7 načina kako poboljšati web stranicu i dobiti više upita


Iskoristite svoju web stranicu. Jer za što je imate? Ne samo jer mislite kako je morate imati i kako bi tu bile slike vaših jedrilica, katamarana i ostaloga... Web stranica može privući i potencijalne goste, i generirati upite. Ti upiti su samo vaši - zaradu od njih ne dijelite ni sa kim.

Ako vaša web stranica ne privlači dovoljno posjetitelja ili ih ne pretvara u upite, gubite prilike koje konkurencija sigurno koristi. A i ne iskorištavate primarnu funkciju web stranice - privlačenje potencijalnih gostiju.   Zato je optimizacija web stranice neophodna, jer može izravno utjecati na broj bukinga i vaše prihode. 
 
Isto tako, moderni gosti brzo donose odluke.  
A ako vaša stranica nije brza, intuitivna i informativna, potencijalni gost će otići prije nego što uopće pogleda vašu flotu. Osim da vam je web stranica lijepa i oku ugodna – bitna je i funkcionalnost, jednostavnost korištenja i vidljivost na tražilicama. 
 
7 najčešćih problema koje čarter web stranice imaju: 

  1. Sporo se učitavaju 
  2. Dizajn im je zastario  
  3. Niste tamo gdje vas gosti traže 
  4. Neprecizni opisi i loše fotografije brodova  
  5. Nedostatak jasnih poziva na akciju (CTA)  
  6. Nemate društveni dokaz 
  7. Ne pratite rezultate i ne optimizirate ih 
     

1. Brzina učitavanja – prvi test povjerenja  

Nitko ne voli čekati. Ako vaša web stranica treba više od tri sekunde da se učita, 40% posjetitelja će odustati i otići drugdje. To znači manje pregleda, manje konverzija i lošiji dojam o vašem brendu.  
Google također favorizira brže stranice, što znači kako spora web stranica smanjuje i konverzije i organsku vidljivost. 
 
Kako poboljšati brzinu učitavanja: 

  • Optimizirajte slike – Koristite alate poput TinyPNG ili ShortPixel kako biste smanjili veličinu slika bez gubitka kvalitete.  
  • Iskoristite caching – Omogućite predmemoriju (caching) kako bi se stranica brže učitavala za ponovne posjetitelje. Ovo se može podesiti putem pluginova.  
  • Uklonite nepotrebne dodatke – Pluginovi i skripte koje ne koristite mogu usporavati stranicu.  
  • Odaberite brzi hosting – Hosting velike brzine s SSD diskovima i optimiziranim serverima može značajno ubrzati učitavanje stranice. Ako ne znate koji hosting odabrati, konzultirajte agenciju za digitalni marketing ili web stručnjake koji vam mogu preporučiti najbolju opciju za vaše potrebe. 

Ako sami ne možete poboljšati brzinu web stranice, angažirajte web developera, digitalnu agenciju ili freelancera, kao brzo i isplativo rješenje.  
 
Testirajte brzinu pomoću PageSpeed Insights ili GTmetrix, analizirajte rezultate i poduzmite potrebne korake – sami ili uz pomoć profesionalaca. 
 
 

2. Dizajn i korisničko iskustvo – kako zadržati posjetitelje na web stranici 

Prvi dojam je presudan – ako se ljudima ne svidi vaša web stranica u prvih nekoliko sekundi, velika je šansa da će je napustiti i otići konkurenciji.  
Vaša web stranica osim što mora biti profesionalno dizajnirana s jasno strukturiranim sadržajem, mora imati i jednostavnu navigaciju, kako bi posjetitelji brzo našli ono što traže. 
 
Stranica ne smije biti kaotična, neprivlačna ili zatrpana informacijama – cilj je jednostavnost, preglednost i lakoća korištenja. 
 
