Zašto pametni poduzetnici koriste statistike? - 2. dio


Spremni za podizanje vašeg marketinga na novi nivo? Andreja Fazlić u svom novom članku daje ideje o korištenju content marketinga, društvenih mreža, video marketinga i marketinške tehnologije za povećanje dosega i angažmana brenda. Saznajte kako pretvoriti leadove u lojalne kupce koristeći najnovije statistike i stručne preporuke.

U prvom dijelu članka pisala sam kako statistike i benchmarking mogu pomoći poduzetnicima u donošenju informiranih odluka i optimizaciji resursa. Ako ste ga propustili, pročitajte uvodne detalje na ovom linku.  
 
Nastavljam s fokusom na statistike content marketinga, tehnologije i društvenih mreža.  

 

Content marketing 

Content marketing je moćan alat za sve marketere jer stvaranjem i dijeljenjem relevantnog sadržaja pomažete kupcima saznati više o vašem brendu, proizvodima ili/i uslugama.  

Blogovi 

Blog postovi su najpopularniji format sadržaja, s 9 od 10 marketera koji ih koriste za postizanje ciljeva. Tvrtke koje primjenjuju ovu taktiku prosječno generiraju 67% više leadova mjesečno od onih koje to ne rade. Također, 43% marketera koristi AI za pomoć u generiranju ideja, dok samo 3% koristi AI za pisanje cijelih članaka. Prosječna duljina blog posta je 1.427 riječi — više od 70% dulje nego prije deset godina. 

Video 

Kratki videi su najviše korišteni format među video sadržajem. U 2023. 91% tvrtki koristilo ga je kao redovan marketinški alat. YouTube je najkorištenija video platforma. Osim toga, 60% marketera koji koriste video navodi stopu angažmana kao glavni KPI, nakon čega slijedi stopa konverzije (56%) i stopa klikanja (52%). 

Content strategija 

29% marketera aktivno koristi content marketing, a više od 41% mjeri uspjeh svoje strategije kroz prodaju. Također, 50% marketera planira povećati ulaganja u content tijekom 2024. Na društvenim mrežama, 48% marketera dijeli sličan ili preuređen sadržaj preko različitih platformi s manjim izmjenama ili prilagodbama. 
 
Preporuke za optimizaciju: 

  • Redovito objavljivanje blogova može značajno povećati broj leadova, stoga ako tek počinjete s ovom taktikom preporučljivo je postaviti cilj objavljivanja barem jednog blog posta tjedno. Koristite AI alate za generiranje ideja kako biste olakšali proces ideacije, duljinu blogova zadržite između 1000 i 1500 riječi.  
  • Neovisno koristite li YouTube ili neku drugu platformu za objavu svojih videa, fokusirajte se na sadržaj u trajanju između jedne i tri minute; i ne zaboravite optimizirati naslove i opise za bolje rangiranje, te pratite stope angažmana, konverzije i klikanja kako biste prilagodili svoju strategiju prema tome što najbolje funkcionira. 
  • Kako biste znali što od contenta za vas funkcionira, bitno je da ga pratite kroz web promet i prodaju. Razmislite o produkciji velikog i visokokvalitetnog sadržaja (MOFU sadržaj) koji potom možete koristiti djelomično ili u cijelosti, izvoditi iz njega druge formate sadržaja npr, pretvorite blog u infografiku.   

Društvene mreže 

Sljedeće statistike pružit će vam uvid u to kako uspješni marketeri šire svoj doseg, povećavaju svijest o brendu i promoviraju svoje proizvode i usluge putem društvenih mreža. To isto možete i vi.  

Facebook 

Facebook je najpopularnija društvena mreža koju su marketinški stručnjaci koristili u 2023. godini, a marketinški stručnjaci izvještavaju da ima bolji ROI (povrat na investiciju) od bilo koje druge platforme. Facebook ima preko 3 milijarde mjesečno aktivnih korisnika i najkorištenija je društvena mreža na svijetu. Jedan od četiri marketinška stručnjaka navodi ga kao jednu od najučinkovitijih platformi za izgradnju zajednice na društvenim mrežama. 

Instagram 

Instagram ima 2 milijarde mjesečno aktivnih korisnika globalno, a njegove objave generiraju 23% više angažmana od Facebookovih; iako on ima dvostruko više mjesečnih korisnika. Instagram Live ima najveći ROI od bilo kojeg Instagram sadržajnog formata i najučinkovitiji je za stjecanje pratitelja i dijeljenja. 

