Digitalni marketing za čartere u 2025. - najnoviji trendovi i strategije


Mislite kako je donedavno bilo dovoljno imati samo dobru web stranicu i par oglasa? Ne, nije, ali je svakako izgledalo tako. Ali danas? Gosti vas traže (i pronalaze) na potpuno nove načine – glasovnim upitima, vizualnim pretragama i kroz videa koje pogledaju u par sekundi. Ako ne idete ukorak s tim promjenama, konkurencija sigurno hoće. Kako se onda istaknuti i privući više rezervacija u 2025.?

I da, sjećate se prošlih vremena kada je digitalni marketing bio tako “jednostavan”? Danas se vaša konkurencija ne natječe samo boljim (nižim) cijenama, već i boljim marketingom. Svi oni koji prate trendove digitalnog marketinga znaju kako nije više bitno samo imati web stranicu, ona mora biti prilagođena.  
I to ne više samo SEO optimizirana, nego i za glasovno pretraživanje, first party data i još mnogo, mnogo toga. 
 
Što znači - ako se ne prilagodite trendovima koji se nameću (i koje nameću vaši potencijalni gosti) - ostat ćete nevidljivi.  
Ali ne brinite, ne morate postati marketing stručnjak, to prepustite nama – dovoljno je znati što stvarno funkcionira u 2025. i kako to iskoristiti za više rezervacija.

 

AI mijenja digitalni marketing (kako ga možete iskoristiti)? 

Ne tako davno, o umjetnoj inteligenciji se pričalo kao o nečemu neodređenome, što će se dogoditi tek u dalekoj budućnosti. Ili je moguće samo u filmovima.  
 
Umjetna inteligencija (AI) više nije samo nedostižna - ona je već sada dio naših života.  A u digitalnom marketingu, postat će samo još važnija u narednim godinama.  
Sve više tvrtki koristi AI. A kako i ne bi, kada to znači bolje razumijevanje kupaca, potrošača i gostiju, učinkovitije kampanje i poslovanje.  
 
Što to znači za vas? Kako AI pomaže zapravo pomaže u marketingu? 

  1. Personalizacija korisničkog iskustva 
    Zamislite situacije u kojima vaša web stranica može preporučiti točno ono što korisnik traži, čak i prije nego što sam shvati što želi. Moguće? Da. 
    AI analizira što ljudi pretražuju, što su prije kupili ili što su rezervirali i na temelju toga im nudi personalizirane preporuke. Ovakav pristup poboljšava korisničko iskustvo, ali ujedno i povećava vjerojatnost da će osoba zaista nešto kupiti ili rezervirati.  
  2. Pametnije oglašavanje 
    Trošite budžet na oglase, ali oni ne donose rezultate? S time je gotovo. 
    Analizom ogromne količine podataka u stvarnom vremenu, AI može precizno odrediti koja publika je najzainteresiranija za vaše usluge. To znači manje bespotrebnog rasipanja resursa i veći povrat ulaganja (ROI). 
  3. Automatizacija marketinga 
    Svi znamo koliko vremena nam oduzima slanje mailova, priprema objava na društvenim mrežama i praćenje angažmana korisnika. 
    AI može automatizirati sve ove zadatke – npr., slati mailove s ponudama u pravom trenutku ili objavljivati sadržaj kada su vaši pratitelji najaktivniji.  
  4. Chatbotovi koji rade umjesto vas 
    AI chatbotovi su kao virtualni asistenti dostupni 24 sata na dan, svaki dan u godini. Odgovaraju na upite, daju informacije o uslugama, pa čak mogu pomoći u rješavanju problema. To znači kako nema čekanja na odgovor od stvarne osobe. Vi štedite i vrijeme i resurse. A između ostaloga, chatbot ne ide ni na godišnji niti mu trebaju slobodni dani.  

Kako možete iskoristiti AI za vaš marketing? 

  • Postavite AI chatbot na web stranicu – Brži odgovori znače zadovoljnije kupce, klijente ili potencijalne goste - i veću vjerojatnost konverzije. 
  • Koristite AI za analizu tržišta – Bolje ćete razumjeti što vaši potencijalni gosti traže i prilagoditi strategiju njihovim potrebama. 
  • Automatizirajte email kampanje – Personalizirani mailovi ili newsletteri, donose puno bolje rezultate od onih generičkih. 