Dobre prakse za bolji dizajn i korisničko iskustvo: 

  • Kontrastne boje i čitljiv font – Loša tipografija i teško čitljiv tekst odbijaju ljude. Neka tekst bude lako čitljiv na svim uređajima. 
  • Jasno strukturirani sadržaj – Nitko ne želi "kopati" po stranici da bi pronašao osnovne informacije. Koristite logičan raspored, kratke odlomke i izbornike. 
  • Mobilna prilagodba – Više od 60% korisnika dolazi s mobilnih uređaja, pa tako vaša stranica mora biti optimizirana za mobitele i tablete.  
  • Manje teksta, više vizuala – Korisnici ne čitaju sve, već skeniraju sadržaj u potrazi za bitnim informacijama. Jasne slike, ikone i infografike mogu bolje prenijeti poruku od dugačkih tekstova. 
  • Brzina učitavanja – Spora stranica povećava stopu napuštanja (bounce rate). Optimizirajte slike, uklonite nepotrebne dodatke i koristite brzi hosting. 
  • Jasan poziv na akciju (CTA) – Svaka stranica treba imati jasan cilj. Ako želite primati upite, rezervacije ili želite da vas potencijalni gosti kontaktiraju, neka CTA gumbi budu vidljivi. 

Vaša web stranica ne bi smjela imati desetke podstranica, najbolja ponuda bi se trebala odmah prikazivati, s jednostavnim filterima za pretragu prema veličini, cijeni i lokaciji plovila. Dobar dizajn vodi korisnike kroz stranicu i potiče ih na akciju.

 

3. SEO - pojavite se tamo gdje vas gosti traže 

Ako potencijalni gosti traži “najam jedrilice u Hrvatskoj”, a vaša web stranica se ne pojavljuje među prvim rezultatima na Googleu - konkurencija se pojavljuje sigurno.  
Dobra SEO optimizacija znači veću vidljivost, više posjetitelja na webu i, ono najvažnije, više rezervacija. 
 
SEO (Search Engine Optimization) nije nešto što donosi rezultate preko noći, ali dugoročno je najisplativiji način. Cilj je da vaša stranica se vaš web lako pronađe kada se pretražuju relevantni pojmovi. 
 
Kako poboljšati SEO: 

  • Istraživanje ključnih riječi – Prvi korak je otkriti što potencijalni gosti pretražuju. Koristite alate poput Ahrefs, SEMrush ili Google Keyword Planner i pronađite pojmove s velikim brojem pretraga, poput "jedrenje u Dalmaciji", "najam katamarana Split", ili "čarter Hrvatska". 
  • Optimizirani naslovi i opisi – Svaka stranica i svaki blog trebaju imati jasne, privlačne naslove i meta opise koji uključuju ključne riječi. Umjesto generičkog naslova "Početna/Home", koristite nešto poput "Najam jedrilica i katamarana u Hrvatskoj – Rezervirajte svoj brod". 
  • Interno povezivanje – Povezujte relevantne stranice unutar svoje web stranice. Na primjer, ako imate blog o najboljim jedriličarskim rutama, unutar njega stavite link na svoju ponudu brodova.  
  • Kvalitetan sadržaj – Google voli korisne i originalne sadržaje. Blogovi poput "Top 5 ruta za jedrenje na Jadranu", "Vodič za najam katamarana u Hrvatskoj", ili "Što ponijeti na jedrenje?" privlače posjetitelje i povećavaju šansu za konverzije. 
  • Lokalni SEO – Ako ciljate turiste koji dolaze u određene regije, uključite lokalne ključne riječi poput “najam broda Zadar” ili “jedrenje Kornati”. Također, registrirajte svoju tvrtku na Google Business Profile kako biste poboljšali vidljivost u lokalnim pretragama
  • Povratni linkovi (backlinks) – Što više kvalitetnih web stranica povezuje na vašu, to će vas Google bolje rangirati.  

SEO zahtijeva vrijeme, ali donosi dugoročne rezultate. 
Isto tako, nije jednokratna aktivnost – potrebno je redovito ažurirati sadržaj, pratiti rezultate i prilagođavati strategiju.  
 
Ako nemate vremena za to, angažirajte SEO stručnjaka ili agenciju za digitalni marketing
Što prije počnete optimizirati svoju web stranicu, prije će vas gosti pronaći. 

 

4. Fotografije i opisi brodova – prodaja iskustva, a ne samo plovila 

Kad potencijalni gosti pregledavaju vašu ponudu, prvo što ih privuče su slike.  
Mutne, generičke ili zastarjele fotografije ne stvaraju nikakvu emociju, ne bude želju za plovidbom i kao posljedicu – ne stvaraju interes.  
 
Gledajte na to ovako - slike i opisi nisu samo informacije – oni prodaju doživljaj
Što više detalja prikažete, to će gosti imati jasniju sliku o iskustvu koje ih očekuje. 
 
