarter poslovanja, mora jasno komunicirati svoj specifičan identitet. Identitet koji ide dalje od „imamo prekrasne jahte i prekrasno more”.