AI jesmo nabrojali kao trend, ali ga uskoro više nećemo moći tako gledati - on već sada tu. Ako ga pametno iskoristite, možete unaprijediti svoje poslovanje, privući više klijenata/kupaca/gostiju, ali i uštedjeti i vrijeme i novac. 

Kako vas ljudi traže? Optimizacija za glasovno i vizualno pretraživanje 

Zamislite sljedeću situaciju - netko sjedi kod kuće i razmišlja o odmoru na moru.  
Danas će ta osoba, umjesto "tipkanja” u Google „čarter katamaran Zadar“, jednostavno reći: „Hej Google, ddje mogu unajmiti katamaran u Zadru?“.  
Ili, možda je taj isti netko vidio sliku neke jedrilice i umjesto traženja modela, koristit Google lens za “Search What You See” pretraživanje kako bi pronašao gdje se točno može iznajmiti. 
  
Ljudi sve manje tipkaju, a sve više govore i “slikaju” u pretragama.  
Želite da vaša čarter tvrtka bude vidljiva? Prilagodite svoju web stranicu i sadržaj ovim novim načinima pretraživanja
  
Ljudi ne govore isto kao što pišu. I kako se onda prilagoditi glasovnom pretraživanju?  

  1. Koristite prirodan, razgovorni ton u sadržaju  
    Umjesto strogih, SEO-optimiziranih rečenica, pišite kao da pričate sa stvarnim ljudima. Npr., umjesto „Čarter u Zadru“, napišite „Tražite savršenu jedrilicu za najam u Zadru? Evo što nudimo!“ 
  2. Dodajte često postavljana pitanja (FAQ) 
    Google voli odgovarati na pitanja. To mu i je primarni posao.  
    Ako na svojoj web stranici imate sekciju „Često postavljana pitanja (FAQ)“, Google će vas više voljeti – tj. veća je šansa da će vaša stranica biti prikazana kao odgovor u glasovnoj pretrazi. Odgovori na pitanja poput „Kolika je tjedna cijena najma jedrilice sa 3 kabine?“ ili „Koju dozvolu trebam da bi bio skiper u Hrvatskoj?“ pomoći će vam u boljem rangiranju. 
  3. Koristite lokalni SEO 
    Ljudi često glasovno pretražuju s upitima upita kao što su „Najbolji čarter u mojoj blizini“.  
    Ako vaša web stranica nije optimizirana za lokalne pretrage, tu gubite dio potencijalnih gostiju. Dodajte naziv grada ili regije u svoje tekstove na webu (ali prirodno, bez pretjerivanja). 
      

Kako ćete optimizirati za vizualno pretraživanje? 

Vizualno pretraživanje funkcionira tako da netko učita sliku u Google Lens ili koristi pretrage na Instagramu kako bi pronašao slične slike i proizvode/usluge.  
Ako nemate dobro optimizirane slike, tu propuštate dosta toga.  

  1. Optimizirajte slike i videa 
    Dodajte alt tekst koji točno opisuje što se nalazi na slici. Umjesto generičkog naziva „IMG_1234.jpg“, upotrijebite nešto poput „Jedrilica sa 3 kabine za najam u Splitu“. 
  2. Koristite opisne nazive datoteka  
    Ime fotografije će  pomoći Googleu u boljem indeksiranju. Npr., umjesto „boat1.jpg“, koristite „jedrilica-hanse-590-zadar.jpg“
  3. Dodajte transkripte za videozapise  
    Ako imate video sadržaj, obavezno dodajte titlove i transkripte. Google ne može „čitati“ video, ali može indeksirati tekst koji ste dodali uz njega. Usput, veliki broj ljudi gleda videa bez zvuka.  

Zašto je sve ovo važno? 
Ljudi sve više koriste mobitele i pametne asistente za traženje informacija.  
Ako ne optimizirate svoju web stranicu za glasovno i vizualno pretraživanje, vaša konkurencija sigurno hoće.  
Prilagodite sadržaj, koristite prirodan jezik, optimizirajte slike i lokalni SEO – i vašu će čarter tvrtku biti lako pronaći.  

 

First-Party Data - jeste li se prilagodili promjeni? 

Za sve one koji su se dosad oslanjali na Google i Facebook za savršeno ciljanu publiku pomoću kolačića trećih strana - vrijeme je za promjenu. Ova godina donosi nešto novo – vlastite podatke korisnika, poznate i kao first-party data.   
Ali što to znači u praksi? Umjesto korištenja tuđih podataka za oglašavanje, vrijeme je za građenje vlastite baze korisnika (a te informacije iskoristite i za poboljšanje svog marketinga). 
  