X (bivši Twitter) 

X ima preko 500 milijuna mjesečno aktivnih korisnika širom svijeta. 66% marketinških stručnjaka izvijestilo je da će zadržati svoj brend na X-u u 2024., ali 71% je reklo da su u 2023. proveli manje vremena radeći na platformi nego prethodnih godina. 
 
Preporuke za optimizaciju: 

  • Mreže s kojima još neko vrijeme nećete pogriješiti, po važnosti su: Facebook, Instagram, YouTube i LinkedIn. 
  • Iako je važno diversificirati prisutnost, nećete pogriješiti ako krenete s dvije, tri mreže na kojima je najzastupljenija vaša publika - Facebook i Instagram su ključne platforme s velikim brojem korisnika i visokim stopama angažmana. 
  • Također, na svakoj mreži najbolje je fokusirati se na kratke video formate za poticanje angažmana i vidljivosti te foto ili video objava koje vode na kvalitetan sadržaj, blogove, ebookove i sl. 
     

Video marketing 

Video je izvrstan način za privlačenje ciljne publike i konvertiranje leadova u kupce, a statistike u nastavku pokazuju kako tvrtke koriste ovaj format za dosezanje, educiranje i njegovanje svojih kupaca. 

Kratki videozapisi 

56% marketera izvijestilo je da je kratki format videa glavni trend u koji planiraju ulagati u 2024. Više od jedne trećine ih kaže da je optimalna duljina videa samo jedna do tri minute, a 96% se slaže da videozapisi trebaju trajati manje od 10 minuta. 73% potrošača preferira gledanje kratkog videa kako bi saznali više o proizvodu ili usluzi. 

Proizvodni videozapisi 

96% marketera slaže se da su videi pomogli povećati razumijevanje korisnika o njihovom proizvodu ili usluzi. Isto toliko ispitanih kupaca kaže da gledaju videozapise s objašnjenjima kako bi saznali više o proizvodu, a 89% izvještava da su nakon toga bili uvjereni u kupnju. 

Društvene mreže i videi 

71% videa koje tvrtke kreiraju koristi se za društvene mreže. 32% marketera izvještava da je najučinkovitiji način za generiranje leadova iz videa, postavljanje linkova na odredišne stranice u video oglasima na društvenim mrežama. YouTube je glavna društvena mreža za dijeljenje videozapisa (70% ispitanika navodi), a slijede je Instagram (60%) i TikTok (35%). 

Preporuke za optimizaciju: 

  • Fokusirajte se na kratke videozapise u traju između jedne i tri minute.  Redovito objavljivanje takvih videa pomoći će vam povećati angažman i konverzije. 
  • Koristite proizvodne videozapise kako biste pomogli svojim korisnicima da bolje razumiju vaše proizvode ili usluge. Uključite jasne i informativne videe u svoju strategiju kako biste potaknuli kupce na akciju. 
  • Koristite društvene mreže poput YouTubea, Instagrama i TikToka za dijeljenje videa. Optimizirajte naslove i opise kako biste povećali vidljivost i generirali više leadova putem video oglasa. 
     

Marketinška tehnologija  

Marketinška tehnologija utječe na način na koji dopirete do publike, kako ona konzumira vaš sadržaj i komunicira s vašim brendom.  

Aplikacije za razmjenu poruka - messengeri 

25% marketinških stručnjaka koristi mobilne poruke za njegu i prodaju. 60% potrošača preferira razmjenu poruka u odnosu na email ili telefonske pozive.

Postoji preko 3 milijarde aktivnih korisnika raznih messengera širom svijeta. Svaki mjesec, dvije milijarde korisnika koristi WhatsApp (globalni leader). 70% potrošača pristalo je primati SMS poruke od tvrtki, a 61% kaže da žele mogućnost odgovaranja na te poruke.

Većina potrošača provjerava svoje SMS poruke unutar pet minuta od primanja obavijesti, a jedan od tri korisnika provjerava poruke unutar jedne minute. 65% potrošača koristi messengere za kontaktiranje korisničke službe. 

Proširena Stvarnost (AR) i Virtualna Stvarnost (VR) 

14% marketinških stručnjaka koristi VR i AR kao dio svoje marketinške strategije, a 49% planira povećati ta ulaganja u 2024. Generalno, 47% ispitanih marketera planira povećati ulaganje u tzv. iskustveni marketing. 

