Mislite kako znate sve o marketingu? Razmislite ponovo. Mnoge uobičajene tvrdnje o marketingu su mitovi koji jedino mogu unazaditi vašu strategiju. Otkrijte istinu iza ovih zabluda kako biste mogli svoje marketinške strategije učiniti zaista učinkovitima.
Marketing je moćan alat za bilo koje čarter poslovanje, bilo ono veliko ili malo.
Međutim, među onima koji ga rade za svoja poslovanja, postoji puno dezinformacija o tome što je to doista marketing. A tu su i oni koji se uopće ne rade marketing.
Zablude često vode do neučinkovitih strategija i protraćenih resursa.
Stoga, donosimo neke uobičajene mitove oko marketinga, i razjašnjavamo ih.
Mnogi izjednačavaju marketing s oglašavanjem, ali marketing je puno više od samog postavljanja oglasa.
Marketing obuhvaća sve od SEO-a (optimizacija za tražilice) i sadržajnog marketinga do upravljanja društvenim mrežama i email kampanja. Zajedno, oni čine sveobuhvatan pristup s kojim možete doseći i angažirati potencijalne goste.
Oglašavanje je samo jedan dio velike slagalice.
Na primjer, čarter tvrtka može oglašavati svoje usluge u luksuznim časopisima kako bi privukla imućne klijente. No, također će joj biti potrebna solidna SEO strategija kako bi se pojavljivala u rezultatima pretraživanja kada netko traži pojmove poput “iznajmljivanje jahti u Hrvatskoj”.
Osim toga, sadržaj na društvenim mrežama koji angažira, a prikazuje čarter flotu i destinacije, te informativni blog postovi o savjetima za jedrenje i najboljim rutama, bitni su za privlačenje i održavanje interesa publike.
Neki vjeruju kako samo velike tvrtke trebaju ulagati u marketing, ali to je daleko od istine.
Male kompanije mogu imati velike koristi od dobro planiranih marketinških strategija.
Na primjer, butik čarter tvrtka može koristiti lokalni SEO kako bi privukla potencijalne goste, tako što će optimizirati svoju web stranicu za specifične lokalne pojmove pretraživanja.
Ovo povećava njenu vidljivost u lokalnim rezultatima pretraživanja, privlačeći potencijalne klijente koji traže iznajmljivanje jahti u blizini.
Također mogu provoditi ciljanu kampanju na društvenim mrežama poput Instagrama i Facebooka. Objavljivanjem svjedočanstava svojih gostiju, doživljaja s njihovih jahti i sličnog sadržaja, mogu izgraditi snažno online prisustvo, ali i angažirati svoju publiku.
Sve čarter tvrtke, bez obzira na veličinu, mogu provoditi email marketinške kampanje kako bi ostale u kontaktu sa starim gostima.
To potiče ponovni angažman, posebno ako se promoviraju personalizirane ponude i popusti.
Osim toga, svi moraju koristiti sadržajni marketing. Dosljedno objavljivanje blogova sa savjetima za jedrenje za početnike i isticanjem lokalnih atrakcija pomaže uspostaviti bilo koju čarter tvrtku kao autoritet u svojoj niši i privući organski promet na njihovu web stranicu.
Čak i malo čarter poslovanje može postići značajne rezultate uz promišljenu strategiju digitalnog marketinga, često bez velikog proračuna, već samo uz malo vremena i truda.
Marketing na društvenim mrežama može se činiti besplatnim jer platforme poput Facebooka, Instagrama i TikToka ne naplaćuju osnovno korištenje, objavljivanje postova, slika itd.
Međutim, učinkovit marketing na društvenim mrežama uključuje razne troškove. Ako želite biti uspješni na društvenim mrežama, naravno.
Ako želite uspješno upravljati društvenim mrežama svoju čarter tvrtku i učinkovito planirati sadržaj, uložite u alate za zakazivanje objava poput Hootsuitea ili Buffera. Ti alati često dolaze s pretplatom, ali su neophodni za održavanje dosljednog rasporeda objava.
Ciljano oglašavanje na društvenim mrežama može značajno povećati doseg i angažman vašeg profila.
Troškovi oglašavanja mogu varirati, ali ciljane reklame osiguravaju da pravi ljudi, poput onih koji su stvarno zainteresirani za najam jahti, vide vaš sadržaj.
Ali društvene mreže zahtijevaju još nešto - kvalitetu tog sadržaja.
Sadržaj također zahtijeva vrijeme i resurse. Ako želite povećati svoje prisustvo na društvenim mrežama i istaknuti se, unajmite grafičkog dizajnera za stvaranje vizualno privlačnog brendiranog rasporeda (grida). Koristite fotografe za profesionalne slike, kreatore sadržaja za angažirajuće objave i copywritere za SEO-optimizirane blogove.
Korištenje analitičkih alata za mjerenje performansi i prilagođavanje strategija može biti dodatni trošak.
Ali ta ulaganja svakako bi trebala zauzeti dio vašeg budžeta jer su neophodna za izgradnju snažnog prisustva na društvenim mrežama, a na kraju i povećan booking.
Suprotno uvriježenom mišljenju, email marketing je daleko od mrtvog.
Zapravo, ostaje jedan od najučinkovitijih načina za dosezanje kupaca.
Statistike pokazuju da email marketing može imati visok povrat ulaganja (ROI) kada se pravilno koristi. Korištenje email marketinga za održavanje izravne komunikacije potiče lojalnost, informira, ali i potiče ponovne bookinge.
