Iskoristite svoju web stranicu. Jer za što je imate? Ne samo jer mislite kako je morate imati i kako bi tu bile slike vaših jedrilica, katamarana i ostaloga... Web stranica može privući i potencijalne goste, i generirati upite. Ti upiti su samo vaši - zaradu od njih ne dijelite ni sa kim.
Ako vaša web stranica ne privlači dovoljno posjetitelja ili ih ne pretvara u upite, gubite prilike koje konkurencija sigurno koristi. A i ne iskorištavate primarnu funkciju web stranice - privlačenje potencijalnih gostiju. Zato je optimizacija web stranice neophodna, jer može izravno utjecati na broj bukinga i vaše prihode.
Isto tako, moderni gosti brzo donose odluke.
A ako vaša stranica nije brza, intuitivna i informativna, potencijalni gost će otići prije nego što uopće pogleda vašu flotu. Osim da vam je web stranica lijepa i oku ugodna – bitna je i funkcionalnost, jednostavnost korištenja i vidljivost na tražilicama.
7 najčešćih problema koje čarter web stranice imaju:
Nitko ne voli čekati. Ako vaša web stranica treba više od tri sekunde da se učita, 40% posjetitelja će odustati i otići drugdje. To znači manje pregleda, manje konverzija i lošiji dojam o vašem brendu.
Google također favorizira brže stranice, što znači kako spora web stranica smanjuje i konverzije i organsku vidljivost.
Kako poboljšati brzinu učitavanja:
Ako sami ne možete poboljšati brzinu web stranice, angažirajte web developera, digitalnu agenciju ili freelancera, kao brzo i isplativo rješenje.
Testirajte brzinu pomoću PageSpeed Insights ili GTmetrix, analizirajte rezultate i poduzmite potrebne korake – sami ili uz pomoć profesionalaca.
Prvi dojam je presudan – ako se ljudima ne svidi vaša web stranica u prvih nekoliko sekundi, velika je šansa da će je napustiti i otići konkurenciji.
Vaša web stranica osim što mora biti profesionalno dizajnirana s jasno strukturiranim sadržajem, mora imati i jednostavnu navigaciju, kako bi posjetitelji brzo našli ono što traže.
Stranica ne smije biti kaotična, neprivlačna ili zatrpana informacijama – cilj je jednostavnost, preglednost i lakoća korištenja.
Dobre prakse za bolji dizajn i korisničko iskustvo:
Vaša web stranica ne bi smjela imati desetke podstranica, najbolja ponuda bi se trebala odmah prikazivati, s jednostavnim filterima za pretragu prema veličini, cijeni i lokaciji plovila. Dobar dizajn vodi korisnike kroz stranicu i potiče ih na akciju.
Ako potencijalni gosti traži “najam jedrilice u Hrvatskoj”, a vaša web stranica se ne pojavljuje među prvim rezultatima na Googleu - konkurencija se pojavljuje sigurno.
Dobra SEO optimizacija znači veću vidljivost, više posjetitelja na webu i, ono najvažnije, više rezervacija.
SEO (Search Engine Optimization) nije nešto što donosi rezultate preko noći, ali dugoročno je najisplativiji način. Cilj je da vaša stranica se vaš web lako pronađe kada se pretražuju relevantni pojmovi.
Kako poboljšati SEO:
SEO zahtijeva vrijeme, ali donosi dugoročne rezultate.
Isto tako, nije jednokratna aktivnost – potrebno je redovito ažurirati sadržaj, pratiti rezultate i prilagođavati strategiju.
Ako nemate vremena za to, angažirajte SEO stručnjaka ili agenciju za digitalni marketing.
Što prije počnete optimizirati svoju web stranicu, prije će vas gosti pronaći.
Kad potencijalni gosti pregledavaju vašu ponudu, prvo što ih privuče su slike.
Mutne, generičke ili zastarjele fotografije ne stvaraju nikakvu emociju, ne bude želju za plovidbom i kao posljedicu – ne stvaraju interes.
Gledajte na to ovako - slike i opisi nisu samo informacije – oni prodaju doživljaj.
Što više detalja prikažete, to će gosti imati jasniju sliku o iskustvu koje ih očekuje.
Kako poboljšati vizualni dojam svoje ponude:
Kako napisati opise plovila koji prodaju, a ne samo daju tehničke podatke?
Opisi su često zanemareni, a oni su ti koji uvjeravaju gosta da je npr. baš ta jedrilica savršen izbor.
Uobičajene fraze poput “moderan dizajn i udoban interijer” ne govore ništa konkretno. Umjesto toga, naglasite specifične prednosti i stvorite emociju.
Ljudi ne bukiraju brod, nego iskustvo. Fotografije, autentične snimke i dobri opisi čine veliku razliku. Uložite u vizuale i riječi koje prodaju san o savršenom jedrenju.