Mobilni marketing 

Postoji gotovo 7 milijardi pametnih telefona širom svijeta, a 95% Amerikanaca ima pristup mobilnom telefonu. Više od 60% globalnog web prometa dolazi s mobilnih uređaja. 74% ljudi kaže da su skloniji vratiti se na web stranicu ako je optimizirana za mobilne uređaje. 67% korisnika mobilnih uređaja kaže da će vjerojatnije kupiti proizvod ili uslugu tvrtke ako je njezina web stranica prilagođena mobilnim uređajima.

Više od polovice ukupne potrošnje na digitalno oglašavanje fokusirano je na mobilne oglase. Oglasi na društvenim mrežama čine najveći dio globalnih ulaganja u mobilno oglašavanje, s marketinškim stručnjacima koji troše preko 140 milijardi dolara na mobilno oglašavanje na društvenim mrežama u 2023. 
 
Preporuke za optimizaciju: 

  • Iskoristite aplikacije za razmjenu poruka poput WhatsAppa za komunikaciju s kupcima. Osigurajte brzo odgovaranje i personalizirane poruke kako biste povećali angažman. 
  • Ako imate budžeta za eksperimentiranje svakako uložite u AR i VR. Ove tehnologije mogu stvoriti jedinstvena iskustva za vaše korisnike, a to vam može pomoći privući i zadržati kupce.  
  • Osigurajte da je vaša web stranica prilagođena mobilnim uređajima. Brzo učitavanje, responzivni dizajn i jednostavna navigacija ključni su za povećanje konverzija putem mobilnog prometa. 
     
  • Podijeli:

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić

Andreja Fazlić osnivačica je konzultantske agencije Astarta: Bit koja djeluje na sjecištu marketinga, prodaje i razvoja poslovanja putem Inbound metodologije. Bez obzira uvodi li poduzetnike početnike u svijet digitalnog poslovanja, marketinga i prodaje, ili surađuje s već razvijenim organizacijama u transformaciji njihovog poslovanja, pomaže svojim klijentima sistematizirati, organizirati i provesti rješenja skrojena po njihovoj mjeri koja im omogućavaju lakšu prilagodbu promjenama tržišta i navikama potrošača, dok pri tome ostvaruju veće prihode i stabilniju poziciju na tržištu.

https://www.linkedin.com/in/andreja-fazlic/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Zašto Hrvatska uporno sabotira vlastiti turizam?
Zašto Hrvatska uporno sabotira vlastiti turizam?

I dok je ovo ljeto donijelo više fiskalnih “iznenađenja” nego ikada, kao i ekonomske izazove, hrvatski mediji su i ove sezone ponovno vodili svoju bitku protiv turizma. Ivica Žuro u svom novom članku piše o tome zašto su gužve, porezi i kratkovidne odluke na udaru kritika te kako globalna kriza i rast troškova prijete opstanku nautičkog čartera - i što nas čeka ako nastavimo istim putem?

Croatia Yacht Show, Zadar – prvi sajam super jahti
Croatia Yacht Show, Zadar – prvi sajam super jahti

Inauguralni Croatia Yacht Show sprema se napraviti velike pomake u nautičkoj industriji. U slikovitoj Zadarskoj međunarodnoj putničkoj luci Gaženica, u organizaciji Yachtmaster Grupe, ovaj događaj, koji se održava 1.-3. listopada, je prvi sajam superjahti u Hrvatskoj, a najavljuje predstaviti preko 50 čarter jahti s posadom, koje plove na Jadranu.

Rebranding vaše čarter tvrtke - kako ga učiniti ispravno
Rebranding vaše čarter tvrtke - kako ga učiniti ispravno

Tržište se neprestano mijenja, pa tako i čarter tržište čarter. Ono evoluira, a očekivanja kupaca se mijenjaju, stoga vi i vaš brand trebaju prepoznati te promjene. A ako ostanete na istom - konkurencija bi vas mogla pregaziti.

Nautički sajmovi u Hrvatskoj i regiji (i šire)
Nautički sajmovi u Hrvatskoj i regiji (i šire)

Nautički sajmovi su uvijek bili i bit će, nezaobilazni događaji u nautici. Zanimljivi i običnim ljudima i profesionalcima u industriji, za glavnu svrhu zapravo imaju udruživanje tvrtki u industriji