Kako poboljšati vizualni dojam svoje ponude: 

  • Koristite profesionalne fotografije – Dobra rasvjeta i visoka rezolucija su bitne. Angažirajte profesionalnog fotografa, po mogućnosti s iskustvom u nautici. Sunčani dan, plavo more i savršeno kadar čine ogromnu razliku. 
  • Prikažite svaki kutak broda – Potencijalni gosti žele vidjeti interijer, eksterijer, palubu, kokpit, kabine, salon, kupaonice, pa čak i detalje poput navigacijske opreme ili pasrele.  
  • Uključite video ture – Video je moćan alat za povećanje povjerenja i angažmana. Kratka 360° tura ili dron snimke broda u plovidbi mogu prikazati prostor i atmosferu na način koji fotografije ne mogu. 
  • Dodajte fotografije broda “u akciji” – Osim uobičajenih slika s veza u marini, pokažite brod usidren u nekoj uvali, kako plovi uz zalazak sunca, ili goste koji uživaju na palubi (uz njihovu dozvolu, naravno). Ljudi ne iznajmljuju samo plovilo – oni žele zamisliti sebe u tom iskustvu. 

Kako napisati opise plovila koji prodaju, a ne samo daju tehničke podatke? 
Opisi su često zanemareni, a oni su ti koji uvjeravaju gosta da je npr. baš ta jedrilica savršen izbor.  
 
Uobičajene fraze poput “moderan dizajn i udoban interijer” ne govore ništa konkretno. Umjesto toga, naglasite specifične prednosti i stvorite emociju. 

  • Budite precizni i istaknite prednosti - Umjesto: "Udoban brod s modernim dizajnom", napišite: "Bavaria 46 Cruiser nudi 4 prostrane kabine, prozračan salon s velikim panoramskim prozorima i moćan Volvo motor od 55 KS za tihu i ugodnu plovidbu. Idealno za obiteljska krstarenja po Jadranu." 
  • Dodajte detalje koji čine razliku – Umjesto: "Ima puno prostora na palubi.", napišite: 
    "Prostrana paluba s udobnim jastucima pruža savršeno mjesto za sunčanje i uživanje u pogledu na tirkizne uvale." 
  • Koristite storytelling – Umjesto nabrajanja specifikacija, pomozite gostima da zamisle kako će izgledati njihovo putovanje: "Zamislite buđenje uz zvuk valova u prostranoj kabini ovog luksuznog katamarana. Nakon doručka na sunčanoj palubi, isplovite prema skrivenim plažama i uživajte u privatnosti Jadrana." 

Ljudi ne bukiraju brod, nego iskustvo. Fotografije, autentične snimke i dobri opisi čine veliku razliku. Uložite u vizuale i riječi koje prodaju san o savršenom jedrenju. 

 

5. Kontakt forme i CTA - najbrži put do više upita 

Evo situacije: potencijalni gost dođe na vaš web, pregleda vašu ponudu, zainteresira se i želi poslati upit – ali onda naiđe na dugu, kompliciranu kontakt formu ili ne može odmah pronaći gdje zatražiti ponudu.  
Ljudi žele brze, jednostavne i jasne korake za slanje upita ili rezervaciju. Ako moraju previše razmišljati, tražiti informacije ili popunjavati desetke polja – velika je šansa da će odustati. 
 
Kako optimizirati CTA (Call-to-Action) gumbe i kontakt forme? 

CTA  gumbi moraju biti jasni i privlačni – Korisnici ne žele "saznati više", oni žele konkretnu akciju. Koristite CTA gumbe koji ih vode prema jasnom cilju: 

  • “Provjerite dostupnost sada" – Ako korisnik vidi odmah može li rezervirati, veća je šansa da će poduzeti sljedeći korak. 
  • “Zatražite ponudu u 2 klika" – Istaknite koliko je proces brz i jednostavan. 
  • "Rezervirajte svoj brod odmah" – Direktan poziv na akciju koji ne ostavlja prostor za neodlučnost. 

Buking forma treba biti što kraća i jednostavnija. Svako dodatno polje smanjuje broj konverzija. Idealna forma traži samo ime, e-mail i željeni datum najma. Željeni tip broda ili lokacija neka se bira s padajućeg izbornika, umjesto ručnog upisivanja. 