Evo situacije: potencijalni gost dođe na vaš web, pregleda vašu ponudu, zainteresira se i želi poslati upit – ali onda naiđe na dugu, kompliciranu kontakt formu ili ne može odmah pronaći gdje zatražiti ponudu.
Ljudi žele brze, jednostavne i jasne korake za slanje upita ili rezervaciju. Ako moraju previše razmišljati, tražiti informacije ili popunjavati desetke polja – velika je šansa da će odustati.
Kako optimizirati CTA (Call-to-Action) gumbe i kontakt forme?
CTA gumbi moraju biti jasni i privlačni – Korisnici ne žele "saznati više", oni žele konkretnu akciju. Koristite CTA gumbe koji ih vode prema jasnom cilju:
Buking forma treba biti što kraća i jednostavnija. Svako dodatno polje smanjuje broj konverzija. Idealna forma traži samo ime, e-mail i željeni datum najma. Željeni tip broda ili lokacija neka se bira s padajućeg izbornika, umjesto ručnog upisivanja.
Ako želite više upita, kontakt forma treba biti brza i jednostavna, a CTA gumbi jasni.
Za više upita i bukinga, vaši potencijalni gosti vas trebaju kontaktirati u najmanje koraka moguće.
Kad ljudi planiraju bukirati brod, žele biti sigurni da donose pravu odluku.
Preporuke i recenzije su često presudne, jer potencijalni gosti puno više vjeruju stvarnim iskustvima nego npr. oglasima.
Društvene mreže i recenzije pružaju i društveni dokaz – što više pozitivnih iskustava podijelite, to će vaši posjetitelji imati veće povjerenje u vašu ponudu.
Kako iskoristiti društveni dokaz i povezati ga s web stranicom?
S obzirom da ljudi većinom traže dokaze – pokažite im da su i drugi već imali odlično iskustvo s vama. Kvalitetne recenzije, autentične slike i komunikacija mogu napraviti ogromnu razliku.
Budite prisutni tamo gdje su vaši gosti i olakšajte im donošenje odluke.
Možete imati najljepšu web stranicu i vrhunsku ponudu, ali ako ne pratite podatke, ne možete znati što zapravo donosi rezultate.
Bez jasnih brojki, sve odluke su nagađanja. Praćenje i automatizacija omogućuju da vidite što funkcionira, što treba poboljšati i kako povećati broj rezervacija.
Koje alate koristiti za praćenje i optimizaciju:
Kako iskoristiti ove podatke za bolje rezultate:
Optimizacija je nešto što zahtijeva stalno održavanje i ponavljanje – to je kontinuirano poboljšavanje na temelju podataka.
Kada znate što funkcionira, možete ulagati u prave stvari, smanjiti troškove oglasa i povećati broj rezervacija.
Na kraju krajeva, vaša web stranica nije tu zbog vas – nego zbog vaših gostiju.
Kao što smo već napisali, oni ne traže samo brod, nego i iskustvo. Ne žele se probijati kroz vašu sporu web stranicu, beskrajne tekstove i nejasne opcije – žele brza rješenja, jasne informacije i jednostavan buking.
Zato se zapitajte: Kad bi ja bio potencijalni gost, bi li poslao upit na vlastitoj web stranici? Bi li vas uvjerila u buking?
Ako je odgovor “ne” ili “možda”, vrijeme je da nešto promijenite.
Sve što ste pročitali lako je primijeniti – a rezultati mogu biti itekako vidljivi.
Ne ostavljajte svoje goste da nagađaju. Vodite ih kroz proces, pokažite im zašto ste najbolji izbor i olakšajte im donošenje odluke.
Jer svaki klik koji ne završi upitom – vjerojatno je otišao konkurenciji.
Vaša web stranica je vaš najjači prodajni alat.
Ne dozvolite da spor dizajn, loša navigacija i nejasni CTA-ovi otjeraju goste kod konkurencije.
Kontaktirajte nas danas i pretvorite svoju web stranicu u prodajni kanal koji donosi više upita i rezervacija.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Koje je sigurno područje plovidbe, smije li prevoziti putnike i sl. Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje područja plovidbe tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.
Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.
U čarteru, sve počinje i završava na dojmu - u svakoj poruci, tonu i reakciji. Danas gosti ne žele savršenstvo, ali žele znati da netko drži stvari pod kontrolom. Ne žele da ih se ignorira. A kad nastane situacija, žele znati da netko preuzima odgovornost. Ne možete spriječiti sve probleme. Ali možete naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama.
Digitalni marketing u yacht čarter industriji nije pitanje trendova nego odgovornog poslovanja. U ovom članku Selma Ćubara razbija ključne zablude – od iluzije o online platformama do pogrešnog razumijevanja brenda i lojalnosti gosta. Jasno, konkretno i poticajno, ovaj tekst otvara prostor za konstruktivan razgovor među agentima, fleet operaterima i svima koji vjeruju da odnos s gostom nije trošak – nego temelj dugoročnog uspjeha.