Što su first-party podaci i zašto su važni? 
First-party data su podaci koje sami prikupljate izravno od svojih korisnika, umjesto dobivanja/kupovanja tih podataka od trećih strana, kao npr.: 

  • Mail adrese iz newsletter prijava 
  • Povijest kupnji i rezervacija 
  • Interakcije na web stranici 
  • Interaktivni sadržaj 
  • Podatci iz anketa i upitnika 
  • Ponašanje korisnika na društvenim mrežama 
  • Programi lojalnosti 
  • Optimizacija korisničkog iskustva 

Za razliku od podataka trećih strana, ovi podaci su precizniji, pouzdaniji i etički prihvatljiviji jer ih korisnici svjesno dijele s vama. 
  
Zašto se sada svi okreću first-party podacima? 

  • Kraj kolačića trećih strana – Google ih postupno ukida u Chromeu, što znači kako je potrebno pronaći alternativu. 
  • Privatnost korisnika – Regulative poput GDPR-a i CCPA-a prisiljavaju tvrtke na transparentnije prikupljanje podataka. 
  • Bolja personalizacija – First-party podaci omogućuju preciznije marketinške kampanje jer su relevantniji od podataka koje kupujete od drugih izvora. 

Sada kada znate sve to, što možete učiniti sa first-party podacima? 

  1. Personalizirati marketing  
    Koristite podatke o prošlim rezervacijama kako biste gostima slali prilagođene ponude.  
  2. Kreirati ciljane oglase 
    Facebook i Google već favoriziraju Custom Audiences, što znači kako možete oglašavati samo onima koji su već pokazali interes za vašu ponudu.
  3. Poboljšati prodajni proces 
    Ako znate što vaši korisnici žele, možete optimizirati svoju ponudu i olakšati im donošenje odluke. 

First-party data je "novo sutra" u digitalnom marketingu - umjesto plaćanja za tuđe podatke, sada imate priliku izgraditi vlastitu bazu podataka i koristiti je za bolje oglašavanje, personalizaciju i dugoročnu lojalnost
A ako još niste počeli prikupljati vlastite podatke, krajnji je trenutak da počnete.

 

Potpuna dominacija kratkog video sadržaja - gdje ste tu vi?  

Evo još jedne situacije: netko planira odmor, “skrola” po Instagramu i naiđe na predivan video koji ima sve - panoramski pogled na more, elegantnu jedrilicu, zalazak sunca i ljude koji se čine presretnima što su baš tu u tom trenutku. I sve to u samo 10-15 sekundi. 
  
Prije nego što su uopće shvatili, već razmišljaju: "Kako bih i ja mogao biti tamo?" 
To je moć video sadržaja (onog kratkog, na društvenim mrežama) – privlači pažnju odmah, prenosi emociju i brzo izaziva reakciju
  
A kratki videozapisi su danas važniji nego ikad. Ljudi nemaju vremena ili strpljenja gledati duge reklame i čitati beskonačne tekstove. Žele informacije brzo i jasno - i vizualno privlačno. 

  • TikTok, Instagram Reels i YouTube Shorts postali su glavne platforme za brzi sadržaj koji lako postaje viralan. 
  • Video format daje i bolju povezanost s publikom – zvuk, emocija i vizualni efekti stvaraju jači dojam nego obične slike ili tekst. 
  • Algoritmi društvenih mreža "guraju” kratka videa – sadržaj koji zadrži pažnju korisnika ima puno veće šanse da postane popularan i dosegne veću publiku. 

Dakle, ako želite više pregleda, angažmana (i bukinga), video marketing je ono čemu se trebate (više) posvetiti. 
  
Ali... Kako napraviti dobar kratki video? 