  • Postavite formu na vidljivo mjesto – Nemojte ju sakriti u podnožju stranice ili na zasebnoj podstranici. Forma treba biti jasno istaknuta na više vidljiv mjesta na webu.  
  • Dodajte chat ili WhatsApp kontakt – Mnogi danas radije šalju poruku nego popunjavaju formu. Omogućite kontakt putem WhatsAppa, Vibera ili chata kako biste odmah mogli odgovoriti. 
  • Potvrdite upit odmah – Nakon što korisnik ispuni formu, ne ostavljajte ga u neizvjesnosti. Prikažite poruku poput: "Hvala na vašem upitu! Naš tim će vam se javiti u roku od 30 minuta/čim prije/već danas." 

Ako želite više upita, kontakt forma treba biti brza i jednostavna, a CTA gumbi jasni.  
 
Za više upita i bukinga, vaši potencijalni gosti vas trebaju kontaktirati u najmanje koraka moguće.

6. Društvene mreže i recenzije - ključ povjerenja i više rezervacija 

Kad ljudi planiraju bukirati brod, žele biti sigurni da donose pravu odluku.  
Preporuke i recenzije su često presudne, jer potencijalni gosti puno više vjeruju stvarnim iskustvima nego npr. oglasima
 
Društvene mreže i recenzije pružaju i društveni dokaz – što više pozitivnih iskustava podijelite, to će vaši posjetitelji imati veće povjerenje u vašu ponudu. 
 
Kako iskoristiti društveni dokaz i povezati ga s web stranicom? 

  • Prikažite recenzije direktno na stranici – Ljudi žele vidjeti stvarne dojmove drugih gostiju. Uključite recenzije po mogućnosti sa imenima i slikama.  
  • Povežite Instagram feed sa web stranicom – Instagram je odličan za stvaranje povjerenja i prikazivanje stvarnih trenutaka. Integrirajte feed s vašeg profila direktno na web stranicu (bitno je i da redovito objavljujete na Instagramu, naravno). 
  • Potaknite goste da podijele svoje iskustvo – Nakon check-outa, pošaljite kratku poruku ili email i zamolite goste za recenziju. Ponudite mali poticaj, npr. popust na sljedeći najam ili besplatnu dodatnu opremu. 
  • Aktivno odgovarajte na komentare i recenzije – Nemojte samo prikupljati recenzije – odgovarajte na njih. Zahvalite gostima na pozitivnim dojmovima i profesionalno odgovorite na negativne komentare. To pokazuje da vam je stalo njih i njihovog iskustva. 

S obzirom da ljudi većinom traže dokaze – pokažite im da su i drugi već imali odlično iskustvo s vama. Kvalitetne recenzije, autentične slike i komunikacija mogu napraviti ogromnu razliku.  
 
Budite prisutni tamo gdje su vaši gosti i olakšajte im donošenje odluke. 

 

7. Automatizacija i praćenje rezultata - kako znati što radi, a što ne? 

Možete imati najljepšu web stranicu i vrhunsku ponudu, ali ako ne pratite podatke, ne možete znati što zapravo donosi rezultate.  
Bez jasnih brojki, sve odluke su nagađanja. Praćenje i automatizacija omogućuju da vidite što funkcionira, što treba poboljšati i kako povećati broj rezervacija. 
 
Koje alate koristiti za praćenje i optimizaciju: 

  • Google Analytics – Prati izvore prometa, ponašanje korisnika i konverzije. Koliko ljudi dolazi na vašu stranicu? S kojih kanala – Google pretrage, društvenih mreža ili oglasa? Koliko dugo ostaju i na kojim stranicama izlaze? Ove informacije pomažu da razumijete što posjetitelje zanima i gdje gubite potencijalne klijente. 
  • Hotjar – Prikazuje heatmape i snima korisničko ponašanje. Gdje korisnici klikaju? Koje sekcije ih najviše zanimaju? Ako primijetite da napuštaju stranicu prije slanja upita, možda je problem u predugoj kontakt formi ili nejasnim CTA-ovima. 
  • CRM sustavi (Customer Relationship Management) – Automatizirano praćenje upita i komunikacije s klijentima. Ako imate puno upita putem e-maila, WhatsAppa i društvenih mreža, CRM sustav omogućuje da sve imate na jednom mjestu, pratite follow-up poruke i ne izgubite potencijalne rezervacije. 
  • Google Tag Manager – Postavlja i upravlja različitim kodovima za praćenje bez potrebe za ručnim programiranjem. Omogućuje detaljno praćenje korisničkih akcija, npr. koliko ljudi klikne na "Zatraži ponudu" ili "Provjeri dostupnost". 
  • Meta (Facebook) Pixel – Prati korisnike koji su posjetili vašu stranicu i omogućuje precizno ciljanje oglasa. Ako netko pogleda ponudu broda, ali ne pošalje upit, možete im kasnije prikazati remarketing oglas s popustom ili posebnom ponudom. 