Kao čarter tvrtka možete koristiti email marketing na nekoliko učinkovitih načina:
SEO nije nešto što jednom napravite i zaboravite. SEO zahtijeva kontinuirani trud kako bi održali i poboljšali rangiranje vaše web stranice.
Google često ažurira svoje algoritme, i sve tvrtke trebaju pratiti te promjene.
Pridržavate li se SEO praksi, vaša čarter će ostani konkurentna i vidljiva u rezultatima pretraživanja. Rezultat dobrog SEO-a je privlačenje više potencijalnih gostiju i rast poslovanja.
Evo nekoliko dugoročnih SEO praksi koje bi trebali raditi:
Iako su blogovi značajan dio sadržajnog marketinga, to nije njegov jedini oblik.
Različite vrste sadržaja pomažu vašoj čarter tvrtki učinkovito dosegnuti i angažirati različite publike, pružajući im vrijedne informacije i održavajući interes za vaše usluge.
Kako proširiti svoju strategiju sadržajnog marketinga izvan objavljivanja blogova? Evo nekoliko primjera:
Odmah ćemo odgovoriti – ne, neće.
Pokretanje marketinške kampanje tek je početak. Ali, ne možete je pokrenuti i ostaviti. Morate kontinuirano pratiti njezin uspjeh i prilagođavati je ako želite privući klijente i goste (i zadržati ih). Bitan je i vaš angažman.
Evo nekoliko primjera kako čarter tvrtka može održavati i nadograđivati svoju početnu marketinšku strategiju:
Nemojte se bojati negativnih recenzija. One mogu biti prilika za poboljšanje vašeg poslovanja.
Važno je kako na njih reagirate. Na pritužbe gostiju odgovorite profesionalno i pokušajte razriješiti sve nastale situacije. Cilj je pretvoriti nezadovoljne kupce u lojalne.
Evo nekoliko primjera učinkovitih reakcija na negativne recenzije:
Privlačenje više posjetitelja na vašu web stranicu je važno, ali privlačenje pravih posjetitelja je važnije.
Kako biste to postigli, morate optimizirati stope konverzije, tj. fokusirati se na pretvaranje tih novih posjetitelja u goste koji će napraviti rezervaciju.
Kako biste povećali prodaju, morate ciljati pravu publiku te im pružiti i besprijekorno korisničko iskustvo.
Evo nekoliko primjera kako to postići za vaše čarter poslovanje:
Iako je digitalni marketing nužan i nijedno poslovanje ne može uspjeti bez njega, ni tradicionalne marketinške metode ne treba odbaciti.
Tradicionalni marketing - tiskani oglasi, direktna pošta i eventi su i dalje su učinkoviti, osobito kada se kombiniraju s digitalnim marketingom.
Evo nekoliko primjera kako možete koristiti tradicionalni marketing:
Ponekad možete kombinirati tradicionalni i digitalni marketing za maksimalan učinak, kao što je promocija vašeg sudjelovanja na boat showu, na društvenim mrežama.
Ako znate što je zapravo marketing i informirate se o najboljim praksama, imate mogućnost znatno poboljšati poslovne rezultate.
Odvojite trenutak i preispitajte svoja uvjerenja oko marketinga, promijenite dosadašnje strategije i isprobajte nešto novo, što možda bolje funkcionira za vas.
Svakako prestanite vjerovati mitovima koje obično šire ljudi čije strategije nisu uspjele, jer se nisu dovoljno angažirali ili uložili u njih. Ili su mislili kako će ih gosti pronaći sami od sebe.
Najbolje što možete učiniti je integrirati neke od informacija koje smo vam dali u svoju sljedeću marketinšku kampanju, za što bolje rezultate.
A ako trebate više informacija ili savjet, kontaktirajte nas.
Pretplatite se na naš newsletter i pratite nas na našim društvenim mrežama, Facebooku, Instagramu i LinkedInu.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Razmišljate o ulaganju u jedrilicu, ali niste sigurni je li to prava odluka? Hrvatska slovi kao raj za nautičare, s obalom koja privlači svake godine sve veći broj nautičara. A dobar charter management, vaša jedrilica može generirati prihod. Saznajte je li kupnja plovila doista pametna investicija i koji su modeli jedrilica najtraženiji.
Digitalna transformacija danas je više od trenda – ona je bit opstanka i rasta. Ipak, uspjeh nije zajamčen, a mnoge tvrtke nailaze na uvijek iste prepreke. Što smo naučili iz izazova i prilika koje je donijela 2024.? Andreja Fazlić donosi 5 ključnih pouka koje vam mogu pomoći da svoje poslovanje prilagodite novom dobu i iskoristite tehnologiju na pravi način. Spremni za promjenu? Saznajte kako.
Ključni izazovi poput visokih troškova marina, dumping cijena i nelojalne konkurencije, kao i nedovoljne promocije nautičkog turizma od strane županijskih turističkih zajednica realnost su hrvatskog čartera. U nastavku saznajte rezultate anonimnog upitnika kao i konkretne incijative za pravednije i konkurentnije tržište te osigurali kvalitetan razvoj hrvatskog nautičkog turizma.
Čarter industrija se nalazi na prekretnici, suočena s ekonomskom nesigurnošću, promjenjivim zahtjevima kupaca i potrebom za većim povjerenjem i transparentnošću. Dok se regije poput Hrvatske bore, druge se održavaju stabilnima. Usred izazova, inovacije poput napredne zaštite plaćanja i certifikacijskih oznaka čine veliku razliku. Hoće li se industrija prilagoditi i napredovati ili propasti?