  1. Prvi kadar je sve 
    Ljudi odlučuju u prvih 2-3 sekunde hoće li nastaviti gledati ili skrolati dalje. Zato odmah započnite s nečim upečatljivim – snimkom jahte, spektakularnim zalaskom sunca ili trenutkom kada gosti skaču u kristalno čisto more. 
  2. Koristite storytelling  
    Nemojte samo pokazivati kako imate lijepe brodove – pričajte priču. Primjerice, snimite video u kojem gosti dolaze na katamaran, dočekuje ih skiper, pa onda malo plovidbe i kraj dana koji završava uz večeru na palubi. To stvara emociju, a publika se lako može zamislit u toj situaciji. 
  3. Dodajte sezonske ponude i promocije 
    Ako nudite posebne popuste za rane early-bird rezervacije ili last-minute ponude, iskoristite video za njihovu promociju.  
    Tekstovi u oglasima često prođu nezapaženo, ali video koji ima jasan Poziv na akciju (CTA) kao npr: “Rezerviraj sada i uštedi 20%!”,  može donijeti puno više upita. 
  4. Iskoristite trendove i zvučne efekte 
    Glazba i zvučni efekti mogu podići atmosferu videa. Ako je neki zvuk ili trend trenutno aktualan, iskoristite ga u svom sadržaju (ako odgovara vašem brendu i priči) – veće su šanse da će algoritam vašu objavu malo “gurnuti”
  5. Ne mora biti savršeno, ali neka bude autentično 
    Profesionalno snimljena videa su super i trebate ih imati. Ali autentični, spontani trenuci često donose bolje rezultate. Snimke s mobitela, behind-the-scenes trenuci i iskustva stvarnih gostiju su uvjerljiviji. 

Ako nemate videa, ne postojite. 
Kratki video sadržaj je novi standard digitalnog marketinga. Ako želite više rezervacija, angažiraniju publiku i bolju online vidljivost, počnite redovito koristiti video na društvenim mrežama. 
Ne morate biti profesionalni snimatelj ni fotograf – dovoljno je uzeti mobitel, snimiti zanimljive trenutke i podijeliti ih. 

Održivi i etički marketing - privucite ekološki osviještene goste? 

Evo situacije – gost je neodlučan, ne zna između dva čartera kojeg odabrati. Oba nude slične brodove i cijene. Ali... jedan čarter jasno komunicira kako smanjuje emisije CO₂, koristi solarne panele na jahtama i izbjegava upotrebu jednokratne plastike. Što mislite koji bi bio izabran?  
  
Sve više gostiju smisleno odabire čarter tvrtke koje brinu o okolišu. Održivost više nije samo marketinški trik – postala je jako važna u čitavoj turističkoj industriji.  
Želite li ostati relevantni i privući odgovornu publiku, nemojte samo pričati o održivosti, već je i implementirajte. 
  
Zašto je održivost u čarter industriji toliko važna? 

  • Turizam ostavlja velik ekološki otisak – od goriva koje se troši na brodovima do otpada koji ostaje iza gostiju. 
  • “Novi” putnici traže održive opcije – Generacija Z i milenijalci sve više biraju brendove koji su u skladu s njihovim ekološkim i etičkim vrijednostima. 
  • Regulacije postaju strože – Europska unija i druge institucije sve više postavljaju pravila o smanjenju emisija i plastike. Ne prilagodite li se na vrijeme...  

Dobra vijest? Održivi marketing nije samo i etički ispravan – pomoći će vam da se istaknete i privučete lojalne goste, i sve one koji cijene odgovorne brendove. 
  
Kako promovirati održivost u čarter turizmu? 

  1. Komunicirajte svoje ekološke inicijative 
    Ako koristite solarno napajanje, imate ekološki prihvatljive proizvode na brodu ili nudite "zero waste" opcije, to jasno istaknite na web stranici, društvenim mrežama i promotivnim materijalima. 
  2. Ograničite plastični otpad na brodovima 
    Mnogi gosti recikliraju ili jednostavno žele izbjeći plastiku, ali ako su na brodu jedina opcija plastične boce, nemaju izbora. 
    - Ponudite staklene s filtriranom vodom. 
    - Koristite biorazgradivu ili višekratnu ambalažu i spremnike. 
    - Educirajte goste o tome kako mogu smanjiti svoj ekološki otisak tijekom plovidbe.  
  3. Surađujte s lokalnom zajednicom 
    Održivi turizam podrazumijeva brigu o okolišu, ali i o ljudima. Podržite lokalne ribare, vinare i restorane - gostima preporučite autentične proizvode i iskustva. 
    Npr., ponudite gostima domaće masline, sir i vino, umjesto uvoznih proizvoda. Time smanjujete ekološki otisak transporta hrane i podržavate lokalno gospodarstvo. 
  4. Pronađite ekološke alternative za gorivo 
    Jedan od najvećih izazova čarter industrije je potrošnja goriva. Hibridni ili električni brodovi polako postaju stvarnost, a tvrtke koje među prvima uvedu takva plovila, mogu se istaknuti kao lideri u održivom turizmu. 
    A ako već koristite energetski učinkovitije motore, obavezno to i komunicirajte to gostima.  