Kako iskoristiti ove podatke za bolje rezultate: 

  • Identificirajte koji kanali donose najviše upita – Ako većina posjetitelja dolazi s Google pretrage, ali ne šalju upite, možda trebate poboljšati CTA gumbe ili kontakt formu. Ako oglasi na društvenim mrežama donose puno klikova, ali malo rezervacija, moguće je da nisu ciljani pravoj publici. 
  • Pronađite i uklonite slabe točke – Ako korisnici napuštaju stranicu na određenom dijelu, možda je problem u sporom učitavanju, lošoj navigaciji ili nedostatku jasnih informacija. 
  • Testirajte – A/B testiranjem možete usporediti različite verzije web stranice, naslova, slika ili CTA gumba i vidjeti koja verzija donosi bolje rezultate. 

Optimizacija je nešto što zahtijeva stalno održavanje i ponavljanje – to je kontinuirano poboljšavanje na temelju podataka.  
 
Kada znate što funkcionira, možete ulagati u prave stvari, smanjiti troškove oglasa i povećati broj rezervacija

 

Razmišljajte kao gost – a ne kao vlasnik 

Na kraju krajeva, vaša web stranica nije tu zbog vas – nego zbog vaših gostiju.  
Kao što smo već napisali, oni ne traže samo brod, nego i iskustvo. Ne žele se probijati kroz vašu sporu web stranicu, beskrajne tekstove i nejasne opcije – žele brza rješenja, jasne informacije i jednostavan buking. 
  
Zato se zapitajte: Kad bi ja bio potencijalni gost, bi li poslao upit na vlastitoj web stranici? Bi li vas uvjerila u buking?  
  
Ako je odgovor “ne” ili “možda”, vrijeme je da nešto promijenite.  
 
Sve što ste pročitali lako je primijeniti – a rezultati mogu biti itekako vidljivi. 
Ne ostavljajte svoje goste da nagađaju. Vodite ih kroz proces, pokažite im zašto ste najbolji izbor i olakšajte im donošenje odluke.  
 
Jer svaki klik koji ne završi upitom – vjerojatno je otišao konkurenciji.

Vaša web stranica  je vaš najjači prodajni alat.  
Ne dozvolite da spor dizajn, loša navigacija i nejasni CTA-ovi otjeraju goste kod konkurencije.
  
Kontaktirajte nas danas i pretvorite svoju web stranicu u prodajni kanal koji donosi više upita i rezervacija.

 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Tenderi pod povećalom: Nova pravila plovidbe koja čarter tvrtke moraju znati
Tenderi pod povećalom: Nova pravila plovidbe koja čarter tvrtke moraju znati

U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Koje je sigurno područje plovidbe, smije li prevoziti putnike i sl. Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje područja plovidbe tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.

Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge
Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge

Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.

Komunikacija u kriznim situacijama - praktičan vodič za čarter tvrtke
Komunikacija u kriznim situacijama - praktičan vodič za čarter tvrtke

U čarteru, sve počinje i završava na dojmu - u svakoj poruci, tonu i reakciji. Danas gosti ne žele savršenstvo, ali žele znati da netko drži stvari pod kontrolom. Ne žele da ih se ignorira. A kad nastane situacija, žele znati da netko preuzima odgovornost. Ne možete spriječiti sve probleme. Ali možete naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama.

Digitalni marketing u čarter industriji: Vrijeme je za jače odnose s gostima
Digitalni marketing u čarter industriji: Vrijeme je za jače odnose s gostima

Digitalni marketing u yacht čarter industriji nije pitanje trendova nego odgovornog poslovanja. U ovom članku Selma Ćubara razbija ključne zablude – od iluzije o online platformama do pogrešnog razumijevanja brenda i lojalnosti gosta. Jasno, konkretno i poticajno, ovaj tekst otvara prostor za konstruktivan razgovor među agentima, fleet operaterima i svima koji vjeruju da odnos s gostom nije trošak – nego temelj dugoročnog uspjeha.