Ali nemojte samo da vaša priča o održivosti ispadne „greenwashing“. 
Gosti su danas sve informiraniji – ako samo stavljate „eco-friendly“ i “sustainable” oznake, bez pravih akcija, ljudi će to brzo primijetiti. 
Pokažite konkretne podatke o tome koliko plastike ste smanjili, koliko solarne energije koristite ili koliko ste otpada reciklirali prošle godine. I koliko ste akcija čišćenja organizirali.

Počinje nova era digitalnog marketinga u čarter industriji 

Digitalni marketing nikada nije bio nešto što se „sredi” i više ne dira. Ipak, čini se kako se trendovi mijenjaju skoro svaki dan
Ono što je nosilo rezultate danas, možda će sutra biti u potpunosti suvišno. 
Ono što se nekad bilo dodatna prednost, danas je standard.  
 
Ako želite uspjeti, morate biti vidljivi, autentični i inovativni
I morate biti spremni. 
  
Čarter industrija postaje sve konkurentnija, svake godine se registrira više čarter tvrtki, a plovila u marinama je sve više.  
A gosti? Sve zahtjevniji i znaju što žele - personalizirano iskustvo, brzo rješenje i osjećaj da su dio nečega što dijeli njihove vrijednosti.  
 
Ako se ne prilagodite novim trendovima, alatima i načinima komunikacije, konkurencija će to učiniti umjesto vas.

 
  
Iskoristite prilike koje donosi digitalni marketing. Tajna je u tome da ne budete svugdje – već na pravim mjestima, s pravom porukom i u pravom trenutku
  
Budućnost pripada onima koji su spremni rasti i napredovati.  Jeste li i vi spremni? Ne prepuštajte ništa slučaju.  
Kontaktirajte nas i saznajte kako možemo pomoći vašem poslovanju.

 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Dronovi u čarter poslovanju – promocija i nadzor flote
Dronovi u čarter poslovanju – promocija i nadzor flote

Dronovi više nisu samo "gadgeti" za entuzijaste – danas su jedan od najboljih načina za stvaranje spektakularnih promotivnih snimki koje privlače goste, ubrzavaju inspekciju plovila i pa čak i povećavaju sigurnost flote. Sve to, i još mnogo toga, je moguće sa samo jednim “običnim” dronom. Čitajte dalje, ako želite saznati kako dronovi pomažu vašem čarter poslovanju.

Sigurna plovidba kao hrvatski standard: stručnjaci pozivaju na nacionalnu kampanju
Sigurna plovidba kao hrvatski standard: stručnjaci pozivaju na nacionalnu kampanju

Hrvatskoj hitno treba nacionalna kampanja koja će unaprijediti sigurnost plovidbe i educirati sve sudionike nautičkog sektora. Na panelu READY. TRAIN. SAIL., održanom na Zagrebačkom sajmu nautike, stručnjaci su istaknuli nužnost obavezne edukacije skipera, bolje suradnje institucija te podizanja sigurnosnih standarda. Rasprava je pokazala snažnu podršku inicijativi, a organizator Adria Libar najavio je daljnje korake prema sustavnom poboljšanju sigurnosti na moru.

Sezona dolazi - kukanje, špekulacije i stvarne brojke
Sezona dolazi - kukanje, špekulacije i stvarne brojke

Kako se sezona približava, stižu prve špekulacije, medijski napadi i vječne rasprave o cijenama na obali. Hoće li kava na rivi i kugla sladoleda ponovno biti udarne teme ili nas čeka nešto konkretnije? Unatoč tradicionalnom „kukamo, dakle postojimo“ mentalitetu, brojke u čarter industriji pričaju svoju priču – i ona je daleko od crne. Ivica Žuro donosi oštar, duhovit i brojkama potkrijepljen osvrt na stanje u čarter sektoru, ekonomske trendove i leasing dinamiku. Je li turistička sezona zaista pred kolapsom ili se iza panike krije nešto sasvim drugo?

Instagram i Facebook strategije za čartere - što stvarno daje rezultate
Instagram i Facebook strategije za čartere - što stvarno daje rezultate

Instagram i Facebook su više od platformi društvenih mreža - također mogu biti moćni mehanizmi za buking za vaš čarter. S pravim strategijama, oni postaju prodajni predstavnici i agenti - 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu. Ove platforme ne postoje samo da privuku pozornost na vašu flotu. U stanju su izgraditi povjerenje u vaše poslovanje, ali i pretvoriti ljude koji samo gledaju slike brodova u buduće nautičare.